Vi som mistet i mars, som prøver igjen.

Her har vi bestemt oss for at det som skjer, det skjer. Har sluttet å blø etter sa og hadde for første gang side det kos i går. Kommer ikke til å teste etter el eller noe [emoji4] håper på eggløsning til helgen men det er jo umulig å vite [emoji23]
 
Hvordan går det med dere damer? Jeg har kommet til CD 7, og blødningen er over. Har bare litt lysebrun utflod. Nå har jeg begynt å drikke grapefruktjuice og håper at el ikke er så langt unne. Sist var den på cd22, men syklusen min er ikke stabil. Håper den kommer allerede neste helg! Tester dere etter el eller temper? Jeg gjør begge deler.

Jeg er kommet til CD6 og har bare litt spotting i dag. Trodde faktisk jeg kom til å blø lenger, men får se når det stopper opp helt :) Vil også begynne å prøve igjen med en gang! Jeg temper og tenker å sjekke med EL-tester også om en ukes tid :) Hadde ikke helt regelmessig syklus før sa'en, så er litt redd for at den bli helt på jordet nå.. Jeg drikker også grapefruktjuice og grønn te (det siste er kun fordi jeg skal kutte ut kaffe helt og jeg eeelsker kaffe..!). Håper inderlig vi får igjen EL fort!

Har dere fått tilbake mens eller eggløsning etter dere mistet? Redd det skal ta lang tid jeg før det kommer tilbake.
Har ei venninne som er jordmor hun sa hun aldri hadde hørt om at man måtte vente med å prøve etter en sa.
Har jo lest meg tullete på nette, under denne uvisse tiden... Noen sier sjansen for ny sa øker hvis man ikke venter til første mens, andre sier man må vente til blødningene stopper, andre sier det går bra. Mens andre sier at man bør vente tre menser osv..

Blir jo tullete av denne sorgene, hormoner som ikke forsvinner og lesingen.
Legen min har ikke gitt meg noe informasjon om noe så vet ikke hva hun mener.

Hei! Og trist at du også mistet :/ Vi er ganske mange her syns jeg. Det virker ut som at det er en del delte meninger ang når man kan begynne å prøve igjen. Noen leger sier etter første mens, andre sier kjør på :) Ved en ukomplisert abort tror jeg de aller fleste har gått bort i frå 3-mnd-regelen, da også mange kvinner er ekstra fruktbare etter en sa/ma og det grunnet bla alder er ugunstig å vente for lenge.
Jeg kommer ikke til å bruke beskyttelse og skjer det så skjer det :) Kanskje naivt, men jeg tenker litt at dersom kroppen er klar så klaffer det, dersom ikke, så prøver vi etter 1 mens :)
 
Gjorde dere noe spesielt sist dere ble gravide? Noen gode fruktbarhetstips? Her drikker jeg grapefruktjuice og tar folat og multivitamin :)
 
Gjorde dere noe spesielt sist dere ble gravide? Noen gode fruktbarhetstips? Her drikker jeg grapefruktjuice og tar folat og multivitamin :)

Jeg har kjøpt meg salvie-te og på tredje dagen jeg drikker det i håp om at el kommer tidligere. Ellers drikker jeg woman's balance og masse grapefruktjuice. Skal også spise ananas etter el som virker progesteronfremmende. Skal prøve å kutte ned på sukker og karbohydrater, men jeg har null matlyst, så det er litt vanskelig :p så skal jeg prøve å få i meg masse egg før el :) eller tar jeg folat, multivitaminer og ekstra D-vitaminer :)
 
Så trist at det er så mange som har mistet...

Jeg blir også med her, dessverre. Begynte å blø så smått natt til i går, og så har det bare økt på. I dag har jeg også mistet alle symptomer. Tok en test, og den var så å si negativ allerede. 4+4, virker som det er en ganske vanlig dag å miste på... Jeg hadde en MA i uke 10 i sommer, så nå håper jeg det klaffer raskt igjen, og at alle gode ting er 3.
 
Henger litt her med dere også jeg. Mistet første gang i Februar og bestemte oss for å prøve igjen med en gang da legen sa det ikke var noe problem med dette. Blei utrolig nok gravid igjen med en gang, men det endte med enda en SA\kjemisk i går natt\i dag. Har lyst til å prøve igjen, da ønsket om barn fremdeles er like stort, men kjenner at det kjennes vanskeligere å holde seg optimistisk denne gangen. Tror nok vi kommer til å vente en syklus denne gangen for at jeg skal få kommet meg litt mer igjen psykisk. Flere her som har opplevd flere SAer etterhverandre?
 
Har dere fått tilbake mens eller eggløsning etter dere mistet? Redd det skal ta lang tid jeg før det kommer tilbake.
Har ei venninne som er jordmor hun sa hun aldri hadde hørt om at man måtte vente med å prøve etter en sa.
Har jo lest meg tullete på nette, under denne uvisse tiden... Noen sier sjansen for ny sa øker hvis man ikke venter til første mens, andre sier man må vente til blødningene stopper, andre sier det går bra. Mens andre sier at man bør vente tre menser osv..

Blir jo tullete av denne sorgene, hormoner som ikke forsvinner og lesingen.
Legen min har ikke gitt meg noe informasjon om noe så vet ikke hva hun mener.

Dette er første gangen jeg har mistet og bare kommet til CD 7, så aner ikke hvordan denne syklusen blir, men jeg var bare kommet til 4+4 så regner med den ikke blir så veldig forsinket. Håper heller den kommer litt før. Og det kan se ut som det hadde stoppet opp litt før blødningen kom siden allerede dagen etter var hcg-nivået på 10. Håper ikke den tar så lang tid før den er hos deg :)
 
Så trist at det er så mange som har mistet...

Jeg blir også med her, dessverre. Begynte å blø så smått natt til i går, og så har det bare økt på. I dag har jeg også mistet alle symptomer. Tok en test, og den var så å si negativ allerede. 4+4, virker som det er en ganske vanlig dag å miste på... Jeg hadde en MA i uke 10 i sommer, så nå håper jeg det klaffer raskt igjen, og at alle gode ting er 3.

Huff, så synd at du mistet. Syns det er altfor mange som har mistet i mars ja! Og ser at 4+4 virker vanlig. Det blir første kneiken hos meg neste gang ihvertfall! Utrolig trist at du mistet i MA i sommer :( Krysser fingrene for at alle gode ting et tre, og at du får verdens beste julegave i år[emoji173][emoji173][emoji173]
 
Nå har ikke jeg så god oversikt som dere på alt her :p
Men skal grepefruktjuice og ananas hjelpe på fruktbarheten ? Trur jeg må lære meg noen knep herfra.

Jeg har ikke så store blødninger lenger men kommer noe blødning helt plutselig da og da også blir det borte igjen. Har dere opplevd det? Også får jeg plutselig litt slik mageknip i forbindelse med det og luft i magen.. Føler at jeg er så usikker på alt ang sa har aldri opplevd det før så tusen ting i hodet
 
Nå har ikke jeg så god oversikt som dere på alt her :p
Men skal grepefruktjuice og ananas hjelpe på fruktbarheten ? Trur jeg må lære meg noen knep herfra.

Jeg har ikke så store blødninger lenger men kommer noe blødning helt plutselig da og da også blir det borte igjen. Har dere opplevd det? Også får jeg plutselig litt slik mageknip i forbindelse med det og luft i magen.. Føler at jeg er så usikker på alt ang sa har aldri opplevd det før så tusen ting i hodet

Grapefruktjuice hjelper noen å få bedre eggløsningsslim, som gjør at det er lettere for sædcellene å komme fram til egget :) og kjernen ananas skal visst være bra for at egget fester seg etter befruktning :)
De første dagene jeg blødde så kom det bare sånn innimellom også stoppet det opp. Så det var vel de gangene jeg gikk på do så rant det endel ut, så tok det en stund før det skjedde igjen. Vet ikke om det er normalt. Men hvis du føler deg veldig usikker så kan du jo ringe legen din på mandag? Jeg har også hatt mye mageknip og luft med smerter. Vet ikke hva det kommer av.
 
Grapefruktjuice hjelper noen å få bedre eggløsningsslim, som gjør at det er lettere for sædcellene å komme fram til egget :) og kjernen ananas skal visst være bra for at egget fester seg etter befruktning :)
De første dagene jeg blødde så kom det bare sånn innimellom også stoppet det opp. Så det var vel de gangene jeg gikk på do så rant det endel ut, så tok det en stund før det skjedde igjen. Vet ikke om det er normalt. Men hvis du føler deg veldig usikker så kan du jo ringe legen din på mandag? Jeg har også hatt mye mageknip og luft med smerter. Vet ikke hva det kommer av.

Legekontoret mitt er ikke opp på mandag, desverre. Men var ikke mye hjelp å få fra henne hadde hundre spørsmål før jeg viste det var en sa men hun tok seg ikke tid til å svare på noe ☹️ Var inne i 7 minutter, mens hun som var inne før meg var inne i 45 min så dårlig oppfølging av dette hos meg ☹️
 
Legekontoret mitt er ikke opp på mandag, desverre. Men var ikke mye hjelp å få fra henne hadde hundre spørsmål før jeg viste det var en sa men hun tok seg ikke tid til å svare på noe ☹️ Var inne i 7 minutter, mens hun som var inne før meg var inne i 45 min så dårlig oppfølging av dette hos meg ☹️

Så dumt. Sånn skal det ikke være... men det finnes det sted her på bv som heter vi som har mistet før eller etter 12 uker. Der er det nok mange som kan svare på en del av dine spørsmål. Jeg har som sagt ikke noe mer erfaring enn akkurat det jeg selv har opplevd. Hvor langt var du på vei?
 
Så dumt. Sånn skal det ikke være... men det finnes det sted her på bv som heter vi som har mistet før eller etter 12 uker. Der er det nok mange som kan svare på en del av dine spørsmål. Jeg har som sagt ikke noe mer erfaring enn akkurat det jeg selv har opplevd. Hvor langt var du på vei?

Det vi trur og som stemmer best 6-7 uker på vei.
 
Nå har ikke jeg så god oversikt som dere på alt her :p
Men skal grepefruktjuice og ananas hjelpe på fruktbarheten ? Trur jeg må lære meg noen knep herfra.

Jeg har ikke så store blødninger lenger men kommer noe blødning helt plutselig da og da også blir det borte igjen. Har dere opplevd det? Også får jeg plutselig litt slik mageknip i forbindelse med det og luft i magen.. Føler at jeg er så usikker på alt ang sa har aldri opplevd det før så tusen ting i hodet

Jeg hadde småblødninger fom lørdag og mistet mandags kveld, da var det enorme mengder som kom! Tirsdag og onsdag kom det som du beskriver som takvise blødninger (jeg hadde ofte da i forbindelse med rielignende smerter). Siden torsdag har jeg hatt lett mensenaktig blødning og nå brun utflod som jeg håper gir seg snart.. Det med at du får takvise blødninger og mageknip kan muligens ha sammenheng med at livmoren prøver å støte fra seg de siste restene :) Dersom du er veldig bekymret kan du forsøke å bestille en time til hos legen og evt få henvisning til ul for å sjekke at alt er ute (dersom det ikke stopper opp etter et par uker etter sa'en..). Evt bestille time til privat gyn m/ul for å få svar på spørsmålene du sitter med. Ikke noe særlig å være så usikker etter en sa :/
 
Henger litt her med dere også jeg. Mistet første gang i Februar og bestemte oss for å prøve igjen med en gang da legen sa det ikke var noe problem med dette. Blei utrolig nok gravid igjen med en gang, men det endte med enda en SA\kjemisk i går natt\i dag. Har lyst til å prøve igjen, da ønsket om barn fremdeles er like stort, men kjenner at det kjennes vanskeligere å holde seg optimistisk denne gangen. Tror nok vi kommer til å vente en syklus denne gangen for at jeg skal få kommet meg litt mer igjen psykisk. Flere her som har opplevd flere SAer etterhverandre?

så trist å oppleve 2 rett etter hverandre..! Jeg hadde min første i mars og marerittet er jo at det skjer igjen.. Neste gang sitter den for deg! :Heartred
 
Så trist at det er så mange som har mistet...

Jeg blir også med her, dessverre. Begynte å blø så smått natt til i går, og så har det bare økt på. I dag har jeg også mistet alle symptomer. Tok en test, og den var så å si negativ allerede. 4+4, virker som det er en ganske vanlig dag å miste på... Jeg hadde en MA i uke 10 i sommer, så nå håper jeg det klaffer raskt igjen, og at alle gode ting er 3.

leit at du mistet igjen :/ Men alle gode ting er 3 ja :Heartred den neste sitter!
 
Når forventer dere fine damer eggløsning da? :)

Her tror jeg mulig eggløsning kommer om 7-9 dager, om letrozol gjør jobben sin ;)
 
Etter min normale syklus skal jeg ha mensen om fem dager og el om ca 18 dager.


Tok bare en GT idag tidlig å den var veldig veldig svak, nesten ikke synlig om man ikke så veldig godt etter. Har dere positive tester enda?
ER ganske sikker på at min sa skjedde på tirsdag-torsdag pga de pressrie/kynne lignene takene jeg kjente igjen. Men jeg har egentlig aldri hatt store smerter eller blødninger. Bare økende blødninger fra mandag 6 til onsdag som det var "verst". Da kom også noen klumper etter det minsket blødningene mine, nå kommer bare de små blødningene og "mageknip" av og til. Trenger ikke bind, har bare truseinnlegg for sikkerhetsskyld.
 
sikkert et dumt spørsmål, men jeg kjenner når jeg har eggløsning fra høyre eggstokk. Også får jeg utrolig ømme bryster.
Kjenner dere noen tegn til eggløsningen deres ? hvordan ?
 
Back
Topp