presterte å legge inn denne i den gamle tråden vår, så får flytte den hit:
bare en kort oppdatering herfra. operasjonen gikk bra, den ble tre timer lang istedenfor ca en time som jeg ble forespeila. den ene muskelknuta viste seg å være nærmere 10 cm, ikke 5 cm som vist på ultralyd. en annen muskelknute lå inne i hulrommet i livmora og blokkerte. kirurgen sa at det nær sagt ville vært umulig for meg å bli gravid pga denne knuten. jeg tenker jo på hva som skedde i september med den kjemiske graviditeten, om jeg hadde fått knutene fjernet i fjor sommer når de først ble oppdaget på ultralyd. men nå er iallefall småjævlene ute. kirurgen sier at livmora mi nå er strøken. han fant ingen tegn til endometriose, som jeg bad han se etter for sikkerhets skyld, selv om jeg ikke har hatt symptomer på dette.
er så letta for at det er over. men jeg må vente minst 7-8 mnd før eggdonasjon. så dette tar tid. å komme til hektene igjen vil også bli en prosess. jeg kom hjem i går ettermiddag. vil helst bare ligge i senga, men må opp å gå litt for å unngå komplikasjoner. alt er tungvint og å hoste eller le kan jeg bare glemme. var pappa som henta meg på aleris. 3 timer kjøretur hjem med en far som tyr til humor i de mest upassende situasjoner. eg satt bare å sa hahahaha ut i løse lufta tilslutt. håpløst.
men nå er det verste over. fantastiske leger og sykepleiere på aleris. tusen takk for støtten her inne på forumet, det betydde mye da jeg i siste liten var så redd at jeg var inne på tanken om å trekke meg fra operasjonen.
følger håpefullt med på solomor og nyprøver.