Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Tusen takk, Solomor ❤️ Jeg som hadde så lyst til å gå foran med et "godt eksempel" som 40-åring, mpt. at du står ved startstreken for ditt første forsøk. Jeg har ikke flere tester igjen av de jeg ser på som pålitelige, så jeg dropper å teste mer. Nok får være nok. Jeg går på progesteron støttebehandling (Crinone), og slutter ta dette i morgen, så da regner jeg med at mens er like rundt hjørnet (progesterontilskudd kan hos mange utsette mensen litt). Skulle jeg likevel være gravid så vil mensen bare fortsette å vente på seg, så får jeg heller kjøpe en ny test senere :)

Typisk at mensen ikke kommer de ytterst få gangene man faktisk ønsker at den skal komme så snart som mulig! Gleder meg til å lese om resultatene fra stimuleringen din, du som har så fine hormonverdier! Fingers crossed!:)

Jeg håper så inderlig at du tar feil:( Føler så med deg, skulle ønske jeg bare kunne knipse med fingrene så kunne vi alle sammen blitt gravide og vært det i 9 mnd.... Livet er ikke for pyser:mad: Hva er planen videre hos deg?

Jeg fikk mensen i dag, oppstart på hormoner i morgen. Så skal jeg på scanning på tirsdag og fredag:nailbiting:
 
Jeg håper så inderlig at du tar feil:( Føler så med deg, skulle ønske jeg bare kunne knipse med fingrene så kunne vi alle sammen blitt gravide og vært det i 9 mnd.... Livet er ikke for pyser:mad: Hva er planen videre hos deg?

Jeg fikk mensen i dag, oppstart på hormoner i morgen. Så skal jeg på scanning på tirsdag og fredag:nailbiting:

Hurra for mensen! (det var en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle si ;) ).

Håper det går strålende med stimuleringa og at det modnes mange fantastiske egg! *følger spent med* :)

Jeg har hatt dialog med Maigaard idag og bestemt meg for å avslutte behandlingen hos de. Kjøpte jo en "pakke" hos de i januar med 3 IVF-forsøk med egne egg, men har bare brukt ett forsøk (pluss fryseforsøket). Har da igjen to forsøk med stimulering, men jeg kommer ikke til å benytte meg av disse. Orker ikke gå igjennom dette på nytt da jeg sannsynligvis bare vil kaste bort enda mer tid og penger. Har blitt nesten ett år eldre også. I januar fikk jeg ut 15 egg og av disse endte jeg opp med å være gravid i 4-5 dager ;) Sjansene for at jeg skal få mitt eget biologiske barn hadde sikkert vært tilstede dersom jeg hadde prøvd 5-10 runder til, men DET har jeg ikke tid og penger til :)

Planen videre er å kontakte Aleris for å få tatt en sjekk på livmora ift. om det er lurt eller i det hele tatt mulig å få fjernet de tre muskelknutene jeg har. Eller iallefall den ene knuta som er i kontakt med endometriet. En operasjon der koster over 30.000. Man vet jo ikke om fjerning av muskelknuter har mye å si for at embryoet skal feste seg og utvikle seg, men jeg kan ikke ta sjansen på å ikke prøve fjerne de.

Så blir det eggdonasjon i Hellas. Men det blir da på nyåret. Det koster 65000 + medisiner til meg selv. Reise og opphold også. Så dette blir dyrt. Pluss de pengene jeg kastet bort i Danmark... Regnet litt på det istad og alt som har hatt med IVF å gjøre til nå, inkludert kommende operasjon og eggdonasjon koster vel 250.000 (det er inkludert donorstrå.).

Beklager at jeg babler i veg. Jeg burde nok startet egen dagbok :rolleyes:
 
Hurra for mensen! (det var en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle si ;) ).

Håper det går strålende med stimuleringa og at det modnes mange fantastiske egg! *følger spent med* :)

Jeg har hatt dialog med Maigaard idag og bestemt meg for å avslutte behandlingen hos de. Kjøpte jo en "pakke" hos de i januar med 3 IVF-forsøk med egne egg, men har bare brukt ett forsøk (pluss fryseforsøket). Har da igjen to forsøk med stimulering, men jeg kommer ikke til å benytte meg av disse. Orker ikke gå igjennom dette på nytt da jeg sannsynligvis bare vil kaste bort enda mer tid og penger. Har blitt nesten ett år eldre også. I januar fikk jeg ut 15 egg og av disse endte jeg opp med å være gravid i 4-5 dager ;) Sjansene for at jeg skal få mitt eget biologiske barn hadde sikkert vært tilstede dersom jeg hadde prøvd 5-10 runder til, men DET har jeg ikke tid og penger til :)

Planen videre er å kontakte Aleris for å få tatt en sjekk på livmora ift. om det er lurt eller i det hele tatt mulig å få fjernet de tre muskelknutene jeg har. Eller iallefall den ene knuta som er i kontakt med endometriet. En operasjon der koster over 30.000. Man vet jo ikke om fjerning av muskelknuter har mye å si for at embryoet skal feste seg og utvikle seg, men jeg kan ikke ta sjansen på å ikke prøve fjerne de.

Så blir det eggdonasjon i Hellas. Men det blir da på nyåret. Det koster 65000 + medisiner til meg selv. Reise og opphold også. Så dette blir dyrt. Pluss de pengene jeg kastet bort i Danmark... Regnet litt på det istad og alt som har hatt med IVF å gjøre til nå, inkludert kommende operasjon og eggdonasjon koster vel 250.000 (det er inkludert donorstrå.).

Beklager at jeg babler i veg. Jeg burde nok startet egen dagbok :rolleyes:
Hei!
Jeg vil bare si at jeg slet med ufrivillig barnløshet og ble henvist til Riksen i en alder av 37. Var 38 da jeg kom i gang. Hadde fin AMH og fikk 5 blasto på første forsøk. Har muskelknuter i livmor og ble informert om at dette kunne ha noe å si. Hadde to forsøk, et fersk og et frys, begge resulterte i HCG stigning, men var begge over før uke 6. Ble henvist til operasjon (hysteroskopi på ullevål) og ved første innsett etter operasjon satt det. Er nå gravid i uke 15. Jeg ville definitivt bedt om henvisning til operasjon før jeg avsluttet behandling med egne egg når du får flere blasto.
Vennlig hilsen Maika
 
Hei!
Jeg vil bare si at jeg slet med ufrivillig barnløshet og ble henvist til Riksen i en alder av 37. Var 38 da jeg kom i gang. Hadde fin AMH og fikk 5 blasto på første forsøk. Har muskelknuter i livmor og ble informert om at dette kunne ha noe å si. Hadde to forsøk, et fersk og et frys, begge resulterte i HCG stigning, men var begge over før uke 6. Ble henvist til operasjon (hysteroskopi på ullevål) og ved første innsett etter operasjon satt det. Er nå gravid i uke 15. Jeg ville definitivt bedt om henvisning til operasjon før jeg avsluttet behandling med egne egg når du får flere blasto.
Vennlig hilsen Maika

Hei Maika! Fantastisk flott at det ordnet seg for deg, høres ut som muskelknutene skapte trøbbel for deg ja. Tenker det samme kan gjelder meg. Jeg fikk dessverre bare èn blastocyst, av 15 egg. Og jeg nærmer meg 41 år. Tida går så fort og pengene flyr. Jeg vil heller investere i en yngre dames egg, og øke sjansene mine fra 20% med egne egg til 65-70% med donoregg pr. innsett. Hadde jeg vært litt yngre hadde jeg prøvd litt til med egne egg. Men jeg tør rett og slett ikke mer.

Kos deg masse med graviditeten og gratulerer så mye :Heartred
 
Legger denne inn i ny tråd:

Da er det nok over for meg.. Etter positiv Babyplan onsdag forrige uke tok jeg første Clearblue digital på torsdag (13 dpo) og den viste Gravid 1-2. Tok en CB digital til på fredag (14 dpo), også Gravid 1-2.

Idag er det 18 dpo og jeg tok en CB digital for å se om jeg fikk ukesindikat på 2-3. Men testen viser Ikke gravid.. I helga har jeg testa med 3 RFSU sine "test ofte" strimler og fått ekstremt svake streker på alle. Jeg leste på nett at mange har negative erfaringer med disse, og at de for enkelte ikke viser tydelig positiv før etter 6 uker.. Så jeg håpet at dette også gjalt meg, at RFSU-testene rett og slett var lite sensitive for hcg.

Jeg testa nå idag med CB digital på urin som var 3,5 time. Urinen er ganske klar. Jeg har drikket vann jevnlig idag. Jeg aner ikke om dette kan gi utslag slik at det er lite hcg i urinen. Samtidig burde jo hcg vært såpass høy nå, 18 dpo, at digitaltesten fanget det opp.

Jeg regner med at dette kanskje kan ha vært en kjemisk graviditet? Eller en missed abortion?

Legger ved bilde av strimlene fra CB digital, øverst er første test, nederst er testen fra idag (ikke gravid).


Jeg har fortsatt symptomer. Stikkingene i livmoren har kommet litt tilbake siste døgnet. Ømme bryster. Litt kvalm innimellom. Må tisse hele tiden. Det er vel ikke mer håp.

Vis vedlegget 336362
Dette var skikkelig trist og leit å høre FrøkenBlå :( Vil tro at testene hadde fanget opp hcg nå selv med utvannet urin, om det er en MA ville sikkert også testen fortsatt vært positiv. Ta kontakt med fastlegen for blodprøve om du ikke får mensen snart, så er du sikker. Det er vanskelig å komme med trøstende ord, men du har full forståelse for de dystre tankene og synes ikke du skal være redd for å ventilere litt her :Heartpink Ser du allerede har bestemt deg for hva du vil gjøre videre og håper du holder oss oppdatert! Takk og pris for at det finnes hjelp å få!
 
Hurra for mensen! (det var en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle si ;) ).



Så blir det eggdonasjon i Hellas. Men det blir da på nyåret. Det koster 65000 + medisiner til meg selv. Reise og opphold også. Så dette blir dyrt. Pluss de pengene jeg kastet bort i Danmark... Regnet litt på det istad og alt som har hatt med IVF å gjøre til nå, inkludert kommende operasjon og eggdonasjon koster vel 250.000 (det er inkludert donorstrå.).

Beklager at jeg babler i veg. Jeg burde nok startet egen dagbok :rolleyes:

Har du lyst å dele hvorfor du velger Hellas for ED?
 
Hurra for mensen! (det var en setning jeg aldri hadde trodd jeg skulle si ;) ).

Håper det går strålende med stimuleringa og at det modnes mange fantastiske egg! *følger spent med* :)

Jeg har hatt dialog med Maigaard idag og bestemt meg for å avslutte behandlingen hos de. Kjøpte jo en "pakke" hos de i januar med 3 IVF-forsøk med egne egg, men har bare brukt ett forsøk (pluss fryseforsøket). Har da igjen to forsøk med stimulering, men jeg kommer ikke til å benytte meg av disse. Orker ikke gå igjennom dette på nytt da jeg sannsynligvis bare vil kaste bort enda mer tid og penger. Har blitt nesten ett år eldre også. I januar fikk jeg ut 15 egg og av disse endte jeg opp med å være gravid i 4-5 dager ;) Sjansene for at jeg skal få mitt eget biologiske barn hadde sikkert vært tilstede dersom jeg hadde prøvd 5-10 runder til, men DET har jeg ikke tid og penger til :)

Planen videre er å kontakte Aleris for å få tatt en sjekk på livmora ift. om det er lurt eller i det hele tatt mulig å få fjernet de tre muskelknutene jeg har. Eller iallefall den ene knuta som er i kontakt med endometriet. En operasjon der koster over 30.000. Man vet jo ikke om fjerning av muskelknuter har mye å si for at embryoet skal feste seg og utvikle seg, men jeg kan ikke ta sjansen på å ikke prøve fjerne de.

Så blir det eggdonasjon i Hellas. Men det blir da på nyåret. Det koster 65000 + medisiner til meg selv. Reise og opphold også. Så dette blir dyrt. Pluss de pengene jeg kastet bort i Danmark... Regnet litt på det istad og alt som har hatt med IVF å gjøre til nå, inkludert kommende operasjon og eggdonasjon koster vel 250.000 (det er inkludert donorstrå.).

Beklager at jeg babler i veg. Jeg burde nok startet egen dagbok :rolleyes:

Hurra for mensen denne mnd, men neste kan den holde seg laaaaaangt borte!;)
Jeg er heeeeelt nervevrak allerede:nailbiting::nailbiting: Livredd for at egga ikke skal vokse tilstrekkelig, og forsøket skal bli avbrutt:banghead: Jeg holder deg oppdatert:dance008


Jeg skjønner godt at du ikke ønsker noen flere forsøk med egne egg mtp opplevelsene du har hatt, har tenkt selv å benytte meg av ED om dette her ikke funker. Men, siden du har betalt for to forsøk til vil du ikke benytte deg av de? Tenk om det er muskel knutene som lager krøll? Da kan du jo ta ut egg legge de på frys, fjerne muskel knutene, og forsøke igjen med egne egg... Uansett om det er disse knutene som lager trøbbel så vil det ikke gå med ED? Eller er jeg helt på jordet:wideyed::wideyed:

Synes det er fint at du er så åpen og reflektert, viktig å få satt ord på ting, og dette er det perfekte stedet. Så fortsett å «bable» i vei, jeg sluker hvert ord med interesse:bookworm:
 
Fine damer her, takk for støtte. ❤️ Dessverre blei dei dårlege nyheitene bekrefta på kontroll i dag. Håpet er ute for dette embryoet... Det var fortsatt litt hjerteaktivitet, men både embryo og fostersekk var for små. Så no må eg gjennom medisinsk abort. Aldeles grusomt! :smiley-angry017

Heldigvis var gyn tydeleg på at hen er 100% sikker på at embryoet ikkje er levedyktig. Eg har valget mellom medisinsk abort, eller å venta til kroppen ordnar opp sjølv, men det kan jo ta fleire veker. Så det er også heilt jævlig. Og me er ikkje klare for å gi opp søskendrømmen heilt enno, så då vil me jo gjerne koma i gang med prøving igjen så fort som mogleg.

Huff, det er altså så knalltøft dette gamet her at eg ikkje veit kor mykje meir eg og me orkar. Men me orkar iallfall litt til, det veit eg.

Godt at me kan heia på kvarandre gjennom alt det tøffe her! ❤️


Føler med deg.
Jeg er ofte innom og følger med på sidelinjen, med dere jeg fulgtes med før.

Vil bare trøste deg med at jeg opplevde en MA i desember, og ble gravid i 1. Fryseforsøk etterpå. Ikke mist håpet, selvom det er lettere sagt en gjort.
Ønsker deg lykke til.
 
Dette var skikkelig trist og leit å høre FrøkenBlå :( Vil tro at testene hadde fanget opp hcg nå selv med utvannet urin, om det er en MA ville sikkert også testen fortsatt vært positiv. Ta kontakt med fastlegen for blodprøve om du ikke får mensen snart, så er du sikker. Det er vanskelig å komme med trøstende ord, men du har full forståelse for de dystre tankene og synes ikke du skal være redd for å ventilere litt her :Heartpink Ser du allerede har bestemt deg for hva du vil gjøre videre og håper du holder oss oppdatert! Takk og pris for at det finnes hjelp å få!

Tusen takk for støtten, Lura :Heartpink Mensen har kommet igang nå og jeg føler meg helt som normalt, alt av symptomer som jeg kjente på er borte. Så jeg er definitivt ikke lenger gravid. Det er viktig å tørre åpne opp og kjenne på de vanskelige følelsene og fortvilelsen, og virkelig få det ut. Jeg hulka og skreik og var helt ute av meg. Det blir litt som en renselse. Men slike erfaringer setter jo en frykt i en, for at man aldri skal lykkes og at neste forsøk vil gå dårlig også, selv om det er med en yngre kvinnes egg. Men vi er jo stort sett mer robuste enn vi føler oss, når vi står midt opp i kjemiske graviditeter, SA og MA. Det finnes for de aller fleste muligheter for en plan B, C og D. Eggdonasjon og fosterhjem er mine plan B og C. Å skaffe seg hund blir plan D. ;) Anbefaler alle å lage seg slike planer og visualisere seg hvor godt livet kan være med de ulike alternativene. Men innerst inne vil vi jo alle få det til med egne egg. Nå har jeg måttet gi slipp på den drømmen, men jeg føler at det er helt OK. Sånn ble det bare!
 
Har du lyst å dele hvorfor du velger Hellas for ED?
Jeg har lest endel på forumet ønskebarn om mange som har hatt veldig gode erfaringer med å dra til Serum. Har vurdert ulike klinikker ift. pris og synes Serum virker som blant de rimeligste. Dessuten er jeg veldig glad i Hellas, det er vel det landet jeg har vært mest i og jeg føler meg litt hjemme der :Heartpink Når det er sagt er jeg fortsatt litt i tenkeboksen, da jeg også vurderer Cube i Praha. Ønskemamma var jo der. Jeg skal sende mail til Cube og høre om de er villig til å ta imot en enslig kvinne for ED. De sier jo at de kun behandler par. Men ønskemamma var jo enslig. Så med mindre hun fikk noen til å spille rolle som hennes partner så kan det jo tenkes at Cube aksepterer single kvinner, sånn "under uoffisielt" :)

Har du erfaring med noen klinikker ift. ED? :)
 
Hurra for mensen denne mnd, men neste kan den holde seg laaaaaangt borte!;)
Jeg er heeeeelt nervevrak allerede:nailbiting::nailbiting: Livredd for at egga ikke skal vokse tilstrekkelig, og forsøket skal bli avbrutt:banghead: Jeg holder deg oppdatert:dance008


Jeg skjønner godt at du ikke ønsker noen flere forsøk med egne egg mtp opplevelsene du har hatt, har tenkt selv å benytte meg av ED om dette her ikke funker. Men, siden du har betalt for to forsøk til vil du ikke benytte deg av de? Tenk om det er muskel knutene som lager krøll? Da kan du jo ta ut egg legge de på frys, fjerne muskel knutene, og forsøke igjen med egne egg... Uansett om det er disse knutene som lager trøbbel så vil det ikke gå med ED? Eller er jeg helt på jordet:wideyed::wideyed:

Synes det er fint at du er så åpen og reflektert, viktig å få satt ord på ting, og dette er det perfekte stedet. Så fortsett å «bable» i vei, jeg sluker hvert ord med interesse:bookworm:

Hehe, kjenner meg igjen mht frykten for at man ikke skal respondere godt nok på stimuleringa. Jeg var overbevist om at jeg ikke hadde noen follikler som utvikla seg, så ble veldig overrasket på ultralyd når alt hadde utvikla seg helt fint. Tror dette kommer til å gå kjempebra for deg, du får følge opp medisineringen til punkt og prikke, ta omega 3-kapsler og trene/gå turer. Jeg har tro på at omega 3 kan redusere betennelsestilstander, og trening hjelper ift. blodsirkulasjon slik at slimhinnen blir tykk nok. Sink og magnesiumtilskudd skal også være bra.

Skulle gjerne benytta meg av de to siste forsøkene jeg har til gode ved Maigaard, men totalt kommer det til å koste meg bortimot 30.000 i medisiner og kanskje 16.000 i fly/opphold. Pluss at jeg må ha ICSI, som også koster. Og jeg blir jo bare eldre. Jeg kan jo ikke vite at eggkvaliteten min er for dårlig, men av de 15 egga jeg fikk ut i januar ble bare 4 normalt befruktet, og av disse satt jeg igjen med 1 blastocyst. Det fortvilende er at man ikke kan vite om det var blastocysten som var abnormal eller om det var muskelknuter eller andre ting som gjorde at jeg hadde en kjemisk graviditet. Så alt blir jo bare et sjansespill. Det viktigste for meg nå er å ikke kaste bort unødvendig mer tid og penger på noe som har lav sannsynlighet for å fungere.

Det stemmer nok det du skriver, at dersom muskelknutene gjør at embryoet ikke kan feste seg skikkelig og utvikle seg, så vil heller ikke ED fungere. Det jeg har tenkt på iløpet av dagen idag er å først prøve ett forsøk med ED, som forhåpentligvis ender med minst 2 blastocyster, og se om jeg blir gravid på første forsøk. Hvis ikke så kan jeg forsøke å operere vekk muskelknutene etterpå og deretter prøve ED fryseforsøk. Jeg har så lite lyst på operasjon, og det fører jo mest sannsynlig til arrvev som i seg selv kan gjøre det vanskeligere å bli gravid (kanskje redusere muligheten enda mer enn muskelknutene i seg selv). Leste dessuten en forskningstudie som er ganske ny, som viste at av 5500 kvinner totalt hadde både gruppa med muskelknuter og gruppa uten muskelknuter 11% sjanse for å ikke lykkes med å bli gravide og føde et barn. De konkluderte med at muskelknuter vanligvis ikke har negativ innvirkning på sjanser for å bli gravid. Samtidig finnes det flere studier som sier det motsatte.

Det er et dilemma jeg er i. Ser frem til å snakke med Aleris og høre hva de tenker. Jeg må uansett få tatt en hysteroskopi for å se om det kan være andre ting i livmora som lager krøll, som skillevegg, cyster eller polypper.

Skulle ønske du kunne få de to resterende forsøkene jeg har ved Maigaard! Kanskje jeg skal sende de en mail og høre om de kan ta imot en "innbytter" ;)
 
Å
Hehe, kjenner meg igjen mht frykten for at man ikke skal respondere godt nok på stimuleringa. Jeg var overbevist om at jeg ikke hadde noen follikler som utvikla seg, så ble veldig overrasket på ultralyd når alt hadde utvikla seg helt fint. Tror dette kommer til å gå kjempebra for deg, du får følge opp medisineringen til punkt og prikke, ta omega 3-kapsler og trene/gå turer. Jeg har tro på at omega 3 kan redusere betennelsestilstander, og trening hjelper ift. blodsirkulasjon slik at slimhinnen blir tykk nok. Sink og magnesiumtilskudd skal også være bra.

Skulle gjerne benytta meg av de to siste forsøkene jeg har til gode ved Maigaard, men totalt kommer det til å koste meg bortimot 30.000 i medisiner og kanskje 16.000 i fly/opphold. Pluss at jeg må ha ICSI, som også koster. Og jeg blir jo bare eldre. Jeg kan jo ikke vite at eggkvaliteten min er for dårlig, men av de 15 egga jeg fikk ut i januar ble bare 4 normalt befruktet, og av disse satt jeg igjen med 1 blastocyst. Det fortvilende er at man ikke kan vite om det var blastocysten som var abnormal eller om det var muskelknuter eller andre ting som gjorde at jeg hadde en kjemisk graviditet. Så alt blir jo bare et sjansespill. Det viktigste for meg nå er å ikke kaste bort unødvendig mer tid og penger på noe som har lav sannsynlighet for å fungere.

Det stemmer nok det du skriver, at dersom muskelknutene gjør at embryoet ikke kan feste seg skikkelig og utvikle seg, så vil heller ikke ED fungere. Det jeg har tenkt på iløpet av dagen idag er å først prøve ett forsøk med ED, som forhåpentligvis ender med minst 2 blastocyster, og se om jeg blir gravid på første forsøk. Hvis ikke så kan jeg forsøke å operere vekk muskelknutene etterpå og deretter prøve ED fryseforsøk. Jeg har så lite lyst på operasjon, og det fører jo mest sannsynlig til arrvev som i seg selv kan gjøre det vanskeligere å bli gravid (kanskje redusere muligheten enda mer enn muskelknutene i seg selv). Leste dessuten en forskningstudie som er ganske ny, som viste at av 5500 kvinner totalt hadde både gruppa med muskelknuter og gruppa uten muskelknuter 11% sjanse for å ikke lykkes med å bli gravide og føde et barn. De konkluderte med at muskelknuter vanligvis ikke har negativ innvirkning på sjanser for å bli gravid. Samtidig finnes det flere studier som sier det motsatte.

Det er et dilemma jeg er i. Ser frem til å snakke med Aleris og høre hva de tenker. Jeg må uansett få tatt en hysteroskopi for å se om det kan være andre ting i livmora som lager krøll, som skillevegg, cyster eller polypper.

Skulle ønske du kunne få de to resterende forsøkene jeg har ved Maigaard! Kanskje jeg skal sende de en mail og høre om de kan ta imot en "innbytter" ;)

Du:love022 Så utrolig omtenksomt av deg å i det hele tatt tenke tanken på å ville gi bort to forsøk til meg, et menneske du ikke kjenner en gang! blir helt rørt jeg:oops:

Det virker som du har det ganske klart for deg mtp veien videre, du virker så rolig og reflektert så jeg blir nesten litt misunnelig;) Jeg håper at du klarer å få det til med egne egg, men det at du er så åpen om ED er så fint! Så du nevnte i en annen tråd her plan A,B og C, og plan C eller D var å skaffe seg hund, allerede kommet til plan D jeg da:joyful: Har en liten en på 4 år som er min lille baby, kunne ikke klart meg uten henne:Heartred

Når det er sagt så er 1 dagen med hormoner snart over, har ikke merket noe til bivirkninger, kommer kanskje litt senere:confused005 Skal på nattevakt i morgen natt, så dagene kommer til å gå fort mot første scanning:nailbiting: Jeg tror jeg dropper å lese her på forumet i en liten stund, blir så stressa, pessimistisk og lei meg når jeg leser om de som blir gravide og det ender i kjemisk, SA og MA. Må holde motet oppe litt, ellers så blir prosessen tung. Men hvis du vil kan du bare sende meg en sånn melding på innboksen her:happy: Synes det er så betryggende å ha noen å dele erfaringer med i samme situasjon:shy:
 
Jeg har lest endel på forumet ønskebarn om mange som har hatt veldig gode erfaringer med å dra til Serum. Har vurdert ulike klinikker ift. pris og synes Serum virker som blant de rimeligste. Dessuten er jeg veldig glad i Hellas, det er vel det landet jeg har vært mest i og jeg føler meg litt hjemme der :Heartpink Når det er sagt er jeg fortsatt litt i tenkeboksen, da jeg også vurderer Cube i Praha. Ønskemamma var jo der. Jeg skal sende mail til Cube og høre om de er villig til å ta imot en enslig kvinne for ED. De sier jo at de kun behandler par. Men ønskemamma var jo enslig. Så med mindre hun fikk noen til å spille rolle som hennes partner så kan det jo tenkes at Cube aksepterer single kvinner, sånn "under uoffisielt" :)

Har du erfaring med noen klinikker ift. ED? :)

Vi skulle velge klinikk i juli, Spania falt bort pga koronasituasjonen, så da fortsatte vi samtaler med både Gennet i Tsjekkia og Finland. Vi endte opp med Finland pga koronasituasjonen. Prislistene som ligger ute i Finland er veldig merkelige, vi endte iallfall opp med å betale mye mindre enn hva prislisten tilsa. Brukte egg fra eggbanken og dermed var det ingen ventetid. Aner ikke hvordan de er hvis du har tilleggsutnordringer.
 
Hei jenter :) Vært litt fraværende denne uken, vært ganske busy retten og sletten! FrøkenBlå; trist å lese at du ikke lengre er gravid. Likevel godt å se at du ser fremover :) Jeg heier på deg og skjønner godt at du velger den veien videre :) I hvilken kategori skal jeg sette deg...? Venter på oppstart? Smuta; tenkt på deg hver dag og håper det går bra med deg. Jeg vet du har det tungt, og håper du snart vil få det bedre :HeartredVårsol: Du er i tankene hver dag! Kur 2 overstått? NESTEN HALVVEIS!! Du er RÅ!! :HeartredAlle dere andre; spennende tider for oss alle! Jeg setter min 5 sprøyte med menopur ikveld og skal til gynekologen på torsdag. Jeg har høstferie denne uken. Jeg manner meg opp til å ringe daglig leder på torsdag og si at jeg blir sykemeldt i to uker! En lett og grei samtale i hodet mitt, må bare ikke snakke altfor mye og vikle meg inn i ting :happy093.Vi har ikke helt bestemt oss for transporten vi skal velge til Århus, men å kjøre hele veien med en 1 1/2 åring er uaktuelt. Så det blir nok en ferge.... Antar det er lite trykk nå i oktober, så anser det som relativt trygt. Jeg tar med overflatesprit og spiter armlener og det som er! Håper alle har en så fin lørdag man kan ha utifra situasjonen man befinner seg i :)
 
Å

Du:love022 Så utrolig omtenksomt av deg å i det hele tatt tenke tanken på å ville gi bort to forsøk til meg, et menneske du ikke kjenner en gang! blir helt rørt jeg:oops:

Det virker som du har det ganske klart for deg mtp veien videre, du virker så rolig og reflektert så jeg blir nesten litt misunnelig;) Jeg håper at du klarer å få det til med egne egg, men det at du er så åpen om ED er så fint! Så du nevnte i en annen tråd her plan A,B og C, og plan C eller D var å skaffe seg hund, allerede kommet til plan D jeg da:joyful: Har en liten en på 4 år som er min lille baby, kunne ikke klart meg uten henne:Heartred

Når det er sagt så er 1 dagen med hormoner snart over, har ikke merket noe til bivirkninger, kommer kanskje litt senere:confused005 Skal på nattevakt i morgen natt, så dagene kommer til å gå fort mot første scanning:nailbiting: Jeg tror jeg dropper å lese her på forumet i en liten stund, blir så stressa, pessimistisk og lei meg når jeg leser om de som blir gravide og det ender i kjemisk, SA og MA. Må holde motet oppe litt, ellers så blir prosessen tung. Men hvis du vil kan du bare sende meg en sånn melding på innboksen her:happy: Synes det er så betryggende å ha noen å dele erfaringer med i samme situasjon:shy:


Masse, masse lykke til :) Veldig forståelig at du ønsker å koble litt ut, muligens jeg gjør det samme når vi drar til Århus.
 
Heisann!
Litt fraværende denne uken jeg også, har fått oss hund og vært på hyttetur, godt å oppleve mestring og kjenne at kroppen fungerer i denne perioden også. Formen er bedre enn etter sist dose heldigvis, så jeg har vært mer aktiv og lagt alt dette med ivf litt på hyllen nå. Konsentrerer meg om å bli frisk og ferdig først og fremst med cellekurene i desember er målet. Så får nyåret heller inneholde alt det jeg har lagt på vent håper jeg!:smiley-angelic001

Men jeg følger med dere og tenker på dere, veldig spennende med ny Danmarkstur for deg Saltvann, dette blir så bra, denne gangen skal alt gå bra! Håper vi får følge deg nedover på reisen igjen, jeg heier på deg og den fine positive innstillingen din, du er rå!:wav

Tenker på Smuta og sender mange varme og gode tanker i denne tiden, ta vare på deg selv:Heartred

Frøken Blå, så trist å lese at du mistet, men jeg ser du har en ny plan som du har mer troen på og det er nok veldig godt. Jeg har også en alternativ plan B, C osv dersom ting ikke går. Jeg har vel nå egentlig innfunnet meg mer med at livet ikke alltid blir slik som man ønsker og planlegger. Ting kommer i veien, livet må plutselig omrokkeres, nye valg og planer må taes. Tenker det viktigste er at man har prøvd det man kan for å nå målet og drømmen. Mer kan man ikke gjøre annet, det er utenfor vår makt uansett. Vil ikke bruke resten av livet mitt i sorg på å savne et barn som aldri kom, da må jeg handle, gjøre noe annet, legge inn kreftene mine i noe annet som gir mening som fosterhjem, adopsjon, jobbing med barn, ect. Jeg har ikke gitt opp håpet, men merker jeg lager meg flere alternative utveier nå ser jeg, rett og slett for å sikre meg selv og ta kontroll over min livskvalitet. Men det er en stund til jeg kommer dit altså, først skal jeg prøve det jeg kan og hente frem all styrke og håp i meg igjen:Heartred Håper vi får være med deg på reisen din til Hellas, så spennende og fint at du tar det grepet, beundringsverdig!
Til alle dere jenter her inne: håper søndagen deres ellers er fin:flower
Klem fra Vårsol:love7

Hei jenter :) Vært litt fraværende denne uken, vært ganske busy retten og sletten! FrøkenBlå; trist å lese at du ikke lengre er gravid. Likevel godt å se at du ser fremover :) Jeg heier på deg og skjønner godt at du velger den veien videre :) I hvilken kategori skal jeg sette deg...? Venter på oppstart? Smuta; tenkt på deg hver dag og håper det går bra med deg. Jeg vet du har det tungt, og håper du snart vil få det bedre :HeartredVårsol: Du er i tankene hver dag! Kur 2 overstått? NESTEN HALVVEIS!! Du er RÅ!! :HeartredAlle dere andre; spennende tider for oss alle! Jeg setter min 5 sprøyte med menopur ikveld og skal til gynekologen på torsdag. Jeg har høstferie denne uken. Jeg manner meg opp til å ringe daglig leder på torsdag og si at jeg blir sykemeldt i to uker! En lett og grei samtale i hodet mitt, må bare ikke snakke altfor mye og vikle meg inn i ting :happy093.Vi har ikke helt bestemt oss for transporten vi skal velge til Århus, men å kjøre hele veien med en 1 1/2 åring er uaktuelt. Så det blir nok en ferge.... Antar det er lite trykk nå i oktober, så anser det som relativt trygt. Jeg tar med overflatesprit og spiter armlener og det som er! Håper alle har en så fin lørdag man kan ha utifra situasjonen man befinner seg i :)
 
Last edited:
God morgen, testing etter EL er startet og test nummer to i dag. Ingen smiletegn enda, så da er kroppen litt sen dette gangen. Nå gjelder det å ikke få smiletegn i morgen eller tirsdag, da blir det utsatt. Nervepirrende , men godt en runde uten medisiner. Tenker på dere her inne, og håper det går veien for oss alle snart. Vårsol, håper du koser deg med lille hunden og slapper av på best mulig måte❤️Spennnede å føle deg saltvann som skal til Danmark, lykke til ❤️ Stor klem til dere alle❤️❤️
 
Hei alle gode damer her. Takk for all støtte, det betyr mykje! ❤️

Då har eg gjennomført den medisinske aborten, hadde frykteleg vonde smerter i starten. Eg har jo vore gjennom fødsel før og det var altså som tidlege rier. Jævlig! Men hadde heldigvis fått med meg ein solid dose smertestillande, så sparte ikkje på dei. Men var vondt likevel. Har hatt ganske moderat blødning, så den delen har vore meir håndterbar. Huff altså, verkeleg ei stor fysisk og psykisk påkjenning. Og har hatt angst for at det aldri skal gå, som eg er sikker på at fleire kjenner seg igjen i her inne.

Men kjenner meg samtidig letta over at det verste forhåpentlegvis er over. No treng kroppen min å restituera seg og det skal iallfall bli godt med ein pause frå medisinane... Og blir fint å få litt meir overskudd til min nydelege fireåring, ikkje godt å kjenna på at eg har hatt mindre energi til overs for henne.

Og på sikt må eg og mannen få mobilisert nye krefter til nytt forsøk. I mellomtida skal me sjølvsagt også prøva på eiga hand. Skal halda dykk oppdaterte her i den fine tråden vår, og eg har også ei dagbok inne på skjult om det er andre som er der.

Håpar Saltvann, Vårsol, Frøken Blå, NyPrøver, Solomor og alle dykk andre også vil halda oss oppdaterte her i heiagjengen vår. Vil gjerne følgja dykk vidare gjennom opp- og nedturar! ❤️

Lykke til med alle tøffe ting som pågår til alle. Kryssar fingrar og tær for at det blir ein særdeles fruktbar høst her i gruppa!!!
:signs003
 
Hei alle fine damer:flower
Leser gjennom meldingene deres, og det første som slår meg er hvor vanvittig tøffe alle er. Alle har sine oppturer og mange bare nedturer, men like vel holder dere hverandre oppdaterte og heier på hverandre:Heartred:Heartred

Selv klarte jeg ikke å forholde meg til forumet etter at vi hadde et mislykket fryseforsøk i sommer. Nå har jeg nettopp fylt 40 år, og har nettopp startet på et nytt forsøk. Utrolig hvordan kroppen klarer å mobilisere seg, når det er noe man har veldig lyst til få til. Går på sprøyter nå, og har min første kontroll på sykehuset på fredagen.
 
Back
Topp