Vi som mistet i juni, men prøver igjen

Sender deg en klem [emoji173] jeg også er midt i den. Startet onsdag ettermiddag til meg.

Kan jeg spørre hva som gjorde at du fikk cytotec? Vet du det er rester som ikke kommer ut selv, hvordan viste du Det? Spør da jeg sitter å lurer på om det kommer ut selv til meg, eller om jeg må ha tabletter selv . Håper det er greit at jeg spør.


Hei, såklart er det greit at du spør!
Jeg begynte å blø på onsdag, på torsdag bare fosset det ut! Masse blod og klumper og alt! Fortsatte av og på gjennom helgen..

Idag gikk jeg til fastlegen som henviste til sykehuset her og fikk ul..
Den viste at fosteret er ute, men rester igjen. Fikk derfor cytotec for å hjelpe kroppen å bli kvitt resten!
Hvor mye har du blødd til nå? Og hvor langt hadde du kommet?
Jeg kom til 11+0!

Klem til deg, vi er i akkurat samme båt [emoji173]️
 
Hei, såklart er det greit at du spør!
Jeg begynte å blø på onsdag, på torsdag bare fosset det ut! Masse blod og klumper og alt! Fortsatte av og på gjennom helgen..

Idag gikk jeg til fastlegen som henviste til sykehuset her og fikk ul..
Den viste at fosteret er ute, men rester igjen. Fikk derfor cytotec for å hjelpe kroppen å bli kvitt resten!
Hvor mye har du blødd til nå? Og hvor langt hadde du kommet?
Jeg kom til 11+0!

Klem til deg, vi er i akkurat samme båt [emoji173]️

Jeg var ca uke 9-10 (ut ifra mens).

Dorry for detaljene som kommer.

Blødde som bare juling på onsdag kveld/natt. Da hadde jeg kraftige tak i korsrygg og nedre del av magen, så det kom ut masse blod (fossblødde) og masse klumper/slim og en stor klump jeg tror var selve fosteret (det stoppet å utvikle seg i uke 5 til meg). Torsdag hadde jeg UL og ble målt til 17.6mm inni der med en god del igjen som skulle ut. Torsdag var det bare friskt blod, men masse. Fredag/lørdag/søndag var det en kombo av klumper blod (rødt og brunt). Har hatt sammentrekninger frem til i dag. Nå blør jeg som en medium mens. Rødt mørkt friskt blod, noe slim/klumper innimellom. Føler det renner innimellom. Å da når jeg går på do ser det ut som lange tynne slimstrimler som er lyserød som kommer [emoji85]

Ja. Vi er i samme båt dessverre. Men godt å ikke være alene [emoji173]
 
Håper det er greit å spørre dere da vi alle er i samme båt. Men hvordan tar deres bedre halvdel det at dere har mistet? Til meg er det litt vanskelig å forstå sambo, da han sier "det er vanskelig å føle et tap av noe jeg ikke har noe forhold til, utenom det du sier/viser osv". Han mener det ikke vondt, men han er lei seg da han ser jeg er det. Men føler ikke at det er ett tap.

Håper dere skjønner hva jeg mener, han er verdens beste pappa til mini og verdens beste sambo [emoji173] men å prate om følelser osv, det syns han er litt vanskelig [emoji85]

Så lurer på hvordan det er til dere [emoji4]

Tror ikke min heller føler så mye på tapet, heller at han synes det er vondt å se på at jeg gjennomgår en sa.
Han sier han ikke har kommet ordentlig igang med prosessen enda, og så nn var det sist også. Han brukte lang tid!
Idag er han verdens beste pappa for sønnen vår, engasjert i alt og tar sin del av jobben og ansvaret!
Tror det bare er sånn for mennene, ting tar tid da de ikke føler det på kroppen [emoji5]
 
Tusen takk for klemmen [emoji173]️ Ja, er tungt selv om det er tidlig, men som du sier håper syklusen havner fort tilbake i spor igjen :) Selv om jeg er litt uheldig med litt ustabil syklus alt fra 35 - 50 dager. Men håper denne også blir på rundt 40 som de siste har vært :)

Ja, håper virkelig det er en mening om at vi nesten opplever det samme som vi gjorde sommeren 2015. [emoji173]️ Eggløsningen havner omtrent samme tid som i 2015 om syklusen er så høvelig i rute :p kun en uke forskjell [emoji23]

Åh, det kan bli nært da! Såå spennende. Når blir el da tenker du? Satser på at det er "meant to be" nå og at el kommer når den skal! Ustabile sykluser virker superfrusterende.. Jeg har vært heldig på den fronten til nå men er fryktelig spent på hvordan det blir nå etter MA..!
 
Håper det er greit å spørre dere da vi alle er i samme båt. Men hvordan tar deres bedre halvdel det at dere har mistet? Til meg er det litt vanskelig å forstå sambo, da han sier "det er vanskelig å føle et tap av noe jeg ikke har noe forhold til, utenom det du sier/viser osv". Han mener det ikke vondt, men han er lei seg da han ser jeg er det. Men føler ikke at det er ett tap.

Håper dere skjønner hva jeg mener, han er verdens beste pappa til mini og verdens beste sambo [emoji173] men å prate om følelser osv, det syns han er litt vanskelig [emoji85]

Så lurer på hvordan det er til dere [emoji4]

Her har mannen også en helt annen reaksjon enn meg. I starten var det mest "huff det var leit", og tydelig kjipt å se hva jeg gikk gjennom liksom, men virket som det følelsesmessig ikke hadde så stor innvirkning på han, i hvertfall gikk det tilsynelatende fort over. Og det er vel forståelig, siden det er bare vi som kjenner alt på kroppen 24 timer i døgnet. Men har følt meg ganske ensom må jeg si.
Men nå i helgen (2 uker etter at det skjedde) var vi ute og drakk litt alkohol med noen venner, og når vi kom hjem og la oss sa han plutselig at han håpte jeg visste at at også synes dette er fryktelig trist, og at han bare er ikke så flink til å snakke om det. Også gråt vi litt sammen og klemte litt og det var så sykt godt. Han har nok litt lettere for å snakke om følelser etter litt rødvin, hvilket jeg tror gjelder for mange menn;)
 
Hei dere fine damer!
Er midt i en abort nå, har blødd masse siden torsdag, men fått cytotec idag for å få ut resten..
sitter og venter på effekten!

Føler meg tom og ødelagt [emoji29]

Godt å se at man ikke er helt alene om å måtte gjennom dette! [emoji173]️

Huff så utrolig leit å høre om dere også, sender deg en stor stor klem. Forferdig å være midt oppi det! Hvordan har det gått med cytotec? Håper det ikke ble for ille og har funka som det skulle..
Så blir det bedre dager etterhvert, og nye dårlige, så du får prøve å støtte deg på de rundt deg og oss her inne når det trengs :Heartred
 
Åh, det kan bli nært da! Såå spennende. Når blir el da tenker du? Satser på at det er "meant to be" nå og at el kommer når den skal! Ustabile sykluser virker superfrusterende.. Jeg har vært heldig på den fronten til nå men er fryktelig spent på hvordan det blir nå etter MA..!

Hehe, ja kan bli bra nært dette [emoji23] Når jeg ble gravid med snuppa så hadde jeg el 16 juli, om syklusen er sånn høvelig snill nå er el 19 juli. Men regner med den kanskje flytter noen dager på seg.
Ustabile sykluser er utrolig frustrerende, vet jo aldri når el kommer, så må teste etter el tidlig for å ikke gå glipp av den. Men nå de siste syklusen har vært på rundt 35-44 dager :)

Etter min MA i juni 2015, fikk jeg el nøyaktig 4 uker og 1 dag etter at aborten startet. Var 9 uker på vei da det ble oppdaget, lille hadde nok stoppet utviklinger to-tre dager før ul.
 
Hehe, ja kan bli bra nært dette [emoji23] Når jeg ble gravid med snuppa så hadde jeg el 16 juli, om syklusen er sånn høvelig snill nå er el 19 juli. Men regner med den kanskje flytter noen dager på seg.
Ustabile sykluser er utrolig frustrerende, vet jo aldri når el kommer, så må teste etter el tidlig for å ikke gå glipp av den. Men nå de siste syklusen har vært på rundt 35-44 dager :)

Etter min MA i juni 2015, fikk jeg el nøyaktig 4 uker og 1 dag etter at aborten startet. Var 9 uker på vei da det ble oppdaget, lille hadde nok stoppet utviklinger to-tre dager før ul.

Håper på en 35, maks 40-dagers nå da! Takk for at du deler forresten, er såå spent på når el skal dukke opp. Akkurat 2 uker siden cytotec i dag så forventer ingenting helt enda, men blødningen har iallefall avtatt veldig, mest som "litt mye" spotting nå. Spent på å ta ny g-test om et par dager, vil så gjerne se at den begynner å bli tydelig svakere så kanskje det begynner å bli rom for et lite egg etterhvert :) Er.så.klar for det!
 
Sender deg en klem [emoji173] jeg også er midt i den. Startet onsdag ettermiddag til meg.

Kan jeg spørre hva som gjorde at du fikk cytotec? Vet du det er rester som ikke kommer ut selv, hvordan viste du Det? Spør da jeg sitter å lurer på om det kommer ut selv til meg, eller om jeg må ha tabletter selv . Håper det er greit at jeg spør.

Hvordan går det med deg idag? [emoji8][emoji173]️
Jeg blør som en vanlig mens idag, har kommet litt ekstra etter cytotec.
Iflg sykepleier på gyn som jeg ringte isted så er det bra og siste rest.
Er så lettet idag, snart ferdig med denne forferdelige prosessen!

Klem til alle dere som er midt oppi det saamme[emoji173]️
 
Hvordan går det med deg idag? [emoji8][emoji173]️
Jeg blør som en vanlig mens idag, har kommet litt ekstra etter cytotec.
Iflg sykepleier på gyn som jeg ringte isted så er det bra og siste rest.
Er så lettet idag, snart ferdig med denne forferdelige prosessen!

Klem til alle dere som er midt oppi det saamme[emoji173]️
Hei
Jeg slutta å blø i går. Så nå er det "fetdig" ser det ut til. Ikke nå utflod eller noe. Så lurer på om det er over, eller bare et opphold på en dag eller to

Bra du får det ut. Kjenner meg litt mer normal nå når jeg ikke blør. Får det ikke som en konstant reminder.

Stor klem til deg. Håpet du blir ferdig snart [emoji173]
 
Åh nå trenger jeg bare å få klage litt et sted.. Det er nå 16 dager siden cytotec og jeg har de siste par dagene kun spottet såvidt, nesten ingenting i dag. Såå happy for å se enden på det, og gleda meg til ny g-test i morgen for å se om den begynner å bli tydelig svakere. Til og med følt sett litt slimete utflod, og i ettermiddag lett murring på siden slik at tankene om mulig eggløsning i løpet av helgen eller tidlig neste uke begynte å melde seg..(vet at det er optimistisk, men sånn funker hjernen min).
Men gikk på do nå for litt siden, og plutselig kommer det masse friskt blod. Og koagler. Magesmertene er definitivt på plass igjen og truseinnlegget er byttet med stort bind.. Helve** altså!! På'n igjen. Føles som hele prosessen skal vare evig og at jeg aldri skal få begynne å tenke på noe annet. Eller ha sex med kjæresten min. Eller bade på ferien vi drar på snart. Ååååh!

Sånn. Måtte bare lufte. Så blir det sofa og daimsjokolade og selvmedlidenhet resten av kvelden.
 
Åh nå trenger jeg bare å få klage litt et sted.. Det er nå 16 dager siden cytotec og jeg har de siste par dagene kun spottet såvidt, nesten ingenting i dag. Såå happy for å se enden på det, og gleda meg til ny g-test i morgen for å se om den begynner å bli tydelig svakere. Til og med følt sett litt slimete utflod, og i ettermiddag lett murring på siden slik at tankene om mulig eggløsning i løpet av helgen eller tidlig neste uke begynte å melde seg..(vet at det er optimistisk, men sånn funker hjernen min).
Men gikk på do nå for litt siden, og plutselig kommer det masse friskt blod. Og koagler. Magesmertene er definitivt på plass igjen og truseinnlegget er byttet med stort bind.. Helve** altså!! På'n igjen. Føles som hele prosessen skal vare evig og at jeg aldri skal få begynne å tenke på noe annet. Eller ha sex med kjæresten min. Eller bade på ferien vi drar på snart. Ååååh!

Sånn. Måtte bare lufte. Så blir det sofa og daimsjokolade og selvmedlidenhet resten av kvelden.

Uff, så kjedelig[emoji20][emoji20][emoji20] da er det nok siste rest som kommer ut! Kjedeeelig, men kroppen sin måte å ordne opp! Ta kontakt med lege/gyn for å få en sjekk etter det gir seg er kanskje lurt, så ser du om det er mer rester? Evt ta hcg prøver? Jeg har gjort begge deler, fikk sjekka på onsdag (13 dager etter cytotec) og jeg har også tatt blodprøver for å sjekke at hcg er synkende! Beroliget meg veldig hvertfall!

Håper blødningen og smertene gir seg raskt[emoji173]️

Klem[emoji8]
 
Uff, så kjedelig[emoji20][emoji20][emoji20] da er det nok siste rest som kommer ut! Kjedeeelig, men kroppen sin måte å ordne opp! Ta kontakt med lege/gyn for å få en sjekk etter det gir seg er kanskje lurt, så ser du om det er mer rester? Evt ta hcg prøver? Jeg har gjort begge deler, fikk sjekka på onsdag (13 dager etter cytotec) og jeg har også tatt blodprøver for å sjekke at hcg er synkende! Beroliget meg veldig hvertfall!

Håper blødningen og smertene gir seg raskt[emoji173]️

Klem[emoji8]

Takk :Heartred Ja satser på at det er siste rest dette nå. Selv om jeg hadde håpet jeg allerede var ferdig :banghead: Har bestemt meg nå for å ringe gyn i morgen. Blir jo redd det er mer rester som gjemmer seg og ikke kommer ut, og kjenner at det uansett hadde vært veldig betryggende med ul for å slå seg til ro med at det går som det skal. Håper bare de lar meg komme, synes liksom de var så "korte" tidligere i prosessen.. Så godt å høre at du også fikk en sjekk, da får jeg litt mer mot til å ringe:sorry: Håper alt var i rute med deg på onsdag! Høres jo veldig bra ut at du ble beroliget :)
 
Her hører jeg til! Har ventet på denne tråden :)
Jeg begynte smått å spotte 10 juni og det begynte for fullt 11 juni. Massevis av blod og klumper og store smerter, blødningene varte litt over en uke. Tok HCG prøver som sank og dro på eget initiativ til privat ul (legen ville ikke henvise), som viste at mistankene mine var riktige :(

Hvor lang tid tar det før det er normalt å få igjen syklusen? :)
 
Woho, nå har endelig blødningen begynt å gi seg! 5 dager med kraftig blødning er møkk! [emoji21] men nå er det plutselig så lite at jeg ikke merker det lengre [emoji106] så håper i morgen er siste dag med blødning for ei god stund.

Da er det snart bare å starte jakten på el [emoji106] men blir vel neppe noe testing før neste helg :)
 
Takk :Heartred Ja satser på at det er siste rest dette nå. Selv om jeg hadde håpet jeg allerede var ferdig :banghead: Har bestemt meg nå for å ringe gyn i morgen. Blir jo redd det er mer rester som gjemmer seg og ikke kommer ut, og kjenner at det uansett hadde vært veldig betryggende med ul for å slå seg til ro med at det går som det skal. Håper bare de lar meg komme, synes liksom de var så "korte" tidligere i prosessen.. Så godt å høre at du også fikk en sjekk, da får jeg litt mer mot til å ringe:sorry: Håper alt var i rute med deg på onsdag! Høres jo veldig bra ut at du ble beroliget :)

Lurt å sjekke! Synes det er helt latterlige at dette ikke er vanlig rutine, at lege/gyn/sykehus ikke følger opp i etterkant av cytogest eller normal SA for den saks skyld! Hcg synker til meg og idag slo ikke G-test ut i det hele tatt! EL-testen slo ut, men blir svakere! Håper den snart begynner å bli sterkere.. kommet litt EL-slim igår og idag, så hadde jo vært supert om den er på tur[emoji5]
 
Jøss, jeg falt helt av lasset her [emoji85] her er tr på vei ut døren igjen etter å ha fått besøk nesten en uke før jeg skulle, men er bare glad for at kroppen virker til å samarbeide nå! Fikk visst el bare 2-3 dager etter blødningene fra sa stoppet, og lf på 14 dager [emoji4] håper på en relativt kort syklus denne gangen også!
Kjenner jeg har mer trua på pp som kommer enn jeg har hatt tidligere, føler kroppen er mer med, og jeg har kjøpt inn diverse hjelpemidler, så nå skal det bli en spire som sitter, basta!
 
Jøss, jeg falt helt av lasset her [emoji85] her er tr på vei ut døren igjen etter å ha fått besøk nesten en uke før jeg skulle, men er bare glad for at kroppen virker til å samarbeide nå! Fikk visst el bare 2-3 dager etter blødningene fra sa stoppet, og lf på 14 dager [emoji4] håper på en relativt kort syklus denne gangen også!
Kjenner jeg har mer trua på pp som kommer enn jeg har hatt tidligere, føler kroppen er mer med, og jeg har kjøpt inn diverse hjelpemidler, så nå skal det bli en spire som sitter, basta!

Så bra at kroppen samarbeider og at du kom så raskt i syklus igjen! På søndag er det 3 uker siden blødning starta her, så håper på positive EL-tester snart![emoji3] hva har du kjøpt av hjelpemidler!?[emoji6]
 
Lurt å sjekke! Synes det er helt latterlige at dette ikke er vanlig rutine, at lege/gyn/sykehus ikke følger opp i etterkant av cytogest eller normal SA for den saks skyld! Hcg synker til meg og idag slo ikke G-test ut i det hele tatt! EL-testen slo ut, men blir svakere! Håper den snart begynner å bli sterkere.. kommet litt EL-slim igår og idag, så hadde jo vært supert om den er på tur[emoji5]

Ringte i morges, og sykepleieren jeg snakka med så ikke noe behov for kontroll nei. Mente det sikkert var rester som kom, men det gikk sikkert fint av seg selv. Eller så var det mensen (det tror jeg ikke, men). Så ja. Kjenner jeg blir litt matt altså. Synes det er helt merkelig at det er så lite oppfølging. Kunne ringe igjen ved feber, eller _sterke_ smerter. Så man skal tydeligvis ikke komme før det er en etablert infeksjon, hvilket kan vært kjempefarlig og man kan bli steril av. Merkelig. Men får vel bare vente å se da. Sukk.

Spennende at du kan teste etter el nå da! Høres ut som det godt kan tenkes at den er på vei:happy:
 
Så bra at kroppen samarbeider og at du kom så raskt i syklus igjen! På søndag er det 3 uker siden blødning starta her, så håper på positive EL-tester snart![emoji3] hva har du kjøpt av hjelpemidler!?[emoji6]
Krysser fingrene for at el er like rundt hjørnet for deg nå!!

Er første gang kroppen er i ruting igjen siden jeg ble gravid første gang i februar. Har blitt tre sa på rad med litt kluss i mellom, så godt at det endelig ligner normalen igjen nå [emoji4]

Har vært på storhandel og hamstret inn wild-yam, salvie-te, vitaminer, grapefruktjuice og solvipect, så nå bør spiren bare sitte! [emoji28] blir det ny sa nå må vi på utredning, og er fast bestemt på å slippe det, så alle kluter settes til denne pp!
 
Back
Topp