Vi som mistet i April, men som prøver igjen

Noen som har hatt vondt i ettertid? I livmor? Jeg begynte å blø 25. April Så regner med det begynte da. Trodde det var mensen så var ikke langt på vei. Den 18. Mai begynte jeg på antibiotika da han sa det kunne være infeksjob eller betennelse. men jeg får fortsatt vondt hvis jeg setter meg litt hardt ned. Andre som har opplevd? Fikk ikke lov å ha oss før til helga heller :( lei av å ha vondt! Første gang jeg har vært gravid også..

Her burde du fått ein sjekk hos Gyn.

e951c5560336bd87296cb873ee4b3f04.jpg

Dette er bare tull, nå er jeg lei kjenner jeg! [emoji20]

Nå skjønner jeg mindre og mindre!
Kontaktet sykehuset idag for å forhøre meg litt Ang den blødningen jeg hadde på søndag. De bad meg ta ny hcg. Jeg tok jo på torsdag og fikk svaret på den idag. Testen i midten på bildet over var tatt på torsdag når hcg var 3!!! 3!!!! I blodet!! Det skal ikke være mulig engang! Til og med idag (5 dager etterpå) var der en uuuultrasvak strek som bare oss testetøsene hadde sett. Så hcg idag er vel under 3 en plass.
Ikke rart folk får skyggestreker!! Disse testene skal slå ut på 10. I urinen! Møkk...

Så, tenker jeg ringer inn imorgen uansett for å høre om de tror det var mensen på søndag. Selv om det kom bare en styrtblødning. En ny abort har også streifet meg.. hater å gå sånn å bare vente og ikke ane hva som skjer [emoji20]

Kontaktet sykehuset idag for å forhøre meg litt Ang den blødningen jeg hadde på søndag. De bad meg ta ny hcg. Jeg tok jo på torsdag og fikk svaret på den idag. Testen i midten på bildet over var tatt på torsdag når hcg var 3!!! 3!!!! I blodet!! Det skal ikke være mulig engang! Til og med idag (5 dager etterpå) var der en uuuultrasvak strek som bare oss testetøsene hadde sett. Så hcg idag er vel under 3 en plass.
Ikke rart folk får skyggestreker!! Disse testene skal slå ut på 10. I urinen! Møkk...

Så, tenker jeg ringer inn imorgen uansett for å høre om de tror det var mensen på søndag. Selv om det kom bare en styrtblødning. En ny abort har også streifet meg.. hater å gå sånn å bare vente og ikke ane hva som skjer [emoji20]

Er det ikkje slik at når begge streker er like sterke er den på 10 hcg. Eg tenker slik da og om det er rett ?????

Er det ikkje slik at når begge streker er like sterke er den på 10 hcg. Eg tenker slik da og om det er rett ?????

Nei det tror jeg ikke, for en strek er en strek uansett styrke sies det. Det ser man på bilder i bruksanvisningen til tester også, positiv er to streker uansett styrke på teststreken. hadde spart meg for uker i plagsom uvitenhet hadde jeg visst dette [emoji19]
Dessuten er jo alle gravide om de tar disse testene og det stemmer jo ikke..

Jeg skjønner lite av det testings greiene :oops:
Så der er jeg null ressurs... :sorry:

Men, jeg har vært hos legen. Og hun syns ting var rart hun også.. Så hun sendte henvisning til ny ul... Så få vi se da, når jeg evt får time og hvordan det ligger an...

Da har jeg vært på ul, der var det rester.. Blir en ny kur med cytotec nå før helgen, om det ikke er ute på mandag, så blir det utskrapning på sykehuset.. Det var visst så mye så hun anbefalte egentlig utskrapning uten og prøve kur igjen først, men jeg vil helst prøve alt for og slippe utskrapning. Lov og prøve;)
Dette var dumt, men hadde det på følelsen.

Da har jeg vært på ul, der var det rester.. Blir en ny kur med cytotec nå før helgen, om det ikke er ute på mandag, så blir det utskrapning på sykehuset.. Det var visst så mye så hun anbefalte egentlig utskrapning uten og prøve kur igjen først, men jeg vil helst prøve alt for og slippe utskrapning. Lov og prøve;)
Dette var dumt, men hadde det på følelsen.
Så kjipt.
Håper du kan slippe utskraping.
Jeg hadde rester 7 uker etter første runde Cytotec. Ingen effekt av ny kur med Cytotec og da jeg ringte inn for å høre fikk jeg beskjed om at det var for lite til å gå gjennom en utskraping. Fikk blødning spontant flere dager etter siste runde Cytotec og da hadde alt ordnet seg selv.

Lykke til!

Flere som ennå ikke har fått mensen? 4 uker siden BO/kirurgisk abort. Fortsatt kommer det noe brune koagler og litt brun blødning iblant! Det blir mindre for hver dag, og har fått negativ test!

Så kjedelig mammmmaaaa [emoji20] håper den nye runden ordner opp i alt [emoji259]

Jeanettehh: jeg vet ikke om jeg har fått mensen. Fikk den store blødningen på søndag men ikke noe siden, så tror heller det var rester kanskje.. har så kjent noe som ligner el-smerter så har begynt å teste etter el..
5 uker siden aborten idag.

[emoji33] Slår den ut på så lavt?[emoji33] Jeg bruker disse... Bør vel kjøpe de mindre følsomme da...

[emoji33] Slår den ut på så lavt?[emoji33] Jeg bruker disse... Bør vel kjøpe de mindre følsomme da...

Tydeligvis! Det er jo helt latterlig.. jeg kommer ikke til å kjøpe disse igjen, og i alle fall ikke teste tidlig med de jeg hat igjen. Da vil det bare gi falske forhåpninger uansett ser jeg.. [emoji20]

Når hcg stiger er nivået i blod høyere enn i urin siden det først skal i blodet før man får skilt ut i urin. Når hcg faller faller nivået i blodet først. Dvs at nivået i urin er noe høyere enn verdi målt i blod på samme tid.
Jeg brukte andre tester enn dette, men har også fått utslag når nivået har vært ekstremt lavt og det var under stigning...

Tydeligvis! Det er jo helt latterlig.. jeg kommer ikke til å kjøpe disse igjen, og i alle fall ikke teste tidlig med de jeg hat igjen. Da vil det bare gi falske forhåpninger uansett ser jeg.. [emoji20]
tester har blitt ekstremt sensitive, nesten for mye om man ikke er obs på det og klarer ha litt is i magen (veldig lett når man bare ønsker å få de to strekene).
Tenker at hvis man tester tidlig så må man klare å ikke tro på det før man får tydelig sterkere streker og får det bekreftet av mindre sensitive tester...

Back
Topp