Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Hei fine dere!
Igjen har jeg vært ganske så fraværende fra forumet og ikke fått med meg så mye i det siste...situasjonen din Nyprøver treffer meg rett i hjertet, så utrolig urettferdig livet kan være, men som dessverre er realiteten i dette beinharde opplegget, høy investering, dårlige odds... Lurt å ha staket ut plan B som du sier, planer for fremtiden og et godt liv uten flere barn. Man finner kanskje ikke lykke på alle plan her i livet og livet blir ikke som man planlegger det, men at det kan bli fint allikevel det tror jeg på:Heartred Ønsker deg uansett alt godt for morgendagen og veien videre:Heartred
Håper det går bra med dere andre :love2
Her hos meg teller jeg ned til siste kur og mer info om status om en uke. Fant en ny kul som heldigvis viste seg å være en absess. Livet er et usikkert prosjekt! Jeg får trang til å omfavne livet og dagene litt mer, si jeg er glad i deg litt oftere, klemme de nære litt tettere, holde på de små øyeblikkene litt lengre...for ingen vet hva morgendagen bringer. Håper alles drømmer går i oppfyllelse, på en eller annen måte, og at vi alle har kjærlighet i livet:Heartred
Tusen takk for gode ord, en plan B er mye bedre enn å ikke ha noen plan i livet. Vi skal være heldige som har en god helse og har det godt ( sånn som din helse skal bli snart)❤️Har time halv tre, så blir en lang dag på jobb. Stor klem til deg, ønsker deg alt godt i denne førjulstiden. (Ny kur før jul?

Kjære Saltvann og NyPrøver, håper at det går bra med dere:Heartred:Heartred:Heartred for noen opp og nedturer dere har hatt.

Tenker ekstra på deg i morgen NyPrøver, og sender deg noen gode og varme styrkeklemmer:love7

Takk, kjære deg. Uff, jeg har tenkt jeg skulle sende deg en melding. Jeg håper ikke du tok det negativt opp da jeg prøvde å oppmuntre deg i forhold til "julestyret" hjemme. Jeg håper du tok det vel ment, var slik det var ment. Noen kan jo være "irriterende bedrevitere", men det er slitsomt ikke jeg. Og jeg er ikke perfekt, for å si det sånn :laughing001

Er det en spennende dag idag? :Heartred

Ja, det kommer også an på egen vekt og hvordan ting utvikler seg i magen:happy:

Før jeg ble medisinert hadde min forrige fastlege oppdaget lavt stoffskifte, men vurdert at medisin ikke var nødvendig. For 5 år siden satt jeg bare og hang i en stol etter jobb, og orket ingen ting. Mora mi gikk meg avgårde til ny fastlege, og da ble det medisin og en helt ny hverdag:happy:

Jeg har ikke tatt kontakt med verken lege eller klinikk. Hvis jeg skal prøve ønsker jeg å gjøre det til våren/sommeren når koronaen kanskje har roet seg litt:happy:

Jeg skjønner :) Jeg er på vei til jobb og har allerede vært i kontakt med overlege på Ullevål. Hun ringer meg iløpet av formiddagen. :)

Akkurat slik hadde jeg det også, var helt utslitt etter jobb. Nå vurderer jeg å bytte ut fastlegen.... Jeg har vært så fornøyd, men det er jo litt dumt å miste tillitt.... Men så vil jeg jo heller ikke at han skal bli lei seg, men jeg er vel litt rar :laughing001

Takk, kjære deg. Uff, jeg har tenkt jeg skulle sende deg en melding. Jeg håper ikke du tok det negativt opp da jeg prøvde å oppmuntre deg i forhold til "julestyret" hjemme. Jeg håper du tok det vel ment, var slik det var ment. Noen kan jo være "irriterende bedrevitere", men det er slitsomt ikke jeg. Og jeg er ikke perfekt, for å si det sånn :laughing001

Er det en spennende dag idag? :Heartred

Kjære Saltvann, jeg elsker meldingene dine:Heartred
Jeg tåler ganske mye, og lover å si ifra hvis jeg syntes du er irriterende ;)

Jeg elsker å lese alle meldingene her inne, men siden jeg har dysleksi er jeg ikke så glad i å skrive selv. Jeg lager heller et svar til hver og en i hodet mitt, også trykker jeg på tommel opp eller hjerte istedenfor. :dance018

Dagen i dag kjennes ikke ut som en innsett dag, er ikke nervøs som jeg har vært tidligere. Tar det litt som det kommer. Kanskje det blir positivt resultat av det?

Ellers så ser det virkelig ikke ut her enda:laughing001:laughing001 hadde noen ringt å sagt at de kom på besøk hadde jeg ikke sleppt dem inn. Jeg er en perfeksjonist og liker at det ser strøkent ut, men nå har det bare sklidd helt ut. Men jeg skal ikke tenke på det i dag eller i morgen, men kanskje er jeg klar til ett skippertak på onsdag.

Godt å høre at legen fra Ullevål skal ringe deg, hun stolte jeg virkelig 100 % på. Kunne ikke si det om noen av de jeg møtte på Rikshospitalet.

Spennande med ny plan, Lura!! Wow, er det sant at det er venteliste hos Hausken?! Godt at de får starta opp raskt iallfall. Og ja, spør om dei anbefaler DHEA til deg! Ser fram til å følgja kvarandre vidare her. Måtte 2021 bli vårt år!! ❤️❤️
Ja, er spent på om de er mer optimistiske enn Riksen, og om det er andre ting som kan testes ut. Det hørtes ut som det var venteliste for samtale for nye pasienter, så mulig jeg kom rett inn som tidligere pasient. Det er godt å ha noen med på laget videre, vi satser på at 2021 blir året! ❤️

Tusen takk for gode ord, en plan B er mye bedre enn å ikke ha noen plan i livet. Vi skal være heldige som har en god helse og har det godt ( sånn som din helse skal bli snart)❤️Har time halv tre, så blir en lang dag på jobb. Stor klem til deg, ønsker deg alt godt i denne førjulstiden. (Ny kur før jul?
Lykke til i dag! ❤️

T
Hei :) Jeg har fått svar fra Maigaard om at det ikke er "rutine" for dette i Danmark. De mente også at verdien min var normal. Jeg sendte utdrag fra to artikler, der det står at dosen skal økes ved positiv test. Dersom man ikke gjør dette, øker risikoen for blant annet prematur fødsel, masse komplikasjoner hos fosteret og spontanaborter.

Jeg er nå sikker på at jeg ble gravid ved mine to første ivf her i Norge, hadde så mange symptomer, blant annet do besøk på nettene. På den tiden hadde jeg ikke blitt "gæren" og begynt og teste på dag 10 etter eggløsning. Jeg får ikke gjort noe med det som har skjedd, men blir helt målløs over at man må faktisk være sin egen lege. Troen på at vi vil lykkes har steget betraktelig, og jeg kommer nok ikke til å være like engstelig for å føde prematurt neste gang, nå som jeg muligens har funnet årsaken selv:)
Jeg går på medisiner som må reguleres gjennom svangerskapet, hvor østrogenet påvirker opptaket av medisiner, og det er en (liten) risiko for at medisinene kan føre til fosterskade. Komplisert altså. Dette har både Riksen og Hausken vært informert om, de skal jo være klar over om man gjennomgår annen behandling eller medisinering under IVF. Jeg har for øvrig fått beskjed om at dette er noe som må følges opp av legen min på Ullevål. Han har f.eks. sjekket om medisinene har gjensidig påvirkning og vært veldig tydelig overfor meg om at jeg må ha tett oppfølging under en evt graviditet. Rart at de ikke har sagt det samme til deg om din situasjon og at du har vært nødt til å finne ut av alt dette på egenhånd!
Når det er sagt håper jeg virkelig at det kan forbedre sjansene dine nå, og bra du føler deg mer optimistisk! :):)

Ok, nå er jeg i sjokk damer. Skulle ønske alle dere kunne komme å gi meg en klem! Jeg hadde 40.900 i hcg. En fin plommsekk....med .....2 hjerter!! 2!! Fra ikke noe....til to stk. jeg er faktisk i sjokk.

Ok, nå er jeg i sjokk damer. Skulle ønske alle dere kunne komme å gi meg en klem! Jeg hadde 40.900 i hcg. En fin plommsekk....med .....2 hjerter!! 2!! Fra ikke noe....til to stk. jeg er faktisk i sjokk.
Herregud det er så fantastisk!! Jeg er SÅ glad på dine vegne!!! Dette er jo bare sååååå fint og fortjent!! Ble skikkelig glad når jeg leste dette!! Du blir verdens beste tvillingmamma!!! Nyyyyt og senk skuldrene!!!

Å guri malla så fantastisk :Heartbigred
Utrolig at det i det hele tatt går an å gå fra "ingenting" der inne til 2 flotte spirer !
For en gave å få for ei flott dame som du :Heartred
Nå må du vel få lov å senke skuldrene litt og nyte synes jeg. Tenk du skal bli tvillingmamma. For en gave å få i livet. Du fortjener det beste!

Nå må du gi deg!!! Seriøst!!! Åhhhhh, gåsehud over hele meg!!!! Åhhh, nå ble jeg såååå glad!!! Jeg hadde på følelsen at det kom til å gå bra!!! Jeg så på klokken 14.26 og tenkte at nå satt og du ventet på å komme inn. Kjære deg, så utrolige nyheter :) :Heartbigred

:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
:wav
For et mirakel :love7:love7dette trodde jeg ikke var mulig en gang. Tenk for noen opp og nedturer du har hatt. Nå skal de bare være oppturer. Jeg gråter og har frysninger på hele kroppen. Dette er så sterkt. Fy fader hva du og mannen din har vært igjennom, også har du vært så sterk i det hele å snakket om plan B.

Du må må skrive litt mer om hva legen sa, hadde de hatt trua på dette? Hvordan har du det kjære NyPrøver? Du er jo selvfølgelig veldig glad, men du er sikkert også sliten. Masse klemmer, og nå skal jeg bare nyte nyheten din resten av uken:flower:flower

Hei fine dere!
Igjen har jeg vært ganske så fraværende fra forumet og ikke fått med meg så mye i det siste...situasjonen din Nyprøver treffer meg rett i hjertet, så utrolig urettferdig livet kan være, men som dessverre er realiteten i dette beinharde opplegget, høy investering, dårlige odds... Lurt å ha staket ut plan B som du sier, planer for fremtiden og et godt liv uten flere barn. Man finner kanskje ikke lykke på alle plan her i livet og livet blir ikke som man planlegger det, men at det kan bli fint allikevel det tror jeg på:Heartred Ønsker deg uansett alt godt for morgendagen og veien videre:Heartred
Håper det går bra med dere andre :love2
Her hos meg teller jeg ned til siste kur og mer info om status om en uke. Fant en ny kul som heldigvis viste seg å være en absess. Livet er et usikkert prosjekt! Jeg får trang til å omfavne livet og dagene litt mer, si jeg er glad i deg litt oftere, klemme de nære litt tettere, holde på de små øyeblikkene litt lengre...for ingen vet hva morgendagen bringer. Håper alles drømmer går i oppfyllelse, på en eller annen måte, og at vi alle har kjærlighet i livet:Heartred

Du skriver så fint :Heartred Det er det fine med å oppleve livets vanskeligheter; man setter nok mer pris på de "små" tingene og omfavner nok livet mer. Det tror jeg iallfall. Glad for å vite at snart siste kur er overstått og du kan legge dette bak deg. For et år du har hatt. Husker akkurat hvor jeg var da jeg leste meldingen din om brystkreft. I bilen på en parkeringsplass utenfor Sørlandssenteret. Fikk så vondt i hjertet. Men tenk; nå er du snart ferdig med behandling.

Stor klem fra meg, fine deg :Heartbigred

:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
:wav
For et mirakel :love7:love7dette trodde jeg ikke var mulig en gang. Tenk for noen opp og nedturer du har hatt. Nå skal de bare være oppturer. Jeg gråter og har frysninger på hele kroppen. Dette er så sterkt. Fy fader hva du og mannen din har vært igjennom, også har du vært så sterk i det hele å snakket om plan B.

Du må må skrive litt mer om hva legen sa, hadde de hatt trua på dette? Hvordan har du det kjære NyPrøver? Du er jo selvfølgelig veldig glad, men du er sikkert også sliten. Masse klemmer, og nå skal jeg bare nyte nyheten din resten av uken:flower:flower
Tusen takk alle dere damer❤️ Var en annen dame, ett annet UL apparat , og ho trengte ikke lete lenge engang. Fant frem plommesekken og hjertet, lette en stund til så sier ho...her er det en til. To hjertet som slo. Var veldig tidlig å se annet, men ho ville ha meg tilbake på onsdag allerede. Bare en ekstra sjekk siden det har vært sånn som dette. Og jeg måtte ta folat, jern, tran og passe på meg selv. Men ho syns det var rart jeg ikke følte meg noe «dårlig», svimmel eller annet. Med to stk og så høy hcg stigning på kort tid.

Nå må du gi deg!!! Seriøst!!! Åhhhhh, gåsehud over hele meg!!!! Åhhh, nå ble jeg såååå glad!!! Jeg hadde på følelsen at det kom til å gå bra!!! Jeg så på klokken 14.26 og tenkte at nå satt og du ventet på å komme inn. Kjære deg, så utrolige nyheter :) :Heartbigred
Jeg er helt sjokk, sitter bare her...Tusen tanker, og enda fler følelser. Om du skjønner:wideyed::eek:

Herregud! Tårer og gåsehud her nå, FOR en beskjed å få etter alt du har vært igjennom, helt fantastisk kjære, gode, flinke Nyprøver, så glad på dine vegne! Gratulerer så utrolig mye! :Heartred Forstår at det er overveldende og et sjokk, men du skal faktisk ha tvillinger! :wav Dette var bare den beste nyheten jeg har lest på lenge:Heartred Hurra!:joyful:

Jeg er helt sjokk, sitter bare her...Tusen tanker, og enda fler følelser. Om du skjønner:wideyed::eek:

Back
Topp