Vi som prøver for første gang

Har brukt babyplan sine, men har jo bare prøvd i to perioder så jeg er ikke noen ekspert på hvordan det fungerer ennå. Har fått mange svar og god info her inne når jeg har lurt på ting da! Teorien foreløpig er at jeg har kort topp, så når jeg bare har testet en gang om dagen (evt. morgen og kveld) kan jeg ha misset den. Jeg tror jeg prøver med vanlige tester i PP3 også, men tipper jeg blir utålmodig og ender med å kjøpe monitor hvis det ikke blir noe da heller :hilarious: Eller begynner med temping. Eller begge deler. :rolleyes:

Ja, har lest masse her inne jeg også, og funnet så mange svar på ting jeg har lurt på! Har snoket rundt her i over et år, men ikke før nå jeg har meldt meg inn å faktisk skrevet i noen tråd! Håper virkelig du finner toppen din slik at dere lykkes så fort som mulig! Monitoren er kanskje dyr, men den er så sinnsykt verdt det, da den finner toppen min lett som en plett :D

Jeg forstår hva du mener :) jeg er en ekspert på å tvinge frem streker som ikke er der, så for meg er det greitt å få dyssa ned forhåpningen mine litt ved å se på temperaturen. Jeg bruker både EL-tester og graviditetstester i tillegg da. Jeg har fullt opp med arbeid gjennom syklusene, for å si det sånn :hilarious::hilarious:

Er en heltidsjobb å være prøver, ingen skal få komme å si noe annet:wacky: Er straks i DPO-land og gruer meg fælt til ventinga og testinga og skuffelsen som jeg tror kommer hver eneste PP.. Klarer ikke å snu tankegangen min om til at det faktisk kan gå denne gangen... :oops:

Mye slim er bra, det skal jo bedre miljøet i livmoren og hjelpe svømmerne mot målet ;-) Det er så irriterende at jeg hadde MYE slim i feb (etter jeg slutter på p-pillen), i mars og i april. Men så og si nesten ingenting i mai, første PP!! Håper det er tilbake nå i juni siden jeg har store planer om å faktisk bli gravid nå:hilarious:

Haha, det skjønner jeg må være kjedelig...:hilarious: Vi krysser fingrene for at det er tilbake nå i juni slik at det klaffer for dere så fort som mulig:D

Fantastisk start på dagen! I dag skal det legges inn aksjer :D:notworthy

Vedlegg

• 79302791_262187105089808_870042565192369767_n.jpg
    79302791_262187105089808_870042565192369767_n.jpg
    29,8 KB · Visninger: 102
Hei dere. Jeg trenger litt hjelp. Den 30 juni hadde jeg siste dag med mens. Jeg har i ettertid spottet litt men har vært oppe og ned, noen dage ener enn andre og noen dager ingenting. Dette er litt klissete og litt brunlig. Det er nå 9 dager siden mens slutt og jeg merker at jeg begynner å bli litt stresset av dette:sorry:
Noen flere som har opplevd det? Har skrevet om dette før men det tar jo ikke slutt, nå er det faktisk veldig plagsomt fordi jeg ikke finner ut hva det er:shy:

Er en heltidsjobb å være prøver, ingen skal få komme å si noe annet:wacky: Er straks i DPO-land og gruer meg fælt til ventinga og testinga og skuffelsen som jeg tror kommer hver eneste PP.. Klarer ikke å snu tankegangen min om til at det faktisk kan gå denne gangen... :oops:

Nei det har du helt rett i! Så utgangspunktet jobber jeg 200% +++ for tiden :hilarious:
Kjenner meg igjen i den tankegangen. Men en dag!! :angelic:

Jeg har fortsatt lav temp og negative EL-tester :wideyed:
Det tidligste EL kan (burde) komme er i morgen. Helst ikke før på onsdag, som var den opprinnelige planen :cat:

Hei dere. Jeg trenger litt hjelp. Den 30 juni hadde jeg siste dag med mens. Jeg har i ettertid spottet litt men har vært oppe og ned, noen dage ener enn andre og noen dager ingenting. Dette er litt klissete og litt brunlig. Det er nå 9 dager siden mens slutt og jeg merker at jeg begynner å bli litt stresset av dette:sorry:
Noen flere som har opplevd det? Har skrevet om dette før men det tar jo ikke slutt, nå er det faktisk veldig plagsomt fordi jeg ikke finner ut hva det er:shy:

Hvis du hadde siste blødningsdag den 30.mai, skulle du vel strengt tatt vært ferdig med både blødning og spotting nå, ja.. Skjønner det er irriterende. Har du vurdert å ringe legen?

Nei det har du helt rett i! Så utgangspunktet jobber jeg 200% +++ for tiden :hilarious:
Kjenner meg igjen i den tankegangen. Men en dag!! :angelic:
Godt jeg har en 100% jobb i å prøve å få en baby.. Er delvis permittert på grunn av corona.. Da er det jammen godt å kunne komme inn hit å snakke med dere og lese deres oppdateringer:D

Hvis du hadde siste blødningsdag den 30.mai, skulle du vel strengt tatt vært ferdig med både blødning og spotting nå, ja.. Skjønner det er irriterende. Har du vurdert å ringe legen?
Ja det er veldig rart.. Ja jeg har vurdert det men ville høre her først om noen visste noe eller om det var noe kjent med det. Får ta en tlf til lege:happy:

Ja det er veldig rart.. Ja jeg har vurdert det men ville høre her først om noen visste noe eller om det var noe kjent med det. Får ta en tlf til lege:happy:

Gjør det du, for å være helt trygg! Jeg har ikke vært borti noe lignende selv, men det er jo godt mulig noen andre her inne har det? Uansett ville jeg hørt med legen, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite❤️

Last edited:
Noen som har opplevd å ha eggløsning uten at el tester blir positive? Skulle ha el 4 juni, men lite el slim, testen var også på sitt mest synlige da men ikke positiv. I dag 7 juni har jeg el slim som rå eggehvite, så vil si det ikke er tvil om eggløsning :) Syntes det bare er så rart at el testene aldri ble sterke...

Hvor mange ganger daglig tester du etter EL? Jeg har kun fått positiv test på morgenurin, men ser stigning på kvelden også. Tester tre ganger i døgnet rundt det mest interessante tidspunktet i syklusen, men nå foreløpig kun morgen for å fange opp om syklusen skulle endre seg (tredje syklus etter spiral så kan jo i teorien skje ting). Hvis du bare tester én gang i døgnet kan du jo ha gått glipp av toppen, da ville jeg regnet de høyeste testene du fikk som en sannsynlig topp. Det kan også være veldig greit å tempe for å bekrefte at EL har vært og at ikke kroppen bare gjorde et forsøk men at EL ikke har vært...

Gjør det du, for å være helt trygg! Jeg har ikke vært borti noe lignende selv, men det er jo godt mulig noen andre her inne har det? Uansett ville jeg hørt med legen, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for mye ❤️
Ringte faktisk til en gynekolog, og de sa at dette kan være ganske så normalt og at det ikke var noe å bekymre seg for:D ville bare skrive det her hvis noen andre opplever dette så er det ingen fare ❤️

Ringte faktisk til en gynekolog, og de sa at dette kan være ganske så normalt og at det ikke var noe å bekymre seg for:D ville bare skrive det her hvis noen andre opplever dette så er det ingen fare ❤️

Det var godt å høre! Da er det bare å vente til det går over og sette i gang:Heartred

Jeg hadde det et par runder i vinter. Det var skikkelig KJIPT! Det gjorde jo dermed at vi ikke var like ivrige på å legge inn aksjer, og det kan jeg love deg vi angret på. Nå har vi bare bestemt oss for at vi legger inn aksjer annen hver dag uansett hva tester sier om EL og ikke. Bedre føre var enn etter snar osv... ;)

Hurra for EL-slim! :D

Ja vi har prøvd å legge inn annenhver dag når jeg har vært i fruktbar periode hehe :D El slim er en så grei pekepinne når testene ikke ble helt positiv! I dag har livmortappen lukket seg og falt ned igjen, den har vært åpen og høyt oppe med masse el slim de siste 2-3 dagene så regner meg jeg kanskje hadde el på søndag/mandag :D

Hvor mange ganger daglig tester du etter EL? Jeg har kun fått positiv test på morgenurin, men ser stigning på kvelden også. Tester tre ganger i døgnet rundt det mest interessante tidspunktet i syklusen, men nå foreløpig kun morgen for å fange opp om syklusen skulle endre seg (tredje syklus etter spiral så kan jo i teorien skje ting). Hvis du bare tester én gang i døgnet kan du jo ha gått glipp av toppen, da ville jeg regnet de høyeste testene du fikk som en sannsynlig topp. Det kan også være veldig greit å tempe for å bekrefte at EL har vært og at ikke kroppen bare gjorde et forsøk men at EL ikke har vært...

Jobber turnus så har prøvd å teste 2-3 ganger om dagen, de fleste dagene mellom 16-17 og 23. Noen dager tidlig om morgen. De fleste testene har vært sterkest kl 16 og 23 :) I dag merket jeg at livmortappen har falt ned og lukket seg, de siste 2-3 dagene har den vært høyt oppe og åpen så regner med jeg hadde el rundt søndag/mandag! Krysser fingrene :D

Jobber turnus så har prøvd å teste 2-3 ganger om dagen, de fleste dagene mellom 16-17 og 23. Noen dager tidlig om morgen. De fleste testene har vært sterkest kl 16 og 23 :) I dag merket jeg at livmortappen har falt ned og lukket seg, de siste 2-3 dagene har den vært høyt oppe og åpen så regner med jeg hadde el rundt søndag/mandag! Krysser fingrene :D

Det lyder jo lovende da :)

Jeg ble sittende og scrolle meg nedover en inspirasjonstråd på Facebook med babytepper. Kjære vene, så mye fint folk lager! Men jeg kjenner veldig på at jeg ikke kan begynne på sånne prosjekter før jeg faktisk ER gravid. Strikke til en hypotetisk baby blir liksom litt trist?

Jeg ble sittende og scrolle meg nedover en inspirasjonstråd på Facebook med babytepper. Kjære vene, så mye fint folk lager! Men jeg kjenner veldig på at jeg ikke kan begynne på sånne prosjekter før jeg faktisk ER gravid. Strikke til en hypotetisk baby blir liksom litt trist?

Jeg har allerede bookmarked flere DIY babyting.. alt fra babynest til søt strikkegreie (det får fremtidig mormor ta seg av ;-) ) fra Camilla Phil.. For ikke å snakke om et kjempesøtt veggteppe (sånn 70-talla knyteopplegg) med regnbue på til babyrommet.. Skikkelig guilty pleasure å sjekke sånt :-) Men tenker det blir god tid til å holde på med dette i de 9 månedene man går og ruger :-) selv om det hadde vært gøy å komme i gang :-)

Back
Topp