Vi som temper. NY!

Hallo tempere! :)

Ser dere noen grunner og behov for å fortsette temping når man har fått påvist graviditet? Kan jeg i såfall flytte tidspunkt for målingen litt? Er så lei av alarm kl 7, og vips er jeg lys våken... Har jo ferie!! Hehe

Ser dere noen grunner og behov for å fortsette temping når man har fått påvist graviditet? Kan jeg i såfall flytte tidspunkt for målingen litt? Er så lei av alarm kl 7, og vips er jeg lys våken... Har jo ferie!! Hehe

Jeg ville slått av klokka og kost meg med ferie og graviditet ;)
Gratulerer :D

Nei, ikkje tempe videre nå. Det gir deg ingenting positivt, bare våkner tidligere og bekymrer deg om den går opp og ned.

Slutte nå.

Jeg holdt det gående til jeg var 6 uker. Så ga jeg meg. Har satt ff på vent nå.. :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Jeg satte FF på vent når jeg var 4+2 eller noe sånt jeg. Sluttet å tempe den dagen testen var klart positiv. Det finnes ingen god grunn til å fortsette, nemlig. Det gir deg ikke noe prositivt, bare mulige bekymringer dersom den skulle duppe ned en dag, hvilket er helt unødvendig. Det akn umulig gi deg noe innput som du trenger, uansett. 'Jeg slutter derfor når jeg vet at jeg er gravid.

Så mistet jeg når jeg var 5+3, så jeg reaktiverte den ei uke eller to senere.

Her måles det jevnlig, og venter på el. Jammen meg forsinket denne måneden også.
Men lurer på å ta en prøver-pause. Jeg og gubben har det ganske bra sammen, men seksuelt sliter vi om dagen. Jeg har manglet lyst i flere år, pga øm og tørr kjede. I dag fikk jeg også bekreftet av lege diagnosen ME. Det forklarer også hvorfor jeg ganske ofte ikke orker å gjennomføre samleie. Og når da gubben også sliter med, muligens etter min "gruve-streik", at lysten er så som så. Han har aldri lyst når jeg nærmer meg el. Rask sjekk, 4 av 11 i nærheten av el..... Og i tillegg mister han lysten, fordi han tror jeg kun vil ha sex for å få barn. Han har delvis rett i det. (han vil ha flere barn han også) Men jeg sliter med å få han til å skjønne at kroppen min vil bare rundt de tidene. Blir så frustrert. Og stakkars dere måtte få det. :p Så tror jeg fokuserer på å få sexliv, så får jeg fokuserer på baby senere. Kjenner den biologiske klokka tikker, så ting må fikses raskt. :p 36 år snart.... Men fortsetter nok å tempe. Greit å slippe stresset når ikm er forsinket pga forsinket el.
Nattens hjertesukk....

Sent from my ST27i using BV Forum mobile app

Her måles det jevnlig, og venter på el. Jammen meg forsinket denne måneden også.
Men lurer på å ta en prøver-pause. Jeg og gubben har det ganske bra sammen, men seksuelt sliter vi om dagen. Jeg har manglet lyst i flere år, pga øm og tørr kjede. I dag fikk jeg også bekreftet av lege diagnosen ME. Det forklarer også hvorfor jeg ganske ofte ikke orker å gjennomføre samleie. Og når da gubben også sliter med, muligens etter min "gruve-streik", at lysten er så som så. Han har aldri lyst når jeg nærmer meg el. Rask sjekk, 4 av 11 i nærheten av el..... Og i tillegg mister han lysten, fordi han tror jeg kun vil ha sex for å få barn. Han har delvis rett i det. (han vil ha flere barn han også) Men jeg sliter med å få han til å skjønne at kroppen min vil bare rundt de tidene. Blir så frustrert. Og stakkars dere måtte få det. :p Så tror jeg fokuserer på å få sexliv, så får jeg fokuserer på baby senere. Kjenner den biologiske klokka tikker, så ting må fikses raskt. :p 36 år snart.... Men fortsetter nok å tempe. Greit å slippe stresset når ikm er forsinket pga forsinket el.
Nattens hjertesukk....

Så trist å lese, Mammelammen, men forstår at det er godt å tråle seg igjennom problemene uten prøvingen hengende over seg :) Sender deg en klem og håper at ting endrer seg raskt for dere :)

Nattens hjertesukk....

Uff! Så trist at du har fått diagnosen ME. Min mor har ME så jeg vet hvor mye det påvirker de daglige gjøremål...
Kanskje godt for dere begge med en pause. Og er dere heldige så kanskje det er det som skal til for å få en liten spire til å sitte. Fokuser heller på kosen, ta dere god tid. Kanskje planlegge litt sånn at ikke all energien er brukt opp før sengekosen er i gang ;) (Drit i oppvasken, hopp i høyet istedenfor)

Masse Klemmer fra meg! :)

Og vi venter, og vi venter, og ingenting skjer...

Ja, jeg er bare 7 dpo. eller 8, eller 5. Men altså, det er for tidlig til å merke noe, og jeg merker ikke noe, og jeg veeeeeeeeenter bare på at det skal vli testetid, og innser at det er passe kjipt at jeg antar vi drar til svigermor fredag eller lørdag eller sånn der omkting, altså akkurat når det begynner å bli testetid...

Kanskje vi drøyer? Avhenger litt av at min nå syke mann blir frisk igjen også da, men jeg tenkte at å være der to helger var greit siden svigermor jobber, og ville gjerne hjem til bursdagen min (som altså er første helga i august)

Vi får se.

I mellomtiden veeeenter jeg på at det skal bli dager som jeg kan merke... noe som helst.

Da er jeg 12 dpo, de to forrige syklusene har jeg fått tanta på dag 10 og dag 11. Tempen har gått noe ned men holder seg fremdeles over coverline. Pleier å spotte/ evt ha rosa sekret dagen før tanta dukker opp. Nå er det ikke tegn til noe av det. Heller ingen andre tegn til hverken det ene eller det andre. Var overbevist om at håpet var ute da tempen sank 10 dpo, men den steg litt igjen i går. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tenke og føle. Tørr ikke håpe! Mn dersom d ikke dukker opp noe til i morgen tidlig må jeg nok svi av en test.

Altså, ikke meg som skal teste i morgen, jeg skal teste på fredag jeg.

Det er for tidlig, egentlig, bare 10 dpo, men antatt siste dag hjemme på 10 dager eller noe sånn. (Følgelig, jeg pakker både tester, bind og smertestillende...)

Altså, ikke meg som skal teste i morgen, jeg skal teste på fredag jeg.

Det er for tidlig, egentlig, bare 10 dpo, men antatt siste dag hjemme på 10 dager eller noe sånn. (Følgelig, jeg pakker både tester, bind og smertestillende...)

Hehe! Ble litt ivrig her ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Da er jeg 12 dpo, de to forrige syklusene har jeg fått tanta på dag 10 og dag 11. Tempen har gått noe ned men holder seg fremdeles over coverline. Pleier å spotte/ evt ha rosa sekret dagen før tanta dukker opp. Nå er det ikke tegn til noe av det. Heller ingen andre tegn til hverken det ene eller det andre. Var overbevist om at håpet var ute da tempen sank 10 dpo, men den steg litt igjen i går. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal tenke og føle. Tørr ikke håpe! Mn dersom d ikke dukker opp noe til i morgen tidlig må jeg nok svi av en test.
Kjempespennende! :wav

Jeg markerte de to høye som feber, for der de var unormalt høye pga sykdom, og forvirret bildet synes jeg.

Jeg markerte de to høye som feber, for der de var unormalt høye pga sykdom, og forvirret bildet synes jeg.

Negativ test, men ingen tegn til tanta. Vet med ganske stor sikkerhet når EL var, men da tempen sank ned til coverline idag har jeg i grunn lite håp igjen..

Nattens hjertesukk....

Trist å høre at du har fått en slik diagnose, ikle no særlig å ha. Vet alt om det.
Høres nok ut som en prøvepause kan være tingen for dere :) Kanskje det vil føre til at spira sitter til og med ;)
Masse lykke til :)

Back
Topp