Vi som mistet i JULI, men prøver igjen...

Jeg sniker litt her da det ikke finnes tråd for oss som mistet i August. Er det flere her som begynte å prøve igjen med en gang, uten å vente på TR?

Mjaaa ... :angelic: planen var å vente 1 mens, som en gynekolog anbefalte (en annen sa 3-4 mens ... DET skjer ikke ). Kjenner på kroppen når jeg har eggløsning, men tror mannen min "glemte" at vi skulle vente litt :joyful: Var nesten sikker på at jeg var gravid igjen, men i går kom tr. Heldigvis, sier jeg, for jeg føler at jeg trenger litt mer tid før jeg på nytt skal "kjenne" etter tegn på at det går galt igjen ... :sorry: Men satser på pos test om 4 uker (blir veldig lett gravid) :)

Mjaaa ... :angelic: planen var å vente 1 mens, som en gynekolog anbefalte (en annen sa 3-4 mens ... DET skjer ikke ). Kjenner på kroppen når jeg har eggløsning, men tror mannen min "glemte" at vi skulle vente litt :joyful: Var nesten sikker på at jeg var gravid igjen, men i går kom tr. Heldigvis, sier jeg, for jeg føler at jeg trenger litt mer tid før jeg på nytt skal "kjenne" etter tegn på at det går galt igjen ... :sorry: Men satser på pos test om 4 uker (blir veldig lett gravid) :)
Gynekologen i går sa at vi kunne begynne å prøve igjen med en gang jeg var ferdig med å blø, derfor jeg lurer litt :) er veeeeeldig klar for å begynne på igjen asap;)

Da har jeg endelig ny positiv test [emoji173] [emoji7] og jeg er såå glad...
bandet oppi gleden ligger det mørke suget som sier det går gale [emoji20] [emoji22] Er så redd ..
Første mål er nådd ... Nå må jeg be til høyere makter om at spiren klorer seg fast.. [emoji56]
Vis vedlegget 231532

Ønsker alle masse lykke til med babystreker [emoji64] [emoji173] [emoji64]

Gratulerer!!! Det er så gøy å se at så mange rykker tilbake i gravidgjengen såpass raskt. Måtte det bli min tur også snart!!

Jeg sniker litt her da det ikke finnes tråd for oss som mistet i August. Er det flere her som begynte å prøve igjen med en gang, uten å vente på TR?

Jeg gjorde det... [emoji85] Fikk beskjed i London hos gyn der at det var bare å kjøre på så snart blødningen etter aborten hadde gitt seg. Så kom gyn i Norge og sa jeg burde vente til etter første mens. Jeg valgte likevel å kjøre på. Følte meg superklar. Gikk ikke da, men det var ingenting å si på innsatsen lykke til!!

PS... Det er lov å starte en augusttråd selv hvis du vil. Jeg gjorde det for juli, som noe av det første jeg skrev her inne. [emoji1303] Men du må gjerne henge her - særlig nå som det er så mange som forsvinner inn i graviderekkene med én gang [emoji13]

Jeg gjorde det... [emoji85] Fikk beskjed i London hos gyn der at det var bare å kjøre på så snart blødningen etter aborten hadde gitt seg. Så kom gyn i Norge og sa jeg burde vente til etter første mens. Jeg valgte likevel å kjøre på. Følte meg superklar. Gikk ikke da, men det var ingenting å si på innsatsen lykke til!!
Fikk også beskjed av gynekolog i går at det bare var å begynne igjen når jeg sluttet å blø :) men lurer veldig på når jeg kan forvente EL..

PS... Det er lov å starte en augusttråd selv hvis du vil. Jeg gjorde det for juli, som noe av det første jeg skrev her inne. [emoji1303] Men du må gjerne henge her - særlig nå som det er så mange som forsvinner inn i graviderekkene med én gang [emoji13]
Håper det er ok at jeg er her litt da dere har vært der jeg er nå og trolig kan gi noen gode råd :Heartred

Fikk også beskjed av gynekolog i går at det bare var å begynne igjen når jeg sluttet å blø :) men lurer veldig på når jeg kan forvente EL..

Det er jo det som er den vanskelige biten... jeg gikk rett inn i min vanlige 28-dagers syklus med el etter ca to uker. Men det kan ta over en mnd til neste el, avhengig av hvor langt du var på vei når du mistet, hcg-nivå, om det er rester osv... så lenge det er hcg innabords hjelper det ikke med el-tester heller... vi kjørte på annenhver dag fra blødningsslutt til tr plutselig meldte sin ankomst

Det er jo det som er den vanskelige biten... jeg gikk rett inn i min vanlige 28-dagers syklus med el etter ca to uker. Men det kan ta over en mnd til neste el, avhengig av hvor langt du var på vei når du mistet, hcg-nivå, om det er rester osv... så lenge det er hcg innabords hjelper det ikke med el-tester heller... vi kjørte på annenhver dag fra blødningsslutt til tr plutselig meldte sin ankomst
Kan jeg spørre hvordan det forløp seg for deg?
Jeg fikk konstantert MA når jeg var 8+6. Fosteret hadde da ikke utviklet seg de siste 2 ukene. Blødde ut samme dag som jeg fikk det konstantert. Vet ikke, men tror ikke, det er igjen mye men vil nok blø en uke eller to i følge gynekologen.

Jeg hadde eggløsning på dagen 2 uker etter aborten :)
Hadde du SA eller MA? Og hvor lenge blødde du..?
Jeg lurer så på om kroppen slutter å produsere HCG når fosteret dør eller når kroppen støter det ut (er 2 uker mellom dette for min del)..
bra at du fikk EL så raskt da! :) begynte dere å prøve igjen da, eller ventet dere til etter første TR?

Jeg fikk påvist MA i uke 11+5. Fosteret døde ca 10+3. Ingenting skjedde hos meg, så jeg fikk utskraping 12+1. Blødde ingenting før etter 8 dager. Fikk da påvist rester og infeksjon. To runder cytotec. Blødde frem til ca to uker etter utskrapingen. Mensen nøyaktig to uker etter utskraping, selv om g-testene fortsatt var pos og jeg hadde 200.000 i hcg da MA ble oppdaget...

Jeg fikk påvist MA i uke 11+5. Fosteret døde ca 10+3. Ingenting skjedde hos meg, så jeg fikk utskraping 12+1. Blødde ingenting før etter 8 dager. Fikk da påvist rester og infeksjon. To runder cytotec. Blødde frem til ca to uker etter utskrapingen. Mensen nøyaktig to uker etter utskraping, selv om g-testene fortsatt var pos og jeg hadde 200.000 i hcg da MA ble oppdaget...
OK, takk for at du ville dele :Heartred veldig trist at du mistet og så kjedelig at det ble mye styr etterpå :(
Jeg er så glad jeg slapp Cytotec. Skulle egentlig ta det i dag, men kroppen ordna opp selv i går og i natt. Hørt den er skikkelig tøff både fysisk og psykisk den pillekuren :(

Vet du om du har hatt EL enda?
Og om noen vet: slutter kroppen å produsere HCG når fosteret dør, eller når kroppen støter det ut?
Det er først det gule legemet og så morkaka som produserer hormoner så sånn sett ingen sammenheng med om fosteret lever eller ikke.
Jeg hadde perfekte hcg-målinger, men ikke noe foster....

Vi har kjørt rett på videre med unntak av etter Cytotec der gyn sa vi skulle vente til etter første mens etter aborten. Både fordi det kom rester på den og fordi han ville sjekke at alt var bra før vi startet igjen..

Bare to sykluser jeg så langt ikke har blitt gravid på.

Hadde du SA eller MA? Og hvor lenge blødde du..?
Jeg lurer så på om kroppen slutter å produsere HCG når fosteret dør eller når kroppen støter det ut (er 2 uker mellom dette for min del)..
bra at du fikk EL så raskt da! :) begynte dere å prøve igjen da, eller ventet dere til etter første TR?

Jeg hadde MA som endte i en SA ... HCG-nivået mitt var fortsatt svakt stigende ved siste UL og måling (7+6), så gyn sa jeg ikke skulle ta cytotec jeg hadde fått med meg før vi hadde tatt en siste sjekk tre dager etterpå. Men fikk ei stor blødning samme kveld, og på UL tre dager seinere, var det tomt...
Blødde i ca 1 uke. Så spotting. Hadde EL mens jeg fortsatt spottet litt.

Jeg fikk tr i går (første etter aborten), så får vi se videre :)

Hei , så trist å høre at dere mistet [emoji20] Det er en vond opplevelse å ha med i kofferten.. [emoji173] Klem

Når jeg hadde Sa i mai fikk jeg beskjed om å bare prøve igjen. Det var opp til meg selv hva jeg ønsket.
Vi valgte å ikke vente og jeg ble faktisk gravid uten ny Tr i juni [emoji4] så det er fullt mulig. Måtte bare vente til blødningen og sårheten var over.
Dessverre gikk det ikke så bra for oss på andre heller og jeg fikk tidlig sa i sluttenpå juni /begynnelsen på juli.
Ble henvist til gyn spes og fikk råd om å vente 1 mens (minst) for å få normalisert sykluss. Var heldig å fikk Tanta på besøk raskt etter. Fulgte da Gyns råd om å ta eggløsningstester for å følge med om jeg fikk ny (er 35 år så det har litt å si også da) la inn aksjer annenhver dag fram til positiv el deretter hver dag [emoji12] og har nå endelig ny positiv og en del symtomer (noe jeg ikke hadde sist?)
Så lenge du ikke får vondt og du føler deg klar så er det bare å kline til. [emoji1]
Jeg holder desverre dårlig på spirer og har lang erfaring med å miste . Men for de fleste er sannsynligheten for to etter en annen ganske liten egentlig.[emoji4]
Ønsker dere masse lykke til i prøvingen og håper en nydelig liten spire sitter fort [emoji173] [emoji64] [emoji173] * blåser spirestøv deres vei

Back
Topp