Vi som mistet i April, men som prøver igjen

Jeg temper ikke, ikke sjekker jeg El og ikke tester jeg før ikm.. Jeg er sikkert sånn gammeldags og kjedelig. Hehe.. :)

Hva med dere andre?

Jeg tempet i 24 mnd da jeg prøvde på førstemann, men nå våkner jeg for mye om natta til at det er noen vits. Tester etter EL og har veldig regelmessige sykluser og tydelige EL-smerter, så tror ikke jeg bommer mer enn en dag på når EL er selv om jeg ikke kan være sikker uten temping. Men syntes det var gøy å tempe og lærte litt om syklusene mine ved å gjøre det [emoji846]
 
Jeg fikk utredning pga ikkje gravid etter 6 mnd. Måtte vente i 9 mnd før jeg fikk timen. Da jeg møtte opp som 43 åring fikk jeg barre slengt i tryne du er gammal og det er grunnen før undersøkelsen. Fikk dårlig behandling pga alderen. Da jeg var inne den timen var jeg 9 dpo og positive tester. Var gravid da og mista i MA 5+2. Da jeg skulle ha etterkontrollen refsa jeg legane og sa rett ut kor dårlig behandling jeg fikk. Da vart det ein grundig sjekk. Var inne i ca 1 time. Kom ut igjen med eit svar at egg var på veg og slimhinner var fine. Så fikk jeg det samme svaret som du MA/BO er min største utfordring, Pga eggkvalitet,alderen. Blodprøvene er ikkje tegn til overgangsalder. Har du tatt utredning ?

Tok den mnd jeg vart gravid Wild Yam og vart gravid. Vil nok prøve det igjen med bidronninggele.

Sorry for sent svar!
Jeg hadde utredning for UFB for 8 år siden før jeg ble "gammel". Da gikk det to år uten en eneste positiv test. Jeg hadde lap og fjernet endometriose.
Etter det har jeg både fått barn og mistet tre ganger. Fikk positiv test i pp11 i desember, men så fikk jeg positiv igjen allerede i februar, så nå er vel kanskje problemet mitt også mer at jeg mister enn at jeg ikke blir gravid. Vet jo ikke om jeg blir gravid igjen nå da... Og nå sier de til meg også at grunnen til at jeg mister er på grunn av alder og dårlig eggkvalitet.
 
Hei! Jeg hører til her. Hadde en SA 15 april, da var jeg 11+0 på vei. Mistet også i oktober, da 11+2. Nå er jeg ganske lei, men gir ikke opp håpet ennå :) Har en MA bak meg også, så nå får jeg utredning for habituell abort. Gynekologen som jeg besøkte idag, sa at det ikke var noen grunn å vente, men får se om jeg vil vente til jeg får mensen tilbake. :Heartred

Trist å høre :Heartred
Men velkommen hit :love2
Lykke til med prøving og utredning :)
 
Lakenskrekk og rangling på natta :(
Begynner å bli fryktelig slitsomt!
Jeg tenkte jeg skulle bli liggende i senga i natt, men sambo snorker så sykt!  :banghead:

Har finni noen ørepropper, så skal se om det hjelper litt på etterhvert... Men er litt redd for å ikke våkne av vekkerklokka da :wacky:
 
Har ikke testet en eneste gang siden aborten. Kan alltids gjøre det i morgen tidlig, så får vi se... Det er nøyaktig 2 uker siden den natta jeg blødde mest og hadde verst smerter.

Det er 3 uker og 2 dager siden jeg tok cytotec kuren. Sist hadde jeg 3 uker og 3 dager og da var dei negative. Ingen tid er like på kor tid ein får negativ test. Håper neste uke at den blir negativ.

Krysser og håper dine er negative.

Har så lyst å begynne NO
 
Det er 3 uker og 2 dager siden jeg tok cytotec kuren. Sist hadde jeg 3 uker og 3 dager og da var dei negative. Ingen tid er like på kor tid ein får negativ test. Håper neste uke at den blir negativ.

Krysser og håper dine er negative.

Har så lyst å begynne NO

Blendahvit test og ingen antydning til to streker [emoji846] Fosteret døde vel for ca 4 uker siden, så hcg har vel minket siden det. Får inderlig håpe at du også får negativ test snart! [emoji173]️
 
Jeg hører vel også til her - dessverre! Var 5+4 og begynte å blø 12.april. Jeg har nå blødd i to uker... Det kjennes ut som to år! Jeg var innom legevakten pga påsken, og fikk bekreftet at jeg ikke var gravid lenger. Har prøvd å få kontakt med legen for å få en gyn.time, men hører ikke fra henne selv om jeg får beskjed om at "meldingen er formidlet til legen".. Har derfor valgt å se an kroppen, å håpe at den ordner opp selv.

Har så lyst til å bli gravid igjen, men kjenner jo at dette var en større påkjenning enn jeg hadde trodd.

Hvis kroppen virker OK igjen etter hvert, er det greit å begynne og prøve igjen da? Noen som har noen tips generelt?

Dette er første gangen jeg har blitt gravid, og første gangen jeg har mistet. Føler meg helt blank.

Ønsker alle sammen lykke til med prøving :) håper spiren sitter snart!
 
Går saaakte nedover i alle fall...
560e3ba3b7e959091b14a84c99dbe620.jpg
 
Jeg hører vel også til her - dessverre! Var 5+4 og begynte å blø 12.april. Jeg har nå blødd i to uker... Det kjennes ut som to år! Jeg var innom legevakten pga påsken, og fikk bekreftet at jeg ikke var gravid lenger. Har prøvd å få kontakt med legen for å få en gyn.time, men hører ikke fra henne selv om jeg får beskjed om at "meldingen er formidlet til legen".. Har derfor valgt å se an kroppen, å håpe at den ordner opp selv.

Har så lyst til å bli gravid igjen, men kjenner jo at dette var en større påkjenning enn jeg hadde trodd.

Hvis kroppen virker OK igjen etter hvert, er det greit å begynne og prøve igjen da? Noen som har noen tips generelt?

Dette er første gangen jeg har blitt gravid, og første gangen jeg har mistet. Føler meg helt blank.

Ønsker alle sammen lykke til med prøving :) håper spiren sitter snart!

Trist å høre:Heartred
Velkommen hit :flower
Det virker som evigheter disse blødningene :(
Jeg har lite tips å komme med, jeg er litt sånn som prøver å høre på kroppen min.
Men gleder meg til å starte på'n igjen :)

Håper spiren sitter i ni mnd neste gang :Heartred
 
Jeg hører vel også til her - dessverre! Var 5+4 og begynte å blø 12.april. Jeg har nå blødd i to uker... Det kjennes ut som to år! Jeg var innom legevakten pga påsken, og fikk bekreftet at jeg ikke var gravid lenger. Har prøvd å få kontakt med legen for å få en gyn.time, men hører ikke fra henne selv om jeg får beskjed om at "meldingen er formidlet til legen".. Har derfor valgt å se an kroppen, å håpe at den ordner opp selv.

Har så lyst til å bli gravid igjen, men kjenner jo at dette var en større påkjenning enn jeg hadde trodd.

Hvis kroppen virker OK igjen etter hvert, er det greit å begynne og prøve igjen da? Noen som har noen tips generelt?

Dette er første gangen jeg har blitt gravid, og første gangen jeg har mistet. Føler meg helt blank.

Ønsker alle sammen lykke til med prøving :) håper spiren sitter snart!

Føler med deg :Heartred Håper du slutter å blø snart! Jeg blødde også så lenge første gang jeg mistet selv om det var nesten like tidlig. Hvis du føler deg psykisk klar for å prøve igjen, så er det nok greit å prøve igjen når du slutter å blø. Ikke så mange tips generelt ellers, men det er bare å spørre :)
 
Skal fargen på blodet skifte farge..? Jeg har blødd litt sånn av og på siden aborten på fredag.
Men det har vært sånn friskt rødt blod, i går blødde jeg nesten ikke i det hele tatt.

Men i dag blør jeg mer, og sånn mørkt blod, og det lukter litt rart (sorry detaljer) og er litt mer murring... Er det her normalt..?

Blir forvirra, vil bare bli ferdig!
 
Hmm.. hos meg var det 2 dager med mye blod og klumper, så rosarød spotting i 2 dager, så en dag med kraftig mørk blødning med koagler, så rosa spotting, så lysebrunt som jeg har enda, 9 dager siden aborten..
 
Hmm.. hos meg var det 2 dager med mye blod og klumper, så rosarød spotting i 2 dager, så en dag med kraftig mørk blødning med koagler, så rosa spotting, så lysebrunt som jeg har enda, 9 dager siden aborten..

Kanskje det bare er på vei til å bli sånn siste rest...
Jeg er bare en utålmodig sjel tenker jeg..
Takk for svar :)
 
Kanskje det bare er på vei til å bli sånn siste rest...
Jeg er bare en utålmodig sjel tenker jeg..
Takk for svar :)

Ja kanskje, men kontakt sykehuset viss det ikke gir seg. Jeg gjorde det den dagen det tok seg opp igjen (fikk beskjed om det da jeg dro), og fikk da beskjed om at det kunne være normalt og at jeg skulle se det an to dager til.

Nå tror jeg foresten at jeg surret litt isted.. 2 dager med mye blødning, 1 dag med spotting, 2 dager med medium blødning, 1 dag med kraftig blødning (var vel da jeg tenkte at kroppen hadde jobbet med å kvitte seg med siste rest), 1 dag med rød spotting, og brun spotting siden..
 
Takk for svar og gode ord[emoji254] godt å kunne lufte seg litt på et forum der flere har erfaringer og "sitter i samme båt".

Endelig kan det se ut til at blødningene går over! Nå har jeg hatt en hel dag uten nesten noe blod[emoji2] plutselig skal man syns at det er rart[emoji85]

Veldig utålmodig nå
 
Back
Topp