Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Syns å huske at det alltid er to streker på disse ja. Jeg har alltid fått to streker og har da ikke vært gravid.
Er det alltid 2 streker på graviditetstestene til monitoren? For se testen jeg fikk i dag 3 dager før ikm :oops: monitoren sa "ikke gravid". Linja er tydeligere i virkeligheten og BLÅ
Vis vedlegget 468798
Det er riktig det er alltid to streker og skal derfor ikke tydes som en strimmeltest. Det står jo forklart i brosjyren at testpinnene ikke gir svar ved å bare se på og ikke bruke monitor.

Clearblue advanced fertilitetsmonitor er vel denne tråden for. Det er ett lite aparat som holder styr på testing av eggløsning og syklus. Den kommer med egne fertilitetstester og graviditetstester som den leser av selv. Jeg synes den er grei så jeg slipper å drive å tolke eggløsningstester selv.

Clearblue advanced fertilitetsmonitor er vel denne tråden for. Det er ett lite aparat som holder styr på testing av eggløsning og syklus. Den kommer med egne fertilitetstester og graviditetstester som den leser av selv. Jeg synes den er grei så jeg slipper å drive å tolke eggløsningstester selv.
Takk for god forklaring!

Når på dagen tar dere testene? Med morgenurin eller senere på dagen?

Jeg tester på morgenurin så har like greit testperioden på morgenen. Våkner tidlig uansett hver dag pga 2 små hjemme. Jeg har forholdsvis korte lh topper med rask stigning og går raskt ned, men monitoren har klart å fange opp peak allikevel.

Jeg tester på morgenurin så har like greit testperioden på morgenen. Våkner tidlig uansett hver dag pga 2 små hjemme. Jeg har forholdsvis korte lh topper med rask stigning og går raskt ned, men monitoren har klart å fange opp peak allikevel.
Er det jeg gjør og. Den har fanget det opp veldig fint frem til nå. Men nå er vel el bare forsinket pga sa. Men jeg eier ikke tolmodighet:facepalm:

Er det jeg gjør og. Den har fanget det opp veldig fint frem til nå. Men nå er vel el bare forsinket pga sa. Men jeg eier ikke tolmodighet:facepalm:
Er nok mest sannsynlig det som er grunnen ja. Man får jo en liten heads up før eggløsning med østrogenøkningen. Har du fått "høy" på monitor denne pp?

Er nok mest sannsynlig det som er grunnen ja. Man får jo en liten heads up før eggløsning med østrogenøkningen. Har du fått "høy" på monitor denne pp?
Ja har hatt høy siden CD 7 er på CD 16 i dag. Og ømme pupper er kommet det murrer godt og eggløsningslimet er begynt å komme. Så regner med at den blir max i løpet av de neste dagene. Men blir så skuffet hver dag den fortsatt bare er høy.

Ja har hatt høy siden CD 7 er på CD 16 i dag. Og ømme pupper er kommet det murrer godt og eggløsningslimet er begynt å komme. Så regner med at den blir max i løpet av de neste dagene. Men blir så skuffet hver dag den fortsatt bare er høy.
Alltid like nervepirrende og spennende hver gang man trekker testen utav monitoren :nailbiting: krysser fingrene for at du får max i morgen!

Alltid like nervepirrende og spennende hver gang man trekker testen utav monitoren :nailbiting: krysser fingrene for at du får max i morgen!
Ja håper det. Holder på å bli sprø av det her. Vi legger no inn aksjer annenhver dag så vi skal ivertfall ikke gå glipp av det :)

20250916_081557.jpg

Nå skjønner jeg ingenting. Monitoren skulle blitt Max ut i fra testen. Men fortsatt bare høy. Og fikk disse LH testene i går. Og kjenner det murrer godt og stikker på venstre side.

Vedlegg

• IMG_0424.jpeg
    IMG_0424.jpeg
    560,6 KB · Visninger: 18
  • IMG_0426.jpeg
    IMG_0426.jpeg
    319,8 KB · Visninger: 20
Nå skjønner jeg ingenting. Monitoren skulle blitt Max ut i fra testen. Men fortsatt bare høy. Og fikk disse LH testene i går. Og kjenner det murrer godt og stikker på venstre side.
Slik ble det for meg sist syklus. Trodde den burde bli max en morgen, men fikk det ikke før neste morgen. Kjente eggløsningen samme kveld jeg testet max på morgenen. Så tipper peaken var egentlig kvelden i forveien.

Nå har monitor klart å miste toppen min. Har så kort topp. I går kom den på ettermiddagen. Men ikke utlag morgenen i går eller i dag. Monitor vil jo da være stuck på å ville teste videre til enten den får peak eller til ny syklus blir registrert.. Noen som har hatt lignende problem før? Hva er best å gjøre? Bare stappe inni en gammel test til TR eller evt graviditet? Eller kan jeg bare ignorere at den ber om tester?

Nå har monitor klart å miste toppen min. Har så kort topp. I går kom den på ettermiddagen. Men ikke utlag morgenen i går eller i dag. Monitor vil jo da være stuck på å ville teste videre til enten den får peak eller til ny syklus blir registrert.. Noen som har hatt lignende problem før? Hva er best å gjøre? Bare stappe inni en gammel test til TR eller evt graviditet? Eller kan jeg bare ignorere at den ber om tester?
Mener jeg misset peaken i fjor høst en gang og da maste den om tester i en stund. Husker ikke hvor lenge men jeg ignorerte det. Så ba den om en graviditetstest og når den var negativ tror jeg det var slik at først da kunne jeg starte på en ny syklus. Husker ikke helt dessverre

Når jeg brukte den så ignorerte jeg den bare. Den vil alltid spørre om 10 eller 20 tester, så hvis jeg fikk positiv EL test f.eks på dag 8 med testing så vil den likevel mase om at jeg skal teste til den tiende dagen selv om maskinen var programmert at etter man fikk peak så ble det en dag til med det før høy og så lav.

Jeg ignorerer og så setter jeg opp ny syklus når TR kommer :)

Hei! Testet 2 uker etter senabort (uke 14), og fikk HØY 8 dager på rad. Bestemte meg for å slutte og teste. Tidligere har jeg alltid fått to dager med HØY og så MAKS. Noen som har erfaring med å teste før første mens etter en senabort/abort?

Back
Topp