Vi som mistet i mars, som prøver igjen.

Mistet 4+4 mandag etter IVF-forsøk. Brukte 2 år på den spiren, så sorgen er ganske stor. Startet med letrozol med en gang og håper EL kommer rundt 28.-29.03 ;) Men EL er ingen luksus her i gården, så tviler ikke på at første sjanse ikke blir før med nytt IVF i juni eller august. Jeg som er problemet her, så håper i hvertfall jeg får eggløsning slik at det er en sjans.
 
Mistet 4+4 mandag etter IVF-forsøk. Brukte 2 år på den spiren, så sorgen er ganske stor. Startet med letrozol med en gang og håper EL kommer rundt 28.-29.03 ;) Men EL er ingen luksus her i gården, så tviler ikke på at første sjanse ikke blir før med nytt IVF i juni eller august. Jeg som er problemet her, så håper i hvertfall jeg får eggløsning slik at det er en sjans.
Å nei. Ekstra leit med sliter-spirer som slipper.
Krysser fingrene for et mirakel.
 
I dag har jeg vært på ultralyd etter ma´en for å se om alt var kommet ut, og det var det heldigvis! livmorslimhinnen tror jeg var på 5,3.. men utifra hva jeg har lest er det litt tynt. Noen som vet hvor fort den vokser? Håper sånn på å bli gravid igjen på denne syklusen:)
 
Husker ikke. Hvor i syklusen er du nå da?
 
I dag har jeg vært på ultralyd etter ma´en for å se om alt var kommet ut, og det var det heldigvis! livmorslimhinnen tror jeg var på 5,3.. men utifra hva jeg har lest er det litt tynt. Noen som vet hvor fort den vokser? Håper sånn på å bli gravid igjen på denne syklusen:)

Hmm, er det ikke slik at endometrium gjerne bør være >7mm for at egget skal kunne feste seg godt? Men dersom det er noen dager til evt eggløsning er det godt mulig at det vokser nok innen da :) Er usikker på hvor fort endometrium vokser (spesielt etter ma, sa..), tror det avhenger av kvinnens alder og andre faktorer. Så bra at alt hadde kommet ut da! Spurte du gyn råd ang å forsøke på nytt med en gang? Jeg lurer også på dette, vil jo gjerne..
 
Last edited:
Mistet 4+4 mandag etter IVF-forsøk. Brukte 2 år på den spiren, så sorgen er ganske stor. Startet med letrozol med en gang og håper EL kommer rundt 28.-29.03 ;) Men EL er ingen luksus her i gården, så tviler ikke på at første sjanse ikke blir før med nytt IVF i juni eller august. Jeg som er problemet her, så håper i hvertfall jeg får eggløsning slik at det er en sjans.

Ekstra trist når det var så etterlengtet :/ Det sies jo at man blir ekstra fruktbar etter en sa, så håper det stemmer for deg også! Jeg krysser fingre og tær for deg! :)
 
Hmm, er det ikke slik at endometrium gjerne bør være >7mm for at egget skal kunne feste seg godt? Men dersom det er noen dager til evt eggløsning er det godt mulig at det vokser nok innen da :) Er usikker på hvor fort endometrium vokser (spesielt etter ma, sa..), tror det avhenger av kvinnens alder og andre faktorer. Så bra at alt hadde kommet ut da! Spurte du gyn råd ang å forsøke på nytt med en gang? Jeg lurer også på dette, vil jo gjerne..
Hun sa vi kunne prøve igjen etter en mens, men det orker jeg ikke å vente på. Jeg turte ikke si det til henne da :p Hun skrev ut resept på blodfortynnende som jeg skulle ta med en gang jeg fikk positiv test igjen. Hun mente det kunne være blodpropp som forårsaket ma´en.
 
Hmm, er det ikke slik at endometrium gjerne bør være >7mm for at egget skal kunne feste seg godt? Men dersom det er noen dager til evt eggløsning er det godt mulig at det vokser nok innen da :) Er usikker på hvor fort endometrium vokser (spesielt etter ma, sa..), tror det avhenger av kvinnens alder og andre faktorer. Så bra at alt hadde kommet ut da! Spurte du gyn råd ang å forsøke på nytt med en gang? Jeg lurer også på dette, vil jo gjerne..
Jeg skal ikke ha eggeløsning før om ca en uke vis jeg følger lik syklus som før ma´en. så den har en uke å vokse på:p
 
Hun sa vi kunne prøve igjen etter en mens, men det orker jeg ikke å vente på. Jeg turte ikke si det til henne da :p Hun skrev ut resept på blodfortynnende som jeg skulle ta med en gang jeg fikk positiv test igjen. Hun mente det kunne være blodpropp som forårsaket ma´en.
Jeg skal ikke ha eggeløsning før om ca en uke vis jeg følger lik syklus som før ma´en. så den har en uke å vokse på:p

Haha, det sa gyn til meg også, men har lyst til å prøve med en gang her også. Det var ikke noen rester som hun kunne se hos meg heller. Satser på at blodfortynnende gjør susen hos deg da og at endometrium vokser seg tykt nok innen egget finner veien ned :)
 
Jeg skal ikke ha eggeløsning før om ca en uke vis jeg følger lik syklus som før ma´en. så den har en uke å vokse på:p
Vil gjette det ikke er noe problem når du har ca en uke frem til EL.
Jeg hadde kontroll på sykehuset ca en uke før EL. Det var ifm en abort hvor legen var engstelig for ex.u. På sykehuset kommenterte de ikke hvordan det lå an til EL eller hvordan slimhinnen var bortsett fra at han ikke så rester av noe slag. Men jeg hadde EL akkurat en uke senere og ble gravid da (men måtte avbryte siden det utviklet seg uten foster).
 
Mistet 4+4 mandag etter IVF-forsøk. Brukte 2 år på den spiren, så sorgen er ganske stor. Startet med letrozol med en gang og håper EL kommer rundt 28.-29.03 ;) Men EL er ingen luksus her i gården, så tviler ikke på at første sjanse ikke blir før med nytt IVF i juni eller august. Jeg som er problemet her, så håper i hvertfall jeg får eggløsning slik at det er en sjans.

Det er så urettferdig :( sender deg en stor klem! Jeg krysser alt jeg har for at kroppen får en skikkelig el nå! Og da skal spiren sitte hele veien [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Flere som gruer seg til å starte prøvingen på nytt igjen..? Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig :( Spesielt siden det tok så lang tid sist.. Redd det tar like lang tid eller at vi ikke få eggløsning i det hele tatt.
 
Flere som gruer seg til å starte prøvingen på nytt igjen..? Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig :( Spesielt siden det tok så lang tid sist.. Redd det tar like lang tid eller at vi ikke få eggløsning i det hele tatt.

Ja, jeg gruer meg veldig.. Er redd det kommer til å ta lang tid før jeg evt blir gravid og kommer til å være fullstendig nervevrak dersom jeg blir gravid igjen. Livredd for at det skal gå galt igjen, selv om det er dumt av meg å tenke slik..
 
Vi fant ut at vi var gravide 06.mars mest sannsynlig 6-7uker fant vi ut. Men mistet vår lille spire på forje torsdag :crybaby2Nettopp fått svar av sykepleierene at hcg sank fra 88 til 70 på de siste dagene.
Føler ikke at jeg har fått noe god oppfølging etter jeg fikk blødninger den dagen, prøvde å ta kontakt med fastlege, helsestasjonen og sykehuset men det samme svaret kom frem over alt "vent å se". Etter 7 dager kom jeg inn til fastlegen som var satt opp før dette skjedde så det var bare flaks. Men da fikk jeg vertfall ta blodprøver for å måle HCG nivået mitt.

alt er bare trist nå om dagen, å vi vil prøve igjen men vet jo ikke når vi kan begynne igjen heller.
Prøvd å lese meg frem på nettet men noen sier vent, andre sier man kan prøve med engang for da er sjangsen størst. Men med 70 i hcg kan man ha eggløsning og bli gravid igjen da ?
Jeg har små blødninger(spotting, ikke mer), er faren for infeksjon der nå eller hvordan råd og opplysninger har dere her inne fått?
 
Vi fant ut at vi var gravide 06.mars mest sannsynlig 6-7uker fant vi ut. Men mistet vår lille spire på forje torsdag :crybaby2Nettopp fått svar av sykepleierene at hcg sank fra 88 til 70 på de siste dagene.
Føler ikke at jeg har fått noe god oppfølging etter jeg fikk blødninger den dagen, prøvde å ta kontakt med fastlege, helsestasjonen og sykehuset men det samme svaret kom frem over alt "vent å se". Etter 7 dager kom jeg inn til fastlegen som var satt opp før dette skjedde så det var bare flaks. Men da fikk jeg vertfall ta blodprøver for å måle HCG nivået mitt.

alt er bare trist nå om dagen, å vi vil prøve igjen men vet jo ikke når vi kan begynne igjen heller.
Prøvd å lese meg frem på nettet men noen sier vent, andre sier man kan prøve med engang for da er sjangsen størst. Men med 70 i hcg kan man ha eggløsning og bli gravid igjen da ?
Jeg har små blødninger(spotting, ikke mer), er faren for infeksjon der nå eller hvordan råd og opplysninger har dere her inne fått?

Hei, leit å høre at du også har mistet :( Ekstra ille når man føler seg usikker og ikke får oppfølgning i etterkant.

Etter at man har mistet burde man vente 2 uker (i allefall til blødningen har stoppet opp) med sex og bading for å unngå infeksjon. Ved feber og på ny magesmerter kan det være tegn på infeksjon.
Jeg var på ul dagen etter sa og hun kunne ikke se noen rester, men jeg skal inn igjen etter 4 uker for å kontrollere hcg. Det kommer ann på hvor langt man har kommet - jo lengre man har kommet, jo lengre tid tar det gjerne også før hcg er neg. Gyn mente at innen 4 uker bør min hcg (mistet 9+5) være neg, og dersom den ikke er det kan det være pga små rester. Min gyn anbefalte å vente til etter 1 mens med å prøve igjen slik at kroppen får "renset" seg :) Men ulike leger gir ulike råd angående det her, noen mener man kan prøve på nytt med en gang og at litt "reste"-hcg kan være positivt for ny befruktning..
 
Vi opplevde MA for andre gang nå i mars(utskrapning begge gangene). Utrolig tøfft, men kjenner allikevel at vi er veldig gira på å prøve igjen. Eneste er at jeg er veldig redd for å miste igjen.. Har ingen barn fra før, så ønsket er så stort!
 
Vi opplevde MA for andre gang nå i mars(utskrapning begge gangene). Utrolig tøfft, men kjenner allikevel at vi er veldig gira på å prøve igjen. Eneste er at jeg er veldig redd for å miste igjen.. Har ingen barn fra før, så ønsket er så stort!

Så utrolig trist at du har opplevd det :( skjønner veldig godt at du er redd for å miste igjen. Får du ekstra oppfølging?
 
Hvordan går det med dere damer? Jeg har kommet til CD 7, og blødningen er over. Har bare litt lysebrun utflod. Nå har jeg begynt å drikke grapefruktjuice og håper at el ikke er så langt unne. Sist var den på cd22, men syklusen min er ikke stabil. Håper den kommer allerede neste helg! Tester dere etter el eller temper? Jeg gjør begge deler.
 
Har dere fått tilbake mens eller eggløsning etter dere mistet? Redd det skal ta lang tid jeg før det kommer tilbake.
Har ei venninne som er jordmor hun sa hun aldri hadde hørt om at man måtte vente med å prøve etter en sa.
Har jo lest meg tullete på nette, under denne uvisse tiden... Noen sier sjansen for ny sa øker hvis man ikke venter til første mens, andre sier man må vente til blødningene stopper, andre sier det går bra. Mens andre sier at man bør vente tre menser osv..

Blir jo tullete av denne sorgene, hormoner som ikke forsvinner og lesingen.
Legen min har ikke gitt meg noe informasjon om noe så vet ikke hva hun mener.
 
Back
Topp