Vi over 38

Så kjekt med en gruppe for vi over 38:) Jeg er 38 år, har en "hjemmelaget" jente på 15 og venter nå på at Hausken åpner og jeg kan komme til. Så supert at enslige kan få muligheten til hjelp nå:)
Velkommen hit SiljeVanilje! :joyful: Og ja, veldig bra at single no kan få hjelp i Norge og at eggdonasjon er blitt lovleg. Lykke til, håpar at me alle snart er preggers her i denne gruppa!! ❤️

Velkommen hit SiljeVanllje82! Jeg har også en hjemmemekket på 14, så kjekt vi er flere:happy:
Ja, fantastisk at det nå åpnes opp for enslige, det var jammen på tide! Vet du når du får komme til? Hvor i Norge hører du til? Masse lykke til med oppstart forhåpentligvis om ikke så lenge!:Heartred

Så kjekt med en gruppe for vi over 38:) Jeg er 38 år, har en "hjemmelaget" jente på 15 og venter nå på at Hausken åpner og jeg kan komme til. Så supert at enslige kan få muligheten til hjelp nå:)

Da er jeg tilbake fra ferie, med sjø, sol, båt og god mat og drikke. Det har vært fantastisk å koble av fra alt jeg står i nå og få lade batteriene, og jeg føler meg godt rustet for neste uke nå og det som måtte komme.
Veldig godt å ha denne gruppen å følge fremover!!!
Håper det går bra med deg Smuta og med Synarela-oppstarten! Og Saltvann; det nærmer seg veldig for din del, masse lykke til med oppstart! Vi holder hverandre oppdaterte! Fortsatt god sommer til alle! Og husk; aldri gi opp håpet, dette skal gå bra!:Heartred

Velkommen hit SiljeVanllje82! Jeg har også en hjemmemekket på 14, så kjekt vi er flere:happy:
Ja, fantastisk at det nå åpnes opp for enslige, det var jammen på tide! Vet du når du får komme til? Hvor i Norge hører du til? Masse lykke til med oppstart forhåpentligvis om ikke så lenge!:Heartred

De åpner den 27.7, så muligens fortløpende etter det:) Da får vi se hvordan stua ser ut og hva som skal til:P Hører til i Bergen

Så hyggelig å se deg her, SiljeVanilje :) Ja, det er helt topp! Det blir spennende! Jeg er veldig fornøyd med Hausken (Oslo). Jeg hadde et ivf i 2018, ble gravid på første. Hatt to forsøk i vår og sommer, mislykket. Egget vil ikke feste seg, så nå tester vi ut Maigaard i Danmark rundt 20 august med assisted hatching!

Da er jeg tilbake fra ferie, med sjø, sol, båt og god mat og drikke. Det har vært fantastisk å koble av fra alt jeg står i nå og få lade batteriene, og jeg føler meg godt rustet for neste uke nå og det som måtte komme.
Veldig godt å ha denne gruppen å følge fremover!!!
Håper det går bra med deg Smuta og med Synarela-oppstarten! Og Saltvann; det nærmer seg veldig for din del, masse lykke til med oppstart! Vi holder hverandre oppdaterte! Fortsatt god sommer til alle! Og husk; aldri gi opp håpet, dette skal gå bra!:Heartred

Hei kjære deg :) Så godt å høre!! Ja, tirsdag tas første synerela dose! :smiley-bounce012 Jeg sitter på bussen fra fjellet til Oslo, skal treffe samarbeidende gynekolog imorgen. Uvant å ha alenetid. Etter gu skal jeg innom jobb, må bare få litt oversikt før jeg begynner å jobbe igjen.. Heldigvis lite folk og det blir kun en liten stund, må rekke bussen opp til fjells igjen. Jeg skulle ønske jeg kunne lære meg og tenke mindre :happy090 Idag har jeg følt meg sååå Tårnfrid :happy093 Familien var invitert på brunsj kl 10.15. Idag fikk jeg sove helt til 8! Skulle være der 10.15! Fikk schmekket sammen noen lakseruller og en kjapp-en i 9.30 draget! Eggløsning typisk akkurat nå, så kunne ikke la dagen gå fra oss. (Jeg kommer ikke hjem før imorgen.) Så fikk sagt til eldstemann på 9 at han måtte passe lillebror på 1, for mamma og pappa måtte fikse et skap på soverommet. Han ga oss 10 min og det holdt akkurat :happy093 Liten tro på at det skal gå, men får jo likevel prøve. Mirakler skjer jo :)

Så hyggelig å se deg her, SiljeVanilje :) Ja, det er helt topp! Det blir spennende! Jeg er veldig fornøyd med Hausken (Oslo). Jeg hadde et ivf i 2018, ble gravid på første. Hatt to forsøk i vår og sommer, mislykket. Egget vil ikke feste seg, så nå tester vi ut Maigaard i Danmark rundt 20 august med assisted hatching!

Spennende:)
Trur jeg er like spent som redd for å starte. Tenk om jeg ikke kan, tenk om jeg kan og blir mor igjen... Men alle blir vel litt tullete i forkant av noe slikt:laughing002

Hei jenter! Da har jeg vært hos gynekologen i Oslo. Alt så veldig bra ut og han kunne se flere egg. Han mente vi ville få ut flere enn 2 egg neste gang (har kun fått ut maks 2 egg, kun 1 ved de siste forsøkene.) Så han mente at jeg ville ha godt av lang protokoll slik jeg skal ha nå, fremfor kort som jeg alltid har hatt hos Hausken. Interessant... Jeg er iallfall strålende happy! :smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce015:smiley-bounce015 Jeg var også innom jobb og det var også veldig greit! Så nå setter jeg snuten mot fjells igjen! Håper alle har en topp dag :)

Føler meg så Bridget Jones noen ganger :dance018Nå føler jeg meg så jævli teit :greet025Jeg sitter på bussen opp til fjells. Da jeg kom inn i bussen på Sjølyst satt det to gutter/menn litt lengre bak meg. På sånn 4 seter med bord. For litt siden kjente jeg at jeg måtte veldig tisse, så samlet mot :happy090 (jeg har jo gått på bussdo før og ikke funnet trekk-opp knappen. Det resulterte i at hele bussen stoppet 5 meter senere og bussjåføren gikk og trakk opp for meg :laughing005) Anyway, jeg kom forbi der de satt, men det var kun kjekkasen som satt igjen og det lå en sekk på det andre setet. Jeg utbryter: " er doen opptatt? " mannen bare: " eh, nei det vet jeg ikke..." Jeg: " ånei, tenkte kanskje kompisen din var der." Han: "nei, han flyttet seg." Så kom jeg meg kjapt inn. På tilbakeveien sa jeg "sorry, jeg så ikke på deg som en toalettvakt altså" og lo litt. Flere som lo litt :smiley-ashamed008:greet025

Ja, litt småskrullete blir man jo av det hele inni sin egen lille boble...men gu så deilig det er der også:joyful: Husk bare å tenke positivt, dette skal gå bra! Du har fått det til før, da skal det gå denne gangen og! Jeg har troen, heier på deg!:Heartred

Spennende:)
Trur jeg er like spent som redd for å starte. Tenk om jeg ikke kan, tenk om jeg kan og blir mor igjen... Men alle blir vel litt tullete i forkant av noe slikt:laughing002

Det høres jo absolutt positivt ut, ja jeg har troen på lang protokoll, har begge gangene fått ut 6 egg noe klinikken mente var veldig bra for å være meg:joyful:

Hei jenter! Da har jeg vært hos gynekologen i Oslo. Alt så veldig bra ut og han kunne se flere egg. Han mente vi ville få ut flere enn 2 egg neste gang (har kun fått ut maks 2 egg, kun 1 ved de siste forsøkene.) Så han mente at jeg ville ha godt av lang protokoll slik jeg skal ha nå, fremfor kort som jeg alltid har hatt hos Hausken. Interessant... Jeg er iallfall strålende happy! :smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce015:smiley-bounce015 Jeg var også innom jobb og det var også veldig greit! Så nå setter jeg snuten mot fjells igjen! Håper alle har en topp dag :)

Du er jo bare så sjarmerende Saltvann, fikk meg til å le for jeg ser det for meg og kjenner meg igjen :joyful: Sånn er det i denne fasen, man blir litt distré....jeg ropte ut i butikken at vesken min var stjelt fra handlevognen, helt panikk vet du, helt til herremannen bak meg påpekte at det var hans vogn jeg dreiv og kjørte rundt med og la varer oppi, og at min handlevogn (med veske) stod bak meg....:joyful:

Føler meg så Bridget Jones noen ganger :dance018Nå føler jeg meg så jævli teit :greet025Jeg sitter på bussen opp til fjells. Da jeg kom inn i bussen på Sjølyst satt det to gutter/menn litt lengre bak meg. På sånn 4 seter med bord. For litt siden kjente jeg at jeg måtte veldig tisse, så samlet mot :happy090 (jeg har jo gått på bussdo før og ikke funnet trekk-opp knappen. Det resulterte i at hele bussen stoppet 5 meter senere og bussjåføren gikk og trakk opp for meg :laughing005) Anyway, jeg kom forbi der de satt, men det var kun kjekkasen som satt igjen og det lå en sekk på det andre setet. Jeg utbryter: " er doen opptatt? " mannen bare: " eh, nei det vet jeg ikke..." Jeg: " ånei, tenkte kanskje kompisen din var der." Han: "nei, han flyttet seg." Så kom jeg meg kjapt inn. På tilbakeveien sa jeg "sorry, jeg så ikke på deg som en toalettvakt altså" og lo litt. Flere som lo litt :smiley-ashamed008:greet025

Ja, jeg er endelig gravid, så jeg klager lite. :)Jeg har sluppet unna å kaste opp, men resten av symptomene har jeg fått kjenne på. Tiden mot 12 uker går svææært tregt, skulle ønske jeg bare kunne spole litt frem så jeg kan slappe litt mer av. Det er nesten mer skummelt å være gravid enn å gå å håpe på å bli det, hehe. Vi er på femte året med fortvilet prøving så håper det er vår tur nå.

Vi har gjort 6 forsøk i Norge, både privat og offentlig og følte vi måtte prøve noe nytt. I Danmark har de lov til å gjøre litt mer enn i Norge, bl.a AH, og det virker som de ligger mye lenger fremme enn norske leger gjør. (Jeg vet bl.a at Maigaard kurser en del norske leger) og etter samtale med dem på telefon falt valget på dem. Ikke angret ett sekund :)

Jeg husker ikke helt detaljene for hvordan hendelsesforløpet var ved forrige forsøk, mistet dessverre i uke 14 og har måttet vente på en operasjon for å fjerne muskelknuter her hjemme. Det rakk jeg akkurat før Corona i år, og måtte da vente 3 mnd med å bli gravid igjen. Fordi jeg har endometriose ble jeg satt på Zoladex, for å hindre eggløsning og roe hormoner og evt vekst av ny endo. Ikke vært borti Dhea noen gang i Norge. Deretter startet jeg på Synarela og gikk vel på det i 3 ukers tid (litt lenger enn vanlig fordi innreise til Danmark var uavklart) Jeg tror jeg normalt har gått 2 uker. Jeg har gått på Menopur begge gangene hos Maigaard, men det kan være så mange årsaker til valg av medisin. Mitt inntrykk er hvertfall at Dr. Kirk vet veldig godt hva han driver med og ønsker oppriktig at alle skal lykkes. Jeg vil råde deg til å stille alle spørsmål du lurer på, evt be om en samtale. Å få svar gir deg ro i prosessen.

En annen ting: de samarbeider med en del norske gynekologer som hjelper til med sjekk før stimulering og underveis slik at du ikke reiser til Danmark før det er nødvendig. Jeg går til Dr. Andresen hos Smestadgynekologene. Kan VIRKELIG anbefales! Det har holdt med 10 stimuleringsdager for meg. Hvis sjekk er fredag i Norge kan det hende du får beskjed om å møte hos Maigaard mandag for uttak. Så dette må du være forberedt på, det går fort i svingene :)

Du får ikke sykemelding fra Maigaard da utenlandske leger ikke kan sykemelde deg. Jeg vil anbefale deg å kontakte fastlegen din, fremvise stimuleringsplanen og fortelle at du forventer å måtte reise innen kort tid. Da vil det holde med en telefon når du drar slik at du får sykemeldingen uten problemer. Første runde var vi der i 6 dager, de dyrket til blasto. Denne gangen var uttak torsdag, innsett lørdag. Gravid begge ganger. Vanskelig å planlegge med andre ord :) Stimuleringsprotokollen har nok vært noe mer voldsom i Danmark, men jeg mener bestemt det er AH som er årsaken til at jeg er gravid. Alltid fått egg til innsett som deg, men det har aldri festet seg.

Vi har bodd på hoteller Maigaard samarbeider med. Ligger på hjemmesiden deres. Nå sist Hotel Ritz. Veldig sentralt og ok priser.
Vi har kjørt ned og brukt Larvik -Hirtshals fergen. Gir oss frihet når vi er der og kan handle med oss mat på vei hjem :) Vi måtte i karantene da vi var der i mai.

Dette ble fryktelig langt, men jeg hadde mange av de samme spørsmålene som deg. Kontakt meg gjerne for mer info :)

Høres veldig gjenkjennelig ut! Jeg har brukt Dr. Andresen i 10-15 år. Han er veldig flink. Dessverre er han ikke alltid tilgjengelig på kort varsel, men har funnet en flink privat gynekolog som også jobber lørdager. Jeg fikk mens fredag, måtte haste meg til gynekolog lørdag og var på Vivaneo Stork mandag morgen for egguttak (midt i koronastyret). Innsett lørdag. Endte med å kjøre begge ganger da hverken båt eller fly var tilgjengelig. Midt sagt en stressende periode og i full jobb. Men veldig, veldig gledelig at spiren satt, så nå venter jeg bare på TUL for å få bekreftet graviditet og få mer informasjon. Ganske vettskremt og lykkelig samtidig. Svarer gjerne på spørsmål om noen lurer på noe :)

Veldig bra at det endelig blir lovlig i Norge! Sammen med de andre endringen, er dette et stort løft for kvinnehelse og kvinners rettigheter. Jeg var noe utålmodig og dro til København nå i juni, men fikk bekreftet at jeg kunne ha startet opp i Norge fra august. Er du også alene, SiljeVanilje82?

Veldig bra at det endelig blir lovlig i Norge! Sammen med de andre endringen, er dette et stort løft for kvinnehelse og kvinners rettigheter. Jeg var noe utålmodig og dro til København nå i juni, men fikk bekreftet at jeg kunne ha startet opp i Norge fra august. Er du også alene, SiljeVanilje82?

Er singel, ja :)

Har du prøvd lenge?
Noen gode tips for meg som skal tre inn i denne galskapen?:happy:
Jeg starter prosessen med undersøkelser og tester i våres. Så var jeg på Stork i juni og har blitt gravid med IVF. Overlykkelig og vettskremt samtidig! Man vet ikke hvor lang tid det kan ta, men jeg føler meg veldig, veldig heldig. Nå håper jeg bare det går bra.

For min del kjente jeg en del på om jeg skulle hoppe i det nå eller vente. Vil jeg møte en mann som jeg vil ha barn med og som vil ha barn med meg..? Jeg landet på at det ikke er en god start på et potensielt forhold å rushe med å bli foreldre sammen. Min AMH verdi hadde gått ned og legene ba meg ikke vente lenge, så jeg bare bestemte meg. Det var/er stressende praktisk, økonomisk, jobb og sosialt, men det er bare å gå for det man kjenner er riktig. Selvom det er skikkelig skummelt. Føler meg litt alene, men har mamma og gode venner som støtter meg.

Har du vært i kontakt med sykehus / klinikk?

Jeg starter prosessen med undersøkelser og tester i våres. Så var jeg på Stork i juni og har blitt gravid med IVF. Overlykkelig og vettskremt samtidig! Man vet ikke hvor lang tid det kan ta, men jeg føler meg veldig, veldig heldig. Nå håper jeg bare det går bra.

For min del kjente jeg en del på om jeg skulle hoppe i det nå eller vente. Vil jeg møte en mann som jeg vil ha barn med og som vil ha barn med meg..? Jeg landet på at det ikke er en god start på et potensielt forhold å rushe med å bli foreldre sammen. Min AMH verdi hadde gått ned og legene ba meg ikke vente lenge, så jeg bare bestemte meg. Det var/er stressende praktisk, økonomisk, jobb og sosialt, men det er bare å gå for det man kjenner er riktig. Selvom det er skikkelig skummelt. Føler meg litt alene, men har mamma og gode venner som støtter meg.

Har du vært i kontakt med sykehus / klinikk?

Har bestilt fertilitetssjekken, men de er sommerstengt til 27.7, så må nok vente en liten stund til:) Så jeg er ganske fersk i dette. Sitter litt med samme greie, vente på en mann -er bare styrete:laughing002 Iallefall når jeg hater å date:laughing025

Min datter har alltid ønsket søsken, og hvis dette går bra- vil hun elske nurket over alt. Selv med stor aldersavstand.

Back
Topp