Hei! Leit å høre st du mistet.
Jeg er nå ferdig med å blø, og begynner snart å "lete etter" EL. Blødde i ca 8 dager, nesten helt negativ graviditetstest 10 dager etter SA. Gynekolog sa det bare var å begynne prøving igjen snart jeg var ferdig med å blø, legen sa jeg burde vente ca 4 uker etter SA, uavhengig av om mensen hadde kommet eller ikke, for å gi slimhinnene tid til å bygge seg opp igjen. Jeg fikk bekreftet på ultralyd dagen etter SA at alt var ute, så da vil jeg ikke tro at det er poeng å vente til etter første mens. Man blir ofte bedt om å vente da det kan være rester som kommer ut ved første mens etter SA/MA. Noen sier også at det er lurt å vente dersom man har tatt cytotec eller hatt utskrapning. Jeg slapp det da blødningene kom av seg selv i uke 8 da jeg fikk påvist MA (foster ca 6 uker). Så er mye forskjellige beskjeder ute og går her! [emoji14] legen min kunne derimot ikke finne noe som er understøttet av forskning vedrørende hvorfor det er fordelaktig å vente en syklus.
Selv tenker jeg at dersom kroppen er klar for en ny graviditet så ordner det seg