Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Tusen takk for godt svar! :)Det er fint å lese hvordan du har gjort det og hvilke tanker du har rundt dette - det er jo en del nytt for meg her. :) Ble bekymret for at den ikke viste østrogenøkning heller og var for eksempel ikke klar over at den toppen også kan være kort. Så svaret ditt var virkelig til hjelp, fint å utveksle erfaringer. Jeg skal prøve på dette med testing på ettermiddagen. Jeg har også kjøpt teststrimler jeg tenkte å bruke i tillegg, da kan jeg prøve ut litt forskjellig.:)
Jeg vet ikke om østrogen økningen kan være så kort som LH men logisk siden det ikke ble vist på testene da. Håper at du får bedre svar med monitoren ved neste runde hvis det ikke klaffer denne gangen :)
Det ble mye søking og lesing når jeg skulle starte med testinga for noen år siden :D
Jeg brukte også strimmeltestene ved siden av spesielt i begynnelsen siden jeg ikke stolte helt på monitoren og senere så var det bare ekstra testing. Testene med strimlene i tillegg bare når jeg visste EL nærmet seg så ikke mange dagene.
 
Jeg hadde max på monitor den 19 og 20 okt. Venter mens i morgen og fikk på utvannet kveldsurin positiv eggeløsningstest i går. Why? Noen som kan hjelpe? Har litt småømme bryster også.
 
Jeg hadde max på monitor den 19 og 20 okt. Venter mens i morgen og fikk på utvannet kveldsurin positiv eggeløsningstest i går. Why? Noen som kan hjelpe? Har litt småømme bryster også.
Pga hormonene så kan man få positiv EL test hvis man er gravid eller hvis mensen er på vei.
 
Tok gtest på lørdag, den var blendahvit så får ikke tro det er graviditet her passer litt dårlig som singel
 
Tok gtest på lørdag, den var blendahvit så får ikke tro det er graviditet her passer litt dårlig som singel
Skjønner. Satser på at den er positiv fordi mensen er rett rundt hjørnet.
Lørdag kan ha vært for tidlig til å få positiv g-test. Du får ta en ny g-test om noen dager hvis ikke mensen har kommet. Lykke til!
 
Da er monitoren atter en gang pakket opp og er på 1pp.
Monitoren ville ha første test som var 2 dager etter TR, den ble høy! Og nå er jeg på cd 21 og den er fortsatt høy og ber om 8-9 test dager til :facepalm:

Noen som har vert borti det samme? Selve strekene er varierende i styrke, men ikke i nærheten av like sterk som teststreken. Har uregelmessig mens og er på letrozol så har jo ikke snøring om/når El evt vil være :facepalm:
 
Da er monitoren atter en gang pakket opp og er på 1pp.
Monitoren ville ha første test som var 2 dager etter TR, den ble høy! Og nå er jeg på cd 21 og den er fortsatt høy og ber om 8-9 test dager til :facepalm:

Noen som har vert borti det samme? Selve strekene er varierende i styrke, men ikke i nærheten av like sterk som teststreken. Har uregelmessig mens og er på letrozol så har jo ikke snøring om/når El evt vil være :facepalm:
Første runde med monitoren (og noen andre sykluser) så fikk jeg ikke mer enn høy. Så på mine tester at det ble økning men aldri positive de syklusene. Hvis den ikke detekterer LH og at man får max innen de første 10 dagene med testing så vil den fortsette å spørre etter test helt til man har brukt 20 tester.
 
Første runde med monitoren (og noen andre sykluser) så fikk jeg ikke mer enn høy. Så på mine tester at det ble økning men aldri positive de syklusene. Hvis den ikke detekterer LH og at man får max innen de første 10 dagene med testing så vil den fortsette å spørre etter test helt til man har brukt 20 tester.
Hadde du eggløsning selv om de ikkje ble positive?
Synest det var så rart at jeg aldri fikk lav, kun høy fra første test dag :bookworm:
 
Hadde du eggløsning selv om de ikkje ble positive?
Synest det var så rart at jeg aldri fikk lav, kun høy fra første test dag :bookworm:
Hadde eggløsning ja, tempet i tillegg. De første syklusene fikk jeg max annenhver måned før jeg gikk over til å teste på ettermiddagen i stede og da fikk jeg max hver syklus.
Første syklus fikk jeg en dag lav før resten av dagene høy før siste dag med lav.
 
IMG_20201104_171029.jpg
IMG_20201104_172452.jpg

Blir ikke klok på disse testene, de blir jo ikke skikkelig sterke?
CD 19 hadde jeg typisk El slim og skikkelig hodepine, og ser jo at testen har en stigning og helt blank cd 21. Samtidig er den veldig lik på dag 17. Hva dere tenker? Aner ikke når eller om jeg får El btw.
 
Vis vedlegget 339922 Vis vedlegget 339924
Blir ikke klok på disse testene, de blir jo ikke skikkelig sterke?
CD 19 hadde jeg typisk El slim og skikkelig hodepine, og ser jo at testen har en stigning og helt blank cd 21. Samtidig er den veldig lik på dag 17. Hva dere tenker? Aner ikke når eller om jeg får El btw.
Kan hende at du har så kort LH topp at det ikke kom med på testinga. Blir det ikke noe økning innen siste dag med testing så ville jeg gått ut i fra at EL var rundt CD19.
Hvordan var det med monitor testing før? Fikk du max da?
 
Kan hende at du har så kort LH topp at det ikke kom med på testinga. Blir det ikke noe økning innen siste dag med testing så ville jeg gått ut i fra at EL var rundt CD19.
Hvordan var det med monitor testing før? Fikk du max da?
Nei fikk ikke max før den 3.mnd, som var den mnd jeg ble gravid :)
 
Første pp med monitor på meg. Sa i september ;(
Begynte å teste på CD 5, høy fram til i dag, maksimal på CD 14 :)
La inn aksjer på onsdag, og planlegger det i dag og i morgen, håper virkelig at det skal bli vår tur snart ❤️
 
Hei! Er vår andre pp med monitor. Forrige pp fikk vi max cd14, men denne pp har vi enda ikke fått max er på cd 15 i dag.

Noen andre som har opplevd lignende og fått max senere i syklusen? Vil monitoren ber om tester frem til man får max? :happy:
 
Hei! Er vår andre pp med monitor. Forrige pp fikk vi max cd14, men denne pp har vi enda ikke fått max er på cd 15 i dag.

Noen andre som har opplevd lignende og fått max senere i syklusen? Vil monitoren ber om tester frem til man får max? :happy:
I starten fikk jeg ikke max i alle månedene med monitoren. Er en stund siden jeg brukte monitor men det kunne variere hvilken dag dag jeg fikk max.
Monitoren vil be om test til du får max. Får du ikke max så vil den fortsette å spørre etter test til 20 tester er tatt. Får du max innen dag 10 med testing så vil den ikke be om flere tester.
 
Nei fikk ikke max før den 3.mnd, som var den mnd jeg ble gravid :)
Jeg fikk max i andre syklus med monitor og ble gravid men spiren satt ikke så lenge.

- så tilbake på bildene av testene den gang, og de var en del sterkere de 2 mnd uten max over flere dager, og masse sterkere den mnd med max :bookworm: så utolmodig :bag:
Hvis jeg ikke husker feil så var det sånn med meg også. Sterkere strek rundt når EL skulle komme men ikke sterk nok til at det slo ut på monitor testen. Testet med strimmel i tillegg (men da på ettermiddagen) og fikk super positive tester så kroppen min hadde ikke så mye LH på morgenen.
 
Hei. Første pp med monitor. Har hatt «max» i to dager nå :) noen som vet hva som skjer videre? Det står en må sette opp ny syklus før du begynner å teste for graviditet ? Hva vil det si og hvordan gjør en det? Takker for svar :)
 
Last edited:
Hei. Første pp med monitor. Har hatt «max» i to dager nå :) noen som vet hva som skjer videre? Det står en må sette opp ny syklus før du begynner å teste for graviditet ? Hva vil det si og hvordan gjør en det? Takker for svar :)
Monitoren er stilt inn på at etter at man får max så får man en dag max til, så høy og så lav. Så egentlig ikke nødvendig å teste etter første dag med max hvis du vil spare på testene ;)
Man må ikke starte ny syklus for å teste for graviditet. Det er nok hvis det er første gang du bruker monitoren og ikke startet med el testing enda.
Når det nærmer seg 14dpo så kommer det et 3 tall i hjørnet, neste dag 2 og så 1 som er nedtelling til testdag. Du kan når som helst starte å teste med g-test (tror det må være innenfor testtiden som er satt). Man kan bare teste en gang om dagen.
 
Back
Topp