Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Siden jeg har nylig tatt ut spiralen i Juni kan det jo også godt hende syklusen må komme tilbake til det normale :)
Kan hende det. Måtte sjekke bruksanvisningen og der står det at "det rådes til å vente minst 2 naturlige sykluser hvis man nylig har: ammet, brukt hormonell prevansjon eller behandling, brukt noen annen behandling som kan påvirke din syklus, vært gravid (også ved avbrutt svangerskap)."
Man kan bare starte opp monitoren på cd1-4. Så hvis du får monitoren senere enn det så må du vente til neste syklus.

Kan hende det. Måtte sjekke bruksanvisningen og der står det at "det rådes til å vente minst 2 naturlige sykluser hvis man nylig har: ammet, brukt hormonell prevansjon eller behandling, brukt noen annen behandling som kan påvirke din syklus, vært gravid (også ved avbrutt svangerskap)."
Man kan bare starte opp monitoren på cd1-4. Så hvis du får monitoren senere enn det så må du vente til neste syklus.

Jeg er dag 4 med TR, så da må jeg vell uansett vente til neste syklus?

Er det andre sider man kan kjøpe dette? Så det var tilbud på den monitoren, så det var ikke den verste prisen for den :)
Venter på temp i posten som jeg har kjøpt, men hvis jeg temper hver dag og legger dette inn på FF appen. Er da nødvendig med denne monitoren eller kjøpe det og ELteste når det er dager som jeg har høy temp?

Ble litt usikker også om jeg trenger det eller ikke hvis jeg temper :oops:

Tempingen er fint for å kartlegge syklus. Selve tempingen sier lite om når eggløsningen skjer. Tempen stiger nå EL har skjedd, og da er det for sent å hoppe til køys ;) Monitoren kan derfor være til stor hjelp med å finne rette tidspunkt å ha sex :)

Tempingen er fint for å kartlegge syklus. Selve tempingen sier lite om når eggløsningen skjer. Tempen stiger nå EL har skjedd, og da er det for sent å hoppe til køys ;) Monitoren kan derfor være til stor hjelp med å finne rette tidspunkt å ha sex :)

Jeg har nylig tatt ut spiral i Juni så da kommer nok dagene framover til å rote litt til det har kommet til det normale :) Jeg pleier å kjenne når jeg skal ha eggløsning, men har ikke kjent dette ennå siden som jeg skrev at det skal komme til det normale.

Eller bare starte den nå, å henge en dag bak er nødvendigvis ikke så galt, om du ikke har veldig korte sykluser da....

Det er nesten så jeg ikke husker hvor lang syklusen min er enn ca. 27 dager. Men etter det er gått til normalen så har jeg nok mer oversikt enn det jeg har ca nå :hilarious:

Fjern test betyr vel at den ikke vil tyde den fordi det var før tiden/dagen den har satt opp til test. Håper at det er på rett vei da når du fikk høy i dag :)

Okei takk :D fikk høy idag også :joyful::joyful: kan man bruke de pinnene alene og så på strekene? Eller vil det bli feil sammenlignet vanlig stripstester?!

Okei takk :D fikk høy idag også :joyful::joyful: kan man bruke de pinnene alene og så på strekene? Eller vil det bli feil sammenlignet vanlig stripstester?!
Man skal vel egentlig ikke tyde de testene selv, men når streken blir sterkere vet jeg jo at det nærmer seg og når de er like sterke så er den jo positiv/får max.
Den vil fortsette å si høy helt til du får max eller helt til du tar den 19.testen i syklusen og da vil den si lav på 20.dagen med testing. Monitoren leser av testene ved å se etter økning, men hvis du har en dag det er svakere for så å bli sterkere så vil den ikke si lav-høy-lav-høy.

Man skal vel egentlig ikke tyde de testene selv, men når streken blir sterkere vet jeg jo at det nærmer seg og når de er like sterke så er den jo positiv/får max.
Den vil fortsette å si høy helt til du får max eller helt til du tar den 19.testen i syklusen og da vil den si lav på 20.dagen med testing. Monitoren leser av testene ved å se etter økning, men hvis du har en dag det er svakere for så å bli sterkere så vil den ikke si lav-høy-lav-høy.

Aha.. :shy: Godt vi har deg som kan hjelpe alle oss uerfarne:Heartpink:love7

Jeg skjønner meg ikke på fertilitetsmonitoren...

I april så fikk jeg høy på dag 7 ( glemte teste dag 6) , i mai så fikk jeg lav på dag 6, samme i juni, men denne gangen fikk jeg høy på dag 6 (idag)

Noen som vet hvorfor ? Er det ikke tidlig å få høy på dag 6?

Jeg skjønner meg ikke på fertilitetsmonitoren...

I april så fikk jeg høy på dag 7 ( glemte teste dag 6) , i mai så fikk jeg lav på dag 6, samme i juni, men denne gangen fikk jeg høy på dag 6 (idag)

Noen som vet hvorfor ? Er det ikke tidlig å få høy på dag 6?
Jeg trodde at man alltid begynte med lav før den så gikk til høy, men det var ei her som også fikk høy allerede på cd6/første dag med test så er visst mulig. Østrogenet har vel begynt å jobbe mot EL.

Max på monitoren i dag :)

97CCAFE5-DFB5-4407-A42D-6FD7CB6A53EF.jpeg

Litt ‘ny’ på denne tråden, men har 2 fine små som jeg har fått ved hjelp av cbfm[emoji2] Idag er jeg ca 6 dpo, og det er en pp UTEN maskinen [emoji5] Om det ikke har klaffet, starter jeg opp med den igjen når tanta kommer. Synes det er så spennende å bruke den[emoji87] Jeg har den gamle typen, da jeg kjøpte den når vi prøvde på første som snart blir 6 år [emoji4] Gleder meg! Håper på mange maxer her inne fremover! [emoji2]

Hei. Har den gamle fertilitetsmonoitoren. I pakkene med testpinner følger det med graviditetstester også, men de funker jo bare på den nye advanced. Noen som vet om graviditetstestene kan brukes uten monitoren?

NY MED MONITOR!

monitoren viste høy først i går, samt i dag. I dag er syklusdag 17.

Mitt spørsmål er: hvor lenge har dere høy før den blir max?

Back
Topp