Hei, alle! Forsøkte å lese gjennom hele forumet, men måtte gi opp etter noen og femti-sider
Uansett veldig deilig å lese om folk i samme situasjon!
Kort om meg:
Sluttet på p-piller i starten av desember (2017) etter 12 år sammenhengende på pilla. Hadde planer om å la kroppen "gå seg til" før vi begynte å prøve i april. Da jeg fortsatt ikke hadde fått spor av mensen i april (annet enn p-pille-mensen umiddelbart etter pilleslutt), oppsøkte jeg gyn som kunne se at jeg hadde mange cyster, og ga meg "diagnosen" PCO (mild form). En måned senere hadde mensen fortsatt ikke kommet, og jeg fikk starte opp på Trisekvens (som skulle fremkalle mensen) og så Letrozol. UL i slutten av juni viste ingen tegn til eggløsning med enkel dose. Har derfor kjørt ny runde Trisekvens, og skal starte opp med dobbel dose Letrozol om noen dager.
Spørsmålet mitt er:
Hun ba meg ta dobbel dose Letrozol på dag 5-9 med mens, ikke 3-7 slik som sist. Flere som har startet opp på dag 5? Føler alle starter kur dag 3 eller 4.
Gyn har også sagt flere ganger at jeg har en mild form for PCO ettersom jeg ikke har tegn til kroppshår, overvekt, uren hud eller lignende. Hun påpeker imidlertid at jeg har mange (!) cyster. Vil ikke det da si at jeg ikke har PCOS, men kan likevel ha en sterk form for PCO? PCO beskriver vel bare cystene... Vet ikke hvorfor jeg har hengt meg opp i dette, men...
Må jo til slutt legge til at vi er en venninnegjeng som bestemte oss ganske likt alle sammen. De tre andre som har begynt å prøve ble selvfølgelig gravide på første forsøk... Hun siste begynner nå, og jeg kjenner jeg er kjempenervøs for at hun skal bli gravid med én gang. Huff, ingen god følelse...