Hei Kjipt at du ikke er i form, men du er iallfall preggis!! Helt topp!! Jeg er i dialog med Maigaard og det blir dit neste (og siste forhåpentligvis) gang! Jeg har så trua på Assisted Hatching! Egget mitt blir alltid befruktet og det blir alltid innsett, så håper AH er løsningen for oss Jeg har hatt to mislykkede ivf, i mars og i juni. Hvor bodde dere? Hvor lenge gikk du på spray? Jeg skal ha gonal 300 ie, vil det si 300 hver dag?Det var noe han bare skrev i en mail, har ikke fått endelig plan enda. Ved mitt første ivf i 2018 gikk jeg på Gonal. Jeg responderte ikke på behandlingen, og begynte på dhea og stimulerte med Menopur gangen etter. Da ble jeg gravid. Jeg regner med at Kirk er nøye og har lest journalen godt? Det er unødvendig av meg å påpeke at jeg ikke responderte på gonal første gang...? Så spent og gleder meg!! Hadde du lang protokoll? Ble du sykemeldt? Jeg ble sykemeldt i 2018 fra Hausken, men da var jeg åpen mot sjefen. De siste to rundene iår har jeg vært i permisjon. Jeg vil ikke at jobben skal vite om dette, så håper at fastlegen vil sykemelde meg. Det er lett å skjønne opplegget om det kommer sykemelding fra Maigaard fertilitetsklinikk...
Ja, jeg er endelig gravid, så jeg klager lite. Jeg har sluppet unna å kaste opp, men resten av symptomene har jeg fått kjenne på. Tiden mot 12 uker går svææært tregt, skulle ønske jeg bare kunne spole litt frem så jeg kan slappe litt mer av. Det er nesten mer skummelt å være gravid enn å gå å håpe på å bli det, hehe. Vi er på femte året med fortvilet prøving så håper det er vår tur nå.
Vi har gjort 6 forsøk i Norge, både privat og offentlig og følte vi måtte prøve noe nytt. I Danmark har de lov til å gjøre litt mer enn i Norge, bl.a AH, og det virker som de ligger mye lenger fremme enn norske leger gjør. (Jeg vet bl.a at Maigaard kurser en del norske leger) og etter samtale med dem på telefon falt valget på dem. Ikke angret ett sekund
Jeg husker ikke helt detaljene for hvordan hendelsesforløpet var ved forrige forsøk, mistet dessverre i uke 14 og har måttet vente på en operasjon for å fjerne muskelknuter her hjemme. Det rakk jeg akkurat før Corona i år, og måtte da vente 3 mnd med å bli gravid igjen. Fordi jeg har endometriose ble jeg satt på Zoladex, for å hindre eggløsning og roe hormoner og evt vekst av ny endo. Ikke vært borti Dhea noen gang i Norge. Deretter startet jeg på Synarela og gikk vel på det i 3 ukers tid (litt lenger enn vanlig fordi innreise til Danmark var uavklart) Jeg tror jeg normalt har gått 2 uker. Jeg har gått på Menopur begge gangene hos Maigaard, men det kan være så mange årsaker til valg av medisin. Mitt inntrykk er hvertfall at Dr. Kirk vet veldig godt hva han driver med og ønsker oppriktig at alle skal lykkes. Jeg vil råde deg til å stille alle spørsmål du lurer på, evt be om en samtale. Å få svar gir deg ro i prosessen.
En annen ting: de samarbeider med en del norske gynekologer som hjelper til med sjekk før stimulering og underveis slik at du ikke reiser til Danmark før det er nødvendig. Jeg går til Dr. Andresen hos Smestadgynekologene. Kan VIRKELIG anbefales! Det har holdt med 10 stimuleringsdager for meg. Hvis sjekk er fredag i Norge kan det hende du får beskjed om å møte hos Maigaard mandag for uttak. Så dette må du være forberedt på, det går fort i svingene
Du får ikke sykemelding fra Maigaard da utenlandske leger ikke kan sykemelde deg. Jeg vil anbefale deg å kontakte fastlegen din, fremvise stimuleringsplanen og fortelle at du forventer å måtte reise innen kort tid. Da vil det holde med en telefon når du drar slik at du får sykemeldingen uten problemer. Første runde var vi der i 6 dager, de dyrket til blasto. Denne gangen var uttak torsdag, innsett lørdag. Gravid begge ganger. Vanskelig å planlegge med andre ord Stimuleringsprotokollen har nok vært noe mer voldsom i Danmark, men jeg mener bestemt det er AH som er årsaken til at jeg er gravid. Alltid fått egg til innsett som deg, men det har aldri festet seg.
Vi har bodd på hoteller Maigaard samarbeider med. Ligger på hjemmesiden deres. Nå sist Hotel Ritz. Veldig sentralt og ok priser.
Vi har kjørt ned og brukt Larvik -Hirtshals fergen. Gir oss frihet når vi er der og kan handle med oss mat på vei hjem Vi måtte i karantene da vi var der i mai.
Dette ble fryktelig langt, men jeg hadde mange av de samme spørsmålene som deg. Kontakt meg gjerne for mer info