Vi over 38 ❤️

Lillie og Dagni: stor dag for dere idag:) Lykke til!!! :Heartred
Lykke til fra meg også❤️

Tusen takk!

Egguttak, og de neste 5 dagene, er det jeg har gruet meg mest til i hele prosessen. Håper virkelig de får ut noen brukandes egg. Jeg har en gnagende følelse av at jeg har helt ræva eggkvalitet. Derfor ble jeg også skuffa over at jeg ikke hadde flere follikler i "riktig" størrelse på forrige sjekk. Jeg føler at jeg trenger et visst antall egg for å lykkes. Om 5 timer så vet jeg litt mer :nailbiting:

Tusen takk!

Egguttak, og de neste 5 dagene, er det jeg har gruet meg mest til i hele prosessen. Håper virkelig de får ut noen brukandes egg. Jeg har en gnagende følelse av at jeg har helt ræva eggkvalitet. Derfor ble jeg også skuffa over at jeg ikke hadde flere follikler i "riktig" størrelse på forrige sjekk. Jeg føler at jeg trenger et visst antall egg for å lykkes. Om 5 timer så vet jeg litt mer :nailbiting:

Lykke til og husk at antallet ikke er alt. Selv folka på lab’en var skuffet da de ‘bare’ tok ut fire egg hos meg. «Vi hadde jo håper på litt flere’» sa dem uten videre engasjement i stemmen og jeg følte meg som verden mest mislykkede person. Stemningen var en helt annen når 3 av 4 ble til perfekte blastoer. «Heilt knall kvalitet,» var responsen da. Så, husk at antallet ikke er alt og ta en dag av gangen. Gårsdagens ‘krise’ kan bli morgendagens seier. :Heartred

Tusen takk!

Vi kan tippe:
7 egg ut
5-6 befruktet
4 ok på dag 3
1-2 blasts på dag 5

Det kan bli bra, det.

Takk, kjære deg :) Jeg skulle teste idag, men da jeg kom inn på badet, var ikke testebegeret der. Det sto på et annet bad. Så da tenkte jeg at det var skjebnen som ville at jeg ikke skulle teste idag, og droppet det.

Jeg er fortsatt oppblåst. I oktober sa magen "poff" og ble flat igjen da jeg var 5+0. 3 dager etter kom blødningen. Så enn så lenge får jeg vel være positiv. Det er bare pga lite stigning at jeg har mistet litt trua. Idag er jeg "liksom" 4+0, noe jeg syns er kjemperart. Hausken har sagt det to ganger. Idag er det 2 uker siden Ovitrellen ble satt, og jeg ble inseminert dagen etter.

Tusen takk for at du håper :Heartred Ellers er det bare å hive seg på hesten igjen! Andre dag med Dhea og Q10 kommer snart i posten. Vi skal egentlig på fjellet idag, men ser det fortsatt litt an ifht minstemann.

Hadde ikke du mistet trua pga dårlig stigning? Jeg er såååå glad for dere og at alt er bra! Mannen her er også informert om de gode nyhetene :)

Du er en ordentlig tøffing! Jeg hadde blitt tullerusk av å teste. Tok ikke i en test før 10 dager etter innsett og turte ikke se på før 3 min var gått. De lengste tre minuttene ever. Og du gjør dette flere ganger. Respekt!!
Hadde kjøleskapet fullt av hvitvin som plan B. Hadde sååååå lyst på et glass vin at jeg tenkte det var en passe motvekt i universet :happy090
Rart hvordan jeg som er ultrarasjonell blitt passe overtroisk når det blir viktig nok og jeg ikke har makt over situasjonen.

Lykke til og husk at antallet ikke er alt. Selv folka på lab’en var skuffet da de ‘bare’ tok ut fire egg hos meg. «Vi hadde jo håper på litt flere’» sa dem uten videre engasjement i stemmen og jeg følte meg som verden mest mislykkede person. Stemningen var en helt annen når 3 av 4 ble til perfekte blastoer. «Heilt knall kvalitet,» var responsen da. Så, husk at antallet ikke er alt og ta en dag av gangen. Gårsdagens ‘krise’ kan bli morgendagens seier. :Heartred

Hvor gammel var du ved uttak?
Jeg ser forandring på AFC på mindre enn ett år hos meg: august-mai. Gikk ned fra nærmere 20 da jeg var 40 til nærmere 10 ved 41.

Men ellers er jeg enig. Garbage in - garbage out. Uansett hvor mange som setter i vekst, så sitter vi, voksne damer, uansett med 0-2 gode embabies igjen per runde. Det nytter altså ikke å høste 10. Det blir de samme 0-2 gode igjen. Nå mener jeg gode, om de var også testet. Så da kan man like greit få 4 gode ut.

Ser også på embryo stacking statistikker US ladies deler. Dem gjør det sånnt der. Tar flere stim runder back to back, samler på embryoer, tester de, og sparer på de gode. Voksne damer. Det er variasjon i hver runde. Og ja, det er 0-2 gode testede embryos. E.g. kan hun sitte med 4 pgs/pgt-a normals etter 5 stacking runder.

Last edited:
Haha, jeg tipper lavere antall, men liker at du er optimistisk på mine vegne! :)

Ok. Vi får se. Jeg tipper (ønsker, har bedt universet) om minst 1 blastocyst til deg til ferskforsøk. Blir det 1-2 til til frys - blir det bra bonus.

:signs003
Tusen takk!

Masse lykke til, kvalitet fremfor kvantitet som gjelder for oss voksne jenter ja, men det er fint med begge deler :signs003 Krysser fingrene for gullegg

Tusen takk!

Masse lykke til, Dagni! Heia, heia! Kvalitet er viktigare enn kvantitet! ❤️

Hvor gammel var du ved uttak?
Jeg ser forandring på AFC på mindre enn ett år hos meg: august-mai. Gikk ned fra nærmere 20 da jeg var 40 til nærmere 10 ved 41.

Men ellers er jeg enig. Garbage in - garbage out. Uansett hvor mange som setter i vekst, så sitter vi, voksne damer, uansett med 0-2 gode embabies igjen per runde. Det nytter altså ikke å høste 10. Det blir de samme 0-2 gode igjen. Nå mener jeg gode, om de var også testet. Så da kan man like greit få 4 gode ut.

Ser også på embryo stacking statistikker US ladies deler. Dem gjør det sånnt der. Tar flere stim runder back to back, samler på embryoer, tester de, og sparer på de gode. Voksne damer. Det er variasjon i hver runde. Og ja, det er 0-2 gode testede embryos. E.g. kan hun sitte med 4 pgs/pgt-a normals etter 5 stacking runder.

Damn!!! Det var stor forskjell på bare ett år.
Da forstår jeg at du tenker mye på det. Jeg hadde uttak i mars og var da (som nå) 38. Jeg tror ikke jeg har kommer til the tipping point ennå. Vi hadde første runde i 2012 da jeg var 30 år. Negativt resultat og hadde alt av bivirkninger beskrevet og ubeskrevet i litteraturen. Jeg nektet å gjøre det igjen. Tok åtte år å kvinne meg opp til å prøve igjen. Legene sier at eggreservene og kvaliteten nå var omtrent på samme nivå som i 2012, så jeg kvinnet meg nok opp i grevens tid. Hvem vet hvordan det hadde sett ut 6-12 mnd senere. Det du forteller gjør virkelig inntrykk.

Krysser fingrer, tær, ben og armer for deg og tenker at man trenger egentlig bare én som sitter. Håper på minst en, helst flere :Heartred

Damn!!! Det var stor forskjell på bare ett år.
Da forstår jeg at du tenker mye på det. Jeg hadde uttak i mars og var da (som nå) 38. Jeg tror ikke jeg har kommer til the tipping point ennå. Vi hadde første runde i 2012 da jeg var 30 år. Negativt resultat og hadde alt av bivirkninger beskrevet og ubeskrevet i litteraturen. Jeg nektet å gjøre det igjen. Tok åtte år å kvinne meg opp til å prøve igjen. Legene sier at eggreservene og kvaliteten nå var omtrent på samme nivå som i 2012, så jeg kvinnet meg nok opp i grevens tid. Hvem vet hvordan det hadde sett ut 6-12 mnd senere. Det du forteller gjør virkelig inntrykk.

Krysser fingrer, tær, ben og armer for deg og tenker at man trenger egentlig bare én som sitter. Håper på minst en, helst flere :Heartred

Takk!

Det er vanskelig å sammenligne kvinner på tvers da vi alle er forskjellige. Men det er lurt at hver enkel følger nøye med egen fertilitet fra ung alder hvis man kan tenke seg barn. Det sies jo at fertiliteten går ned fra 35, enda mer ned fra 37-38, og dramatisk ned fra rundt 40. Enda det er noen heldige som er veldig fertile og blir lett gravide selv i 40-årsalderen. Men de er nok ikke med i Assistert befruktning forumet :) Samtidig at det finnes noen på den andre enden av skalaen - som nesten ikke har egg igjen før dem er 30 og har nettopp begynt å planlegge. DEM syns jeg virkelig synd på. Life is shit sometimes.

Lykke til med graviditeten!

Tusen takk!

Jeg tenker akkurat det samme som deg.. Jeg hadde jo en følelse av at jeg hadde et lite antall egg, som jo stemmer.. Og føler at jeg ikke har bra eggkvalitet. Men jeg håper at vi begge bare tenker for mye, og har noen gullegg på lur :) Satte Ovitrellen i går kveld, og venter spent på morgendagen her nå.
Masse lykke til i dag, krysser alt jeg har :)

Jeg er en skikkelig sniker her inne. Sniker innom nesten hver dag for å følge med hvordan det går med dere. Fordi det er så koselig! Dere modige, tapre, sterke kvinner som virkelig vet hvordan man utøver sympati, empati og medmenneskelighet. Dere er så rause med ordene til hverandre, så støttende og store. Selv i ens dypeste dal, så ligger fokuset på andres lykke. Jeg tar av meg hatten for dere damer som virkelig har babyverdens nydeligste tråd. Dere har og har hatt mye motgang i babymaking-livet, og jeg unner dere virkelig alt godt. :Heartred

Dette gikk over all forventning dere! Jeg fikk ut 11 egg!!! :smiley-bounce016

Jeg er så lettet og og glad nå, og ser plutselig litt mer optimistisk på at det kan bli innsett. Ett av disse eggene MÅ jo være gullegget?

Jeg er en skikkelig sniker her inne. Sniker innom nesten hver dag for å følge med hvordan det går med dere. Fordi det er så koselig! Dere modige, tapre, sterke kvinner som virkelig vet hvordan man utøver sympati, empati og medmenneskelighet. Dere er så rause med ordene til hverandre, så støttende og store. Selv i ens dypeste dal, så ligger fokuset på andres lykke. Jeg tar av meg hatten for dere damer som virkelig har babyverdens nydeligste tråd. Dere har og har hatt mye motgang i babymaking-livet, og jeg unner dere virkelig alt godt. :Heartred

Takk for fine ord! Jeg er helt enig at det er den beste tråden på forumet. Så mye styrke, støtte og kunnskap får man her. Tøffere enn oss er kanskje bare jenter i PGD-tråden.

Jeg er så lettet og og glad nå, og ser plutselig litt mer optimistisk på at det kan bli innsett. Ett av disse eggene MÅ jo være gullegget?
Gratulerer med god fangst, håper alle overlever ❤️Innsett på dag fem om alt går bra?

Så bra! :) Det er noe bedre enn 5-7 du regnet med i start. For dem tar jo alle, store som små i håp om at små modnes i varmeskapet.
Nå blir det å vente på befruktningen.
Sa dem noe om hvordan eggene ser ut?

Hurra! Så bra Dagni :Heartred Krysser fingrene for gullegget er der :love7

Så bra! :) Det er noe bedre enn 5-7 du regnet med i start. For dem tar jo alle, store som små i håp om at små modnes i varmeskapet.
Nå blir det å vente på befruktningen.
Sa dem noe om hvordan eggene ser ut?

Ja, jeg regner med at noen kanskje var i minste laget, men de sa ingenting om det. De sa heller ikke noe om eggkvaliteten, men jeg spurte heller ikke. Blir spennende å høre hva sier i morgen!

Back
Topp