Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Et litt teit spørsmål. Eggene var tydeligvis for umodne til å bli inseminert. Men når man unnfanger på "gamlemåten", så er jo ikke eggene stimulert på forhånd.

Så om man har sex ved eggløsning etter avbrutt stimulering, så har man likevel en sjans til å bli gravid?
Har ikke fasiten, men det skader jo ikke å prøve. Nå vet jeg ikke størrelsen på foliklene dine på kontroll, men alt fra 14mm slipper ut et modent egg. Du risikerer jo ingenting ved å prøve selv tenker jeg da.

Sniker her selv om jeg ikke er prøver. Jeg er 43 år, ble gravid i sommer i syklusen etter en mislykket ivf (ferskforsøk). Hadde 9 eggposer(?), men bare 3 var store nok til å bli befruktet. Satte inn to egg, men det gikk i dass. Syklusen etter brukte jeg klomifen og ovitrelle (hadde et slags hjemme-ivf-forsøk i ferien). Ble gravid og trodde at det var pga hormonene. Ser allikevel ut til at jeg ble gravid flere dager før jeg satt ovitrelle-sprøyten, og jeg mistenker at det kan være at eggene som ikke var klare ved ivf-uttaket plutselig ble modne. Har veldig kort syklus i utgangspunktet, og tror egget ble befruktet på dag 7 i syklusen. 5 dager før vanlig eggløsningstidspunkt/ovitrelle. Vet ikke om dette var nyttig, men ha sex hvis dere orker:)

Takk for svar og gratulerer med graviditet :) Så bra at du ble gravid på egenhånd :) Jeg ble gravid i oktober etter et avbrutt ivf som ble omgjort til inseminering. (Eggløsning hadde skjedd da jeg kom til uttak) Jeg mistet, men ble gravid igjen på egenhånd måneden etter. Mistet da også.

Jepp, vi prøver denne måneden selv. Jeg bare tenker at vanligvis når man blir gravid,blir jo ikke eggene stimulert i forkant. Likevel så er jo egget som slippes modent og klart for befruktning. Jeg stimulerte i mange dager, men hadde visst en dårlig syklus og responderte dårlig. Jeg har sendt mail til klinikken og spurt.

Ha en fin dag og nyt svangerskapet:)

Har ikke fasiten, men det skader jo ikke å prøve. Nå vet jeg ikke størrelsen på foliklene dine på kontroll, men alt fra 14mm slipper ut et modent egg. Du risikerer jo ingenting ved å prøve selv tenker jeg da.

God morgen:)
Folikkelen var i underkant av 12 mm på forrige kontroll, fredag for 3 dager siden. Normalt stimulerer man jo ikke før unnfangelsen, så hvor store er de da når egget slippes?... Jeg har sendt mail til klinikken, for dette er noe jeg lurer veldig på. Har man større eller mindre sjans til å bli gravid på egenhånd.... :shy:

Folikkelen var i underkant av 12 mm på forrige kontroll, fredag for 3 dager siden. Normalt stimulerer man jo ikke før unnfangelsen, så hvor store er de da når egget slippes?... Jeg har sendt mail til klinikken, for dette er noe jeg lurer veldig på. Har man større eller mindre sjans til å bli gravid på egenhånd.... :shy:
Ikke godt å si. Har leita litt på nettet og funnet dette: https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(12)00250-6/fulltext
Lang artikkel, men om du skroller ned til litt før dette bildet så kanskje du finner noen svar
Screenshot_20210125-114406_Chrome.jpg

Krysser fingre for at de ringer deg opp igjen!!

Det som er bra er at du har noe annet å tenke på midt i denne prosessen, men jeg er redd for at du går å tenke på begge ting samtidig og blir litt over loaded..så husk å ta en dag om gangen <3

Ja, det er ikke lenge til du starter! :smiley-bounce012 Man må bare kjøre på ny medisin å hope på at kroppen responderer som den skal!!
Tusen takk for det :) Det er akkurat som du sier. Jeg tar også fag på OsloMet for tiden og skal ha eksamen om et par uker, så prøver virkelig å ta en dag om gangen og ikke la meg stresse unødvendig. Er heldigvis ferdig før jeg begynner på sprøyter.

Du har uttak i dag, ikke sant? Masse lykke til, spent på å høre hvordan det gikk! :Heartpink

Tusen takk, fine folk! Endeleg framme i St. Petersburg etter laaaaaang reise!! :smiley-bounce016

Og masse fleire folk på reise enn eg trudde, så den maska har vore på i heile dag... :dead: Det begynte dårleg då dama i skranka på Gardermoen ikkje fekk skanna inn visuma våre og dermed ikkje visste om ho kunne sjekka oss inn. Men me fekk etter kvart overtalt ho til å senda oss av gårde då ho fekk sett invitasjonar osv. Og så måtte me venta leeeenge no i passkontrollen for å koma inn i landet. Møtte fleire andre svenske OLGA-pasientar der, triveleg å møta andre i samme situasjon - både damer som prøver på eiga hand og par. Uansett, me kom oss inn til slutt og no er me på plass i Airbnb-leilegheiten vår. Utslitt, men veldig letta! :joyful: Godt at me kan sova i morgon, for eg var oppe kl. 4 i natt...
Åååå dette er så spennende Smuta, tenk nå er du der! Synd at du ikke fikk reise over med bedre utgangspunkt i "bagasjen", men håper de klarer å fart på noen av de andre folliklene også! Masse masse lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går! :Heartpink

Nå må jeg si noe som jeg føler at jeg har ikke lov fordi jeg har et barn...at jeg skal klage over hvor vanskelig det er når du har prøvd gang på gang uten å ha lykkes!

Ja vet jeg at min amh er lav nå.. men en gangen når jeg var ung og vakker :hilarious: og alt var bra med kroppen så ville den allikevel ikke fungere..over 10 år uten å ha lykkes! :banghead: Ja vi har nå et barn og jeg er evig takknemlig :Heartred men hvorfor ville ikke kroppen gjøre sin del uten IVF den gangen da ?!

Jeg kunne ønske at vi alle fikk det til :Heartred
Det skal absolutt være rom for å føle seg frustrert og lei seg over denne prosessen selv om man har et barn fra før! Jeg har også kjent på at alle rundt oss mener vi skal være takknemlig for det vi har og ikke har forståelse for at ønsket om et søsken fortsatt er sårt og vondt når man ikke får det til. Noen ønsker seg bare ett barn, mens andre gjerne skulle hatt en stor barneflokk, så dette er så individuelt også. Ikke ha dårlig samvittighet for dette, men forsett å ha håpet og troa på at det går bra til slutt! :Heartpink

Hei du, har vært av logget i helgen, men så kjipt at det ble avbrutt! Regner med du får et godt svar fra klinikken, men vil tro at du fortsatt har gode sjanser for å bli gravid på egenhånd? Spørsmålet er vel når du evt. kan forvente eggløsning, men det er vel litt vanskelig å forutse bare på bakgrunn av str? Uansett er det sikkert fornuftig å avbryte nå fremfor å stimulere unødvendig, og heller håpe på en bedre syklus neste gang. Håper du kommer deg raskt igang igjen! :Heartpink

Hei du, har vært av logget i helgen, men så kjipt at det ble avbrutt! Regner med du får et godt svar fra klinikken, men vil tro at du fortsatt har gode sjanser for å bli gravid på egenhånd? Spørsmålet er vel når du evt. kan forvente eggløsning, men det er vel litt vanskelig å forutse bare på bakgrunn av str? Uansett er det sikkert fornuftig å avbryte nå fremfor å stimulere unødvendig, og heller håpe på en bedre syklus neste gang. Håper du kommer deg raskt igang igjen! :Heartpink

Hei snuppa!! :) Ja, det var kjipt, men sånn ble det nå. Så vi prøver igjen:) Jeg fikk faktisk positiv eggløsningstest igår, så har lagt inn noen aksjer. Så ja, håper jeg får svar av klinikken snart.
Når man har eggløsning, er det et modent egg som løsner. Jeg lurer vel bare på om egget er modent nok nå, men ellers ville det vel ikke ikke løsnet heller. Hm, mye man skal lure på. Får bare se hva som skjer:)

Jeg fikk positiv eggløsningstest igår, så har lagt inn noen aksjer ;)

Så kjører jeg på med Crinone fra og med ikveld :)

Håper dagen din er strålende :)

Last edited:
Æsj...ble ikke noe innsett på meg da, som er fra «mutant-sonen»:(

Kjære deg! Så leit å høre :( Beklager at jeg ikke har svart deg tidligere. Vil du at jeg skal legge deg til i gruppen? Send gjerne litt info :)

Vet du; vær i dårlig humør nå, også ser du fremover igjen imorgen :) Vet veldig godt hvor kjipt det er!!

Æsj...ble ikke noe innsett på meg da, som er fra «mutant-sonen»:(
Det var synd Signy :Heartred
Tenk at det du gjør nå med å holde deg hjemme muligens hjelper andre prøvere med å få sitt insett. Om klinikkene/sykehusene må stenge pga smitte så vil ingen få oppfylt drømmen sin.
Sammen er vi sterke og sammen skal vi hjelpe andre gjennom gode handlinger.
Det er kanskje ikke mye trøst i det, men det vil komme en ny sjanse for deg også :Heartred

Vi krysser fingrene for at det ikke blir så lenge til. FORBANNA VIRUS!!!
Ja, akkurat da det begynte å bli litt lys i tunnelen måtte mutant-helvete komme :mad:
Leste at det ble avbrutt på deg da! Det var jo skikkelig leit. Jeg eg i det minste heldig og får sannsynligvis flere på frys nå.

Hei @Saltvann
Oppdaterer du min info, jeg skal igang med siste embryo jeg har på frys i begynnelsen av februar.
Har ikke troa.... Men ja man må nå i alle fall prøve

Litjmora - 40 år - FER #4 (fra ivf #3 i 2018) - B2 - UNN - Utrogestan - Innsett i naturlig syklus

Masse lykke til Litjmora! Jeg kjenner den følelse når man vil ikke tro på at det går for å ikke bli såret.. :oops: vi er alle her for hverandre og håper på det beste! :Heartblue

Back
Topp