Vi over 38 ❤️

Tusen takk, Solomor! Har tenkt på deg også, og ser at alt har gått bra etter at du ble gravid og at det nærmer seg møte med en ny verdensborger nå, og det er så gledelig og fenomentalt :dance008:happy093:happy093. Hvordan har du valgt å gjøre det mht. Covid-vaksina? :)

Alt gikk etter planen etter fryseforsøk nr 2:) Jeg er nå 31 uker på vei, og det er bare 9 uker:wideyed: igjen. Snart får jeg se lillegutt:Heartblue Bekymringene går ikke over uansett hvor langt man er på vei da, det er litt slitsomt. Lurer på om det er aldreren:bored:

Covid vaksinen hat jeg takket nei til, ønsker ikke å utsette han lille eller meg for den, kunne aldri ha tilgitt meg selv om den hadde skadet lille gull. Nå ble jeg gravid i Desember så det var ikke aktuelt å vaksinere gravid akkurat da uansett, retningslinjene har jo forandret seg siden da, vet ikke hva som blir anbefalt nå. Ting er jo selvfølgelig mye lettere når man er vaksinert, så jeg hadde nok tatt den nå om jeg hadde planer om å bli gravid. Har du tatt den?

God helg ❤️Jeg er den som innrømmer en ting: savner veldig et kaldt glass bobler på denne tiden!

Oh me too!!! Me too.. Har to venner her i Dar som jeg kjenner fra Sør-Sudan. Vi var de tre musketerer som alltid fant på mye gøy sammen. Vi er nå 2.5… vi går ut og spiser middag sammen, så går jeg hjem og legger meg og de to andre fortsetter på byen. Ahh.. savner en skikkelig fest med de to menneskene. Men premien i i desember er verdt det :Heartred

Sundowners på rooftop’en hvor jeg bor

Vedlegg

• 040E52D9-DA33-41A0-8119-5AF27FD091D3.jpeg
    040E52D9-DA33-41A0-8119-5AF27FD091D3.jpeg
    56,4 KB · Visninger: 82
Oh me too!!! Me too.. Har to venner her i Dar som jeg kjenner fra Sør-Sudan. Vi var de tre musketerer som alltid fant på mye gøy sammen. Vi er nå 2.5… vi går ut og spiser middag sammen, så går jeg hjem og legger meg og de to andre fortsetter på byen. Ahh.. savner en skikkelig fest med de to menneskene. Men premien i i desember er verdt det :Heartred

Godt noen sier samme som meg, ja jeg elsker premien ut av dette! Men det og være « voksen» og den personen man er, er «rart « å ikke kunne være i en alder av 30++:hilarious::hilarious:

Godt noen sier samme som meg, ja jeg elsker premien ut av dette! Men det og være « voksen» og den personen man er, er «rart « å ikke kunne være i en alder av 30++:hilarious::hilarious:

Vi skal starte noe renovering hjemme i august. Dette har vært planlagt i over ett år men korona har støvsugd markedet for gode håndverkere så ventetiden har vært lang. Vi skal bygge ny reol ved spisestua som skal gå gulv til tak og vegg til vegg.. og jeg ser på vinskap som kan passe inn ;) Planlegger for livet etter 5 desember :dance018

Åhhh, den rooftop'en så fantastisk ut. Vennene dine også. Snille øyne har de :joyful:

Premien i desember er definitivt verdt det :Heartred

Vi hadde en skremmende opplevelse idag. Vi hadde invitert familie til brunsj. Jeg lagde amerikanske pannekaker, og tilbehør var blant annet bacon. Lillemann hadde veldig lyst på bacon, veldig nysgjerrig liten tass, som stort sett spiser det samme som oss. (Han fyller 3 i oktober, men ble som kjent født i uke 27.)

Før jeg skriver videre, så må jeg bare si at vi vet godt at bacon er svært salt, og at små nyrer ikke har godt av det. Vi er derfor svært påpasselig med det. Samtidig syns vi det er flott at han elsker mat, er nysgjerrig og vil smake på alt. Bacon spiser vi så og si aldri.

Anyway (ja, jeg vet jeg ofte skriver veldig langt :laughing001) Han fikk en liten "remse" på tallerkenen sin, og jeg skar opp i små biter. Jeg satt ved siden av han, men som vertinne gikk blikket mitt litt rundt til gjestene vi hadde. Idet jeg ser på han, ser jeg at han har satt fast bacon i halsen. Han brekker seg og har helt panikk i øynene. Idet jeg kaster meg over han og drar han opp av barnestolen, blir han mørkerød i ansiktet. Jeg får et godt og riktig grep på han, mannen står foran, og jeg slår og slår med flat hånd mellom skulderbladene hans. Sekundene går, og tusen tanker strømmer gjennom tankene mine. Jeg tenker på vår tidligere nabo, lege på Ullevål, skal vi ringe 113? Er dette slutten for han? Tilslutt, etter et minutt, (kom vi frem til etterpå) kom baconet ut.

Takk og lov!! Han var helt ferdig etterpå, sikkert en skremmende opplevelse for han også. Vi har snakket med han om det, vil nødig at han bare skal tenke på at "mamma slo meg", men at mamma faktisk slo på ryggen fordi det satt fast mat i halsen.

Da vi badet ute i hagen noen timer senere, kjente jeg meg veldig takknemlig og er så glad for alt jeg har. Så nå er det HELT SLUTT på spising i bilen på lange strekninger.

Håper alle dere skjønne jenter har en topp kveld! :)

Last edited:
Vi hadde en skremmende opplevelse idag. Vi hadde invitert familie til brunsj. Jeg lagde amerikanske pannekaker, og tilbehør var blant annet bacon. Lillemann hadde veldig lyst på bacon, veldig nysgjerrig liten tass, som stort sett spiser det samme som oss. (Han fyller 3 i oktober, men ble som kjent født i uke 27.)

Før jeg skriver videre, så må jeg bare si at vi vet godt at bacon er svært salt, og at små nyrer ikke har godt av det. Vi er derfor svært påpasselig med det. Samtidig syns vi det er flott at han elsker mat, er nysgjerrig og vil smake på alt. Bacon spiser vi så og si aldri.

Anyway (ja, jeg vet jeg ofte skriver veldig langt :laughing001) Han fikk en liten "remse" på tallerkenen sin, og jeg skar opp i små biter. Jeg satt ved siden av han, men som vertinne gikk blikket mitt litt rundt til gjestene vi hadde. (Flere meter unna.) Idet jeg ser på han, ser jeg at han har satt fast bacon i halsen. Han brekker seg og har helt panikk i øynene. Idet jeg kaster meg over han, drar han opp av barneskolen, blir han mørkerød i ansiktet. Jeg får et godt og riktig grep på han, mannen står foran, og jeg slår og slår med flat hånd mellom skulderbladene hans. Sekundene går, og tusen tanker strømmer gjennom tankene mine. Jeg tenker på vår tidligere nabo, lege på Ullevål, skal vi ringe 113? Er dette slutten for han? Tilslutt, etter et minutt, (kom vi frem til etterpå) kom baconet ut.

Takk og lov!! Han var helt ferdig etterpå, sikkert en skremmende opplevelse for han også. Vi har snakket med han om det, vil nødig at han bare skal tenke på at "mamma slo meg", men at mamma faktisk slo på ryggen fordi det satt fast mat i halsen.

Da vi badet ute i hagen noen timer senere, kjente jeg meg veldig takknemlig og er så glad for alt jeg har. Så nå er det HELT SLUTT på spising i bilen på lange strekninger.

Uff Saltvann for en forferdelig opplevelse :Heartred
Men så utrolig godt at det gikk bra :Heartred

Jeg har selv måtte gjort dette 3 ganger på vår sønn ( han glemmer å tygge ) så han får aldri lov å spise alene lenger :oops: Så kjenner godt panikken man føler på, de tusen tankene og takknemmligheten etterpå.

Kos dere masse sammen og ha en fin kveld du også!

Uff Saltvann for en forferdelig opplevelse :Heartred
Men så utrolig godt at det gikk bra :Heartred

Jeg har selv måtte gjort dette 3 ganger på vår sønn ( han glemmer å tygge ) så han får aldri lov å spise alene lenger :oops: Så kjenner godt panikken man føler på, de tusen tankene og takknemmligheten etterpå.

Kos dere masse sammen og ha en fin kveld du også!

Uff, ja, da vet du hvordan det er. Man må bare holde hodet kaldt, og gjøre det som trengs, men jeg skalv litt etterpå. Jeg har gjort noen "enkle" tidligere, men ikke så lenge. Aldri igjen.

Jeg tilbringer foreløpig kvelden alene. Mannen sitter i naboens carport og ser på fotball, og kidsa sover. Jeg prøver og ha "hyggelig" alenetid, men blir litt rastløs:hilarious: Skulle hatt en serie jeg følger med på alene, slik som "Et sted å høre til". Tror jeg setter på Frusterte fruer, eller så ser jeg litt på en dokumenter. Jeg begynte å se litt på dokumentaren om Oscar Pittorius igår mens det var kamp.

Anyway, nå er kampen snart slutt :laughing001 Kos deg og rug godt :)

Anyway (ja, jeg vet jeg ofte skriver veldig langt :laughing001) Han fikk en liten "remse" på tallerkenen sin, og jeg skar opp i små biter. Jeg satt ved siden av han, men som vertinne gikk blikket mitt litt rundt til gjestene vi hadde. Idet jeg ser på han, ser jeg at han har satt fast bacon i halsen. Han brekker seg og har helt panikk i øynene. Idet jeg kaster meg over han og drar han opp av barnestolen, blir han mørkerød i ansiktet. Jeg får et godt og riktig grep på han, mannen står foran, og jeg slår og slår med flat hånd mellom skulderbladene hans. Sekundene går, og tusen tanker strømmer gjennom tankene mine. Jeg tenker på vår tidligere nabo, lege på Ullevål, skal vi ringe 113? Er dette slutten for han? Tilslutt, etter et minutt, (kom vi frem til etterpå) kom baconet ut.

OMG!! Så skremmende og så bra det gikk bra. Førstehjelp som det der burde alle kunne, man vet aldri når noen trenger hjelp- store som små

-klem-

Uff, ja, da vet du hvordan det er. Man må bare holde hodet kaldt, og gjøre det som trengs, men jeg skalv litt etterpå. Jeg har gjort noen "enkle" tidligere, men ikke så lenge. Aldri igjen.

Jeg tilbringer foreløpig kvelden alene. Mannen sitter i naboens carport og ser på fotball, og kidsa sover. Jeg prøver og ha "hyggelig" alenetid, men blir litt rastløs:hilarious: Skulle hatt en serie jeg følger med på alene, slik som "Et sted å høre til". Tror jeg setter på Frusterte fruer, eller så ser jeg litt på en dokumenter. Jeg begynte å se litt på dokumentaren om Oscar Pittorius igår mens det var kamp.

Anyway, nå er kampen snart slutt :laughing001 Kos deg og rug godt :)
Ah, jeg hadde morgendater med meg selv og et sted å høre til. Kaffekopp og TV før jobb, hihi.
På jakt etter noe som er like bra og fengende.

Jeg satt inn et perfekt egg i går:Heartred

At egget er perfekt sier de egentlig hver gang, så kjenner jeg blir litt maktesløs. Hvorfor vil det ikke da sitte? Jeg spurte etter mer støttemedisiner men det vil de ikke gi til meg. At dette er sjette innsett på ett år, er det ingen som reflekterer over. Fader ta de altså:angryfire:laughing001 , men ja jeg kjenner jeg blir litt forbanna på de. Jeg blir kjempe dårlig av dette, så jeg skulle gjerne sluppet seks forsøk hvis det viser seg at de kunne gjort noe annerledes.

Nå skal hissige meg puste med magen, og ruge det jeg kan.

Last edited:

At egget er perfekt sier de egentlig hver gang, så kjenner jeg blir litt maktesløs. Hvorfor vil det ikke da sitte? Jeg spurte etter mer støttemedisiner men det vil de ikke gi til meg. At dette er sjette innsett på ett år, er det ingen som reflekterer over. Fader ta de altså:angryfire:laughing001 , men ja jeg kjenner jeg blir litt forbanna på de. Jeg blir kjempe dårlig av dette, så jeg skulle gjerne sluppet seks forsøk hvis det viser seg at de kunne gjort noe annerledes.

Åh, grattis som rugar, kjære du. ❤️ Eg flyttar deg! Stemmer det at dette no var IVF#2 og innsett #6? Og kryssar alt som kryssast kan for at dette er det berømte gullegget du har venta på.

Hurra!! Ja, skjønner du blir irritert! Kunne fastlegen din skrevet ut til deg, tror du? Jeg har vært i Danmark ved to anledninger, og der har de trua på crinone/lutinus kombinert med albyl-e 75 mg og prednisolon. Det har jeg fortsatt med siden, og fått på resept av klinikken min.

Nå satser vi på at det går veien denne gangen, ellers er det kanskje verdt et forsøk :)

OMG!! Så skremmende og så bra det gikk bra. Førstehjelp som det der burde alle kunne, man vet aldri når noen trenger hjelp- store som små

-klem-

Ja, det var skummelt. Barna har trengt et par "klaps" på ryggen tidligere og så klart og hoste det opp selv.

Ja, jeg er veldig glad for at jeg visste hva jeg skulle gjøre. Jeg fortalte det til en venninne, og hun sa at hun ikke hadde visst akkurat hvor hun skulle slått, og hadde tydd til Google. Da kan det være for sent.

Da jeg skulle ta med meg lillemann hjem etter 4 måneder på sykehus, ba vi om et "privat førstehjelpskurs" på rommet vårt på sykehuset. Helt topp!
Ikke at det skulle være noen større grunn for hjertestans, eller noe annet hos han enn hos andre, men det føltes trygt etter og ha levd i en tilværelse med han koblet på alarmer i ukesvis. Plutselig forsvant alle ledninger, og da føltes det godt og få oppfrisket kunnskapen før vi ble skrevet ut.

Man burde friske opp årlig :) Vi vet aldri når vi trenger det:Heartred

Ønsker deg en nydelig dag :Heartred

Gratulerer med et perfekt egg inn❤️ Spis mindre sukker, mye avokado og slapp helt av nå, så snakker du HARDT til kroppen som må skjerpe seg litt nå! :hilarious: Håper på det beste for deg. Stor klem ❤️❤️

Er dårlig med å være inne her nå i ferien, men tenker på dere. I dag har jeg enda en UL, før vi skal slappe helt av i to uker. Ferie på mann og meg, så nå må varmen og solen bare bli på himmelen. Ønsker dere en fin dag damer❤️

Ja, det var skummelt. Barna har trengt et par "klaps" på ryggen tidligere og så klart og hoste det opp selv.

Ja, jeg er veldig glad for at jeg visste hva jeg skulle gjøre. Jeg fortalte det til en venninne, og hun sa at hun ikke hadde visst akkurat hvor hun skulle slått, og hadde tydd til Google. Da kan det være for sent.

Da jeg skulle ta med meg lillemann hjem etter 4 måneder på sykehus, ba vi om et "privat førstehjelpskurs" på rommet vårt på sykehuset. Helt topp!
Ikke at det skulle være noen større grunn for hjertestans, eller noe annet hos han enn hos andre, men det føltes trygt etter og ha levd i en tilværelse med han koblet på alarmer i ukesvis. Plutselig forsvant alle ledninger, og da føltes det godt og få oppfrisket kunnskapen før vi ble skrevet ut.

Man burde friske opp årlig :) Vi vet aldri når vi trenger det:Heartred

Ønsker deg en nydelig dag :Heartred

Det var smart og en god reminder: lese seg opp på førstehjelp for spedbarn før småen kommer. Kan på voksne men de små er jo mye mer delikat.

Ha en GOD kveld! :Heartred

Back
Topp