Vi over 38

Ja, forrige gang brukte jeg kun Bemfola, mens Menopur forhåpentligvis bedrer eggkvaliteten i tillegg. Har du prøvd det? Fostimon, det har jeg ikke hørt om, så spennende, hvordan virker det?
Prøvde Menopur første forsøket då me fekk ut 3 egg, der eitt blei befrukta og klarte seg til innsett - men negativt. I forrige runde hadde eg også Letrozol i kombinasjon med liten dose Menopur, men fekk berre ut eitt egg og det blei jo som kjent ikkje befrukta. Så denne gongen vil legane prøva Fostimon, trur det er ein kombinasjon av Gonal F og Menopur på eit vis?! Uten at eg veit så mykje meir enn det. Har lest at det kan ha bra effekt for oss modne damer med færre egg, kryssar fingrane for det!! Men langt fram til sprøytestart enno, ettersom eg skal ha lang protokoll. I mellomtida skal eg knaska DHEA og prøva å nyta sommaren så godt det lar seg gjera i IVF-bobla og etterkvart på synarela. :happy:

Jeg sniker og leser her.
Vi prøver å spare opp til en Danmarkstur, til Copenhagen fertility senter.
Så langt spart 30 000,-
Må spare ca 50 000,- til, koster litt medisinene og vi har en dyr/lang reisevei. Og om vi må flere turer er det greit å ha det økonomiske på plass.

Her er det planlagt lavdosestimulering.
Men tipper oppstarten ikke blir før i høst.

Jeg er 80modell og vi har prøvd i snart 4år, vi er slitne av å mislykkes.

Høres ut som en god plan Smuta, vi er i de beste hender der de gjør alt for å hjelpe oss og der det meste prøves ut:happy: Ja, viktig å nyte sommeren og koble ut, ikke så lett hos meg med alarmer som ringer 4 ganger om dagen for tiden, men det er snart over :joyful: Snart ferietid også, nyt dagene fremover Smuta så er du snart i gang igjen, dette skal gå bra! :love7

Prøvde Menopur første forsøket då me fekk ut 3 egg, der eitt blei befrukta og klarte seg til innsett - men negativt. I forrige runde hadde eg også Letrozol i kombinasjon med liten dose Menopur, men fekk berre ut eitt egg og det blei jo som kjent ikkje befrukta. Så denne gongen vil legane prøva Fostimon, trur det er ein kombinasjon av Gonal F og Menopur på eit vis?! Uten at eg veit så mykje meir enn det. Har lest at det kan ha bra effekt for oss modne damer med færre egg, kryssar fingrane for det!! Men langt fram til sprøytestart enno, ettersom eg skal ha lang protokoll. I mellomtida skal eg knaska DHEA og prøva å nyta sommaren så godt det lar seg gjera i IVF-bobla og etterkvart på synarela. :happy:

Last edited:
Jeg sniker og leser her.
Vi prøver å spare opp til en Danmarkstur, til Copenhagen fertility senter.
Så langt spart 30 000,-
Må spare ca 50 000,- til, koster litt medisinene og vi har en dyr/lang reisevei. Og om vi må flere turer er det greit å ha det økonomiske på plass.

Her er det planlagt lavdosestimulering.
Men tipper oppstarten ikke blir før i høst.

Jeg er 80modell og vi har prøvd i snart 4år, vi er slitne av å mislykkes.
Da er vi like gamle :) Kjenner meg igjen i at ting virker håpløst når man har prøvd så mye og så lenge. Det var derfor vi ville ut av landet også, og det virket på oss som at Danmark ligger litt foran oss når det kommer til metoder og kunnskap. Feriepenger har blitt dyttet inn i dette samt nedprioritering av andre ting slik at vi skal slippe å tenke penger når man står i det. Jeg har blitt gravid 2 av 2 ganger i Danmark, 0 av 6 i Norge. Jeg tror det er hatchingen som har gjort utfallet for oss. Lykke til med oppstart i høst! :)

Da er vi like gamle :) Kjenner meg igjen i at ting virker håpløst når man har prøvd så mye og så lenge. Det var derfor vi ville ut av landet også, og det virket på oss som at Danmark ligger litt foran oss når det kommer til metoder og kunnskap. Feriepenger har blitt dyttet inn i dette samt nedprioritering av andre ting slik at vi skal slippe å tenke penger når man står i det. Jeg har blitt gravid 2 av 2 ganger i Danmark, 0 av 6 i Norge. Jeg tror det er hatchingen som har gjort utfallet for oss. Lykke til med oppstart i høst! :)
Hatching er årsaken til at vi ønsker Danmark, synd dette gjøres i Norge. Vi har blitt gravide på egenhånd, men mister. Håper de i Danmark klarer å hjelpe til med å beholde en vent spire.

Hvor mye koster hver behandling for dere?

Hatching er årsaken til at vi ønsker Danmark, synd dette gjøres i Norge. Vi har blitt gravide på egenhånd, men mister. Håper de i Danmark klarer å hjelpe til med å beholde en vent spire.

Hvor mye koster hver behandling for dere?
Vi kjøpte en trepakning med IVF (se Maigaard sin prisliste). Der var fryseegg inkludert i prisen, men ikke hatching. Husker ikke helt hva den lå på i fjor høst, men da var det bedre kurs. Nå er dessverre kursen ganske så dårlig.

Vi valgte Danmark mest fordi gynekologen min er tilknyttet her, men også som Cookies sier og som du nevner - at de har holdt på med dette lengre og har bygget opp mye kompetanse, pluss mulighet for hatching.

Nå i sommer har vi bestilt fly med SAS tidlig, siden billettene kan endres/bookes om (sjekk type billett). Vi har også bestilt togbilletter tidlig (Orange Fri), de kan også endres og er mye billigere å bestille en stund på forhånd. Når kjæresten og jeg var her sammen, så har vi kost oss med god mat etc ute. Nå som jeg er igjen alene er jeg mer økonomisk og handler mat fra ferskvaredisk i matbutikk, så blir det dagens middag. Ellers dropper vi flytog (tar NSB) og tar med vannflasker og niste til Gardermoen(nå er alt stengt også). Prøver å ikke bruke så innmari mye penger. Har egentlig ikke orket å regne på hva vi bruker. Men det er veldig mye i forhold til den lave sjansen jeg har. Men er snart 43, og det er dette som er muligheten for meg, virker det som. En venninne på 44 fikk nei fra Medicus, så Danmark er også litt mer liberale mtp alder. Masse lykke til med sparingen!

Jeg prøver å tenke på litt andre ting i dagene fremover. Jeg er så heldig som har en mann som startet sin permisjon igår, så her er det beachlife som gjelder :happy: For egen del, holder jeg meg litt unna forumet frem til gullegget er satt inn på fredag! Jeg må kun ha positive tanker i hodet, kun ett egg ut. Jeg er kjempefornøyd med det, visste det kun ble ett. Så da må jeg holde fokus, tenke på andre ting, og kun tenke positive tanker når jeg tenker på dette.

Ha noen flotte dager, jenter! :happy::Heartbigred
Åh, liker din positivitet, Saltvann! Så flott at du fekk ut eit egg. Heiar på deg og gullegget!!! ❤️

Jeg må bare inn og se hvordan det går med dere, siden jeg har holdt til her selv.
Jeg har mange forsøk bak meg, så kan nikke gjenkjennende til frustrasjonene dere har!

Jeg ønsker dere alle lykke til, håper denne sommeren og den kommende høst blir en lykkelig tid for dere alle.

Klem fra meg.

Har hatt uttak i dag og det ble bare tre egg! Sukk! Første gang fikk jeg 9 egg, hvorav ett ble satt inn på dag 3, og resten havnet i fryseren. Nå er jeg skikkelig bekymra for at jeg må dra hjem fra Danmark uten noe som helst...Argh, dette er en berg-og-dalbane, ass!
Hvordan har det gått Vintermor? Tenkt på deg siste døgnet :love2

Hvordan har det gått Vintermor? Tenkt på deg siste døgnet :love2
Takk som spør, Cookies! Nå ruger jeg på 2 firedelte egg! Har akkurat kommet tilbake til hotellet fra Maigaard. Er så lettet over at det var egg å sette inn! Hvordan går det med deg, begynner du å nærme deg uke 5?

Takk som spør, Cookies! Nå ruger jeg på 2 firedelte egg! Har akkurat kommet tilbake til hotellet fra Maigaard. Er så lettet over at det var egg å sette inn! Hvordan går det med deg, begynner du å nærme deg uke 5?
Så fantastisk!! Det var det samme de satt inn på meg, men bare ett da! Jeg er 5 blank i dag og vet jeg nå går inn i 5 uker som er superkritiske. Krysser fortsatt fingrene for oss begge! :nailbiting:

Bare 2 av 9 befruktet :( Må sette inn i morgen pga helg. Sist stoppet 1 og utvikle seg på dag 2, og 2 på dag 3, så er litt redd de skal velge feil når de setter inn så tidlig. Men får bare be om at noen andre styrer dette i riktig retning. Men kjenner jeg forbereder meg på at dette ikke går veien.

Back
Topp