Vi som hører til Haugesund <3

Noen som har fått Bemfola og Fyremadel i kort protokoll? Og som har kjent på bivirkninger? Hvilke bivirkninger er vanlige og bør forventes?

Nei, ikke akkurat den komboen, men hadde gonal-f og fyremadel. Alle reagerer forskjellig - men vær forberedt på litt ekstra PMS i noen uker ;)

Noen som vet hvordan ventetiden er i Haugesund nå? Tenker søskenforsøk om noen måneder☺️ Men venter med å kontakte sykehuset før vi er helt klare.
Har de startet opp igjen etter korona, noen som vet?

Noen som vet hvordan ventetiden er i Haugesund nå? Tenker søskenforsøk om noen måneder☺️ Men venter med å kontakte sykehuset før vi er helt klare.
Har de startet opp igjen etter korona, noen som vet?

De har smått startet opp igjen ja, er i gang med et forsøk nå.
Men jeg ble avbrutt rett før egguttak pga corona, så de satte meg opp i uke 23 da i tilfelle de skulle være i drift igjen.
Vet ikke helt med ventetider, men sykepleieren snakket om at vi kunne bli satt opp til høsten hvis ikke uke 23 skulle gå.

Hvordan fungerer det med søskenforsøk? Er dere i systemet slik dere bare kan starte når dere er klar?

De har smått startet opp igjen ja, er i gang med et forsøk nå.
Men jeg ble avbrutt rett før egguttak pga corona, så de satte meg opp i uke 23 da i tilfelle de skulle være i drift igjen.
Vet ikke helt med ventetider, men sykepleieren snakket om at vi kunne bli satt opp til høsten hvis ikke uke 23 skulle gå.

Hvordan fungerer det med søskenforsøk? Er dere i systemet slik dere bare kan starte når dere er klar?

Så bra de har startet opp igjen :)
Håper dere kommer til i uke 23 da :)

Jeg tror vi bare kan starte opp når vi er klar, så lenge de har ledig. Trodde ikke vi trengte ny samtale osv. Må sjekke opp i det. Får ta kontakt med de å høre :)

Hei og ho :)

Jeg vil gjerne høre litt om deres opplevelser.
Skal om et par måneder i gang med ny runde og jeg har tenkt på mine to uttak.
Første uttaket var med mannlig lege. Han var irritabel den dagen, men jeg fikk rikelig med smertestillende. Jeg kjente bare ubehag. Hadde OHSS. Jeg fikk medisiner før uttaket og ble kalt inn til uttak ca halvtime etterpå. Så jeg var veldig susete i hodet.
Andre uttaket var med den kvinnelige legen. Snakker litt gebrokkent norsk. Jeg hadde så sinnsykt vondt under det mottaket. Det var så smertefullt. Hadde begynnende OHSS. Sambo fortalte meg i etterkant at jeg kun fikk halvparten av smertestillende som jeg fikk første gangen. Jeg fikk samme medisiner før det uttaket også, men da tok det halvannen time før jeg ble kalt inn til uttak. Var da ikke lenger susete i hodet og følte meg mye mye mindre dopa.

Hadde jeg bare uflaks, eller er hun litt mer gnien på smertestillende? Får jeg henne en gang til, så skal jeg kreve mer!

Jeg vil gjerne høre litt om deres opplevelser.
Skal om et par måneder i gang med ny runde og jeg har tenkt på mine to uttak.
Første uttaket var med mannlig lege. Han var irritabel den dagen, men jeg fikk rikelig med smertestillende. Jeg kjente bare ubehag. Hadde OHSS. Jeg fikk medisiner før uttaket og ble kalt inn til uttak ca halvtime etterpå. Så jeg var veldig susete i hodet.
Andre uttaket var med den kvinnelige legen. Snakker litt gebrokkent norsk. Jeg hadde så sinnsykt vondt under det mottaket. Det var så smertefullt. Hadde begynnende OHSS. Sambo fortalte meg i etterkant at jeg kun fikk halvparten av smertestillende som jeg fikk første gangen. Jeg fikk samme medisiner før det uttaket også, men da tok det halvannen time før jeg ble kalt inn til uttak. Var da ikke lenger susete i hodet og følte meg mye mye mindre dopa.

Hadde jeg bare uflaks, eller er hun litt mer gnien på smertestillende? Får jeg henne en gang til, så skal jeg kreve mer!

Har egentlig ikke noe svar på det du lurer på, men har et spørsmål til deg.
Hva fikk du av smertestillende, begge gangene? Jeg skal ha uttak på onsdag og begynner å få litt nerver :oops:

Litt merkelig du fikk forskjellige mengder, burde jo være det samme uansett hvilken av legene du får.

Har egentlig ikke noe svar på det du lurer på, men har et spørsmål til deg.
Hva fikk du av smertestillende, begge gangene? Jeg skal ha uttak på onsdag og begynner å få litt nerver :oops:

Litt merkelig du fikk forskjellige mengder, burde jo være det samme uansett hvilken av legene du får.

Oxynorm, paracet og kvalmestillende :)
Det går sikkert kjempe fint for din del :Heartred:Heartred

Jeg hadde to uttak i Haugesund; første uttak med Margarita og andre med Karsten. Jeg har fått samme mengde smertestillende i forkant, utlevert av sykepleiere: oxynorm, to kvalmestillende og to 1 g Paracet. Vil tro at de har en fastsatt mengde smertestillende, med mindre det blir avtalt mer.

Jeg syns ikke uttakene var vonde, men det føltes litt mer ømt da jeg hadde OHSS (overstimulert). Jeg har sprøyteskrekk, og syns bedøvelsesstikkene var litt vonde. Usikker på om sprøyteskrekken påvirket meg her - lå nok litt mer anspent enn jeg burde.

Ved mitt andre uttak (Karsten) stakk han begge bedøvelsene før selve uttaket. Da var liksom det ‘vonde’ og det jeg hadde grudd meg mest til over og jeg kunne slappe mer av. Så det hadde jeg spurt om - om jeg skulle gjort det igjen.

Masse lykke til dere som skal gjennom prosessen nå! :love017

Noen som har hatt innsett på sykehuset i hugesund i det siste? På alle mine forsøk satt jeg inn 3 dagers, aldri blasto. Har de begynt med det nå? Leser om så mange andre plasser så setter inn blasto

Noen som har hatt innsett på sykehuset i hugesund i det siste? På alle mine forsøk satt jeg inn 3 dagers, aldri blasto. Har de begynt med det nå? Leser om så mange andre plasser så setter inn blasto

Satte inn todagers for to uker siden, de sa ingenting om å dyrke de lenger. Kom ikke på å spørre om hvorfor de ikke gjorde det heller...

Jeg satte inn blasto i juni i fjor, og har kun blastoer på frys. Jeg tror det er mange variabler som er med på å påvirke om de går for to/tredagers eller blasto. Blant annet antall, kvalitet og fridager.

Ved det første uttaket mitt fikk vi beskjed om at de ønsket å satse på blasto (da ville innsett blitt mandagen). Torsdag ettermiddag ringte de og sa at det så ut til at det var få som klarte seg, og de ville derfor sette inn fredagen (todagers). Fredag morgen ringte de på ny, og sa at det så bedre ut enn ventet og at vi skulle drøye til mandag. Mandag morgen ringte de - og ingen hadde klart seg.

Ved det andre uttaket fikk vi satt inn blasto - hun er nå 4 mnd :love7 - og har 5 fine blastoer på frys.

Noen som har snakket med Haugesund angående korona nå? Ser smitten tar seg opp og kjenner jeg er redd de skal avbryte forsøk igjen slik de gjorde på vårparten.

Noen som har snakket med Haugesund angående korona nå? Ser smitten tar seg opp og kjenner jeg er redd de skal avbryte forsøk igjen slik de gjorde på vårparten.

Nei, har ikke hørt noe. Er redd for å ringe å spørre tilfelle det blir avbrutt :(
At folk ikke kan ta mer hensyn altså :smiley-angry019:smiley-angry019:smiley-angry019

Satte inn todagers for to uker siden, de sa ingenting om å dyrke de lenger. Kom ikke på å spørre om hvorfor de ikke gjorde det heller...

Hvordan gikk det? Er du gravid? :Heartred:Heartred

Jeg har satt inn blasto men det er 1 år siden snart da. Var heller aldri snakk om noe annet, de sa bare det var en liten mulighet de ringte før.

Jeg også! Det er jo litt begynnende krise på Karmøy og Haugesund nå så frykter det verste her. Men håper ikke det!

Håper det settes inn strenge tiltak nå slik at folk begynner å bruke hodet mer.
Dette går så negativt ut over mange. De festene, utenlandsturene og Sverige turene er ikke verdt det for fellesskapet sin del.
Folk viser jo null hensyn til andre menneskers liv og helse.
Jeg synes det er så respektløst og uansvarlig :banghead:

Håper det settes inn strenge tiltak nå slik at folk begynner å bruke hodet mer.
Dette går så negativt ut over mange. De festene, utenlandsturene og Sverige turene er ikke verdt det for fellesskapet sin del.
Folk viser jo null hensyn til andre menneskers liv og helse.
Jeg synes det er så respektløst og uansvarlig :banghead:

Jeg kjenner jeg blir rasende på det mange der ute driver med. De tenker kun på seg selv, krisetilstander å stå over utlandstur en sommer liksom. Er det verdt det? Det er helt horribelt, venter bare på nedstengning igjen rundt her nå egentlig. Følger spent og skremt med hva det ender med etter sildajazzen nå. Både her og i resten av landet. Min skrekk et det skal bli slik som til våren, at de stopper oss.

Jeg kjenner jeg blir rasende på det mange der ute driver med. De tenker kun på seg selv, krisetilstander å stå over utlandstur en sommer liksom. Er det verdt det? Det er helt horribelt, venter bare på nedstengning igjen rundt her nå egentlig. Følger spent og skremt med hva det ender med etter sildajazzen nå. Både her og i resten av landet. Min skrekk et det skal bli slik som til våren, at de stopper oss.

Jeg er helt enig med deg. Det er skremmende hvor mye folk gir totalt faen. Er helt sikker på at vi er på vei inn i en ny nedstenging som vil bli enda hardere på alle pga det kosta så mye av staten første runden. Og for hva?!

Back
Topp