Vi som prøver for første gang

Flere som ligger med bena høyt en stund etter sex? Jeg gjør det alltid selv i ca 15 min, før jeg går på do:wacky:
Selvom mange blir gravide av en sjappis, så føler jeg at jeg må gjøre det hver gang.
Hva tenker dere rundt dette?
Samboeren min ler bare av meg da :wideyed: Men jeg ligger fint i ro i 15-20 min etterpå ja:happy:

Slenger meg på her! :) Vi er også førstegangsprøvere og er på PP3 nå. Har egentlig tatt det hele med knusende ro, men ble skikkelig stresset i forrige på da "alle" rundt oss ble gravide. Men satser på mindre stress og mer hell i denne pp'en :D

Slenger meg på her! :) Vi er også førstegangsprøvere og er på PP3 nå. Har egentlig tatt det hele med knusende ro, men ble skikkelig stresset i forrige på da "alle" rundt oss ble gravide. Men satser på mindre stress og mer hell i denne pp'en :D
Krysser fingrene! Hvor er du i syklusen? :D

Ååh så kjekt, koselig om dere får noenlunde samtidig da:rolleyes: Lykke til:love017[/QUOTE]

Hei, blir gjerne med her jeg også! Er helt ny her inne.

Førstegangsprøvere her også, vi har vært samboere i 10 år nå (og gift de to siste). Jeg føler at klokka begynner å tikke kraftig for vi er ikke så unge lenger... Blir 36 i år! :wideyed: Har ikke sagt til noen andre enn bestevenninna mi at vi tenker på å prøve, så det hadde vært koselig å bli kjent med noen av dere her inne for å lufte tanker og etter hvert noen erfaringer med dette! :greet025

Hei, blir gjerne med her jeg også! Er helt ny her inne.

Førstegangsprøvere her også, vi har vært samboere i 10 år nå (og gift de to siste). Jeg føler at klokka begynner å tikke kraftig for vi er ikke så unge lenger... Blir 36 i år! :wideyed: Har ikke sagt til noen andre enn bestevenninna mi at vi tenker på å prøve, så det hadde vært koselig å bli kjent med noen av dere her inne for å lufte tanker og etter hvert noen erfaringer med dette! :greet025

Så koselig, velkommen skal du være!:love7 Spent på om noen av oss får termin nogenlunde samtidig! Når har du neste ikm?

Andre her som kjenner på en liten redsel om at det ikke kommer til å gå? Prøver å legge det fra meg og for det meste klarer jeg det, men så innimellom kjenner jeg litt på det likevel... :hungover:

Tusen takk! Det hadde vært supert om det klaffer snart for oss og:love017 Jeg er på CD8, tror EL kommer om litt over en uke. Hvordan ligger dere an? :)

JAa, det hadde vært veldig fint om det gjorde! Jeg skal få TR nå på lørdag, og er egentlig veldig overbevist at hun kommer.. Så venter på det slik jeg kan begynne på ny syklus! :D

Andre her som kjenner på en liten redsel om at det ikke kommer til å gå? Prøver å legge det fra meg og for det meste klarer jeg det, men så innimellom kjenner jeg litt på det likevel... :hungover:
Jeg kjenner på den ofte.. er kjemperedd for å ikke klare å bli gravid, hvertfall når jeg har et så stort ønske om det.. Og de venninnene mine som har barn, har alle klart det på første forsøk - så da dette er mitt første forsøk og det ikke virker som det har gått min vei kjenner jeg ekstra på det :( Men vet jo innerst inne at det ikke er så normalt og klare det med en eneste gang, det kan ta noe tid..

Tusen takk! Det hadde vært supert om det klaffer snart for oss og:love017 Jeg er på CD8, tror EL kommer om litt over en uke. Hvordan ligger dere an? :)[/QUOTE]
JAa, det hadde vært veldig fint om det gjorde! Jeg skal få TR nå på lørdag, og er egentlig veldig overbevist at hun kommer.. Så venter på det slik jeg kan begynne på ny syklus! :D

Uff, ble viss lagt ut to ganger ser jeg nå.. haha

Last edited:
Velkommen:love017
Jeg venter TR ca 23/4, så veldig spent på hvordan det går - har ikke veldig høye forventninger siden det er pp1, men kroppen kan å overraske:rolleyes:
Kjekt at vi kan gå denne veien sammen!
Masse lykke til

Du er nok ikke alene om den nei, prøver heller ikke å tenke så mye på det..:oops:

Jeg kjenner på den følelsen!!

Vet jeg ikke burde tenke sånn, men tror det henger litt igjen fra at jeg ble veldig lett gravid med første. Rett etter fødsel klarte jeg kunststykket å bli gravid igjen, men mistet i en veldig tidlig SA (hadde IKKE planer om å få en baby til da uansett, og merket det ikke før jeg fikk skikkelig blødning). Så jeg har blitt gravid to ganger da det egentlig ikke skulle vært mulig. En gang av en kjappis uten utløsning OG på pilla, og så på pilla igjen mens jeg fullammet. Derfor er det noe som uroer meg ved at det ikke går denne gangen. Altså, hallo?! Nå treffer vi jo hundre ganger bedre... annen mann da. Håper det bare er uflaks!

Jeg, i likhet med mange andre, er også redd for dette :P Tenker faktisk på det en del, hadde vært typisk vår flaks.

Noen andre som er inne på tanken om fertilitetssjekk om det ikke klaffer innen litt tid? Jeg prøver å tenke rasjonelt og vet det kan ta litt tid. Men vi tenker å ta en sjekk privat dersom det ikke har gått på 6 måneder.

Jeg, i likhet med mange andre, er også redd for dette :p Tenker faktisk på det en del, hadde vært typisk vår flaks.

Noen andre som er inne på tanken om fertilitetssjekk om det ikke klaffer innen litt tid? Jeg prøver å tenke rasjonelt og vet det kan ta litt tid. Men vi tenker å ta en sjekk privat dersom det ikke har gått på 6 måneder.
Jeg har vært inne på tanken selv. Veldig usikker på om jeg klarer å vente 12 mnd før jeg får sjekket..

Jeg, i likhet med mange andre, er også redd for dette :p Tenker faktisk på det en del, hadde vært typisk vår flaks.

Jeg er også inne på tanken, men tenker å gjøre det om det går 8-12 måneder. Grunnen til det er at jeg føler ikke kroppen har vært seg selv de første mnd etter pilleslutt, da jeg har gått på de i nesten 10 år. Så føler at kroppen uansett ikke hadde klart å blitt gravid pga uregelmessig mensen, som nå er heldigvis blitt regelmessig etter pp4 og pp5 :)

Jeg er førstegangsprøver og er nå i PP9 fordelt på 8 mnd. I begynnelsen av april var jeg inne til gynekolog for å sjekke om alt stod bra til, og det gjorde det! Skal visst gå fort å bli gravid for meg... Har regelmessige sykluser i tillegg! Har til og med testet mannen med en sædtest hjemme og den var også bra! Og det er betryggende:) Fikk tilbud fra gyn om videre utredning allerede! Fertilitetssjekk for begge, som inkluderer blodprøver. Er enda litt usikker om vi skal gå veien, da jeg føler det blir så tungt på en måte.. at man innser at man må ha hjelp liksom. Jeg var innstilt på at dette skulle gå fort og uten hjelp...

Sikkert fornuftig å vente litt lengre, som dere er inne på. Jeg tenker bare at dersom det skulle være noe som foreligger slik at det blir vanskelig, så vil vi vite det og gjøre noe med det. I stedet for å bruke flere mnd på noe som ikke kommer til å gå.
Jeg er førstegangsprøver og er nå i PP9 fordelt på 8 mnd. I begynnelsen av april var jeg inne til gynekolog for å sjekke om alt stod bra til, og det gjorde det! Skal visst gå fort å bli gravid for meg... Har regelmessige sykluser i tillegg! Har til og med testet mannen med en sædtest hjemme og den var også bra! Og det er betryggende:) Fikk tilbud fra gyn om videre utredning allerede! Fertilitetssjekk for begge, som inkluderer blodprøver. Er enda litt usikker om vi skal gå veien, da jeg føler det blir så tungt på en måte.. at man innser at man må ha hjelp liksom. Jeg var innstilt på at dette skulle gå fort og uten hjelp...
Så bra alt så greit ut! :) Tenker det må være lettende å vite at alle ser greit ut og at det ikke skal foreligge noe som tilsier at det ikke skal gå. Skjønner det er et vrient valg og ta. Blir jo en prosess ut av det da også. Lykke til med hva enn dere velger! :)

Back
Topp