Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Tatt letrozol fra cd3 til cd7, ultralyd cd 13 viste ingen effekt fra pillene. Har av den grunn ikke orket å teste eller EL, men fikk et innfall om å gjøre det idag og fikk maks.. er det bare kroppen som forsøker tror dere? Eller er det håp for at det er reelt?:confused:
 

Vedlegg

  • 584CC008-535D-406D-A6CF-98B5F1429FF5.jpeg
    584CC008-535D-406D-A6CF-98B5F1429FF5.jpeg
    19,4 KB · Visninger: 57
Tatt letrozol fra cd3 til cd7, ultralyd cd 13 viste ingen effekt fra pillene. Har av den grunn ikke orket å teste eller EL, men fikk et innfall om å gjøre det idag og fikk maks.. er det bare kroppen som forsøker tror dere? Eller er det håp for at det er reelt?:confused:
Er nok kroppen som prøver på noe og det kan være reelt. Var det ingen størrelse på eggposene når du var på UL for fire dager siden?
 
Er nok kroppen som prøver på noe og det kan være reelt. Var det ingen størrelse på eggposene når du var på UL for fire dager siden?
Nei, fikk bare beskjed om at det ikke var noe:yuck: fikk tilfeldigvis akupunktur behandling (mot bekkenlåsning) dagen etter, kanskje det fikk fart på sakene..neida, i wish:rolleyes:
 
Nei, fikk bare beskjed om at det ikke var noe:yuck: fikk tilfeldigvis akupunktur behandling (mot bekkenlåsning) dagen etter, kanskje det fikk fart på sakene..neida, i wish:rolleyes:
Går an å håpe at det er et lite egg på vei :)
 
Hei :) Har et par spm til dere som bruker CB fertilitetsmonitor, vurderer å kjøpe en selv :)

Tar man tester gjennom hele syklusen eller kun rundt forventet el?
Tester man 1 gang daglig eller kan man teste flere?
Hva er forskjellen på monitoren og det å ta vanlige el-tester?
 
Hei :) Har et par spm til dere som bruker CB fertilitetsmonitor, vurderer å kjøpe en selv :)

Tar man tester gjennom hele syklusen eller kun rundt forventet el?
Tester man 1 gang daglig eller kan man teste flere?
Hva er forskjellen på monitoren og det å ta vanlige el-tester?
Hei Spøkelse! Monitoren blinkar dei dagane den etterspør testar. Eg har relativt kort syklus og dermed tidleg EL, så eg begynner testinga allerede på CD6 og testar kvar dag til og med eit par dagar etter EL. Denne syklusen testa eg for eksempel kvar dag frå CD6 til og med CD15. Kun éin gong per dag, så om du har kort LH-topp er det ikkje alltid at den fangar det opp. Og den treng eit par syklusar for å tilpassa seg til din syklus, så ikkje alltid at ein får Max dei første syklusane, då får ein gjerne berre høg. Det betyr ikkje nødvendig vis at ein ikkje har hatt EL, men enten at monitoren ikkje er ferdig tilpassa, eller at LH-toppen var for kort til å bli fanga opp. Det som er positivt med monitor er at den identifiserer fleire dagar med «høg fertilitet» i tillegg til to dagar med «Maksimal fertilitet».
 
Hei Spøkelse! Monitoren blinkar dei dagane den etterspør testar. Eg har relativt kort syklus og dermed tidleg EL, så eg begynner testinga allerede på CD6 og testar kvar dag til og med eit par dagar etter EL. Denne syklusen testa eg for eksempel kvar dag frå CD6 til og med CD15. Kun éin gong per dag, så om du har kort LH-topp er det ikkje alltid at den fangar det opp. Og den treng eit par syklusar for å tilpassa seg til din syklus, så ikkje alltid at ein får Max dei første syklusane, då får ein gjerne berre høg. Det betyr ikkje nødvendig vis at ein ikkje har hatt EL, men enten at monitoren ikkje er ferdig tilpassa, eller at LH-toppen var for kort til å bli fanga opp. Det som er positivt med monitor er at den identifiserer fleire dagar med «høg fertilitet» i tillegg til to dagar med «Maksimal fertilitet».
Okei takk for svar! :) Plotter man liksom inn sykluslengde og sånn når man får monitoren? Og hvordan fungerer det hvis de er uregelmessige? Jeg bruker letrozol nå, regelmessig på det, men vet ikke hvor lenge jeg skal stå på det.. Mine LH-topper er veldig korte, så da er det kanskje ikke så gunstig med monitor heller da :rolleyes:
 
Okei takk for svar! :) Plotter man liksom inn sykluslengde og sånn når man får monitoren? Og hvordan fungerer det hvis de er uregelmessige? Jeg bruker letrozol nå, regelmessig på det, men vet ikke hvor lenge jeg skal stå på det.. Mine LH-topper er veldig korte, så da er det kanskje ikke så gunstig med monitor heller da :rolleyes:
Nei. Den er ikkje så glup. (Den byrja å spørre etter test på dag 5 eller 6)
Eg er på andre syklus med monitor no. Den gjekk rett vest. Førre syklus var jo den kortaste syklusen nokon gong for meg (26dagar), så då fant den jo eggløsning. Denne syklusen har den ikkje funne eggløsning (i dag cd31). Har hatt 14 dagar med høg. Til sist ein lav, så den gav meg opp. Spurte ikkje etter fleire. Då hadde eg brent opp 20 pinnar på den. Blææh.
 
Nei. Den er ikkje så glup. (Den byrja å spørre etter test på dag 5 eller 6)
Eg er på andre syklus med monitor no. Den gjekk rett vest. Førre syklus var jo den kortaste syklusen nokon gong for meg (26dagar), så då fant den jo eggløsning. Denne syklusen har den ikkje funne eggløsning (i dag cd31). Har hatt 14 dagar med høg. Til sist ein lav, så den gav meg opp. Spurte ikkje etter fleire. Då hadde eg brent opp 20 pinnar på den. Blææh.
Åja såpass.. Kanskje like greit å bare bruke vanlige el-tester da :p
 
Er det høye kostnader med monitor? Tenker på testene man må kjøpe :) Har brukt cb digital med dobbel hormonindikator denne måneden, denne fungere vel likt som monitor?
 
2 pp med monitor, CD 17 - dette er den 7 (!) dagen med lav på monitor. Hva skjer :wacky:

Har hatt eggløsningssmerter og eggløsningsslim, vannete/eggehvit utflod nå for tiden. Kjenner også at livmorhalsen er myk og snart åpen. Brystene er mer i spenn og brystvortene litt mer "puffy" og røde. Vet at det ikke har vært El pga kroppstemperatur, som er overraskende lav, men stabil denne pp.

I første pp fikk jeg maks på dag 19-20. Satser på at det snart blir høy på monitoren. Har sykluser på 32-34 dager. Er det noen som har opplevd noe lignende? De fleste hater vel å brenne av test etter test på "lav", men det er monitor-livet? :hilarious:

I forhold til forrige periode trener jeg mer som før, nokså hard styrke så det kan vel påvirke.
 
Er det høye kostnader med monitor? Tenker på testene man må kjøpe :) Har brukt cb digital med dobbel hormonindikator denne måneden, denne fungere vel likt som monitor?
Det koster jo mere enn strimmeltestene, men jeg likte min godt. Er tilbud på testene nå på komplettapotek.no
 
Yess. I dag har eg endeleg positiv eggløsningstest! (Cd33)
Var på vanleg CB, riktignok. Monitoren gav meg opp etter 20pinnar, og då fekk eg 14 med høg, men siste pinne med lav. Det var for ei veke sidan.
No har eg masse eggløsningsslim. Har hatt det eit par dagar.
Men tappen er jo ikkje særleg open, eller blaut! :banghead::banghead::banghead:
 
God 17. mai til dere alle! Her feires dagen med endelig (og uventet) maks på monitor! Hipp hipp hurra. Gikk rett fra 7 dager med lav til å få maks. Har lurt på om det skulle skje pga så mange kroppslige symptomer på eggløsning.

Ekstra glad nå for at vi la inn aksjer i går kveld. Rett etterpå fikk jeg en skarp stikkende smerte på venstre side som kom og gikk i noen sekunder. Såpass vondt at jeg måtte stoppe å puste litt/gispet.

Da er det bare å kjøre på med aksje-helg :dance011
 

Vedlegg

  • 20190517_111310.jpg
    20190517_111310.jpg
    25,2 KB · Visninger: 48
Ny syklus. Haha! Fekk ein streng beskjed frå monitor om at for å bruke den burde eg ha syklus mellom 21 og 42 dagar, og min forrige var lengre (45). "Se instruksjonsboken". Av og til hadde det vore greiare om den kunne lese av testar utan at den har spurt etter. Denne pp skal eg få tatt blodprøve i morgon, og ta femar.
 
Back
Topp