Vi over 38 ❤️

Ja du er veldig heldig, så håper jeg at embryoet ditt fester seg :Heartred Er neste steg i prosessen en graviditetstest?

Jeg fikk telefon nå om at det ikke blir innsett på meg i dag, da embryoet ikke klarte seg. Veldig skuffende første forsøk.. og gikk slik jeg hadde fryktet :( Så neste nå blir at klinikken ringer meg igjen i løpet av uka, for å avklare prosessen videre. Begynner jo nå å lure på om klinikken i Danmark hadde rett... de anbefalte jo eggdonasjon :(
Nei og nei, stakkars deg, kjære Liille. Denne prosessen her er heilt jævlig. Og noko av det aller verste er å få den telefonen om at det ikkje blir innsett, den har eg også fått ein gong... Er så utruleg tøft å bli fratatt sjansen til å prøva før det verkeleg har begynt, liksom. Skal eg flytta deg over på «Venter på oppstart»? Håpar du får ei skikkeleg evaluering av klinikken. Ikkje gi opp dine egg enno! Så du har vore gjennom IVF i Danmark tidlegare? Styrkeklemmar! ❤️

Veldig interessant det du skriver om.
Litt spooky :nailbiting: eller kanskje bare intuisjon.
Kanskje registrerer kroppen mye mer enn bevisstheten vår klarer å prosessere.

For hvordan kan man forestille seg en situasjon, når kroppen gir beskjed? Liksom "Hei Dagni, god morgen, kontrollrommet snakker. 9 av 10 eggene dine er skit, men det ene som klarer seg, er topp. Slimhinna - check. Hormoner - check. Befruktning - Mother Nature, fix, please. Sjanser for vellykket graviditet - 99%".

Hadde vært artig :joyful: men jeg tror jeg ville kollapset om jeg fikk sånn kommunikasjon i hodet. :dead::facepalm::hilarious: Kalles det schizofreni, kanskje?

Jeg merker selv at jeg ble veldig overtroisk siden jeg startet. Var egentlig ikke det før. Tolker det som psykisk reaksjon. Ivf-kjøret er en tung psykisk påkjenning for meg personlig. Mye som står på spill, mye som kan gå galt og null kontroll whatsoever. F.x. tolket jeg det som dårlig tegn da jeg så likbil i starten av den stimuleringsrunden. Det kan gå måneder mellom hver gang jeg ser likbil. Men der og da måtte det skje - når jeg var så optimistisk og håpefull. Da var jeg lei meg.
Ja-ja. Ikke tenk at jeg er helt gale. Jeg har fortsatt kritisk sans. Men det er så lite som kan vippe meg av pinnen når jeg stimmer. Og så disse ideer ut av løse lufta. Hadde dem vært gode og beroligende, men det er stort sett bekymringer.

Jeg synes det er flott at du tillater deg å slappe av og nyte. At du lytter til kroppen og din sjette sans. Behold den roen og sikkerheten. Dem er mye verdt og lett å miste. Ha en fortsatt fin og fredelig rugeperiode!

Takk, Lysi! :Heartred Jeg skjønner som sagt ikke helt hvordan denne hjernen min virker, men det er veldig deilig å roe ned etter en hektisk uke.

For min del så tror jeg kanskje noe av det ligger i at de tingene jeg behøver hjelp til på klinikken er unnagjort (stimulering, sæddonor, befrukting, tilbakeføring). Det gir ingen mening egentlig. Jeg tipper at jeg kommer til å stresse mer neste uke, og da skal jeg rope ut om hjelp til dere!

Og jeg er så enig i det du skrev i en annen post - har så utrolig lyst til at oss godt voksne også skal lykkes! Håper vi alle får gode nyheter fremover!

Aaaaand ... here we go again :D

Jeg klarer ikke å la være å planlegge for alle mulige utfall!

Snakket nå nettopp med Medicus - jeg får 3-pakk hos dem fra august :woot:

Bankkonto: du får svi!
Eggstokkene: dere skal få gjennomgå! Nå igjen!
Nye berg- og dalbaner: Lysi kommer! :joyful:
.

Så gode nyheter! Håper jo egentlig ikke at du trenger de forsøkene, men så godt å ha det i bakhånd! :)

Så fantastisk at du ruger, kjære Dagni! Hurra! ❤️ Skal flytta deg over på rugelista. Kryssar fingrar og tær for at du er ein av dei heldige som får full klaff på første forsøk! :D

Tusen takk, Smuta! Nå skal jeg bare ta det rolig frem til neste uke. Spent på når nervene setter inn! Jeg er foreløpig uforskammet rolig :joyful:

Åh, så utruleg leit, kjære Litjmora. ❤️ Kor mange DPO er du? Er det heilt sikkert at alt håp er ute? Du får gi beskjed når du vil at eg skal flytta deg over på «venter på oppstart». Tusen takk også for så fine ord til meg, eg blei heilt rørt. Sender bøttevis av styrkeklemmar din veg. ❤️❤️❤️
13 dpo i dag. Tar en ny test om 2 dager når jeg skal ta blodprøve for å være sikker siden mensen holder seg unna, men har ikke så stor trua på at det gikk denne gangen heller.
Skal gi beskjed når jeg skal flyttes over :)

God morgen alle flotte damer.
En liten oppdatering fra meg. Fikk en negativ test i går og en tung dag. Mensen har ikke kommet, men smertene er der, så det er sikker bare progrestronstøtten som holder den unna. Trodde jeg hadde klart å klistre på gliset til familieselskap, men meldinger etter selskapet tydet på noe annet. Jeg kan visst nok leses som en åpen bok når det kommer til følelsene mine :oops: Sønnen min er ekstra fokusert på kos i dag så mulig han merker at mamma er litt lei seg han også :sorry: Og da blir jeg ekstra takknemlig for at jeg har fått et barn.
Nå har jeg satt igang baking og vasking og et nytt strikkeprosjekt for å distrahere meg selv litt.
Håper dere alle får en fin dag! Stor klem fra meg :Heartred
Ånei, det var leit å høre, ikke lett å holde maska da sikkert. De som kjenner oss godt kjenner gjerne pokerfjeset vårt også, på godt og vondt :) :Heartred Styrkeklem til deg

Ja du er veldig heldig, så håper jeg at embryoet ditt fester seg :Heartred Er neste steg i prosessen en graviditetstest?

Jeg fikk telefon nå om at det ikke blir innsett på meg i dag, da embryoet ikke klarte seg. Veldig skuffende første forsøk.. og gikk slik jeg hadde fryktet :( Så neste nå blir at klinikken ringer meg igjen i løpet av uka, for å avklare prosessen videre. Begynner jo nå å lure på om klinikken i Danmark hadde rett... de anbefalte jo eggdonasjon :(
Å nei, så leit Liille, trist når det er over før det har begynt liksom :Heartred Håper klinikken har svar og gode løsninger å tilby deg. Mange styrkeklemmer til deg

Aaaaand ... here we go again :D

Jeg klarer ikke å la være å planlegge for alle mulige utfall!

Snakket nå nettopp med Medicus - jeg får 3-pakk hos dem fra august :woot:

Bankkonto: du får svi!
Eggstokkene: dere skal få gjennomgå! Nå igjen!
Nye berg- og dalbaner: Lysi kommer! :joyful:

Kan noen si til meg: er ikke høydose FSH avhengighetsskapende? Det kan se sånn ut. Eller så liker noen bare å plages og pines :hilarious::hungover::dead: (meg).
Woho :smiley-bounce012 det må da være supert? De tilbyr ikke oss med overmodne egg 3 pac hvis det ikke er potensiale der, gratulerer. Håper jo du ikke trenger det, men gull uansett. Hurra

God morgen alle flotte damer.
En liten oppdatering fra meg. Fikk en negativ test i går og en tung dag. Mensen har ikke kommet, men smertene er der, så det er sikker bare progrestronstøtten som holder den unna. Trodde jeg hadde klart å klistre på gliset til familieselskap, men meldinger etter selskapet tydet på noe annet. Jeg kan visst nok leses som en åpen bok når det kommer til følelsene mine :oops: Sønnen min er ekstra fokusert på kos i dag så mulig han merker at mamma er litt lei seg han også :sorry: Og da blir jeg ekstra takknemlig for at jeg har fått et barn.
Nå har jeg satt igang baking og vasking og et nytt strikkeprosjekt for å distrahere meg selv litt.
Håper dere alle får en fin dag! Stor klem fra meg :Heartred

sniker bare innom for å sende deg en stor klem :Heartred

Takk Norri :Heartred Hvordan går det med deg? Lenge til du skal på første ul?

det går bra med meg, har hatt litt farget utflod av og på i det siste, så kjenner det et litt nervepirrende! Skal på ul nå på fredag, er 7+0 da, så håper vi får gode nyheter :nailbiting:

heier på deg :Heartred:Heartred

det går bra med meg, har hatt litt farget utflod av og på i det siste, så kjenner det et litt nervepirrende! Skal på ul nå på fredag, er 7+0 da, så håper vi får gode nyheter :nailbiting:

heier på deg :Heartred:Heartred
Så spennede norri, jeg håper det blir en fantastisk opplevelse på fredag :Heartred

Da jeg fikk svak positiv test forrige uke, ble jeg ALTFOR optimistisk og avlyste Skype samtalen med Finland. Veldig dumt. Den "legetimen" hadde jeg allerede sagt ifra om på jobben, og det var klart. Nå har jeg endt opp med å vente helt til sommerferien med samtale, for å slippe å være borte fra jobb. Det er jo rart med mye legetimer. I forbindelse med insemineringen, ordnet det seg veldig greit med rødt nivå, og "hente tidligere i barnehage."

Så nå sitter jeg og lurer litt. Bare vente til 20 juli? Eller finne på noe lurt?

Danmark er uansett "igang", veldig lyst på et dansk egg. Elsker Danmark :)

Last edited:
Da jeg fikk svak positiv test forrige uke, ble jeg ALTFOR optimistisk og avlyste Skype samtalen med Finland. Veldig dumt. Den "legetimen" hadde jeg allerede sagt ifra om på jobben, og det var klart. Nå har jeg endt opp med å vente helt til sommerferien med samtale, for å slippe å være borte fra jobb. Det er jo rart med mye legetimer. I forbindelse med insemineringen, ordnet det seg veldig greit med rødt nivå, og "hente tidligere i barnehage."

Så nå sitter jeg og lurer litt. Bare vente til 20 juli? Eller finne på noe lurt?

Danmark er uansett "igang", veldig lyst på et dansk egg. Elsker Danmark :)
Si til jobben at legetimen ble flyttet, eller har du gitt beskjed at du kan jobbe alikevel? Om ikke så finn en nærmere dato og gi beskjed om ny time.
Men Danmark er gull tror jeg :Heartred

Si til jobben at legetimen ble flyttet, eller har du gitt beskjed at du kan jobbe alikevel? Om ikke så finn en nærmere dato og gi beskjed om ny time.
Men Danmark er gull tror jeg :Heartred

Legetimen var 11 mai, og da var jeg hjemme med febersyk Lillemann. Ja, kanskje jeg skal gjøre det. Men så blir det legetime igjen i forbindelse med ny inseminering. Jeg får tenke litt til. Ja, dansker er bra folk :) Livlige og glade! :)

Håper kvelden din er fin, selv om ting er som de er :Heartred

Jeg håper du tar feil i siste setningen. Jeg fyller 42 i august jeg. :bag: :nailbiting:

Det kan godt være at jeg tar feil. Blir bare glad om jeg tar feil!

Alle statistikker er jo populasjonsbasert.
Men så finnes det også sånne ting som individuelle forskjeller.

Hvem vet, kanskje er du en av dem heldige som ligger i ytterpunkt i normalfordelingen?
Jeg ligger altså ganske mildt på treet for aldersgruppe 40-41. Kanskje litt under. Det kan jeg trygt si etter 3 stimsykluser.

Det er ikke uten grunn at vitenskapen deler kvinner i "advanced reproductive age" (over 35) i undergrupper, hvor 40-41 er en av dem, med nest dårligst prognose, og >42 er den siste, med desidert dårligst prognose.

Igjen, det er store individuelle forskjeller. Du kan bli gravid også naturlig når du er 43, 45 eller 48. Det handler kun om sannsynlighet for en gruppe kvinner.

Min oldemor hadde siste baby naturlig når hun var 48 - med trisomi 21. En annen kvinne jeg nylig leste om har fått sitt barn nummer 18 (frisk gutt) helt naturlig rett før hun fylte 45.
Så alt er mulig i en stor nok gruppe kvinner. Men ikke sikkert det blir meg, eller deg.

Beklager hvis jeg skremmer deg. Det var ikke meningen. Det er bare sånn hodet mitt fungerer: med tabeller og sannsynligheter. Det du kan gjøre - se på dine kvinnelige slektninger, hvor fertile er/var de som godt voksne. Det kan gi deg pekepinn på din egen fertilitet. Og selvfølgelig ikke undervurder god diagnostikk: blodprøver, tests, UL mm.

Da er selveste Naomi Campbell er blitt mamma i alderen av 50 år. Enten så var hun kjempeflinke til å planlegge godt da hun var yngre, eller så fikk hun god hjelp med alt dagens reproduksjonsteknologi har å tilby. Gratulerer til Naomi!

https://www.minmote.no/nyheter/a/aP...agram-en-vakker-liten-velsignelse-har-valgt-m

Når man får prosedyrene litt på avstand (for meg har IVF vært hat fra start til slutt) så er det også utrolig fascinerende. Har sett flere YouTube videoer av alle prosessene og det er jo utrolig at det går an egentlig. Tenk på alt som er mulig i dag som var utenkelig for bare 20 år siden. Tipper Naomi har fått litt hjelp ja ;)

Back
Topp