Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Monitoren er stilt inn på at etter at man får max så får man en dag max til, så høy og så lav. Så egentlig ikke nødvendig å teste etter første dag med max hvis du vil spare på testene ;)
Man må ikke starte ny syklus for å teste for graviditet. Det er nok hvis det er første gang du bruker monitoren og ikke startet med el testing enda.
Når det nærmer seg 14dpo så kommer det et 3 tall i hjørnet, neste dag 2 og så 1 som er nedtelling til testdag. Du kan når som helst starte å teste med g-test (tror det må være innenfor testtiden som er satt). Man kan bare teste en gang om dagen.

Tusen takk for svar og hjelp :) jeg ble veldig forvirret av bruksanvisningen :) glad jeg ikke slettet all info nå då ... :p

Første syklus med monitor og første dag med test. Fikk høy og notis om økning i østrogen, og slik jeg skjønner det økes østrogenet før lh?

Første syklus med monitor og første dag med test. Fikk høy og notis om økning i østrogen, og slik jeg skjønner det økes østrogenet før lh?
Østrogen kommer før LH ja. Hos meg har det variert fra en til fem dager med høy før jeg fikk max.

Østrogen kommer før LH ja. Hos meg har det variert fra en til fem dager med høy før jeg fikk max.
Får håpe det tar litt lengre tid da, er bare på cd 7.. fikk el på cd 11 i forrige syklus, men bør vel være litt tid mellom tr og el mtp slimhinnene?

Hei! skjønner ingenting jeg nå. Har jeg gått glipp av eggløsningen eller har jeg ikke hatt:arghh:
Er på cd 17 og har hatt høy på monitoren siden cd 11 men har ikke fått Max. Forje syklus fikk jeg Max på cd 15 og 16. har og tatt eggløsningstester siden tirsdag kveld( se bildet) den øverste testen er fra tirsdag også har jeg tatt morgen og kveld i går og i dag.

Vedlegg

• F193AA22-4ECD-4CCC-BCB0-74BCC632C543.jpeg
    F193AA22-4ECD-4CCC-BCB0-74BCC632C543.jpeg
    34,3 KB · Visninger: 100
Hei! skjønner ingenting jeg nå. Har jeg gått glipp av eggløsningen eller har jeg ikke hatt:arghh:
Er på cd 17 og har hatt høy på monitoren siden cd 11 men har ikke fått Max. Forje syklus fikk jeg Max på cd 15 og 16. har og tatt eggløsningstester siden tirsdag kveld( se bildet) den øverste testen er fra tirsdag også har jeg tatt morgen og kveld i går og i dag.
Ser kanskje ut som om at monitoren ikke fikk med seg toppen.

Ingen av disse testene er positive. Enten har du fått glipp av LH-toppen, eller så har ikke EL vært ennå. Fortsett å test å legg inn aksjer:)

Last edited:
Så da har jeg mest sannsynlig hatt eggløsning?
Mulig eller at det er i disse dager.
Enig med hun over å fortsette å teste men hvis testene bare blir svakere så er nok EL vært.

Når beregner dere dpo fra ? Dagen etter «max dagene» når den er «høy»? Eller dagen etter når den er blitt «lav» igjen ? :)) og er det noen som
vil dele hvilken dpo monitoren ga positiv test ? :)))

Når beregner dere dpo fra ? Dagen etter «max dagene» når den er «høy»? Eller dagen etter når den er blitt «lav» igjen ? :)) og er det noen som
Mellom andre dag med max og når den sier høy igjen.
Den eneste gangen jeg fikk positiv g-test med monitoren var 14dpo. Mistet spiren noen dager senere. Hvis jeg ikke husker helt feil så prøvde jeg 12dpo og da var den negativ. Ventet en dag og så var den positiv.

Last edited:

Dagen mellom max og høy igjen er du 1 dpo, litt vanskelig å beregne 1 dpo, om man ikke temper. For el kommer alt fra 0-48 timer etter positiv test, jeg har eggløsning samme dag som positiv el-test. Blitt bekreftet på ultralyd og temping. Jeg testet positivt da jeg var 9 dpo med monitor sist i august, dessverre mistet jeg spiren.

20200820_102623.jpg

Fikk denne i dag (utenfor syklus til monitoren) pleier testene se slik ut rundt TR? Spottet i ca 4 dager :shifty:

Vedlegg

• IMG_20201118_231531.jpg
    IMG_20201118_231531.jpg
    24 KB · Visninger: 97
Fikk denne i dag (utenfor syklus til monitoren) pleier testene se slik ut rundt TR? Spottet i ca 4 dager :shifty:
Ikke testet med de testene rundt TR, men teststreken kan vel bli sterkere på disse også når det nærmer seg TR som med strimmeltestene. Har du tatt g-test?

Ikke testet med de testene rundt TR, men teststreken kan vel bli sterkere på disse også når det nærmer seg TR som med strimmeltestene. Har du tatt g-test?
Tok en for noen dager siden som var negativ (monitorens g.tester) trodde TR skulle komme skikkelig i gang, men spottinga blir bare mindre og mindre og ingen murring lenger. Spørst om jeg må på apoteket å kjøpe test:bag:

Har er spørsmål.. har lest at det er vanlig at monitoren ikke får max den første syklusen, men vil den fortsette å vise høy helt frem til tr eller rett før tr? Virker som den automatisk går ned til lav etter max, men hva når den ikke viser max? Vil østrogennivået være for høyt til at den kan gå ned på lav igjen?

Er på dag 14 med høy/cd 20 og har gitt opp å teste etter el med strimler og lurer på om jeg skal gi opp monitoren også..

Har er spørsmål.. har lest at det er vanlig at monitoren ikke får max den første syklusen, men vil den fortsette å vise høy helt frem til tr eller rett før tr? Virker som den automatisk går ned til lav etter max, men hva når den ikke viser max? Vil østrogennivået være for høyt til at den kan gå ned på lav igjen?

Er på dag 14 med høy/cd 20 og har gitt opp å teste etter el med strimler og lurer på om jeg skal gi opp monitoren også..
Hvis ikke monitoren får max vil den vise høy frem til dag 19 med testing for så å vise lav på den 20. dagen og ikke be om flere tester. Monitoren vil alltid be om 10 eller 20 tester alt etter når man eventuelt får max.
Hvis man får max, vil monitoren alltid vise en dag til med max for så å gå til høy og så lav. Det er programmert. Så etter første dag med max er det ikke nødvendig å teste mer egentlig.

Tok en for noen dager siden som var negativ (monitorens g.tester) trodde TR skulle komme skikkelig i gang, men spottinga blir bare mindre og mindre og ingen murring lenger. Spørst om jeg må på apoteket å kjøpe test:bag:
Hvordan går det? Fikk du tatt ny test eller har TR begynt for fullt?

Hvis ikke monitoren får max vil den vise høy frem til dag 19 med testing for så å vise lav på den 20. dagen og ikke be om flere tester. Monitoren vil alltid be om 10 eller 20 tester alt etter når man eventuelt får max.
Hvis man får max, vil monitoren alltid vise en dag til med max for så å gå til høy og så lav. Det er programmert. Så etter første dag med max er det ikke nødvendig å teste mer egentlig.
Takk for svar, visste ikke at den ville ta max 20 pinner, det er jo egt veldig greit.. tror likevel jeg bare hopper av nå og sparer til neste måned :oops: jeg testet ikke første dagen, så da er det bare 5 dager igjen..

Back
Topp