Vi som temper(Ny)

Jammen bra vi hadde en opptur her inne i går, for dette var jo bare begredelig....

Dere som har vært hos gyn for å sjekke at ting er som det bør være for å ha mulighet til å bli gravid.... Når er det dere har vært der i syklusen? Må man flere ganger?

Tenker å bestille meg tid hos gyn i den pp som kommer nå. Bare tull å drive med dette måned etter måned om forholdene uansett ikke ligger til rette. Jeg vet vi ikke har prøvd lenge, kun tre ordentlige sykluser siden jeg tok ut spiralen i august, men har lyst til å vite om ting er som de skal. De to vi har, har jo kommet på første forsøk, og jeg vet at vi har hatt sex på rett tid tre måneder på rad nå...

Sist graviditet ble avsluttet med KS, og jeg hadde masse blødninger fordi morkaken hadde grodd fast i livmorveggen, så er litt redd for at det skal ha noe å si nå. Greit å få det avkreftet, om ikke annet...

Dere som har vært hos gyn for å sjekke at ting er som det bør være for å ha mulighet til å bli gravid.... Når er det dere har vært der i syklusen? Må man flere ganger?
...

Flott at du spør, for dette lurer jeg også på. Er på vei inn i pp6, så kan være greit å vite om hormonbalanse osv er i orden, siden jeg ennå ikke er blitt gravid, til tross for EL og massiv aksjelegging.

Jeg som hadde håpet at det skulle bli masse positive nyttårsgaver her inne i dag, meg inkludert. Men vi får satse på at januar blir måneden for alle oss her inne <3

Ønsker dere alle et riktig godt nyttår :) Måtte det bringe med masse gravidstøv!!

Tenker å bestille meg tid hos gyn i den pp som kommer nå. Bare tull å drive med dette måned etter måned om forholdene uansett ikke ligger til rette. Jeg vet vi ikke har prøvd lenge, kun tre ordentlige sykluser siden jeg tok ut spiralen i august, men har lyst til å vite om ting er som de skal. De to vi har, har jo kommet på første forsøk, og jeg vet at vi har hatt sex på rett tid tre måneder på rad nå...

Sist graviditet ble avsluttet med KS, og jeg hadde masse blødninger fordi morkaken hadde grodd fast i livmorveggen, så er litt redd for at det skal ha noe å si nå. Greit å få det avkreftet, om ikke annet...

Kommer vel helt an på om det er noe osv. Noen må f.eks. ta blodprøver flere ganger gjennom en syklus for å sjekke at alle hormonnivåene endrer seg som de skal osv.

Det beste er å bestille tid når du er mellom CD12-13? Rett før eggløsning. Da kan hu se hvordan forholdene ser ut og hvor modne eggene er :-) Håper du får time til sjekk, selv om alt sikkert er helt fint. Du har vært veldig heldig de to første gangene. Men det tar jo som regel 3-6 mnd og det er heelt normalt :-D Så jeg tror det klaffer for dere neste pp;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

I dag kom tanten sammen med heftige menssmerter. Måtte krype til korset og ta en brexidol, som er NSAID.

Kan en enkelt pille ødelegge syklusen, eller gjelder det ved regelmessig inntak?

I dag kom tanten sammen med heftige menssmerter. Måtte krype til korset og ta en brexidol, som er NSAID.

Kan en enkelt pille ødelegge syklusen, eller gjelder det ved regelmessig inntak?
:-( Kjipt.. Håper det går bedre dor deg neste pp;-) Sender deg en klem

:-( Kjipt.. Håper det går bedre dor deg neste pp;-) Sender deg en klem

Takk for det!

en enkelt pille er ikke problematisk.

Langvarig bruk hos en som sliter med syklustull... det er ikke anbefalt om man ønsker baby. Men en pille, nei det gjør ikke noe.

Selv jeg, som faktisk sliter med syklustull, bruker naproxen, som er nsaid (men sabla god mot menssmerter, selges reseptfritt til akkurat det) når jeg trenger det. Det er ikke hver syklus, men noen ganger trenger jeg dem.

Det beste er å bestille tid når du er mellom CD12-13? Rett før eggløsning. Da kan hu se hvordan forholdene ser ut og hvor modne eggene er :) Håper du får time til sjekk, selv om alt sikkert er helt fint. Du har vært veldig heldig de to første gangene. Men det tar jo som regel 3-6 mnd og det er heelt normalt :-D Så jeg tror det klaffer for dere neste pp;-)

Takk, du er god :) Da ringer jeg nok og bestiller tid i morgen, om jeg har begynt å blø.... Jeg har hatt EL på CD 13 de to siste rundene, så da er kanskje CD 12 en god dag? Det tidligste jeg har hatt EL, var CD 11, men det er ikke akkurat normalt for meg, tror jeg...

Er du i gang med EL-testing, eller? Bestemt deg for om du skal inn og scanne rundt EL igjen? Hadde jo kanskje vært interessant å se både hvor mange egg som er modne, og om forholdene ser bedre ut denne runden? Eller?

Takk, du er god :) Da ringer jeg nok og bestiller tid i morgen, om jeg har begynt å blø.... Jeg har hatt EL på CD 13 de to siste rundene, så da er kanskje CD 12 en god dag? Det tidligste jeg har hatt EL, var CD 11, men det er ikke akkurat normalt for meg, tror jeg...

Er du i gang med EL-testing, eller? Bestemt deg for om du skal inn og scanne rundt EL igjen? Hadde jo kanskje vært interessant å se både hvor mange egg som er modne, og om forholdene ser bedre ut denne runden? Eller?
Starter med eggløsningstester imorgen tenkte jeg. :-) Da er jeg CD11. Jeg har senvakt på jobb på CD12, så får ikke gått fra. Men jeg skal ta blodprøve på CD21, så følger jeg heller med på lutealfasen denne pp og på eggløsningslim og blødning. Og ser om det er noe forskjell :-D Veldig veldig spent kjenner jeg!!!

Starter med eggløsningstester imorgen tenkte jeg. :) Da er jeg CD11. Jeg har senvakt på jobb på CD12, så får ikke gått fra. Men jeg skal ta blodprøve på CD21, så følger jeg heller med på lutealfasen denne pp og på eggløsningslim og blødning. Og ser om det er noe forskjell :-D Veldig veldig spent kjenner jeg!!!

Jeg tror nok du er ne av det som er mest spennende fremover nå altså:)

Jeg tror nok du er ne av det som er mest spennende fremover nå altså:)
Har du testet i dag da? Synes tempen din ser fin ut! Krysser fingrene for at det ikke blir noe mer blødning, og at tempen stiger i morgen:-)

Har du testet i dag da? Synes tempen din ser fin ut! Krysser fingrene for at det ikke blir noe mer blødning, og at tempen stiger i morgen:)
Nei, jeg har ikke testet. Har ingen planer om å teste før søndag, men er rimelig sikker på at jeg får mensen før det... Grafen min har sett helt annerledes ut når jeg har vært gravid, så går egentlig bare og venter...

Sånn her har det vært begge gangene jeg har vært gravid:
image.jpg

Fin, eller hva? ;)

Da melder jeg meg forsiktig inn her.. Koblet meg opp på FF, bestilt termometer med 2 desimaler og skal prøve meg på dette..

Måling.. Bakerst under tungen på venstre side eller spiller det ingen rolle?

Nei, jeg har ikke testet. Har ingen planer om å teste før søndag, men er rimelig sikker på at jeg får mensen før det... Grafen min har sett helt annerledes ut når jeg har vært gravid, så går egentlig bare og venter...

Sånn her har det vært begge gangene jeg har vært gravid:
Vis vedlegget 45233

Fin, eller hva? ;)
Ja det var en veldig flott graf! Å nå krysser jeg bare fingrene for hele tempegjengen fremover :-)

Da melder jeg meg forsiktig inn her.. Koblet meg opp på FF, bestilt termometer med 2 desimaler og skal prøve meg på dette..

Så lenge du måler på ca sammen plass hver måned, har det ikke noe å si :-D

Om du måler i munnen er det under tungen, så langt bak og inn mot midten som du kommer uten at det er vondt, men om det er høyre eller venstre er opp til deg, bare vær konsekvent hver dag.

Hei, så bra!

Hvis du vil ha med grafen din på første side, sender du linken til Liisja etter oppskriften der. Det er det samme hvor du måler (oralt, vaginal eller rektalt), bare det er likt hver dag i en syklus. Jeg tempet oralt før, men hadde en periode med tett nese (og dermed åpen munn) som klusset til tempingen litt, så nå har jeg byttet til vaginalt...

Blir spennende å følge deg!

Back
Topp