Så leit, Saltvann!!Her ble det avbrutt. Var mentalt innstilt. En dårlig syklus visstnok. Det går bra, fortsatt positiv til at det vil gå neste gang![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så leit, Saltvann!!Her ble det avbrutt. Var mentalt innstilt. En dårlig syklus visstnok. Det går bra, fortsatt positiv til at det vil gå neste gang![]()
![]()
Så leit, Saltvann!!Hadde ikkje follikelen vokst i det heile tatt? Er også veldig lei meg. Men avventar tilbakemelding frå legen min hos OLGA. Sender mange styrkeklemmar

Nei, det var triste nyheter Smuta.Her gjekk det også dårleg... Kun to eggposar på den ein sida og ein mindre på den andre. Veldig skuffa!Det kjennest veldig håpløst ut akkurat no, men ventar på tilbakemelding frå legen min hos OLGA. Det er så grusomt tøft dette her! Vegen til eit friskt embryo kjennest uendeleg lang no...

Ja, kjedelig. Nei, det var ganske likt som forrige gang. Så ny plan neste uke. Ja, skjønner godt at du er lei deg. Sender deg en stor trøsteklem![]()
Tusen takk, gode folk. Men fekk iallfall opp håpet litt igjen etter å ha snakka med legen min. Ho seier at det kan vera at folliklane berre veks litt seint og at det kanskje er mogleg å få med fleire. Og så sa ho at ho var litt bekymra for om eg har væske i den eine egglederen, noko eg aldri har høyrt om før. Operasjon kan vera nødvendig. Blir iallfall bra når dei kan undersøka meg sjølve. Uansett, me reiser!!Nei, det var triste nyheter Smuta.
Forstår godt at du er skuffet og kjenner på håpløsheten nå. Det er brutale greier man skal gjennomStor klem til deg
![]()
Det blir spennende på fredag!Så størrelsene bra ut på forrige kontroll?
Jeg er i den kinkige situasjonen at jeg søker jobber samtidig som jeg forsøker å bli gravid, så håper jo det skjer noe på jobbfronten snart. Var på intervju forrige uke, så krysser fingrene!Takket nei til det min nåværende arbeidsgiver kunne tilby og forventer meg forlengelse av permittering i februar...
Ellers begynner jeg på Progynova om ca. tre uker og skal ta det i tillegg til DHEA frem til neste menstruasjon - da begynner jeg med sprøyter (Gonal F). Må holde tunga rett i munnen her! Det er første gang med begge deler for meg, så er veldig spent på effekten!
Om det blir innsett skal jeg også bruke Cyclogest, Prednisolon og Klexane i etterkant, dette er også helt nytt for meg!![]()
Man må bare kjøre på ny medisin å hope på at kroppen responderer som den skal!!Tusen takk, gode folk. Men fekk iallfall opp håpet litt igjen etter å ha snakka med legen min. Ho seier at det kan vera at folliklane berre veks litt seint og at det kanskje er mogleg å få med fleire. Og så sa ho at ho var litt bekymra for om eg har væske i den eine egglederen, noko eg aldri har høyrt om før. Operasjon kan vera nødvendig. Blir iallfall bra når dei kan undersøka meg sjølve. Uansett, me reiser!!![]()
Her ble det avbrutt. Var mentalt innstilt. En dårlig syklus visstnok. Det går bra, fortsatt positiv til at det vil gå neste gang![]()
![]()
For en hjertelig velkomst da![]()
Ja, håper virkelig det går veien her snart, men det blir jo vanskeligere å vanskeligere å ha tro på å lykkes. Men legene har troa da, så må prøve å stole på dem. Fikk i hvert fall rekordmange egg denne gangen, så er det bare å vente til tirsdag på å ikke bli ringt opp! Skulle gjerne hatt live stream fra laben så man kunne følge med på utviklingen!![]()

Uttak i går, så nå er det bare å holde pusten hent til tirsdag! Hvor er du i løypa?Hei Signy! Håper at du får gode nyheter!!
Var det i dag du hadde uttak? Da forstår jeg at tiden kommer til å gå sakte før du vet noe mer![]()
Uttak i går, så nå er det bare å holde pusten hent til tirsdag! Hvor er du i løypa?
men men da finner vi ut av det på mandag
og alt var bra med kroppen så ville den allikevel ikke fungere..over 10 år uten å ha lykkes!
Ja vi har nå et barn og jeg er evig takknemlig
men hvorfor ville ikke kroppen gjøre sin del uten IVF den gangen da ?! 
Vet du. Det er lov å ha følelser selv om man har barn fra før. Og det er lov å kjenne på sorgen over å "ikke fungere". For selv om man har et barn, så er det fortsatt ondt å ikke kunne klare det selv.Nå må jeg si noe som jeg føler at jeg har ikke lov fordi jeg har et barn...at jeg skal klage over hvor vanskelig det er når du har prøvd gang på gang uten å ha lykkes!
Ja vet jeg at min amh er lav nå.. men en gangen når jeg var ung og vakkerog alt var bra med kroppen så ville den allikevel ikke fungere..over 10 år uten å ha lykkes!
Ja vi har nå et barn og jeg er evig takknemlig
men hvorfor ville ikke kroppen gjøre sin del uten IVF den gangen da ?!
Jeg kunne ønske at vi alle fikk det til![]()

Jeg sender deg masse klemmer! Som du sier noen syklus er bedre enn andre..så vi håper på at neste runde er din runde! Jeg beundrer at du er så positiv! Sender gode varme vibes <3
Hei @Saltvann
Oppdaterer du min info, jeg skal igang med siste embryo jeg har på frys i begynnelsen av februar.
Har ikke troa.... Men ja man må nå i alle fall prøve
Litjmora - 40 år - FER #4 (fra ivf #3 i 2018) - B2 - UNN - Utrogestan - Innsett i naturlig syklus
Tusen takk, fine folk! Endeleg framme i St. Petersburg etter laaaaaang reise!!God tur, Smuta og masse lykke til!!!Send oss oppdateringer
![]()

Det begynte dårleg då dama i skranka på Gardermoen ikkje fekk skanna inn visuma våre og dermed ikkje visste om ho kunne sjekka oss inn. Men me fekk etter kvart overtalt ho til å senda oss av gårde då ho fekk sett invitasjonar osv. Og så måtte me venta leeeenge no i passkontrollen for å koma inn i landet. Møtte fleire andre svenske OLGA-pasientar der, triveleg å møta andre i samme situasjon - både damer som prøver på eiga hand og par. Uansett, me kom oss inn til slutt og no er me på plass i Airbnb-leilegheiten vår. Utslitt, men veldig letta!
Godt at me kan sova i morgon, for eg var oppe kl. 4 i natt...Tusen takk, fine folk! Endeleg framme i St. Petersburg etter laaaaaang reise!!
Og masse fleire folk på reise enn eg trudde, så den maska har vore på i heile dag...Det begynte dårleg då dama i skranka på Gardermoen ikkje fekk skanna inn visuma våre og dermed ikkje visste om ho kunne sjekka oss inn. Men me fekk etter kvart overtalt ho til å senda oss av gårde då ho fekk sett invitasjonar osv. Og så måtte me venta leeeenge no i passkontrollen for å koma inn i landet. Møtte fleire andre svenske OLGA-pasientar der, triveleg å møta andre i samme situasjon - både damer som prøver på eiga hand og par. Uansett, me kom oss inn til slutt og no er me på plass i Airbnb-leilegheiten vår. Utslitt, men veldig letta!
Godt at me kan sova i morgon, for eg var oppe kl. 4 i natt...
Sniker her selv om jeg ikke er prøver. Jeg er 43 år, ble gravid i sommer i syklusen etter en mislykket ivf (ferskforsøk). Hadde 9 eggposer(?), men bare 3 var store nok til å bli befruktet. Satte inn to egg, men det gikk i dass. Syklusen etter brukte jeg klomifen og ovitrelle (hadde et slags hjemme-ivf-forsøk i ferien). Ble gravid og trodde at det var pga hormonene. Ser allikevel ut til at jeg ble gravid flere dager før jeg satt ovitrelle-sprøyten, og jeg mistenker at det kan være at eggene som ikke var klare ved ivf-uttaket plutselig ble modne. Har veldig kort syklus i utgangspunktet, og tror egget ble befruktet på dag 7 i syklusen. 5 dager før vanlig eggløsningstidspunkt/ovitrelle. Vet ikke om dette var nyttig, men ha sex hvis dere orkerEt litt teit spørsmål. Eggene var tydeligvis for umodne til å bli inseminert. Men når man unnfanger på "gamlemåten", så er jo ikke eggene stimulert på forhånd.
Så om man har sex ved eggløsning etter avbrutt stimulering, så har man likevel en sjans til å bli gravid?