Vi som mistet i April, men som prøver igjen

Føler jeg ikkje blir tatt på alvor pga av min alder.

Skal ta ein ny digital på fredags morgon blir den 2-3 blir det rett på legekontoret.

Tenker det er desto enda større grunn, nettopp mht. din alder at du bør få ekstra oppfølging, men generelt etter at man har mistet! Kjenner jeg blir provosert! Har du ikke mulighet til å møte opp på legekontoret/gynekologisk poliklinkk e.l. i morgen?

Alder har ingenting med saken å gjøre. Poenget her er jo å finne ut som du har rester eller er gravid på nytt...

Alder har betydning. Føler du ikkje blir tatt på alvor. ønsker du barn i den alderen 45 så får du slengt i tryne det er alderen. Får ikkje mykje hjelp når du sier kun naturens gang. Har ikkje fått hjelp vedr medisiner pga dei finner ingen feil med meg.

Tenker det er desto enda større grunn, nettopp mht. din alder at du bør få ekstra oppfølging, men generelt etter at man har mistet! Kjenner jeg blir provosert! Har du ikke mulighet til å møte opp på legekontoret/gynekologisk poliklinkk e.l. i morgen?

Får ikkje ekstra oppfølging får barre beskjed om at egga mine ikkje er 100 % pga alderen. Vil kun ta naturens gang ikkje innplanting.

Alder har betydning. Føler du ikkje blir tatt på alvor. ønsker du barn i den alderen 45 så får du slengt i tryne det er alderen. Får ikkje mykje hjelp når du sier kun naturens gang. Har ikkje fått hjelp vedr medisiner pga dei finner ingen feil med meg.

Akkurat det med medisiner har ikke jeg heller fått noe hjelp med, fordi de ikke finner noen mangler, så det er nok ikke aldersbetinget. Forsåvidt fint det ikke feiler oss noe, men samtidig går man jo rundt i uvisshet mht. om hva som er årsaken bak av man mister.

Får ikkje ekstra oppfølging får barre beskjed om at egga mine ikkje er 100 % pga alderen. Vil kun ta naturens gang ikkje innplanting.

Har forstått det som at de setter en øvre aldersgrense mht. hjelp med fertiliten, men i dette tilfelle er det snakk om oppfølging etter en abort. Det mener jeg man har krav på uavhengig alder, det går jo tross alt på fysisk og psykisk helse, særlig mtp. om det skulle oppstå komplikasjoner i etterkant av dette.

Jeg synes det høres veldig merkelig ut av ikke du får bedre oppfølging, og det av flere forskjellige parter, både lege og gynekolog? Har du vurdert å bytte fastlege?

Får inderlig håpe noen tar deg på alvor snart og får redegjort alt.

Årsaken til abort er eggkvalitet og alder. Det får jeg til svar uten sjekk kvifor. Har vert utreda og finner ingen feil og da er årsaken alder og egga.

Den fastlegen jeg vil ha får jeg ikkje pga over opp boka. Får tekstmelding dersom ledig plass. Han er flink vedr graviditet og har UL apparat.

Ja det er greit nok, men dette gjelder ikke hjelp med fertiliteten, men hjelp til å finne ut om man har rester eller gravid på nytt. Og i DET tilfellet mener jeg at alder ikke har betydning.

Der kom mensen. Så ut fra tempen var det nok eggløsning 25 april og eit egg som har godt til grunne. Siden jeg ikkje fikk 1-2 på digitalen.

Synd at det ikke ble en spire, men må være deilig å endelig være ferdig med dette tullet [emoji173]️ masse lykke til neste pp [emoji254]

Her har det skjedd mye :)

Jeg hater 17.mai jeg!

Men nå tror jeg dævendøtte at jeg straks er ferdig med blødningen min! På tide! 3 uker i dag *oppgitt*...

Hei alle sammen. Har nettopp meldt meg inn her. Jeg hadde en sa for 3 uker siden som resulterte i veldig dyp sorg. Jeg googlet som en gal etter folk som har opplevd det samme og oppdaget dette forumet. Har virkelig hjulpet meg å lese her inne der folk har delt ærlige tanker og støttet hverandre

Jeg skulle vært 10 uker når jeg mistet, og dette var første gang for oss. Alt kom ut av seg selv i løpet av noen veldig smertefulle dager.
Ihvertfall, dette var tre uker siden og vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang. Jeg tror jeg hadde eggløsning på søndag så nå er jeg i den uendelige dpo fasen. Veldig spent på dagene fremover:)

Last edited:
Hei alle sammen. Har nettopp meldt meg inn her. Jeg hadde en sa for 3 uker siden som resulterte i veldig dyp sorg. Jeg googlet som en gal etter folk som har opplevd det samme og oppdaget dette forumet. Har virkelig hjulpet meg å lese her inne der folk har delt ærlige tanker og støttet hverandre

Jeg skulle vært 10 uker når jeg mistet, og dette var første gang for oss. Alt kom ut av seg selv i løpet av noen veldig smertefulle dager.
Ihvertfall, dette var tre uker siden og vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang. Jeg tror jeg hadde eggløsning på søndag så nå er jeg i den uendelige dpo fasen. Veldig spent på dagene fremover:)

Trist og sårt.

Heldig som har kommen i gang igjen. Håper det klaffer på første forsøk.

Jeg fikk nettopp mensen etter nesten 6 uker.

Det var ikkje svære blødningen. Klumper fra kl 8 til 12. Etter det har det vert nesten som spotting litt meir en det.

Håper kjapp nedgang på G testene.

Hei dere:) Jeg hadde SA i uke 10 helt i slutten av april/begynnelsen av mai. Hadde SA første graviditet og, før vi fikk vår nydelige lille skatt. Mer "forberedt" på det denne gang. Om det går an å si. Men likevel veldig trist og sårt:( men, vi tenker positivt og håper på å bli gravid igjen veldig snart så lille kan bli storesøster<3

Velkommen til dere nye. Trist å se at her kommer flere inn [emoji20] masse lykke til i neste pp [emoji254]

Her er testen endelig nesten negativ! [emoji3] da blir det siste testen hvo jeg håper på negativ, og neste blir tatt på 17.mai hvor jeg håper på litt sterkere strek igjen [emoji173]️
a734cf70e6c8162bd9e294258ee91b95.jpg

Må jo bare gratulere til de som nå ser ut til å ha en liten spire[emoji2][emoji322][emoji271] det gir håp!

Kjedelig å lese om dere som ikke blir møtt på en ordentlig måte hos legen. Dette er jo et følsomt tema, så at det ikke blir tatt mer på alvor er jo uprofesjonelt syns jeg! Håper dere får tak i helsepersonell som lytter[emoji254]

Ønsker også velkommen til dere nye - selv om det egentlig er trist når det kommer flere[emoji272] jeg finner selv trøst i forumet her, og det er godt å være flere som støtter hverandre!

Jeg aner fortsatt ingenting om hvor syklusen min er om dagen, men vi kjører på og krysser fingrene for at vi snart kan få en positiv test[emoji5][emoji175]

Velkommen til dere nye. Trist å se at her kommer flere inn [emoji20] masse lykke til i neste pp [emoji254]

Her er testen endelig nesten negativ! [emoji3] da blir det siste testen hvo jeg håper på negativ, og neste blir tatt på 17.mai hvor jeg håper på litt sterkere strek igjen [emoji173]️
a734cf70e6c8162bd9e294258ee91b95.jpg

Du er nok i dpo land. Krysser og håper det klamrer seg fast ein spire.

Back
Topp