Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Hei alle fine damer:flower
Leser gjennom meldingene deres, og det første som slår meg er hvor vanvittig tøffe alle er. Alle har sine oppturer og mange bare nedturer, men like vel holder dere hverandre oppdaterte og heier på hverandre:Heartred:Heartred

Selv klarte jeg ikke å forholde meg til forumet etter at vi hadde et mislykket fryseforsøk i sommer. Nå har jeg nettopp fylt 40 år, og har nettopp startet på et nytt forsøk. Utrolig hvordan kroppen klarer å mobilisere seg, når det er noe man har veldig lyst til få til. Går på sprøyter nå, og har min første kontroll på sykehuset på fredagen.
Lykke til med dette forsøket, er godt med en pause og komme sterkere tilbake. Jeg søker etter EL og skal ha mitt 4 forsøk, men første fryseforsøk. Så litt godt uten sprøyter denne gangen. Håper på EL på onsdag.
 
Heisann!
Litt fraværende denne uken jeg også, har fått oss hund og vært på hyttetur, godt å oppleve mestring og kjenne at kroppen fungerer i denne perioden også. Formen er bedre enn etter sist dose heldigvis, så jeg har vært mer aktiv og lagt alt dette med ivf litt på hyllen nå. Konsentrerer meg om å bli frisk og ferdig først og fremst med cellekurene i desember er målet. Så får nyåret heller inneholde alt det jeg har lagt på vent håper jeg!:smiley-angelic001

Men jeg følger med dere og tenker på dere, veldig spennende med ny Danmarkstur for deg Saltvann, dette blir så bra, denne gangen skal alt gå bra! Håper vi får følge deg nedover på reisen igjen, jeg heier på deg og den fine positive innstillingen din, du er rå!:wav

Tenker på Smuta og sender mange varme og gode tanker i denne tiden, ta vare på deg selv:Heartred

Frøken Blå, så trist å lese at du mistet, men jeg ser du har en ny plan som du har mer troen på og det er nok veldig godt. Jeg har også en alternativ plan B, C osv dersom ting ikke går. Jeg har vel nå egentlig innfunnet meg mer med at livet ikke alltid blir slik som man ønsker og planlegger. Ting kommer i veien, livet må plutselig omrokkeres, nye valg og planer må taes. Tenker det viktigste er at man har prøvd det man kan for å nå målet og drømmen. Mer kan man ikke gjøre annet, det er utenfor vår makt uansett. Vil ikke bruke resten av livet mitt i sorg på å savne et barn som aldri kom, da må jeg handle, gjøre noe annet, legge inn kreftene mine i noe annet som gir mening som fosterhjem, adopsjon, jobbing med barn, ect. Jeg har ikke gitt opp håpet, men merker jeg lager meg flere alternative utveier nå ser jeg, rett og slett for å sikre meg selv og ta kontroll over min livskvalitet. Men det er en stund til jeg kommer dit altså, først skal jeg prøve det jeg kan og hente frem all styrke og håp i meg igjen:Heartred Håper vi får være med deg på reisen din til Hellas, så spennende og fint at du tar det grepet, beundringsverdig!
Til alle dere jenter her inne: håper søndagen deres ellers er fin:flower
Klem fra Vårsol:love7


Grattis med hund, kjære Vårsol :) Så hyggelig!! Støtter tankegangen din; først bli frisk også får "ting" ordne seg slik de er ment senere. Ja!! Enig med deg der også at selv om man er i "ivf-karusellen", er det viktig og fortsatt leve et liv utenom. Jeg for min del går ikke og tenker på dette 24/7. Når det er sagt, har jeg STOR forståelse for de av dere som gjør det. Godt å høre at formen din er bedre!! Tenk; 2 av 6! Drt går unna!! :) :) :) Ja! Torsdag blir spennende, scanning! Oppdaterer selvfølgelig :) Nyt livet så lenge :)
 
Hei alle fine damer:flower
Leser gjennom meldingene deres, og det første som slår meg er hvor vanvittig tøffe alle er. Alle har sine oppturer og mange bare nedturer, men like vel holder dere hverandre oppdaterte og heier på hverandre:Heartred:Heartred

Selv klarte jeg ikke å forholde meg til forumet etter at vi hadde et mislykket fryseforsøk i sommer. Nå har jeg nettopp fylt 40 år, og har nettopp startet på et nytt forsøk. Utrolig hvordan kroppen klarer å mobilisere seg, når det er noe man har veldig lyst til få til. Går på sprøyter nå, og har min første kontroll på sykehuset på fredagen.


Hei Camillacamilla :)

Velkommen tilbake og så spennende med ny runde! Den siste med vellykket utfall !! :smiley-bounce016 Jeg skjønner godt at du ikke orket å forholde deg til forumet. Det blir topp å følge deg! Jeg husker ikke, men er dette ditt første, andre, tredje eller 4 barn? Jeg er administrator (vikar) og prøver å følge med så godt jeg kan. Greit å skrive et en linje om deg i "introen". :) Denne gangen!! :Heartred
 
Hei alle gode damer her. Takk for all støtte, det betyr mykje! ❤️

Då har eg gjennomført den medisinske aborten, hadde frykteleg vonde smerter i starten. Eg har jo vore gjennom fødsel før og det var altså som tidlege rier. Jævlig! Men hadde heldigvis fått med meg ein solid dose smertestillande, så sparte ikkje på dei. Men var vondt likevel. Har hatt ganske moderat blødning, så den delen har vore meir håndterbar. Huff altså, verkeleg ei stor fysisk og psykisk påkjenning. Og har hatt angst for at det aldri skal gå, som eg er sikker på at fleire kjenner seg igjen i her inne.

Men kjenner meg samtidig letta over at det verste forhåpentlegvis er over. No treng kroppen min å restituera seg og det skal iallfall bli godt med ein pause frå medisinane... Og blir fint å få litt meir overskudd til min nydelege fireåring, ikkje godt å kjenna på at eg har hatt mindre energi til overs for henne.

Og på sikt må eg og mannen få mobilisert nye krefter til nytt forsøk. I mellomtida skal me sjølvsagt også prøva på eiga hand. Skal halda dykk oppdaterte her i den fine tråden vår, og eg har også ei dagbok inne på skjult om det er andre som er der.

Håpar Saltvann, Vårsol, Frøken Blå, NyPrøver, Solomor og alle dykk andre også vil halda oss oppdaterte her i heiagjengen vår. Vil gjerne følgja dykk vidare gjennom opp- og nedturar! ❤️

Lykke til med alle tøffe ting som pågår til alle. Kryssar fingrar og tær for at det blir ein særdeles fruktbar høst her i gruppa!!!
:signs003

Kjære smuta :) Beklager at jeg har vært litt bakpå med svar. Er på høstferie (uten mann) så går litt i ett. Jeg har tenkt masse på deg. Godt å høre at du er over det verste, jeg skjønner at det var en påkjenning :Heartred Kos deg med mannen og datteren din :Heartred Takk, ja! Det blir bra! Scanning på torsdag, ringe daglig leder også "puste lettet ut" hos frisøren :laughing001 Jeg vil bare komme meg avgårde, bli ferdig med "utenlandsturen" og ruge i karantene! Men vi skal absolutt kose oss i DK, men kun i leiligheten selvsagt! Jeg tar med meg en flaske overflatesprit også denne gangen, og tar meg nok en runde :happy093 Dette stedet får riktignok høy score på renhold, men det blir et par "gnikk" likevel! Nyt dagene, Smuta. Selv om du gjerne skulle ønske det var litt annerledes, så er vel ikke livet så aller verst likevel :) Håper jeg iallfall :Heartred
 
Lykke til med dette forsøket, er godt med en pause og komme sterkere tilbake. Jeg søker etter EL og skal ha mitt 4 forsøk, men første fryseforsøk. Så litt godt uten sprøyter denne gangen. Håper på EL på onsdag.


Spennende dager for deg!! :) Håper på en flott onsdag for deg!
 
Følger dere enda, oppstart har blitt satt på pause. Usikker på om vi endre opp i Danmark på behandling.
Livet er litt kjipt for tiden, prøver å komme meg opp igjen etter at jeg møtte veggen igjen.

Jeg leser det dere skriver, dere er så tøffe og står på til tross for motgang:Heartred
 
Følger dere enda, oppstart har blitt satt på pause. Usikker på om vi endre opp i Danmark på behandling.
Livet er litt kjipt for tiden, prøver å komme meg opp igjen etter at jeg møtte veggen igjen.

Jeg leser det dere skriver, dere er så tøffe og står på til tross for motgang:Heartred

Hei RainbowDash :) Leit å lese at du har det kjipt :( Jeg håper du kommer deg opp igjen veldig snart :) Har du noen du kan snakke med dersom du har behov for det? Så spennende med DK! Er det Maigaard? Jeg skal dit selv i disse dager, får nok beskjed om når imorgen. Håper morgendagen din blir bedre :) :Heartred
 
Kjære smuta :) Beklager at jeg har vært litt bakpå med svar. Er på høstferie (uten mann) så går litt i ett. Jeg har tenkt masse på deg. Godt å høre at du er over det verste, jeg skjønner at det var en påkjenning :Heartred Kos deg med mannen og datteren din :Heartred Takk, ja! Det blir bra! Scanning på torsdag, ringe daglig leder også "puste lettet ut" hos frisøren :laughing001 Jeg vil bare komme meg avgårde, bli ferdig med "utenlandsturen" og ruge i karantene! Men vi skal absolutt kose oss i DK, men kun i leiligheten selvsagt! Jeg tar med meg en flaske overflatesprit også denne gangen, og tar meg nok en runde :happy093 Dette stedet får riktignok høy score på renhold, men det blir et par "gnikk" likevel! Nyt dagene, Smuta. Selv om du gjerne skulle ønske det var litt annerledes, så er vel ikke livet så aller verst likevel :) Håper jeg iallfall :Heartred
Hei gode Saltvann, takk for at du tenker på meg! Tenker på deg også, korleis har det gått i dag? Kryssar fingrane for god respons!!

Her hos meg går det iallfall litt bedre fysisk. Psykisk går det opp og ned, men også litt bedre. Har begynt å sjå framover og finn håp i det. Me er litt i tenkeboksen når det gjeld valg av klinikk framover og tenker både på å fortsetta hos Hausken, bytta til Medicus, eller... hold your horses, dra til Russland! Ekstremsport midt i COVID, men her skal alt tas opp til vurdering!! :hilarious:

Ser fram til å følgja med på ditt eventyr i Danmark. Håpar veldig at det blir ei betre oppleving enn forrige gong! ❤️
 
Hei Camillacamilla :)

Velkommen tilbake og så spennende med ny runde! Den siste med vellykket utfall !! :smiley-bounce016 Jeg skjønner godt at du ikke orket å forholde deg til forumet. Det blir topp å følge deg! Jeg husker ikke, men er dette ditt første, andre, tredje eller 4 barn? Jeg er administrator (vikar) og prøver å følge med så godt jeg kan. Greit å skrive et en linje om deg i "introen". :) Denne gangen!! :Heartred

Takk, takk Saltvann :flower
Sommeren 2018 fikk vi en gutt ved hjelp av ICSI :Heartblue
Det var forsøk nummer to. Tidligere hadde vi et IVF forsøk der jeg ble gravid med tvillinger, men mistet i uke 8/9. Vi hadde videre et mislykket fryseforsøk i sommer.

Nå er vi så klare for forsøk nr. 3, og håper virkelig vi ender opp med en bror eller søster til neste sommer. :love7
 
Takk, takk Saltvann :flower
Sommeren 2018 fikk vi en gutt ved hjelp av ICSI :Heartblue
Det var forsøk nummer to. Tidligere hadde vi et IVF forsøk der jeg ble gravid med tvillinger, men mistet i uke 8/9. Vi hadde videre et mislykket fryseforsøk i sommer.

Nå er vi så klare for forsøk nr. 3, og håper virkelig vi ender opp med en bror eller søster til neste sommer. :love7
Masse lykke til, camillacamilla, håpar me får følgja deg på reisa! Kryssar fingrane!
:signs003
 
Hei gode Saltvann, takk for at du tenker på meg! Tenker på deg også, korleis har det gått i dag? Kryssar fingrane for god respons!!

Her hos meg går det iallfall litt bedre fysisk. Psykisk går det opp og ned, men også litt bedre. Har begynt å sjå framover og finn håp i det. Me er litt i tenkeboksen når det gjeld valg av klinikk framover og tenker både på å fortsetta hos Hausken, bytta til Medicus, eller... hold your horses, dra til Russland! Ekstremsport midt i COVID, men her skal alt tas opp til vurdering!! :hilarious:

Ser fram til å følgja med på ditt eventyr i Danmark. Håpar veldig at det blir ei betre oppleving enn forrige gong! ❤️

Hei Smuta :) Godt å høre at du har det bedre! :) Igår gikk det i ett eneste sett; gynekolog, frisøren og hjem og pakke og ordne, FOR VI ER PÅ VEI TIL DANMARK :smiley-bounce016 Gynekologen så to egg på 19 og 20 mm. (Tror jeg) Eller det er kanskje eggposene? Whatever! Det ser ut som at de ligger tett på hverandre, så håper begge blir enkle å få ut. Nå er vi på vei mot fergen i Larvik. Leiligheten vi hadde sette oss ut var selvsagt fullbooket, men tror vi har funnet et godt alternativ.. Russland, ja! Ja, ja, hvorfor ikke :)
 
Hei jenter! :)

Nå er vi på vei mot fergen i Larvik, som skal frakte oss til Danmark :) Jeg var hos gynekologen igår, og der var det to egg å se. Ifølge gynekologen ser det ut til at disse ligger ganske tett, så håper jeg får ut begge uten alt for mye styr! :) Etter timen ringte jeg daglig leder med en gang, noe jeg hadde gruet meg til... Jeg sa at jeg blir sykemeldt fra og med mandag og i to uker. Hun spurte om det var coronarelatert, og det sa jeg nei til. Heldigvis ingen flere spørsmål, hun håpet det ikke var noe alvorlig. Jeg svarte at "nei, det er ikke no' skumle greier, ren rutine". Agnret litt på ren rutine etterpå, men får ikke gjort noe med det nå. Så alt i alt en grei samtale og god stemning!! :) Så nå skal jeg bare prøve å senke skuldrene :happy093 og se på dette som en miniferie. Stedet vi ønsket å bo var fullbooket. Så det blir ingen leilighet, men det blir sikkert bra på Radisson Blu! :) I Århus rundt kl 14.00, digg å kunne ha litt tid der og at alt ikke bare blir stress! På båten, oppdaterer mer senere! :)
 
Last edited:
Hei jenter! :)

Nå er vi på vei mot fergen i Larvik, som skal frakte oss til Danmark :) Jeg var hos gynekologen igår, og der var det to egg å se. Ifølge gynekologen ser det ut til at disse ligger ganske tett, så håper jeg får ut begge uten alt for mye styr! :) Etter timen ringte jeg daglig leder med en gang, noe jeg hadde gruet meg til... Jeg sa at jeg blir sykemeldt fra og med mandag og i to uker. Hun spurte om det var coronarelatert, og det sa jeg nei til. Heldigvis ingen flere spørsmål, hun håpet det ikke var noe alvorlig. Jeg svarte at "nei, det er ikke no' skumle greier, ren rutine". Agnret litt på ren rutine etterpå, men får ikke gjort noe med det nå. Så alt i alt en grei samtale og god stemning!! :) Så nå skal jeg bare prøve å senke skuldrene :happy093 og se på dette som en miniferie. Stedet vi ønsket å bo, var selvfølgelig fullbooket. Så det blir ingen leilighet, men det blir sikkert bra på Radisson Blu! :) I Århus rundt kl 14.00, digg å kunne ha litt tid der og at alt ikke bare blir stress! På båten, oppdaterer mer senere! :)
Så spennende for dere, og gleder meg til å følge dere. To store eggposer er kjempe bra, jeg fikk ut fire når de bare så to så det er håp for flere❤️Jeg fikk positiv EL test nå så da er vi jo ganske likt i løypen. Håper dere får en fin miniferie, og eggene utvikler seg supert. God tur i høstværet :p
 
Så spennende for dere, og gleder meg til å følge dere. To store eggposer er kjempe bra, jeg fikk ut fire når de bare så to så det er håp for flere❤️Jeg fikk positiv EL test nå så da er vi jo ganske likt i løypen. Håper dere får en fin miniferie, og eggene utvikler seg supert. God tur i høstværet :p


Så bra, Nyprøver! :) Det blir hyggelig å ruge sammen, og ikke minst bli preggis!! Åja... Kan det være 2 egg i en pose? De ble målt til 19 og 20 mm, hvis jeg husker helt riktig. Tusen takk, så glad vi valgte ferge! Veldig lite folk og føler dette er trygt! :) Trump har corona. Ja,ja, er jo bare en mild forkjølelse ifølge han selv... Roomservice; det er trygt det i disse dager?
 
Så bra, Nyprøver! :) Det blir hyggelig å ruge sammen, og ikke minst bli preggis!! Åja... Kan det være 2 egg i en pose? De ble målt til 19 og 20 mm, hvis jeg husker helt riktig. Tusen takk, så glad vi valgte ferge! Veldig lite folk og føler dette er trygt! :) Trump har corona. Ja,ja, er jo bare en mild forkjølelse ifølge han selv... Roomservice; det er trygt det i disse dager?
Tror bare det kan være ett egg, men hadde noen skjulte eggposer som de trodde var for små men fikk ut to som ikke var ment til å komme❤️Ja, han er vell stolt over endelig fått den og kan snakke høyt om at det bare er en liten forkjølelse :shifty:Tror det er trygt, så lenge de tar sine forhåndsregler og vi våre så går det bra ❤️ Ja denne mnd skal vi bli gravide, syns det passer bra for oss etter sist gang med negative opplevelser ! OKT er vår mnd:p:p
 
Hei jenter! :)

Nå er vi på vei mot fergen i Larvik, som skal frakte oss til Danmark :) Jeg var hos gynekologen igår, og der var det to egg å se. Ifølge gynekologen ser det ut til at disse ligger ganske tett, så håper jeg får ut begge uten alt for mye styr! :) Etter timen ringte jeg daglig leder med en gang, noe jeg hadde gruet meg til... Jeg sa at jeg blir sykemeldt fra og med mandag og i to uker. Hun spurte om det var coronarelatert, og det sa jeg nei til. Heldigvis ingen flere spørsmål, hun håpet det ikke var noe alvorlig. Jeg svarte at "nei, det er ikke no' skumle greier, ren rutine". Agnret litt på ren rutine etterpå, men får ikke gjort noe med det nå. Så alt i alt en grei samtale og god stemning!! :) Så nå skal jeg bare prøve å senke skuldrene :happy093 og se på dette som en miniferie. Stedet vi ønsket å bo var fullbooket. Så det blir ingen leilighet, men det blir sikkert bra på Radisson Blu! :) I Århus rundt kl 14.00, digg å kunne ha litt tid der og at alt ikke bare blir stress! På båten, oppdaterer mer senere! :)
Åh, lykke til, Saltvann!!! No vil me ha gode nyheiter i gruppa her! Blir så spennande å følgja deg på «Danmarkseventyret», heia, heia!!!
:talk017
 
Da var det endelig min tur:nailbiting:
Skal ha egg uttak på mandag, og innsett av blastocyst (hvis alt går bra:sign17) på fredag.
Litt sånn ambivalente følelser siden jeg mistet bestemor på tirsdag og hun skal begraves på fredag. Får ikke vært med på begravelsen:( Bor et stykke unna klinikken så må kjøre i to timer...
 
Da var det endelig min tur:nailbiting:
Skal ha egg uttak på mandag, og innsett av blastocyst (hvis alt går bra:sign17) på fredag.
Litt sånn ambivalente følelser siden jeg mistet bestemor på tirsdag og hun skal begraves på fredag. Får ikke vært med på begravelsen:( Bor et stykke unna klinikken så må kjøre i to timer...
Åh, så leit med bestemor, Solomor! ❤️ Sender varme tankar. Håpar egguttaket går bra og det blir full klaff for deg. Blir spennande å følgja deg på reisa. Kva klinikk høyrer du til? Lykke til med alt!!!
:signs003
 
Back
Topp