Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper det, er den jeg har Uniqinol ja, riktig det. Lykke til med gulleggDette er DEN? Før jeg bestiller en haug, er det greit og vite at dette er den beste for å forbedre eggkvaliteten
Håper det, er den jeg har Uniqinol ja, riktig det. Lykke til med gullegg
Gratulerer med 17. MaiFørst av alt: gratulerer med dagen til alle!
Neste: tusen takk for alle gode ord! Det varmer når det er mørkt ute og all håp forsvinner.
Kjenner at jeg skylder dere en oppdatering.
Det var dessverre ingen overraskelser og denne runden #3 høstesyklus har gått skikkelig skeis så langt.
Vi fikk ut 9 egg i går. Skulle tro at det var bra. Men jeg vet egentlig at dem tar ut alt dem finner også de små umodne eggene. Fikk sms i dag: kun 4 av 9 egg befruktet. Det er mindre enn halvparten. Så jeg anser denne runden som tapt. Det skal godt gjøres å få 1 blasto, ikke snakk om 2. Mest trolig blir det 0. Med alle tillegg: for ICSI, sæd nedfrysing og oppbevaring, reise til og fra Trondheim kommer prisen på over 60k nok. For noe som det mest trolig ikke blir noe av.
Jeg tenker at jeg må bare dele det med alle. Av og til er det veldig greit å få seg en "reality check". Jeg har fått min.
Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
Her går det retning nordover og forhåpentligvis snart ut og jobbe. Må bare få tankene bort på noe annet. Det er ikke veldig artig å være Lysi nå for tiden. Vet at det går over. Men nå er det bare slikt.
Gratulerer med 17. Mai
Så synd at du opplever høstingen som mislykket. For å sette det i et perspektiv er det en god fangst for meg, har aldri hatt fler enn 3 befruktet og 1 blasto til innsett. Trenger heldigvis ikke mer for å oppnå resultater, men det føles litt smått når andre får mange på frys og kun trenger innsett i syklusen sine. Dette er nok alderen vår og en virkelighet vi må forholde oss til, så bedre å sammenligne med hverandre her og ikke ungfrøknene i andre grupper tenker jeg. Fremdeles håp for eggene dine til det motsatte er bevist ❤ Krysser fingrene for gullegg og styrkeklemmer til deg
Først av alt: gratulerer med dagen til alle!
Neste: tusen takk for alle gode ord! Det varmer når det er mørkt ute og all håp forsvinner.
Kjenner at jeg skylder dere en oppdatering.
Det var dessverre ingen overraskelser og denne runden #3 høstesyklus har gått skikkelig skeis så langt.
Vi fikk ut 9 egg i går. Skulle tro at det var bra. Men jeg vet egentlig at dem tar ut alt dem finner også de små umodne eggene. Fikk sms i dag: kun 4 av 9 egg befruktet. Det er mindre enn halvparten. Så jeg anser denne runden som tapt. Det skal godt gjøres å få 1 blasto, ikke snakk om 2. Mest trolig blir det 0. Med alle tillegg: for ICSI, sæd nedfrysing og oppbevaring, reise til og fra Trondheim kommer prisen på over 60k nok. For noe som det mest trolig ikke blir noe av.
Jeg tenker at jeg må bare dele det med alle. Av og til er det veldig greit å få seg en "reality check". Jeg har fått min.
Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
Her går det retning nordover og forhåpentligvis snart ut og jobbe. Må bare få tankene bort på noe annet. Det er ikke veldig artig å være Lysi nå for tiden. Vet at det går over. Men nå er det bare slikt.
Gratulerer med dagen alle sammen!
Mens korpsmusikken fra 17.mai-toget utenfor ljomet og vinden lekte med flagget utenfor, kom det noen tårer av takknemlighet.
Takknemlighet fordi vi har et fredelig sted vi kan kalle hjem, også for oss som har valgt å leve og arbeide i andre deler av verden. Takknemlighet for vår frihet og muligheten til å velge våre liv. Takknemlighet for at vi får hjelp når vi trenger det.
Selv om mange av oss har tøffe dager og står i vår livs tøffeste kamp så er vi utrolig heldige. Vår frihet, freden og vårt samfunn kom aldri gratis og vil aldri komme gratis. Vi må kjempe for det hver dag fordi dette er den største arven av alle til dem som kommer etter oss. God 17. mai til dere alle
Gratulerer med 17. mai til alle dere fine damer der ute!
Jeg ruger! Fikk satt inn en finfin blasto i dag. De to andre embryoene som fremdeles var med i går falt fra, men akkurat i dag kjenner jeg at det ikke gjør noe som helst. Nå kan jeg roe ned noen dager før tankekjøret starter opp igjen
Huff ja, du har nok rett i det Lysi sin teori passer med mine erfaringer også. 40 år gamle egg er ikke supert utgangspunkt. Ikke lett å måtte være realistisk og håpefull på en gang, da blir det en følsom berg og dalebane. Det er absolutt lov å være drittlei og trist. Du skriver så forfriskende ærlig, for føler nok at klinikken rosemaler resultatene mine litt. Ikke før jeg meldte meg inn i BV, og leste om andres fantastiske resultater at jeg forstod hvor dårlige mine var. Er derfor overlykkelig over denne gruppa som kan vise til litt mer realistisk, men fortsatt håpefull prøving. Jobber så veldig for å holde motivasjonen oppe noen ganger at alt annet virker uviktigTakk for oppmuntring og gode ord!
Jeg vet hvordan klinikkene tenker i slike tilfeller. Ved 4 av 9 befruktet er det stor risiko for at ingen klarer seg til dag 5. Det er derfor man velger innsett på dag 2-3 i slike tilfeller. Det er lettere psykologisk for kvinne å akseptere, selv ved negativ test i etterkant. Nå blir det ikke innsett på meg i denne måneden grunnet hysteroskopi. Da må alt dyrkes til dag 5 og fryses. Det blir veldig synd om ingen overlever og det er ingenting som kan fryses. Oddsene er nå dessverre slikt.
Når det er sagt, så har jeg selvfølgelig bittelite håp igjen. Jeg tenker at vi voksne jenter veldig sjeldent har flere enn 2 gode eggs per batch, uansett hvor mye man høster. 0-2 blasts per runde er nok det som er typisk for de fleste jeg følger med. Og jeg er intet unntak. Resten av eggsene er bare søppel som får lov til å gro fordi de blir tvunget til å gro. Det er altså Lysi sin teori, ikke vitenskap
Jeg håper på én blasto. Jeg blir overrasket og overlykkelig om jeg får 2 - selv om sjanser er forsvinnende små for det. Men jeg har innfunnet meg med det at det kan bli 0 også.
Uansett takk for at du gidder å svare og støtte meg midt i det. Det setter jeg stor pris på.
Hipp hurra! Gratulerer med dagen og som ruger.Gratulerer med 17. mai til alle dere fine damer der ute!
Jeg ruger! Fikk satt inn en finfin blasto i dag. De to andre embryoene som fremdeles var med i går falt fra, men akkurat i dag kjenner jeg at det ikke gjør noe som helst. Nå kan jeg roe ned noen dager før tankekjøret starter opp igjen
Så fantastisk bra, da krysser vi alt for den flotte blastoen som skal sette seg fast å bli i 9 mndGratulerer med 17. mai til alle dere fine damer der ute!
Takk for at du minnes oss på dette Håper du har hatt en flott dagGratulerer med dagen alle sammen!
Mens korpsmusikken fra 17.mai-toget utenfor ljomet og vinden lekte med flagget utenfor, kom det noen tårer av takknemlighet.
Takknemlighet fordi vi har et fredelig sted vi kan kalle hjem, også for oss som har valgt å leve og arbeide i andre deler av verden. Takknemlighet for vår frihet og muligheten til å velge våre liv. Takknemlighet for at vi får hjelp når vi trenger det.
Selv om mange av oss har tøffe dager og står i vår livs tøffeste kamp så er vi utrolig heldige. Vår frihet, freden og vårt samfunn kom aldri gratis og vil aldri komme gratis. Vi må kjempe for det hver dag fordi dette er den største arven av alle til dem som kommer etter oss. God 17. mai til dere alle
Gratulerer med dagen, kjære Lysi
Jeg kan forstå at du er skuffet, selv om jeg selv ville vært strålende fornøyd med det resultatet.
Du skal få lov til å være lei deg, og tro at dette ikke kommer til å gå. Men kanskje det gjør det? 4 egg er jo faktisk befruktet. Jeg er ikke religiøs av meg, men jeg er flink til å håpe og ha trua på at det vil gå bra. Kanskje dumt det også, for man blir jo skuffet når det ikke gjør det. Heldigvis reiser jeg meg kjapt opp igjen og får trua på nytt.
I ditt tilfelle ville jeg tenkt at det iallfall blir 1 blasto. Vet ikke om dette hjalp deg, vet ikke om det jeg skriver er oppmuntrende, eller om det bare blir provoserende.
Jeg krysser iallfall alt jeg har på gode nyheter fra fin kant om noen dager
Gratulerer med dagen og takk for så mange fine ord Jeg er fullstendig enig!! Ja, selv om mange har det tøft på ulike måter, er vi likevel så utrolig heldige.
Jeg sa det selv iløpet av denne langhelgen; jeg er så sjeleglad for å være norsk og for at jeg ble født i nettopp dette landet. Det gjør meg oppriktig vondt å se på nyhetene om dagen.
Så ja; vi har mye å være takknemlig for. Da jeg la toåringen nå nettopp, sang jeg nasjonalsangen til nattasang. Passende på en dag som denne. Ikke akkurat Ulrikke Brandstorp stemme, men god nok for han
Tusen takk for den gode påminnelsen, og med ønske om en fortreffelig kveld
Gratulerer med 17. mai til alle dere fine damer der ute!
Kjære deg du får skrive som du føler - alt som kommer fra deg blir tolket bare positivt
Jeg tenkte meg om etter den første skuffelsen. Og jeg tror jeg får lov å håpe på en fin blastocyst. I første runde var 3 befruktet - 0 blasts. I andre - 8 befruktet og 2 blasts. Nå er 4 befruktet. Da skal jeg håpe på en ja. Ellers blir det helt uutholdelig.
Jeg har forresten begynt å titte på eggdonorer i åpne eggbanker. Må innrømme at første inntrykket var ikke noe særlig. Ingen jeg likte særlig bra. Men jeg skal fortsette å se etter. Selv om tanken er fortsatt litt umoden og fjern, hvem vet, plutselig kan jeg finne ei jente jeg faller pladask for . Og da kan ting skje fort.
Takk for at du minnes oss på dette Håper du har hatt en flott dag