Vi over 38 ❤️

Ja, ja jenter. 60 Q10 tabletter lå i postkassen da jeg kom fra fjellet idag, og ytterligere 240 er på vei :laughing001 Jeg har tatt 6 stk idag, de siste 3 for en time siden. Har de muligens en oppkvikkende effekt....?:happy093 Imorgen har jeg senvakt, og skal endelig trene etter 2 ukers pause pga "bryna" :laughing001 Nå skal jeg se en episode av krimmen vi følger med på, og håper roen senker seg.

Sov godt, snuppelurer :Heartred

Gratulerer med 17. mai til alle dere fine damer der ute!

Jeg ruger! Fikk satt inn en finfin blasto i dag. De to andre embryoene som fremdeles var med i går falt fra, men akkurat i dag kjenner jeg at det ikke gjør noe som helst. Nå kan jeg roe ned noen dager før tankekjøret starter opp igjen :)

Åhh så bra, har tenkt på deg i dag faktisk. Så spennende det blir framover med rugingen :happy:Selv fikk jeg en telefon i dag om at mitt eneste ene embryo utvikler seg sakte, så ikke sikkert det blir innsett i morgen :( Jeg må bare krysse alt jeg har for at det klarer seg :nailbiting::smiley-angelic001

:Heartred

Det har jeg, slappet av og gått tur i regnet og tørket litt tårer. Var noe med å våkne til korpsmusikk utenfor vinduet og lese VG Nett med ny angrep i Gaza som tok meg veldig på morgenen.. en dyp dyp følelse av takknemlighet som har vært med hele dagen. Håper du har hatt en fin dag med dine :Heartred
Takk , her har det vært regn men vi har vært med noen nære venner og hatt det veldig hyggelig. Regnet gjorde slik at ikke mange mennesker samlet seg her, og jeg syns det er litt bra. La oss få den vaksinen, og få Norge under kontroll slik st vi kan samles og gjøre koselige ting sammen om ikke så alt for lenge❤️Nå har jeg og mannen sett serie og snart senga på meg, jobb i morgen ❤️

Åhh så bra, har tenkt på deg i dag faktisk. Så spennende det blir framover med rugingen :happy:Selv fikk jeg en telefon i dag om at mitt eneste ene embryo utvikler seg sakte, så ikke sikkert det blir innsett i morgen :( Jeg må bare krysse alt jeg har for at det klarer seg :nailbiting::smiley-angelic001

Ååååh, Liille. Jeg skal krysse alt jeg har for det lille embryoet ditt. La det få opp farten! :smiley-angelic001:Heartred

Jeg er så uendelig takknemlig og glad for at jeg faktisk ruger. Det er sannelig ikke en selvfølge i dette gamet. Om det ikke fester seg så skal jeg ta en god prat med klinikken og høre hva slags tanker de har om neste forsøk. Men akkurat nå kommer jeg til å være rolig noen dager. Kjenner at det blir deilig :)

Hei beste damer! På tide med oppdatering frå meg her... Har hatt (og har) ein veldig tøff periode som har endt med sjukmelding... For å oppsummera, så var antallet ekstraslag på hjertet fortsatt veldig høgt på siste måling, sjølv om eg har økt medisindosen. Så no vil den private kardiologen min henvisa meg til CT og MR av hjertet. Når ho har fått resultatet av alt dette, skal ho så konferera med dei 2-3 legane i Norge som faktisk er ekspertar på hjertesjukdom og graviditet. Forhåpentlegvis kan kardiologen min då gi grønt lys for graviditet, og eg kan få dokumentasjonen eg treng til OLGA. Knakk heilt saman av alt dette, ettersom eg ikkje anar kor lang tid dette vil ta og det kjennest ut som at me berre står bom fast i denne IVF-gjørma uten å koma av flekken. Kun venting, venting, venting. Har ikkje hatt innsett sidan august i fjor som endte i MA... :arghh:

Kardiologen min sa til meg at hormonbehandling og langvarig psykisk stress kan bidra til ekstraslag, så kjenner at eg er inne i ein veldig ond sirkel... :sorry:

Uansett, etter å ha roa ned eit par dagar, klarte eg å mobilisera nye krefter til å ta kontakt med OLGA. Oppdaterte dei om situasjonen og sa at eg ikkje veit kor lang tid denne hjerteutredninga vil ta... Spurte samtidig om dei anbefaler oss å gjera eit nytt egguttak medan me ventar, ein «høstesyklus», med tanke på min alder og låge AMH, i håp om å få ein frisk blastocyst til på frys. Heldigvis har me allerede ein PGTA-testa blastocyst med normalt antal kromosom på frys hos OLGA. Legen min var heldigvis positiv og skulle høyra med Dr. Olga sjølv om me kunne få ein høstesyklus innanfor garantipakka vår. Me har altså fått innvilga og betalt for garantipakke med 4 IVF-forsøk med eigne egg, som også inkluderer hysteroskopi (som eg allerede har gjort) og eventuelt ERA-test om det er nødvendig. Garantipakke betyr at om det ikkje blir baby, får me pengane tilbake. Problemet er jo då no at eg ikkje får gjort innsett før denne hjerteutredninga er ferdig... Uansett, onsdag kom beskjeden om at Dr. Olga godkjenner ein høstesyklus for oss! Endeleg gode nyheiter etter å kun ha fått nedslåande beskjedar i det siste! ❤️ Så no planlegg me nytt egguttak hos OLGA i august. Tanken på ny stimulering og egguttak kjennest heilt jævlig, men det kjennest verre ut å berre stå fast i ei evig hjerteutredning medan egga mine forsvinn... :banghead:

Så no kryssar eg alt av fingrar og tær for at eg får koma raskt til CT og MR av hjertet og snart får grønt lys for å gjera innsett både frå legane i Norge og i Russland, at eg snart får koronavaksine (her hjelper det å vera 40!) og at eg får gjort nytt uttak i august i St. Petersburg. Det hadde vore fantastisk å få ein ny, frisk blastocyst på frys. Og så håpar eg sjølvsagt inderleg at eg faktisk får gjort innsett i løpet av høsten...

Hadde aldri forestilt meg at vegen til nr. 2 skulle bli så lang, tøff og kronglete, dette er verkeleg uuthaldeleg å stå i. Men håpar at det snart er eit lys i enden av tunnelen for oss alle sterke damer her!!! ❤️❤️❤️

Jeg er stadig inne og følger med på dere, selv om jeg ikke er aktiv. Jeg heier, føler og sørger med dere. Og når jeg leste dette innlegget, Smuta, må jeg bare sende deg en mld da jeg har «liknende» historie som deg.

Etter min senabort sommer 2019 fikk jeg ikke kontroll på blodtrykket. Det er uvanlig at dette forekommer hos unge mennesker (ja, ble faktisk omtalt som det av sykehuset :happy:) og legene ville ha meg på full utredning. ALT av hjerte, lunger, nyrer, øyne, blodstrøm samt test av binyrer, urin og blodprøver ble gjort svært ofte. Jeg var nok innom en eller annen spesialist eller avtale på sykehus 2-3 ganger i mnd i 6 mnd. Samtidig gikk jeg å ventet på et lapraskopi operasjon for å kunne starte opp med forsøk igjen, en operasjon med svært lang ventetid. De fant ingenting, blodtrykket var fortsatt høyt, nye medisiner ble prøvd ut og jeg tålte nesten ingen av dem. I tillegg fikk jeg ingen dato for operasjon og jeg ble bare en skygge av meg selv. Ble likegyldig til andres problemer, helt flat i humøret og begynte å kjenne at livsgleden og personligheten min bare forsvant. Jeg var livredd. Livredd for at de skulle finne noe alvorlig galt med meg, redd for at jeg ikke kunne få barn ettersom tiden gikk, redd for at det var for sent mtp egen helse, redd for at siste forsøk som endte i SA var det siste osv osv. Alt eskalerte og jeg fikk en psykisk knekk og ble sykemeldt. Usikkerheten og ventingen var bare ikke til å holde ut.

Etter litt tankevirksomhet oppsøkte jeg en psykolog som var spesialist på stress og traumer og ble raskt bedre. Jeg lærte teknikker for å takle engstelse, bekymring og delte tanker og følelser jeg ikke hadde klart å dele med egen partner en gang. Samtidig klarte legene å konkludere at jeg har en hormonsykdom som påvirket blodtrykket og overskuddet jeg hadde fått etter litt terapi hjalp meg til å presse sykehuset til å gi meg en operasjonsdato. Jeg tror knekken måtte til for at jeg skulle innse at livssituasjonen min var for tung å bære på egen hånd. At det er ok med en pause. At jeg i mitt tilfelle måtte få litt hjelp til å håndtere alt som hadde skjedd.

Det tok 11 mnd fra SA til nytt forsøk. Og ja, jeg har jo fortalt før - I dag er han 14 uker. :Heartblue

Jeg sier ikke at dette er en oppskrift for hvordan du skal takle dine utfordringer, bare vil at du skal holde ut, sette deg selv og egen helse først, ta deg tid til å kjenne på hvor sterk du er som står i dette og ha troen på at det kommer til å bli bra. Mangel på plan var det verste for meg i hele prosessen, jeg trengte det for å føle at jeg gjorde det jeg kunne for å få til drømmen min. Jeg håper det ordner seg med OLGA, innsett eller evt nytt uttak og at du snart får noen svar.

Og til dere andre sterke damer - hold ut! Jeg vet det høres ut som en klisje, og jeg orka ikke høre på de som sa det da jeg var midt i prosessen selv. Men det gikk til slutt. 5,5 år, men så gikk det.

Hold ut!

:Heartbigred

Jeg er stadig inne og følger med på dere, selv om jeg ikke er aktiv. Jeg heier, føler og sørger med dere.
...
...
Og til dere andre sterke damer - hold ut! Jeg vet det høres ut som en klisje, og jeg orka ikke høre på de som sa det da jeg var midt i prosessen selv. Men det gikk til slutt. 5,5 år, men så gikk det.

Hold ut!

:Heartbigred

Wow! For en historie!
Takk for oppmuntrende ord!
Det trenger vi og setter pris på.

Jeg ser at du hadde 8 forsøk før det klaffet for dere. Var det 8 stims med uttak? Eller var noen av de fryseforsøk?

Da jeg ble med i januar i år så var du allerede ved målstreken og lite aktiv her. Kjenner ikke detaljene i din historie. Hvis du har lyst og tid, kunne du tenke deg å skrive noen ord om din reise? Den kunne gi styrke og motivasjon til oss andre som er i starten av veien. Det ser sånn ut at jeg med mine 3 runder og 6 mnd i gamet er fortsatt ganske fersk :)

Det gir håp og mot til å fortsette når jeg leser sånne historier som din.

Kos deg i din nye rolle! Håper at du får kun glede og minst mulig bekymringer på den lange vakre reisen som mamma! :Heartblue:Heartpink

God morgen alle flotte damer.
En liten oppdatering fra meg. Fikk en negativ test i går og en tung dag. Mensen har ikke kommet, men smertene er der, så det er sikker bare progrestronstøtten som holder den unna. Trodde jeg hadde klart å klistre på gliset til familieselskap, men meldinger etter selskapet tydet på noe annet. Jeg kan visst nok leses som en åpen bok når det kommer til følelsene mine :oops: Sønnen min er ekstra fokusert på kos i dag så mulig han merker at mamma er litt lei seg han også :sorry: Og da blir jeg ekstra takknemlig for at jeg har fått et barn.
Nå har jeg satt igang baking og vasking og et nytt strikkeprosjekt for å distrahere meg selv litt.
Håper dere alle får en fin dag! Stor klem fra meg :Heartred

En liten oppdatering fra meg. Fikk en negativ test i går og en tung dag. Mensen har ikke kommet, men smertene er der, så det er sikker bare progrestronstøtten som holder den unna. Trodde jeg hadde klart å klistre på gliset til familieselskap, men meldinger etter selskapet tydet på noe annet. Jeg kan visst nok leses som en åpen bok når det kommer til følelsene mine :oops: Sønnen min er ekstra fokusert på kos i dag så mulig han merker at mamma er litt lei seg han også :sorry: Og da blir jeg ekstra takknemlig for at jeg har fått et barn.
Nå har jeg satt igang baking og vasking og et nytt strikkeprosjekt for å distrahere meg selv litt.

Stor klem tilbake.
Dumme statistikk.
Det hadde vært så fint å se deg, Dagni, Saltvann, og alle 40+ jentene (ikke bare, men spesielt 40+) bli gravide fort. Kan dere, så kan jeg sikkert også. Men ei. Det skal ikke bli så lett.
Neste gang, kjære deg. Neste gang.
Er du helt sikker? Helt-helt sikker at det ikke gikk?

Ååååh, Liille. Jeg skal krysse alt jeg har for det lille embryoet ditt. La det få opp farten! :smiley-angelic001:Heartred

Jeg er så uendelig takknemlig og glad for at jeg faktisk ruger. Det er sannelig ikke en selvfølge i dette gamet. Om det ikke fester seg så skal jeg ta en god prat med klinikken og høre hva slags tanker de har om neste forsøk. Men akkurat nå kommer jeg til å være rolig noen dager. Kjenner at det blir deilig :)

Ja du er veldig heldig, så håper jeg at embryoet ditt fester seg :Heartred Er neste steg i prosessen en graviditetstest?

Jeg fikk telefon nå om at det ikke blir innsett på meg i dag, da embryoet ikke klarte seg. Veldig skuffende første forsøk.. og gikk slik jeg hadde fryktet :( Så neste nå blir at klinikken ringer meg igjen i løpet av uka, for å avklare prosessen videre. Begynner jo nå å lure på om klinikken i Danmark hadde rett... de anbefalte jo eggdonasjon :(

Så bra at du har fått opp trua!! Samtidig er det jo mye hyggeligere for deg selv å leve i håpet :)

Hvor fikk du tittet på åpne donorer? Nysgjerrig :joyful:

Jeg åpnet første beste som jeg fant åpen på nett (enkel registrering). Det var Ovogene.
Det finnes flere. Men jeg må undersøke hvordan jeg får tilgang. Gidder ikke å investere for mye oppmerksomhet i dette foreløpig.
Jeg tror at noen klinikker i Ukraina har egne donorer, som ikke ligger åpent på nett.
Jeg er ganske sikker på at det blir eggdonor fra Ukraina (mitt hjemland) jeg kommer til å bruke hvis vi kommer så langt. Både eggdonasjon og surrogati er ganske utbredt der. Nå syns jeg at surrogati er et ganske følsom tema. Håper at jeg aldri trenger å ta stilling til det. Men donoregg er litt mer ok å tenke på. Må bare venne meg til tanken og finne en kvinne som vi vil lage barn i lag med. Høres ganske sprøtt ut på dette tidspunktet. Vi får se hvordan det utvikler seg.

Huff, skjønner det er tungt :( Samme her, tenker også på hvor takknemlig og heldig jeg er som har ett barn fra før :Heartred
Mange klemmer herfra :Heartred

Ja du er veldig heldig, så håper jeg at embryoet ditt fester seg :Heartred Er neste steg i prosessen en graviditetstest?

Jeg fikk telefon nå om at det ikke blir innsett på meg i dag, da embryoet ikke klarte seg. Veldig skuffende første forsøk.. og gikk slik jeg hadde fryktet :( Så neste nå blir at klinikken ringer meg igjen i løpet av uka, for å avklare prosessen videre. Begynner jo nå å lure på om klinikken i Danmark hadde rett... de anbefalte jo eggdonasjon :(

Så leit å høre :Heartred:Heartred:Heartred Det er så små marginer her - ett egg til eller fra utgjør enorme forskjeller. Har du 3-pakk, eller enkeltforsøk? Jeg håper i alle fall at klinikken kan gi deg noen gode svar, og at du tar god vare på deg selv.

Neste steg her er blodprøve 27. mai. Jeg er veldig usikker på om jeg tør å teste noe selv på egenhånd. Det kommer i hvert fall ikke til skje enda. Kanskje ett par dager før blodprøven? Tror det kommer an på om jeg føler meg gravid eller ikke.
Det som er litt skummelt er at jeg ikke ett sekund i denne prosessen har vært redd for at embryoet ikke fester seg. Vært livredd for eggkvalitet og antall, hvor mange som skal klare seg til innsett osv, og så er jeg veldig redd for å miste senere i svangerskapet. Men at embryoet ikke fester seg? Det stresser jeg ikke med! Skjønner ikke hva som går av meg. :hilarious: Så da tenker jeg at det sikkert er der det kommer til å gå galt siden jeg er så rolig...

Last edited:

Nei, nei, nei :( hvorfor? Du er jo fortsatt "ung" - 37-38 og ikke 41.
Nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne. Noen historier gir håp, andre - tar. Denne var trist.

Jeg husker ikke detaljene rundt din situasjon og behandling. Hvorfor mente DK at donoregg var best for deg? Og hvordan gikk denne syklusen mhp follikler i vekst, fertilisering, utvikling fram til nå?

Jeg sitter nemlig her og heier på mine stakkars 4 befruktede egg i håp om å få i hvert fall 1 blastocyst. Det hadde vært så fint å lese om at ditt egg klarte seg.

Så leit å høre :(
Mange varme klemmer. Ta godt vare på deg selv:Heartred

Det er en tøff telefon å få. En skikkelig Berg-og dalbane dette opplegget. Ta godt vare på deg selv :Heartred

Stor klem tilbake.
Dumme statistikk.
Det hadde vært så fint å se deg, Dagni, Saltvann, og alle 40+ jentene (ikke bare, men spesielt 40+) bli gravide fort. Kan dere, så kan jeg sikkert også. Men ei. Det skal ikke bli så lett.
Neste gang, kjære deg. Neste gang.
Er du helt sikker? Helt-helt sikker at det ikke gikk?
Nei kan jo ikke være helt sikker før jeg får svar på blodprøven eller mensen dukker opp. Men jeg har veldig intense menssmerter så tviler på at det er egget som har festa seg og river og sliter så mye i livmora :wtf:

...
Det som er litt skummelt er at jeg ikke ett sekund i denne prosessen har vært redd for at embryoet ikke fester seg. Vært livredd for eggkvalitet og antall, hvor mange som skal klare seg til innsett osv, og så er jeg veldig redd for å miste senere i svangerskapet. Men at embryoet ikke fester seg? Det stresser jeg ikke med! Skjønner ikke hva som går av meg. :hilarious: Så da tenker jeg jo at det sikkert er der det kommer til å gå galt siden jeg er så rolig med tanke på det...

Veldig interessant det du skriver om.
Litt spooky :nailbiting: eller kanskje bare intuisjon.
Kanskje registrerer kroppen mye mer enn bevisstheten vår klarer å prosessere.

For hvordan kan man forestille seg en situasjon, når kroppen gir beskjed? Liksom "Hei Dagni, god morgen, kontrollrommet snakker. 9 av 10 eggene dine er skit, men det ene som klarer seg, er topp. Slimhinna - check. Hormoner - check. Befruktning - Mother Nature, fix, please. Sjanser for vellykket graviditet - 99%".

Hadde vært artig :joyful: men jeg tror jeg ville kollapset om jeg fikk sånn kommunikasjon i hodet. :dead::facepalm::hilarious: Kalles det schizofreni, kanskje?

Jeg merker selv at jeg ble veldig overtroisk siden jeg startet. Var egentlig ikke det før. Tolker det som psykisk reaksjon. Ivf-kjøret er en tung psykisk påkjenning for meg personlig. Mye som står på spill, mye som kan gå galt og null kontroll whatsoever. F.x. tolket jeg det som dårlig tegn da jeg så likbil i starten av den stimuleringsrunden. Det kan gå måneder mellom hver gang jeg ser likbil. Men der og da måtte det skje - når jeg var så optimistisk og håpefull. Da var jeg lei meg.
Ja-ja. Ikke tenk at jeg er helt gale. Jeg har fortsatt kritisk sans. Men det er så lite som kan vippe meg av pinnen når jeg stimmer. Og så disse ideer ut av løse lufta. Hadde dem vært gode og beroligende, men det er stort sett bekymringer.

Jeg synes det er flott at du tillater deg å slappe av og nyte. At du lytter til kroppen og din sjette sans. Behold den roen og sikkerheten. Dem er mye verdt og lett å miste. Ha en fortsatt fin og fredelig rugeperiode!

Nei kan jo ikke være helt sikker før jeg får svar på blodprøven eller mensen dukker opp. Men jeg har veldig intense menssmerter så tviler på at det er egget som har festa seg og river og sliter så mye i livmora :wtf:
Huff , så leit kjære deg. Skjønner dette er veldig vanskelig. Vi tror vi er flinke til å skjule , men mange klarer se gjennom det tøffe vi står i. Vil ikke spørre om en plan videre, for vet det er vanskelig å se frem. Sender en stor klem❤️

Så leit, kjære deg :( Jeg er litt tom for ord akkurat nå, men føler iallfall med deg. Ja, vi skal være veldig takknemlige for at vi har barn, det er virkelig ingen selvfølge :Heartred

Kos deg med vasking, baking og strikking :Heartred
Stor styrkeklem sendes :Heartred

Back
Topp