Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Jeg fikk syyyykt ømme bryst og nippler som stryttet. El slim.Begynte å liksom klø inni magen først så ved el var det som eggstokkene ble røsket hardt I. Vond rygg ,oppblåst og nett så mensen smerter. Ikke så bortskjemt med el her I gården hell ,men har ikke kjent el slik før.har aldri merket el før nå.

Har et spm til dere erfarne damer her inne:angelic:

Har dere kjent eggløsningen bedre etter at dere har gått på Femar (letrozol) og tatt otrivelle ?

Ble inseminert på Fredag,var da I ferd med å få eggløsning. Lørdag hadde jeg mye stikking på høyre side,der gullegget var;)
Har liksom aldri kjent eggløsningen min noe særlig før..

Jeg kjente EL veldig godt sist gang jeg gikk på letrozol i hvertfall :) hadde masse stikninger på venstre side fra EL og de første dagene etter. Håper det klaffer for deg :)

Her fikk vi følgende resultat på sædprøven:

1) lav spermiekons (25.8 mill/ml. Normalverdi er 50-150)

2) lavt totalantall (77.4 mill. Normalverdi er 100-500)

3) lav motilitet (35%. Normalverdi er over 50)

4) høyt antall abnorme celler (96%. Bør være under 90).

5) levende celler 92%

Vi har tre barn fra før som satt på første forsøk, så vi skjønner ikke så mye av dette. Han har jobbet veldig mye i det siste og reist mye med fly mellom mange tidssoner. Kan dette påvirke?
Jeg kan IKKE skjønne at dette er dårlig. Vi hadde langt dårligere resultater enn dette og fikk beskjed om at det kun var litt redusert. Bla 12.5mill per ml... Sjekk OUS sine referanseverdier feks:)

Jeg kjente EL veldig godt sist gang jeg gikk på letrozol i hvertfall :) hadde masse stikninger på venstre side fra EL og de første dagene etter. Håper det klaffer for deg :)

Ahaa:) så det er ikke vare meg:smiley-ashamed008 hadde det bare noen dager,har ikke kjent noe etter det !
Vi får krysse fingrene og fortsette nedtellingen til testdag:love2

Testet noe mer i helgen? :)

Ja men ingenting positivt å melde om :P er jo mulig jeg rett å slett ikke har klart å fange den opp, og det kan jo hende EL ikke kom i det hele tatt at jeg må opp i dose på letrozol :S vi får se. får vell ta en G test etterhvert for å utelukke graviditet. Håper nå iallefall tanta kommer av seg selv at jeg slipper provera runde igjen :P

Ja men ingenting positivt å melde om :p er jo mulig jeg rett å slett ikke har klart å fange den opp, og det kan jo hende EL ikke kom i det hele tatt at jeg må opp i dose på letrozol :S vi får se. får vell ta en G test etterhvert for å utelukke graviditet. Håper nå iallefall tanta kommer av seg selv at jeg slipper provera runde igjen :p

Krysser fingrene for at EL har vært. Greit du har tatt blodprøve også så får du mer sikkert svar :)

Da har gyn ringt.. Ikke påvist eggløsning på blodprøve :( Kjenner jeg er veeeldig skuffet :( så nå er det bare å vente på TR om hun noen gang melder sin ankomst. 1 pausemnd, og deretter dobbel dose letrozol :/ kjipt men...

Da har gyn ringt.. Ikke påvist eggløsning på blodprøve :( Kjenner jeg er veeeldig skuffet :( så nå er det bare å vente på TR om hun noen gang melder sin ankomst. 1 pausemnd, og deretter dobbel dose letrozol :/ kjipt men...

Ånei, så kjipt :( lov å være skuffet. Krysser fingrene for at TR snart dukker opp. Vet du hvorfor du måtte ha pausemåned før du starter på dobbel dose?

Ånei, så kjipt :( lov å være skuffet. Krysser fingrene for at TR snart dukker opp. Vet du hvorfor du måtte ha pausemåned før du starter på dobbel dose?

Har ikke peiling, tenkte ikke på å spørre henne om det igrunn :P Men når jeg tenker meg om så er det vell ikke vanlig med pausemnd når man går på letrozol ? hm.. nei, vet rett og slett ikke, men er vell best å følge legens ordre :P Ja kjenner jeg ble litt skuffa ja.. Får bruke tiden godt nå i pausetiden, skal prøve å komme meg litt mer ned i vekt, da jeg enda har noen kilo til å få av. kanskje det hjelper på :D Men ja, veldig skuffa.. Trodde ikke jeg skulle bli gravid på første forsøk men hadde forventa eggløsning :S

Har ikke peiling, tenkte ikke på å spørre henne om det igrunn :p Men når jeg tenker meg om så er det vell ikke vanlig med pausemnd når man går på letrozol ? hm.. nei, vet rett og slett ikke, men er vell best å følge legens ordre :p Ja kjenner jeg ble litt skuffa ja.. Får bruke tiden godt nå i pausetiden, skal prøve å komme meg litt mer ned i vekt, da jeg enda har noen kilo til å få av. kanskje det hjelper på :D Men ja, veldig skuffa.. Trodde ikke jeg skulle bli gravid på første forsøk men hadde forventa eggløsning :S

Virker ikke som det er så vanlig med pausemåned med letrozol nei, men gyn ville at jeg og skulle ha det. Hun hadde visst flere pasienter som hadde plutselig fått EL av seg selv og blitt gravide da :) sikkert godt for kropp og sinn å bare ha en pause også. Blir en del hormoner i denne prosessen. Det hjelper nok på ja :D

Back
Topp