Vi over 38 ❤️

Tips og tips, men her er det jeg prøver å huske på når tankene blir litt for mye for meg.
Det er normalt å ha slike tanker.
Annerkjenn for deg selv at slike tanker er bortkastet tid. Ikke gi tankene hele dagen. Stopp de etter noen minutter.
Øv deg på å utsette tankene. Si til deg selv at dette kan du hente frem igjen i morgen OM det passer inn i tidsskjemaet ditt. Da skaper du litt avstand til problemet ditt.
Prøv å fokuser på her og nå. Kjenner du at du går inn i en negativ tankegang, så stopp opp og gjør noe annet. Hent deg et glass vann, gå ut og trekk frisk luft, eller bare se de du har rundt deg. Mennesker er gøy å se på!
Å snakke med noen om det hjelper selvfølgelig også. Finn deg en person som du vet er god på å lytte, som ikke nødvendigvis har svar på alt, men som støtter og lytter.

Håper det kan hjelpe deg litt i alle fall.

Så bra tips! De kan jeg dra nytte av ifht tanker om andre ting. Hørt om "taktikken" før, også det med å "gi seg lov" til å tenke på problemet så så lenge.

Tusen takk for at du deler! Tror det er mange, spesielt kvinner, som sliter med tankekjør. Mennene bare legger seg og sovner ett minutt etter at hodet treffer puten :dead: Ikke at jeg ikke unner dem det altså, men det er jammen forskjell :p

Håper det kan hjelpe deg litt i alle fall.
Takk, det var gode og praktiske tips! :)
Ifht å få et barn til, har jeg slått meg litt til "ro" med at det blir ED om jeg ikke blir gravid med eget egg.
Jeg har ikke kommet så langt i tankerekka mi enda at jeg har tenkt mer grundig over ED enn tilfeldige tanker som ramler inn i hodet mitt. "Hvor viktig er det at barnet er genetisk mitt?", "Vil jeg føle at barnet er litt mer partner sitt barn enn mitt?", osv. Veldig kompleks problemstilling, for jeg er egentlig veldig åpen for f.eks adopsjon, men kjenner bremsene begynner å låse seg litt når jeg tenker på ED, uten at jeg har konkludert til eller fra.

Jeg har en lei tendens til å psyke meg selv ut når det gjelder IVF. Jeg blir opphengt i prosentvis sjanse for å lykkes (nedslående lav for meg pga alder), prisen (tilsvarende høy), og alt styret. Tenk så mye lettere det hadde vært hvis man hadde en garanti for at det ville gå!
Jeg vet hva drømmen er og prøver å tenke litt sånn "du må tippe for å vinne på lotto", men store deler av tiden har jeg egentlig gitt opp på forhånd. Samtidig som jeg nekter å gi opp! :confused:
Noen tips til hvordan man kan takle tankekjøret bedre?
Hei gode HildeFraNordSør, kjenner veldig igjen dette med tunge tankar, skal oppdatera meir om min situasjon her også snart. Synest det hjelper å snakka med andre i samme situasjon om du kjenner nokon, og sjølvsagt å dela tankar her. ❤️ Anbefaler også å snakka med fertilitetscoach, det har eg gjort, både individuelt, med mannen og i gruppe. Det har vore til stor støtte for meg!

Såg for øvrig at eg ikkje har fått registrert deg på førstesida her, kva er din info igjen? Må jo få deg inn på lista! ❤️ Har ikkje fått med meg alt i det siste på grunn av tøff periode.

Hei gode HildeFraNordSør, kjenner veldig igjen dette med tunge tankar, skal oppdatera meir om min situasjon her også snart. Synest det hjelper å snakka med andre i samme situasjon om du kjenner nokon, og sjølvsagt å dela tankar her. ❤️ Anbefaler også å snakka med fertilitetscoach, det har eg gjort, både individuelt, med mannen og i gruppe. Det har vore til stor støtte for meg!

Såg for øvrig at eg ikkje har fått registrert deg på førstesida her, kva er din info igjen? Må jo få deg inn på lista! ❤️ Har ikkje fått med meg alt i det siste på grunn av tøff periode.
Håper det går bra med deg, Smuta! :Heartred Jeg har fulgt med her ei god stund uten å si så mye (bare delt ut hjerter i smug), så jeg "kjenner" dere bedre enn dere kjenner meg. :angelic: Fertilitetscoach høres ut som en god idé! Jeg skal sjekke med klinikken om de har det.
Min info er: 41 år, prøve på barn nr 3, første IVF-forsøk, oppstart forhåpentligvis august (forhåpentligvis fullvaksinert), vettskremt :hilarious:

Takk, det var gode og praktiske tips! :)

Jeg har ikke kommet så langt i tankerekka mi enda at jeg har tenkt mer grundig over ED enn tilfeldige tanker som ramler inn i hodet mitt. "Hvor viktig er det at barnet er genetisk mitt?", "Vil jeg føle at barnet er litt mer partner sitt barn enn mitt?", osv. Veldig kompleks problemstilling, for jeg er egentlig veldig åpen for f.eks adopsjon, men kjenner bremsene begynner å låse seg litt når jeg tenker på ED, uten at jeg har konkludert til eller fra.

Det skjønner jeg godt at du ikke har, selvfølgelig har du ikke det. Du skal jo ha ditt første IVF :)
Jeg mente absolutt ikke at det var noe du burde tenke på, men det er en tanke jeg har. Har forøvrig vært innom alle de tankene du har ifht ED :joyful:

Smuta :Heartred Forstår at du har det kjipt nå. Vet ikke hvor lenge det vil vare, men på et tidspunkt blir det bra igjen. Tenker på deg iallfall. Stor styrkleklem sendes i ekspressfart:)

Hei jenter!

Jeg har fått mensen, og nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Trisekvens, som jeg har hatt god nytte av tidligere, skal jeg da egentlig starte på idag. MEN så kan jeg visstnok ikke kombinere Trisekvens og Dhea... Det sa iallfall gynekologen jeg hadde I forbindelse med Maigaard. Dhea vil jo bedre eggkvaliteten, noe som er alfa omega for meg...

Jeg vurderer å gå på begge deler frem til tirsdag, kan vel ikke være så farlig.. Er det noen som kjenner til kombinasjonen av disse, så si gjerne ifra :) Det er jo ingen jeg får snakket med idag heller, i og med at det er søndag.

Gynekologen jeg hadde I forbindelse med Maigaard, er så søt og grei. Jeg vet at han ville svart, men vil liksom ikke mase på han på en søndag. Ikke er jeg hans pasient lengre heller, så det blir jo helt feil.

Håper det går bra med deg, Smuta! :Heartred Jeg har fulgt med her ei god stund uten å si så mye (bare delt ut hjerter i smug), så jeg "kjenner" dere bedre enn dere kjenner meg. :angelic: Fertilitetscoach høres ut som en god idé! Jeg skal sjekke med klinikken om de har det.
Min info er: 41 år, prøve på barn nr 3, første IVF-forsøk, oppstart forhåpentligvis august (forhåpentligvis fullvaksinert), vettskremt :hilarious:

Vi er jo litt "like" ifht alder og ønske om tredjemann :) Så hyggelig at du er med i gruppen, gleder meg til å følge deg videre :)

Jeg fant et svar en av legene ved Maigaard ga meg, da jeg spurte om hvilken nytte Trisekvens gjør.
Han skrev følgende: " Trisekvens senker dine FSH og LH nivå, hvilket medfører at du bør reagere mer sufficient på de hormoner som gis ved injeksjon."

Hei jenter!

Jeg har fått mensen, og nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Trisekvens, som jeg har hatt god nytte av tidligere, skal jeg da egentlig starte på idag. MEN så kan jeg visstnok ikke kombinere Trisekvens og Dhea... Det sa iallfall gynekologen jeg hadde I forbindelse med Maigaard. Dhea vil jo bedre eggkvaliteten, noe som er alfa omega for meg...

Jeg vurderer å gå på begge deler frem til tirsdag, kan vel ikke være så farlig.. Er det noen som kjenner til kombinasjonen av disse, så si gjerne ifra :) Det er jo ingen jeg får snakket med idag heller, i og med at det er søndag.

Gynekologen jeg hadde I forbindelse med Maigaard, er så søt og grei. Jeg vet at han ville svart, men vil liksom ikke mase på han på en søndag. Ikke er jeg hans pasient lengre heller, så det blir jo helt feil.
Vet ikke så mye om det du spør om, men noen vet nok her inne hos oss smarte damer❤️Ønsker dere alle en fin søndag, her skal jeg bake, vaske og ta med en liten joggetur ❤️

Vet ikke så mye om det du spør om, men noen vet nok her inne hos oss smarte damer❤️Ønsker dere alle en fin søndag, her skal jeg bake, vaske og ta med en liten joggetur ❤️

Takk, det samme :) Høres deilig ut! Jeg tar en "2'er" dag idag, vært mye cupcakes og godis på hytta de siste dagene :joyful: Jeg skal steke vafler til familien, men først en tur ut.

Mannen sier jeg kan sende han en melding, og at det da er opp til han om han vil svare. Jeg får tenke litt på det...

Kos deg :joyful:

Jeg har en lei tendens til å psyke meg selv ut når det gjelder IVF. Jeg blir opphengt i prosentvis sjanse for å lykkes (nedslående lav for meg pga alder), prisen (tilsvarende høy), og alt styret. Tenk så mye lettere det hadde vært hvis man hadde en garanti for at det ville gå!
Jeg vet hva drømmen er og prøver å tenke litt sånn "du må tippe for å vinne på lotto", men store deler av tiden har jeg egentlig gitt opp på forhånd. Samtidig som jeg nekter å gi opp! :confused:
Noen tips til hvordan man kan takle tankekjøret bedre?
Åh kjære HildeFraNorSør, så leit å høre :Heartredmen takk for at du deler. Dette høres dessverre alt for kjent ut. La meg bare beklage på forhånd at dette blir et langt innlegg, håper noe av det er til hjelp. Finnes selvfølgelig ingen fasit på å slippe det jeg kaller negative tankespiraler, for vi er alle forskjellige. Lifecoach anbefales, tror de fleste klinikkene har det. Vi fikk en gratis time i 3pak. God hjelp til å rydde tankene litt. Jeg bruker noen teknikker når det blir for mye negative tanker, eller når det forstyrrer søvnen. Først jobber jeg med å tillate meg selv også de negative tankene, er greit å være realistisk med tanke på mulighetene vi har og det er absolutt lov å være lei seg. Så går jeg igjennom hvorfor jeg ønsker dette, og kjenner på de sterke positive følelsene det gir :HeartredSå velger jeg en av de andre positive tingene jeg velger å bruke tiden min til - hobby, aktivitet eller lignende. Jeg liker spesielt interiør og design og har en hage jeg bruker mye tid på. Så planlegger jeg noe med tanke på det. Før vi giftet oss designet jeg brudekjolen mange ganger. Vi pusser opp huset, så jeg koser meg med å møblere det i hodet, eller plassering av stauder i hagen. Og vips så har jeg sovnet. Ikke alltid jeg klarer det, men det hjelper hvert fall meg. Det og å fylle hverdagen med opplevelser og aktiviteter som gir gode følelser og mening. Trenger ikke avlyse alt pga korona, bare tilpasse med smittevern. Vi gjennomførerte bryllup i fjor med 10 gjester og avstand, mellom 2 IVF forsøk. Det er så viktig med positive opplevelser, vi har lett for å undervurdere det når hverdagen er tung. Gå turer eller bare kos deg ute i frisk luft, nyt tiden med og uten familien, gjerne med en god venn fysisk eller på telefonen. Tenk på og snakk om alt som gjør livet ditt godt. Og sist men kanskje viktigst, pass på at ikke alle samtaler med partner handler om IVF, selv om det egentlig er alt vi vil snakke om - bruk heller forumet her. Finnes ikke noe mindre romantisk enn IVF, men muligheten det gir oss er jo fantastisk :flower Masse lykke til videre og stor styrkeklem fra meg :love2

Hei jenter!

Hei Saltvann Har dessverre ikke noe godt svar til deg annet enn at noen av klinikkene er åpent og tilgjengelig på telefonen også i helg og helligdager, så du raskt kan få et skikkelig svar.
Kan du fortelle litt om hva Dhea er og gjør? Ser du forklarer Trisekvens her et sted, men er det en behandling eller noe medisinsk. Er så nysgjerrig på hva som kan hjelpe oss enda mer

Hei Saltvann Har dessverre ikke noe godt svar til deg annet enn at noen av klinikkene er åpent og tilgjengelig på telefonen også i helg og helligdager, så du raskt kan få et skikkelig svar.
Kan du fortelle litt om hva Dhea er og gjør? Ser du forklarer Trisekvens her et sted, men er det en behandling eller noe medisinsk. Er så nysgjerrig på hva som kan hjelpe oss enda mer

Hei Lilkil :) Takk for svar :) Ja, jeg vet det. Hausken Oslo bruker ikke Trisekvens i sine behandlinger, så tror kanskje ikke de helt vil råde meg ifht til den. Så tror jeg bare går for dhea inntil videre, og ser hva som skjer.

Dhea skal vel på en måte "forrynge" og bedre eggkvaliteten for de som er litt oppi årene. Jeg gikk på dem da jeg ble gravid i 2018, men om det var tilfeldig, vet jeg ikke :)

Hei Lilkil :) Takk for svar :) Ja, jeg vet det. Hausken Oslo bruker ikke Trisekvens i sine behandlinger, så tror kanskje ikke de helt vil råde meg ifht til den. Så tror jeg bare går for dhea inntil videre, og ser hva som skjer.

Dhea skal vel på en måte "forrynge" og bedre eggkvaliteten for de som er litt oppi årene. Jeg gikk på dem da jeg ble gravid i 2018, men om det var tilfeldig, vet jeg ikke :)
Takk for svar, har ikke sett det på listen over behandling nei. Er Dhea noe de tilbyr, eller tar du det privat? Høres jo nyttig ut for alle oss godt voksne prøvere

Takk for info, da skal jeg spørre om det før neste forsøk Knasker vitaminer og Q10 så lenge. Alle monner drar

Absolutt :) Hvor mye Q10 tar du? Man skal vel egentlig slutte ved uttak, i tilfelle graviditet. Men om man ikke blir det, begynner kroppen helt fra "scratch" igjen? Lest at Q10 har best effekt etter 3 måneder. Om det stemmer, aner jeg ikke.

Back
Topp