Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Tusen takk alle dere damer❤️ Var en annen dame, ett annet UL apparat , og ho trengte ikke lete lenge engang. Fant frem plommesekken og hjertet, lette en stund til så sier ho...her er det en til. To hjertet som slo. Var veldig tidlig å se annet, men ho ville ha meg tilbake på onsdag allerede. Bare en ekstra sjekk siden det har vært sånn som dette. Og jeg måtte ta folat, jern, tran og passe på meg selv. Men ho syns det var rart jeg ikke følte meg noe «dårlig», svimmel eller annet. Med to stk og så høy hcg stigning på kort tid.
Ikke glem å ta jod også om du ikke får nok gjennom kostholdet ;)

Gode deg Saltvann!:Heartred Så skjønn du er som husker det...Ja, for et år det har vært....men det nærmer seg heldigvis slutten (både på året og behandlingen):joyful:Neste da blir stråling i januar, også er jeg forhåpentligvis ferdig med alt av behandling for godt. 2021 blir året vårt, det bare vet jeg! Da kan vi sitte der med babymage og riste på hodet og le litt over hele dette året, det skulle ikke være måte på heller da med problemer...hva er oddsene for at alt kommer samtidig liksom??:joyful: Men vi kom igjennom det! Har du sett filmen The greatest showman? Der er en sang som treffer meg rett i hjertet "This is me". Spilles på høy guffe her hjemme når jeg trenger å finne "min indre styrke". Så glad for å høre (og egentlig ganske sjokkert) at du selv måtte finne ut av hva som har vært galt med behandlingen ift stoffskiftet ditt....og hva det kan ha forårsaket....men da er sjansen enda større for at du vil lykkes neste gang! Jeg har troen på deg og på alle oss her inne, det skal gå bra tilslutt!:Heartred

Du skriver så fint :Heartred Det er det fine med å oppleve livets vanskeligheter; man setter nok mer pris på de "små" tingene og omfavner nok livet mer. Det tror jeg iallfall. Glad for å vite at snart siste kur er overstått og du kan legge dette bak deg. For et år du har hatt. Husker akkurat hvor jeg var da jeg leste meldingen din om brystkreft. I bilen på en parkeringsplass utenfor Sørlandssenteret. Fikk så vondt i hjertet. Men tenk; nå er du snart ferdig med behandling.

Stor klem fra meg, fine deg :Heartbigred

Men NyPrøver. Om det bare er 1 plommesekk så er det vel eneggede tvillinger..... eller?

Tusen takk alle dere damer❤️ Var en annen dame, ett annet UL apparat , og ho trengte ikke lete lenge engang. Fant frem plommesekken og hjertet, lette en stund til så sier ho...her er det en til. To hjertet som slo. Var veldig tidlig å se annet, men ho ville ha meg tilbake på onsdag allerede. Bare en ekstra sjekk siden det har vært sånn som dette. Og jeg måtte ta folat, jern, tran og passe på meg selv. Men ho syns det var rart jeg ikke følte meg noe «dårlig», svimmel eller annet. Med to stk og så høy hcg stigning på kort tid.

men vil det si at de er eneggede? Siden de deler samme plommesekk?

Ok, nå er jeg i sjokk damer. Skulle ønske alle dere kunne komme å gi meg en klem! Jeg hadde 40.900 i hcg. En fin plommsekk....med .....2 hjerter!! 2!! Fra ikke noe....til to stk. jeg er faktisk i sjokk.
Neimen, det er jo aldeles fantastisk!!!!! Herregud så glad eg blei no!!! Og så to!!! ❤️❤️

Dette tar me bølgen for!

:talk017

Altså, er det mogleg?!? Kor langt på veg er du no? For ein intens berg- og dalbane...!! Hurra, no begynner dei gode nyheitene her i gruppa. Måtte dette fortsetta i heile 2021!!!!!! :D:D:D

Jeg skjønner :) Jeg er på vei til jobb og har allerede vært i kontakt med overlege på Ullevål. Hun ringer meg iløpet av formiddagen. :)

Akkurat slik hadde jeg det også, var helt utslitt etter jobb. Nå vurderer jeg å bytte ut fastlegen.... Jeg har vært så fornøyd, men det er jo litt dumt å miste tillitt.... Men så vil jeg jo heller ikke at han skal bli lei seg, men jeg er vel litt rar :laughing001
Jeg MÅTTE bytte fastlege pga flytting :happy:

Neimen, det er jo aldeles fantastisk!!!!! Herregud så glad eg blei no!!! Og så to!!! ❤️❤️

Dette tar me bølgen for!

:talk017

Altså, er det mogleg?!? Kor langt på veg er du no? For ein intens berg- og dalbane...!! Hurra, no begynner dei gode nyheitene her i gruppa. Måtte dette fortsetta i heile 2021!!!!!! :D:D:D
At det går skjønner jeg ikke! Er vare 7+2, så ingenting er sikkert enda. Men sjokkert begge to her hjemme:woot:❤️

Jeg skal svare en hver og en av dere litt senere. Det begynner å gå opp flere lys hos meg nå. (Gratulerer til meg :laughing001) Neida. Før lillebror ble unnfanget var jeg under utredning for lavt stoffskifte. Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet. Det kan ha vært tilfeldig. Jeg tok blodprøver hver 8 uke, men ble som nevnt (sikkert 109 ganger de siste dagene, beklager det) ikke satt på medisiner, da jeg lå i grenseland. Det ble ivf, og vannet gikk i uke 21. Mens jeg lå på sykehus før han ble født, ble jeg som nevnt satt på levaxin av overlege på Ullevål. Da vi skulle prøve på tredjemann, var stoffskiftet mitt justert. Vi "gadd" ikke å prøve engang, hoppet bare rett på ivf. Nå i ettermiddag slo det meg plutselig; kanskje grunnen til vanskelighetene med nummer 2, vsr pga umedisinert lavt stoffskifte? Og at grunnen til tidlig vannavgang vsr pga umedisinert lavt stoffskifte? Nå har jeg plutselig blitt gravid to måneder på rad. Tenker bare høyt. Det får jeg slutte med, får ikke gjort noe med det nå uansett. Uansett; 2021! :Heartbigred Gleden over Nyprøver er SÅ STOR!! RØRENDE RETT OG SLETT OG SÅÅÅÅ FORTJENT!! Ikke det, jeg unner ALLE her og få det til!!! Men jeg kan ikke stikke under en stol at med tanke på alt Nyprøver opplevde i forrige svangerskap .... uff, blir helt blank i øynene. Og jeg er egentlig ganske tøff!! Sååå fortjent og sånn det skulle bli :Heartred:Heartred:Heartred

At det går skjønner jeg ikke! Er vare 7+2, så ingenting er sikkert enda. Men sjokkert begge to her hjemme:woot:❤️

7+2, ja :laughing001 Jeg har med din historie stoooor forståelse for de veldig tidlige ultralydene dine, men skal sei de har gitt bekymringer.... Ikke bare for deg, men for alle oss jentene! Herre min hatt!! Jeg skjønner anbefalingen om å vente til uke 7!

7+2, ja :laughing001 Jeg har med din historie stoooor forståelse for de veldig tidlige ultralydene dine, men skal sei de har gitt bekymringer.... Ikke bare for deg, men for alle oss jentene! Herre min hatt!! Jeg skjønner anbefalingen om å vente til uke 7!
Vet du, det gjør jeg også. Burde aldri latt meg gå gjennom dette med så tidlig UL. Men veldig gla de tar en til hcg og UL på onsdag. Bare for å dobbel sjekke at jeg også klarer puste.

Jeg skal svare en hver og en av dere litt senere. Det begynner å gå opp flere lys hos meg nå. (Gratulerer til meg :laughing001) Neida. Før lillebror ble unnfanget var jeg under utredning for lavt stoffskifte. Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet. Det kan ha vært tilfeldig. Jeg tok blodprøver hver 8 uke, men ble som nevnt (sikkert 109 ganger de siste dagene, beklager det) ikke satt på medisiner, da jeg lå i grenseland. Det ble ivf, og vannet gikk i uke 21. Mens jeg lå på sykehus før han ble født, ble jeg som nevnt satt på levaxin av overlege på Ullevål. Da vi skulle prøve på tredjemann, var stoffskiftet mitt justert. Vi "gadd" ikke å prøve engang, hoppet bare rett på ivf. Nå i ettermiddag slo det meg plutselig; kanskje grunnen til vanskelighetene med nummer 2, vsr pga umedisinert lavt stoffskifte? Og at grunnen til tidlig vannavgang vsr pga umedisinert lavt stoffskifte? Nå har jeg plutselig blitt gravid to måneder på rad. Tenker bare høyt. Det får jeg slutte med, får ikke gjort noe med det nå uansett. Uansett; 2021! :Heartbigred Gleden over Nyprøver er SÅ STOR!! RØRENDE RETT OG SLETT OG SÅÅÅÅ FORTJENT!! Ikke det, jeg unner ALLE her og få det til!!! Men jeg kan ikke stikke under en stol at med tanke på alt Nyprøver opplevde i forrige svangerskap .... uff, blir helt blank i øynene. Og jeg er egentlig ganske tøff!! Sååå fortjent og sånn det skulle bli :Heartred:Heartred:Heartred
Du har gått gjennom mye du! Du er tøff som gjør det igjen og ikke ble skremt. Godt det gikk bra med lille gullet❤️ Tusen takk for gode ord, vi har ledd mye frem til nå! Og snakket om alt, og hva vi trenger og hvordan hverdagen blir. Og sex, jada, alt ble snakket om på 1,2,3:wacky::p:D

Ok, nå er jeg i sjokk damer. Skulle ønske alle dere kunne komme å gi meg en klem! Jeg hadde 40.900 i hcg. En fin plommsekk....med .....2 hjerter!! 2!! Fra ikke noe....til to stk. jeg er faktisk i sjokk.
Å herreguuuud!!! For en fantastisk nyhet! Nå ble jeg så glad! Helt utrolig, gratulerer så mye! ❤️❤️

I går satt jeg inn ett nytt egg:Heartpink Denne runden har jeg som sagt lagt listen veldig lavt når det gjelder forventninger. Føler kanskje litt at dette frysforsøket bare er et venteforsøk før ett nytt ferskforsøk.

Formen er ikke på topp. Er trøtt, sliten, kvalm og har vondt i hodet. Jeg hater virkelig hormonene jeg må ta, men tror nesten at de hater meg mer. :eek::eek:

Nå ligger jeg i alle fall i sengen med ullsokker på, og prøver å slappe av. Googler selvfølgelig også for ente gang etter gode råd i rugetiden. Det står ingen plasser at sjokolade er bra, men akkurat denne runden har sjokoladen vært min venn. :oops::oops:

Nå er mannen ute å kjøper bil, han lurte veldig om han skulle kjøpe en 7 seter eller ei:laughing025:laughing025:laughing025 Det holder nok med 5 sa jeg.

I går satt jeg inn ett nytt egg:Heartpink Denne runden har jeg som sagt lagt listen veldig lavt når det gjelder forventninger. Føler kanskje litt at dette frysforsøket bare er et venteforsøk før ett nytt ferskforsøk.

Formen er ikke på topp. Er trøtt, sliten, kvalm og har vondt i hodet. Jeg hater virkelig hormonene jeg må ta, men tror nesten at de hater meg mer. :eek::eek:

Nå ligger jeg i alle fall i sengen med ullsokker på, og prøver å slappe av. Googler selvfølgelig også for ente gang etter gode råd i rugetiden. Det står ingen plasser at sjokolade er bra, men akkurat denne runden har sjokoladen vært min venn. :oops::oops:

Nå er mannen ute å kjøper bil, han lurte veldig om han skulle kjøpe en 7 seter eller ei:laughing025:laughing025:laughing025 Det holder nok med 5 sa jeg.
Krysser fingre og tær for deg denne gangen. Spis avokado, kutt litt ned på sukker så sitter den;);)

Søte deg :) Grattis!! :)
Jeg føler jeg motsier meg selv når jeg skriver dette. Jeg sier så ofte at man må ha trua og bla, bla, bla. Jeg hadde ikke trua etter inseminering eller hjemmeprøving, hadde ikke sex engang på selve eggløsningsdagen! Rasende, var jeg :laughing001Så ble jeg jo gravid, begge gangene De to ivf'ene jeg hadde i vår /sommer, hadde jeg skikkelig trua, men ble da ikke gravid. Er jo litt i tvil om det nå. Tror kanskje jeg ble det, men at hcg var for lav igjen på dag 15.
Det er iallfall viktig med litt lett aktivitet for at egget lettere skal feste seg :) Du og de ullsokkene :Heartred

Vær glad, spis godis og slapp av med en god serie! Jeg har kveldsvakt idag, men rakk en episode av serien min før jeg gikk.

Last edited:

Ikke spis for mye godis, men spis en avokado, drikk et glass appelsinjuice hver dag, og spis ett egg :)

Back
Topp