Tips og tips, men her er det jeg prøver å huske på når tankene blir litt for mye for meg.
Det er normalt å ha slike tanker.
Annerkjenn for deg selv at slike tanker er bortkastet tid. Ikke gi tankene hele dagen. Stopp de etter noen minutter.
Øv deg på å utsette tankene. Si til deg selv at dette kan du hente frem igjen i morgen OM det passer inn i tidsskjemaet ditt. Da skaper du litt avstand til problemet ditt.
Prøv å fokuser på her og nå. Kjenner du at du går inn i en negativ tankegang, så stopp opp og gjør noe annet. Hent deg et glass vann, gå ut og trekk frisk luft, eller bare se de du har rundt deg. Mennesker er gøy å se på!
Å snakke med noen om det hjelper selvfølgelig også. Finn deg en person som du vet er god på å lytte, som ikke nødvendigvis har svar på alt, men som støtter og lytter.
Håper det kan hjelpe deg litt i alle fall.
Så bra tips! De kan jeg dra nytte av ifht tanker om andre ting. Hørt om "taktikken" før, også det med å "gi seg lov" til å tenke på problemet så så lenge.
Tusen takk for at du deler! Tror det er mange, spesielt kvinner, som sliter med tankekjør. Mennene bare legger seg og sovner ett minutt etter at hodet treffer puten Ikke at jeg ikke unner dem det altså, men det er jammen forskjell