Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Jeg er på syklusdag 17 og har fått lav på monitoren hele testperioden. Likevel har jeg de siste dagene kjent murringer nederst i magen, og hatt litt tjukk utflod for noen dager siden. Testene jeg har brukt til monitoren hadde også to tydelige streker noen dager denne uken, men vet ikke om det har noe å si. Kan jeg fortsatt ha hatt eggløsning selv om monitoren har stått på lav hele perioden?
Lite sannsynlig. Kanskje El er forskjøvet. Du kan jo teste med vanlige strimler og se hvor du er i løya og om det er stigning på testene.

Syklusdag 26, fikk tydelige positive eggløsningstester i går kveld, og monitoren viste maksimal i dag tidlig :) gøy på første runde etter prevensjonsslutt!

Har en monitor på tur i posten. Jeg er på slutten av en spontanabort nå. Skulle hatt mensen 17.juli, men den kom jo ikke. Egentlig skulle jeg hatt eggløsning 30.juli, men jeg begynte blø/spontanabort 29. Har veldig lyst å teste etter eggløsning, for å se hvor fort den kommer tilbake. Spørsmålet er, hvordan legger jeg inn alt dette her i monitoren? Appen min nå sier jo at mensen er 17 dager forsinket, og at jeg nå har en syklus på 39-40 dager, men før spontanabort var den jo etter klokka regelmessig, omtrent. 27-29 dager syklus. Skal jeg legge inn dagene jeg skulle hatt det som normalt, eller kan man bare teste etter el uten å legge inn mens osv?

Har en monitor på tur i posten. Jeg er på slutten av en spontanabort nå. Skulle hatt mensen 17.juli, men den kom jo ikke. Egentlig skulle jeg hatt eggløsning 30.juli, men jeg begynte blø/spontanabort 29. Har veldig lyst å teste etter eggløsning, for å se hvor fort den kommer tilbake. Spørsmålet er, hvordan legger jeg inn alt dette her i monitoren? Appen min nå sier jo at mensen er 17 dager forsinket, og at jeg nå har en syklus på 39-40 dager, men før spontanabort var den jo etter klokka regelmessig, omtrent. 27-29 dager syklus. Skal jeg legge inn dagene jeg skulle hatt det som normalt, eller kan man bare teste etter el uten å legge inn mens osv?
Du «setter den opp» iløpet av dag 1 til 4 på neste mens/syklus.
Den har spesifikke dager hvor du tester på med tidsvindu på 5 timer (mulig det er 4 eller 6 timer, husker ikke nøyaktig.) - den vil derfor ikke la deg teste uten å ha registrert siste mens mellom dag 1 eller 4.
Så forrige syklus får du ikke lagt inn. Du må vente på neste.
Ga det mening?

Så svaret på «hvordan legger jeg inn alt dette her i monitoren?» er nei, det får du ikke gjort.

Er det noen måte å stille sykluslengde på CB advanced monitor? Jeg har litt lange sykluser og synes det er litt unødvendig å måtte bruke 18 eggløsningstester hver syklus (altså en hel pakke) fordi monitoren ønsker å begynne testing på syklusdag 6...

Er det noen måte å stille sykluslengde på CB advanced monitor? Jeg har litt lange sykluser og synes det er litt unødvendig å måtte bruke 18 eggløsningstester hver syklus (altså en hel pakke) fordi monitoren ønsker å begynne testing på syklusdag 6...

Det går dessverre ikke, det kommer etterhvert som monitoren blir "kjent" med deg❤️ Da begynner den som regel å teste fra CD9.

20250818_083113.jpg

Vis vedlegget 468000okei, men hvorfor skal jeg teste etter den fertile perioden?? Er ikke det veldig sløsing med tester?? :oops:

Jo, det er det! Bare bruk den siste brukte testen når du får din første peakdag til resten av dagene etter det. Etter man har fått sin første maks, så går den i automat-mode.

20250824_082056.jpg

Jo, det er det! Bare bruk den siste brukte testen når du får din første peakdag til resten av dagene etter det. Etter man har fått sin første maks, så går den i automat-mode.
Takk for tips! Gravde i søpla etter dagens test så skal jeg spare på den! :) prøvde liksom å søke litt på nett og på cb sine nettsider om det var noen grunn, men fant ingenting..

Takk for tips! Gravde i søpla etter dagens test så skal jeg spare på den! :) prøvde liksom å søke litt på nett og på cb sine nettsider om det var noen grunn, men fant ingenting..

Er det din første PP med den? Den kan bruke litt tid på å "bli kjent" med deg❤️ Men er sånn jeg sparer tester iallefall :happy119 min ber også om å teste flere dager etter maks, og har hatt min i mange år, så:hilarious:

Er det din første PP med den? Den kan bruke litt tid på å "bli kjent" med deg❤️ Men er sånn jeg sparer tester iallefall :happy119 min ber også om å teste flere dager etter maks, og har hatt min i mange år, så:hilarious:
Ja, det er min første syklus med den. Hadde den i en syklus i 2022 også, men den var gått tom for strøm så måtte starte helt på nytt denne runden. Kan ikke huske at den maste om å teste så lenge den gangen, men kan godt være at den gjorde det.

Ja, det er min første syklus med den. Hadde den i en syklus i 2022 også, men den var gått tom for strøm så måtte starte helt på nytt denne runden. Kan ikke huske at den maste om å teste så lenge den gangen, men kan godt være at den gjorde det.

Kan nok hende den ikke spør etter så mange tester i neste PP❤️

Hei. Jeg har hatt høy på monitoren i mange dager nå, og hatt ganske mørke LH-tester, men akkurat ikke positive. I går kom den frem tydelig positiv, med mørkere strek. Likevel fanget ikke monitoren min opp peak i dag tidlig, og LH-strips var også svakere i dag. Hadde alle symptomer på eggløsning i går, er det mulig at den har skjedd uten at monitor har fanget opp?

Er det alltid 2 streker på graviditetstestene til monitoren? For se testen jeg fikk i dag 3 dager før ikm :oops: monitoren sa "ikke gravid". Linja er tydeligere i virkeligheten og BLÅ
1000013666.jpg

Er det alltid 2 streker på graviditetstestene til monitoren? For se testen jeg fikk i dag 3 dager før ikm :oops: monitoren sa "ikke gravid". Linja er tydeligere i virkeligheten og BLÅ
Vis vedlegget 468798
Syns å huske at det alltid er to streker på disse ja. Jeg har alltid fått to streker og har da ikke vært gravid.

Back
Topp