Vi som temper(Ny)

Den lave tempen betydde selvfølgelig tante besøk... Mokk...:-(

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Her går tempen nedover og nedover, veldig rart! Hadde ppos el test for et par dg siden. Har ikke egget sluppet da?

Første pergo nå, enkeltkur


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så er jeg kommet til IKM, og tempen ser fortsatt fornuftig ut (i mine øyne). Tror den kom på kvelden sist gang, så tar ingen gleder på forskudd. Har testet noen dager nå, gadd ikke i dag. Kritthvite tester og liten graviditetesfølelse. Håper tanta holder seg vekk, og om hun gjør det, blir det test i morgen, om tempen ikke faller så mye, da blir jeg 13 dpo og testene burde etterhvert bli bare bittelitt positive. Har forresten bare billig-tester, og vet jo de krever litt mer hcg enn de mest sensitive.
 
Så er jeg kommet til IKM, og tempen ser fortsatt fornuftig ut (i mine øyne). Tror den kom på kvelden sist gang, så tar ingen gleder på forskudd. Har testet noen dager nå, gadd ikke i dag. Kritthvite tester og liten graviditetesfølelse. Håper tanta holder seg vekk, og om hun gjør det, blir det test i morgen, om tempen ikke faller så mye, da blir jeg 13 dpo og testene burde etterhvert bli bare bittelitt positive. Har forresten bare billig-tester, og vet jo de krever litt mer hcg enn de mest sensitive.
Håper du får pos test i morgen :D Vi venter på dere på januar ;)
 
Så er jeg kommet til IKM, og tempen ser fortsatt fornuftig ut (i mine øyne). Tror den kom på kvelden sist gang, så tar ingen gleder på forskudd. Har testet noen dager nå, gadd ikke i dag. Kritthvite tester og liten graviditetesfølelse. Håper tanta holder seg vekk, og om hun gjør det, blir det test i morgen, om tempen ikke faller så mye, da blir jeg 13 dpo og testene burde etterhvert bli bare bittelitt positive. Har forresten bare billig-tester, og vet jo de krever litt mer hcg enn de mest sensitive.

Du kan fint ha så treg hcg-stigning at det ikke slår ut enda, men jeg er uenig i at billigstrimlene ikke er sensitive. Du får svak skyggestrek allerede på hcg under 5. Og svak rosa innen fristen over 5.

http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1673091/

Det som er med billigstrimlene er at de krever ganske mye hcg for å få den kjempesterke streken. :)

* Taster på app på mobilen *
 
Du kan fint ha så treg hcg-stigning at det ikke slår ut enda, men jeg er uenig i at billigstrimlene ikke er sensitive. Du får svak skyggestrek allerede på hcg under 5. Og svak rosa innen fristen over 5.

http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1673091/

Det som er med billigstrimlene er at de krever ganske mye hcg for å få den kjempesterke streken. :)

* Taster på app på mobilen *
Så er det nok meg som har misforstått :) har trøstet meg en del med den tabellen du har lagt ut, som du sier, at kanskje det bare går litt langsomt her. Men er egentlig innstilt på tr nå, men vil da helst ha positiv test :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Testen til høyre er dagens.
Positiv idag også. Registrerte den på cd9 som positiv også. Nå ser jo den negativ ut iforhold til dagens.

Eller har kroppen gjort et mislykket forsøk på el, og prøver igjen nå? Går det ann?

Tempen har ihvertfall sunket veldig, så el har ikke vært.

ImageUploadedByBV Forum1399545379.019996.jpg



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så er det nok meg som har misforstått :) har trøstet meg en del med den tabellen du har lagt ut, som du sier, at kanskje det bare går litt langsomt her. Men er egentlig innstilt på tr nå, men vil da helst ha positiv test :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Tabellen er bedre trøst enn selve testene. ;) Håper du får positiv test og at tanta blir borte for lengre tid. :D

* Taster på app på mobilen *
 
Fått svar på blodprøvene jeg tok forrige uke. Noen som vet hva det betyr? Østradiol høy 0,74. Referanseområde mellom 0,00 - 0,30. Progesteron høy 51,8 referanseområde 0,0 - 3,0. De andre svarene er innenfor normalen bortsett fra disse to.


Sent from my iPad using BV Forum
Da fikk jeg tlf fra legen. Vet ikke helt hva jeg skal tenke nå.. Tok første blodprøve på cd21 og hun mente at el hadde vært samme dag (ikke den datoen FF trodde det var på) fikk også beskjed om at de prøvene jeg tok uken etterpå på cd26 (evt cd1 da det kom friskt blod på kvelden) at de hadde steget som de skulle. Så blodprøvene så altså helt fine ut, men da vil det si at el var på cd21, begynte å spotte på cd24 og tr kom på cd 26. Må jo ver noe som ikke stemmer her..


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvor lenge etter el pleier tempen å synke dersom befruktning ikke har funnet sted? Leser så mye forskjellig, og jeg vet ikke hvor lang lutealfase jeg pleier å ha. Er det som med alt annet, at man bare må vente og se? :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja, vente og se.

fra app
 
Da fikk jeg tlf fra legen. Vet ikke helt hva jeg skal tenke nå.. Tok første blodprøve på cd21 og hun mente at el hadde vært samme dag (ikke den datoen FF trodde det var på) fikk også beskjed om at de prøvene jeg tok uken etterpå på cd26 (evt cd1 da det kom friskt blod på kvelden) at de hadde steget som de skulle. Så blodprøvene så altså helt fine ut, men da vil det si at el var på cd21, begynte å spotte på cd24 og tr kom på cd 26. Må jo ver noe som ikke stemmer her..


Sent from my iPad using BV Forum
I så fall altfor kort lutealfase. Når mener ff at du hadde el?

fra app
 
Ff tror el var på cd 18. Noe jeg og tror er mer sannsynlig en cd21. Grafen min ligger her hvis du vil ta en titt :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Da fikk jeg tlf fra legen. Vet ikke helt hva jeg skal tenke nå.. Tok første blodprøve på cd21 og hun mente at el hadde vært samme dag (ikke den datoen FF trodde det var på) fikk også beskjed om at de prøvene jeg tok uken etterpå på cd26 (evt cd1 da det kom friskt blod på kvelden) at de hadde steget som de skulle. Så blodprøvene så altså helt fine ut, men da vil det si at el var på cd21, begynte å spotte på cd24 og tr kom på cd 26. Må jo ver noe som ikke stemmer her..


Sent from my iPad using BV Forum

Nå tror jeg ikke legen din vet hva hun snakker om her. For hadde du ikke hatt eggløsning eller hatt eggløsning samme dag, så ville progesteronet vært under 18. Alt over 18 viser at du har hatt eggløsning minst 3-7 dager før blodprøven ble tatt. Mens hadde du tatt prøven på syklusdag 2 (eller andre syklusdager mellom mens og eggløsning), da skulle prøven vært under 3.
 
Det vet jeg ikke, skal jo bare til gyn den 19 og bli henvist til den undersøkelsen. Ikm var i går ja og tr kom når jeg skulle legge meg :(


Leo vil bli storebror <3

Endometriose kan sjekkes gjennom hele syklusen, og eneste måten å finne det på er kikkhullsoperasjon.
 
Nå tror jeg ikke legen din vet hva hun snakker om her. For hadde du ikke hatt eggløsning eller hatt eggløsning samme dag, så ville progesteronet vært under 18. Alt over 18 viser at du har hatt eggløsning minst 3-7 dager før blodprøven ble tatt. Mens hadde du tatt prøven på syklusdag 2 (eller andre syklusdager mellom mens og eggløsning), da skulle prøven vært under 3.
Har time igjen hos legen over helga så får spør om en kopi av de første blodprøvene. Har bare resultate på den siste blodprøven. Hun mente å vær ganske sikker på når jeg hadde el og at blodprøvene var helt fine. Prøvde å fortelle henne at da har jeg jo enda kortere lutealfase en jeg først trodde. Da svarte hun bare at hun hadde for lite kunnskap om dette. Kommer mest sannsynlig til å spørre om henvisning til gynekolog.


Sent from my iPad using BV Forum
 
heisann dere :) tenkte på å begynne å tempe. Og lurer på, hvilke basaltermometer bruker dere? noen som er bedre en andre?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
heisann dere :) tenkte på å begynne å tempe. Og lurer på, hvilke basaltermometer bruker dere? noen som er bedre en andre?


Sent from my iPhone using BV Forum
Tror mange bruker det fra billig-teste.dk :) En fordel med dette (evt. en ting å tenke på når du kjøper) er at den kan vise sist målte temp. Jeg temper ofte, og skriver først tempen når jeg står opp, og det kan jo være en del senere :p
 
fant en på billigetester.no til 70kr tenkte om pris og kvalitet samsvarer :p babycomp/ladycomp koster jo 5-6000 :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp