Vi over 38 ❤️

Ja du er veldig heldig, så håper jeg at embryoet ditt fester seg :Heartred Er neste steg i prosessen en graviditetstest?

Jeg fikk telefon nå om at det ikke blir innsett på meg i dag, da embryoet ikke klarte seg. Veldig skuffende første forsøk.. og gikk slik jeg hadde fryktet :( Så neste nå blir at klinikken ringer meg igjen i løpet av uka, for å avklare prosessen videre. Begynner jo nå å lure på om klinikken i Danmark hadde rett... de anbefalte jo eggdonasjon :(

Å nei, så utrolig leit :( Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. Ikke "bare-bare" dette gamet.

Ta godt vare på deg selv, og kos deg så godt du kan. Ta en "kose-kveld" med god mat og film. Det ville jeg gjort.

Stor styrkeklem :Heartred

Jeg åpnet første beste som jeg fant åpen på nett (enkel registrering). Det var Ovogene.
Det finnes flere. Men jeg må undersøke hvordan jeg får tilgang. Gidder ikke å investere for mye oppmerksomhet i dette foreløpig.
Jeg tror at noen klinikker i Ukraina har egne donorer, som ikke ligger åpent på nett.
Jeg er ganske sikker på at det blir eggdonor fra Ukraina (mitt hjemland) jeg kommer til å bruke hvis vi kommer så langt. Både eggdonasjon og surrogati er ganske utbredt der. Nå syns jeg at surrogati er et ganske følsom tema. Håper at jeg aldri trenger å ta stilling til det. Men donoregg er litt mer ok å tenke på. Må bare venne meg til tanken og finne en kvinne som vi vil lage barn i lag med. Høres ganske sprøtt ut på dette tidspunktet. Vi får se hvordan det utvikler seg.

Skjønner, takk for tips :) Ja, jeg skjønner du velger donor fra ditt hjemland. Det ville jeg også gjort om det hadde vært mulig.

Nå har jeg fått opp trua på barn med eget egg, så lagt ED litt bak meg. Men det ligger der som et godt alternativ :)

Skjønner, takk for tips :) Ja, jeg skjønner du velger donor fra ditt hjemland. Det ville jeg også gjort om det hadde vært mulig.

Nå har jeg fått opp trua på barn med eget egg, så lagt ED litt bak meg. Men det ligger der som et godt alternativ :)

Godt tenkt.

Hva er din medisinplan?
Q10, DHEA ... Noe mer? Doseringen?

Kanskje skal jeg begynne snart å ta opp temaet med min klinikk også?

Kjenner heller ikke at det er på tide å gi opp mine eggser. Skulle gjerne fått noe tilbake for all den innsatsen jeg la inn i "project baby". Foreløpig er det bare tap, skuffelse og lite medvind. Ikke engang en eneste liten biokjemisje graviditet - trenger ikke, vil ha en god en Men lurer virkelig om vi KAN lage barn i det hele tatt.
Men det ER håp. Ellers ville jeg ikke giddet å fortsette. Må bare skvise og klemme litt til (egentlig mye): både lommeboka og eggstokkene. :gen045:gen026
Og lade batterier til neste gang - når den måtte være.
Donoregg kan jeg alltids bruke når jeg er 43-44. Så lenge det er noe liv igjen hos meg, så er det verdt å fortsette.

Godt tenkt.

Hva er din medisinplan?
Q10, DHEA ... Noe mer? Doseringen?

Kanskje skal jeg begynne snart å ta opp temaet med min klinikk også?

Kjenner heller ikke at det er på tide å gi opp mine eggser. Skulle gjerne fått noe tilbake for all den innsatsen jeg la inn i "project baby". Foreløpig er det bare tap, skuffelse og lite medvind. Ikke engang en eneste liten biokjemisje graviditet - trenger ikke, vil ha en god en Men lurer virkelig om vi KAN lage barn i det hele tatt.
Men det ER håp. Ellers ville jeg ikke giddet å fortsette. Må bare skvise og klemme litt til (egentlig mye): både lommeboka og eggstokkene. :gen045:gen026
Og lade batterier til neste gang - når den måtte være.
Donoregg kan jeg alltids bruke når jeg er 43-44. Så lenge det er noe liv igjen hos meg, så er det verdt å fortsette.

Jeg har ikke fått ny plan enda, men jeg har på egenhånd startet med dhea og Q10. Nå tar jeg 600 mg Q10 daglig, det er MYE! Så får vi se. Leste om en på "Q10 forumet" at hun hadde fått så bra resultat etter høy dose med dette. Det kan jo være tilfeldig, men verdt et forsøk.

Nå går jeg straks inn på jobb, så rekker ikke å skrive mer :)

Veldig interessant det du skriver om.
Litt spooky :nailbiting: eller kanskje bare intuisjon.
Kanskje registrerer kroppen mye mer enn bevisstheten vår klarer å prosessere.

For hvordan kan man forestille seg en situasjon, når kroppen gir beskjed? Liksom "Hei Dagni, god morgen, kontrollrommet snakker. 9 av 10 eggene dine er skit, men det ene som klarer seg, er topp. Slimhinna - check. Hormoner - check. Befruktning - Mother Nature, fix, please. Sjanser for vellykket graviditet - 99%".

Hadde vært artig :joyful: men jeg tror jeg ville kollapset om jeg fikk sånn kommunikasjon i hodet. :dead::facepalm::hilarious: Kalles det schizofreni, kanskje?

Jeg merker selv at jeg ble veldig overtroisk siden jeg startet. Var egentlig ikke det før. Tolker det som psykisk reaksjon. Ivf-kjøret er en tung psykisk påkjenning for meg personlig. Mye som står på spill, mye som kan gå galt og null kontroll whatsoever. F.x. tolket jeg det som dårlig tegn da jeg så likbil i starten av den stimuleringsrunden. Det kan gå måneder mellom hver gang jeg ser likbil. Men der og da måtte det skje - når jeg var så optimistisk og håpefull. Da var jeg lei meg.
Ja-ja. Ikke tenk at jeg er helt gale. Jeg har fortsatt kritisk sans. Men det er så lite som kan vippe meg av pinnen når jeg stimmer. Og så disse ideer ut av løse lufta. Hadde dem vært gode og beroligende, men det er stort sett bekymringer.

Jeg synes det er flott at du tillater deg å slappe av og nyte. At du lytter til kroppen og din sjette sans. Behold den roen og sikkerheten. Dem er mye verdt og lett å miste. Ha en fortsatt fin og fredelig rugeperiode!

Vi er mange som er der, jeg tenker det er et uttrykk for at vi er i en situasjon vi ikke er herre over selv. Jeg beholdt det STORE vinlageret mitt etter innsett, som en slags motvekt i universet og særlig ettersom jeg hadde sååååå lyst på vin. Er jo bare tull selvfølgelig. Egget fester seg verken mer eller mindre med vin i kjøleskapet :dance018
Men var vel kanskje også en måte å forberede seg på dårlig utfall, ikke endre noe av det gamle i tilfelle det ikke gikk.
Skal på ultralyd om en time og kjenner det verker i senga og vogna som er kjøpt. Fant en pakke med en knall pris på Finn selvom det i min bok er for tidlig å handle. Hva om dette må pakkes bort etter i dag? Universet er ikke i balanse i dag kjenner jeg, og det er absolutt ingen god grunn til det. Bare masse frykt og manglende kontroll..

Vi er mange som er der, jeg tenker det er et uttrykk for at vi er i en situasjon vi ikke er herre over selv. Jeg beholdt det STORE vinlageret mitt etter innsett, som en slags motvekt i universet og særlig ettersom jeg hadde sååååå lyst på vin. Er jo bare tull selvfølgelig. Egget fester seg verken mer eller mindre med vin i kjøleskapet :dance018
Men var vel kanskje også en måte å forberede seg på dårlig utfall, ikke endre noe av det gamle i tilfelle det ikke gikk.
Skal på ultralyd om en time og kjenner det verker i senga og vogna som er kjøpt. Fant en pakke med en knall pris på Finn selvom det i min bok er for tidlig å handle. Hva om dette må pakkes bort etter i dag? Universet er ikke i balanse i dag kjenner jeg, og det er absolutt ingen god grunn til det. Bare masse frykt og manglende kontroll..

Jeg sier ingenting.
Jeg venter bare på gode nyheter fra deg når du kommer tilbake fra UL.

Gleder meg til oppdatering, håper det beste for deg ❤️

Aaaaand ... here we go again :D

Jeg klarer ikke å la være å planlegge for alle mulige utfall!

Snakket nå nettopp med Medicus - jeg får 3-pakk hos dem fra august :woot:

Bankkonto: du får svi!
Eggstokkene: dere skal få gjennomgå! Nå igjen!
Nye berg- og dalbaner: Lysi kommer! :joyful:

Kan noen si til meg: er ikke høydose FSH avhengighetsskapende? Det kan se sånn ut. Eller så liker noen bare å plages og pines :hilarious::hungover::dead: (meg).

Kan noen si til meg: er ikke høydose FSH avhengighetsskapende? Det kan se sånn ut. Eller så liker noen bare å plages og pines :hilarious::hungover::dead: (meg).
Tenker du ta den 3 pakningen uansett om det går bra på det neste forsøket ditt? Ja, det koster MYE! Vi tok oss ikke råd til fler forsøk etter dette, så håper det sitter. Og jeg får Veldig få egg ut på hvert forsøk, så ingen frys på oss.

Tenker du ta den 3 pakningen uansett om det går bra på det neste forsøket ditt? Ja, det koster MYE! Vi tok oss ikke råd til fler forsøk etter dette, så håper det sitter. Og jeg får Veldig få egg ut på hvert forsøk, så ingen frys på oss.

Jeg tenker at det ikke er selvfølge at det blir innsett i juni. Flere ting må stemme først. Neste mulighet etter det: august. Pga jobb-syklus er det omtrent hver 3.måned jeg har nok fri for å gjennomføre stim/uttak. Litt enklere med fryseforsøk, men heller ikke hver måned. Og pga alderen har jeg kun ca ett år igjen jeg kan prøve med egne egg. Etter fylte 42 er det så å si bortkastet. Så jeg må bare gasse på og stimulere for livet hvis jeg vil ha barn nummer to. Og det snarest. Får jeg blasts på frys - fint! De kan man bruke til jeg er 46. Vi tar gjerne alle barn vi får: 1-2-3. Ikke realistisk, men ok. Minst ett - så er vi happy. Bruke penger på moroting kan vi når jeg har nådd overgangsalderen. For det er ikke sikkert vi noen gang bestemmer oss for donoregg.
Så ja, det blir beinhard jobbing og prioritering. Sånn har det vært siden desember 2020. Det er tøft. Men vi klarer ett år til. Vi tror vi gjør det. Og håper.

Jeg tenker at det ikke er selvfølge at det blir innsett i juni. Flere ting må stemme først. Neste mulighet etter det: august. Pga jobb-syklus er det omtrent hver 3.måned jeg har nok fri for å gjennomføre stim/uttak. Litt enklere med fryseforsøk, men heller ikke hver måned. Og pga alderen har jeg kun ca ett år igjen jeg kan prøve med egne egg. Etter fylte 42 er det så å si bortkastet. Så jeg må bare gasse på og stimulere for livet hvis jeg vil ha barn nummer to. Og det snarest. Får jeg blasts på frys - fint! De kan man bruke til jeg er 46. Vi tar gjerne alle barn vi får: 1-2-3. Ikke realistisk, men ok. Minst ett - så er vi happy. Bruke penger på moroting kan vi når jeg har nådd overgangsalderen. For det er ikke sikkert vi noen gang bestemmer oss for donoregg.
Så ja, det blir beinhard jobbing og prioritering. Sånn har det vært siden desember 2020. Det er tøft. Men vi klarer ett år til. Vi tror vi gjør det. Og håper.
Du er tøff, det hadde ikke jeg klart. Vi var så enige at dette var siste forsøk, så da det kun kom 2 av 9 eggposer ut så ble det litt mørkt. Men det gikk inntil videre. All ære til dere som klarer dette år etter år❤️❤️

Du er tøff, det hadde ikke jeg klart. Vi var så enige at dette var siste forsøk, så da det kun kom 2 av 9 eggposer ut så ble det litt mørkt. Men det gikk inntil videre. All ære til dere som klarer dette år etter år❤️❤️

Takk, snille. Ikke er jeg så tøff som det ser ut. Og ikke smart som lot vente så lenge før jeg først skjønte alvoret og begynte med ivf. Det var egentlig flere andre ting som måtte på plass først, eller var i veien, og fortsatt er - corona f.x.

Og så er du veldig tøff selv med 6 forsøk bak skuldrene og alt stort og smått i livet. Syns det er kun tøffinger i denne tråden. Hver enkel med egen historie. :Heartred

Så bra du får 3 pakk Lysi:Heartred Håper jo at du ikke trenger den etter innsett i Juni, men greit å ha en plan!

Så bra du får 3 pakk Lysi:Heartred Håper jo at du ikke trenger den etter innsett i Juni, men greit å ha en plan!

Takk!

Alt er jo så usikkert her hos oss. Et kansellert helikopter - så ooops, har du mistet implantasjonsvinduet. Du vet.
Noe ser suboptimalt ut på UL - all cancel.
Den dumme corona med restriksjoner og karantener i tillegg... Måtte den forsvinne snarest.

Og så blir jeg roligere av å lage planer A, B, C, og D. Det blir aldri helt som planlagt. Men som en god kjenning av meg sier: "plans are nothing - planning is everything".

Vi får se. Gleder meg til å gjøre ... noe.

:HeartbigredTakk for gode tanker dere

Den dyre vinflaska, en brunello fra Montalcino, som ligger på hylla gjorde jobben og utjevnet energien fra innkjøpt vogn og seng.

Alt var bra og fikk privat turnshow, og det blir ikke vin på meg i dag (heldigvis).

:Heartred
Takk!

Alt er jo så usikkert her hos oss. Et kansellert helikopter - så ooops, har du mistet implantasjonsvinduet. Du vet.
Noe ser suboptimalt ut på UL - all cancel.
Den dumme corona med restriksjoner og karantener i tillegg... Måtte den forsvinne snarest.

Og så blir jeg roligere av å lage planer A, B, C, og D. Det blir aldri helt som planlagt. Men som en god kjenning av meg sier: "plans are nothing - planning is everything".

Vi får se. Gleder meg til å gjøre ... noe.

Kjenner meg igjen i det. Håper du kan kaste B,C og D når A fungerte :Heartred

:HeartbigredTakk for gode tanker dere

Den dyre vinflaska, en brunello fra Montalcino, som ligger på hylla gjorde jobben og utjevnet energien fra innkjøpt vogn og seng.

Alt var bra og fikk privat turnshow, og det blir ikke vin på meg i dag (heldigvis).
Så bra! Da kan du nyte kvelden og restenBle du enig om kub? Skulle ikke du spørre om det?

Gratulerer med 17. mai til alle dere fine damer der ute!

Jeg ruger! Fikk satt inn en finfin blasto i dag. De to andre embryoene som fremdeles var med i går falt fra, men akkurat i dag kjenner jeg at det ikke gjør noe som helst. Nå kan jeg roe ned noen dager før tankekjøret starter opp igjen :)
Så fantastisk at du ruger, kjære Dagni! Hurra! ❤️ Skal flytta deg over på rugelista. Kryssar fingrar og tær for at du er ein av dei heldige som får full klaff på første forsøk! :D

God morgen alle flotte damer.
En liten oppdatering fra meg. Fikk en negativ test i går og en tung dag. Mensen har ikke kommet, men smertene er der, så det er sikker bare progrestronstøtten som holder den unna. Trodde jeg hadde klart å klistre på gliset til familieselskap, men meldinger etter selskapet tydet på noe annet. Jeg kan visst nok leses som en åpen bok når det kommer til følelsene mine :oops: Sønnen min er ekstra fokusert på kos i dag så mulig han merker at mamma er litt lei seg han også :sorry: Og da blir jeg ekstra takknemlig for at jeg har fått et barn.
Nå har jeg satt igang baking og vasking og et nytt strikkeprosjekt for å distrahere meg selv litt.
Håper dere alle får en fin dag! Stor klem fra meg :Heartred
Åh, så utruleg leit, kjære Litjmora. ❤️ Kor mange DPO er du? Er det heilt sikkert at alt håp er ute? Du får gi beskjed når du vil at eg skal flytta deg over på «venter på oppstart». Tusen takk også for så fine ord til meg, eg blei heilt rørt. Sender bøttevis av styrkeklemmar din veg. ❤️❤️❤️

Back
Topp