Vi over 38 ❤️

Det er en tøff start for dere.. hvordan takler du alt dette? Det som er bra er at hun er her nå og at de ser på henne.. så jeg håper du også finne litt rå selvom hun er på intensiv <3
Det har vært tøffe dager, i starten så visste vi ikke om hun ville overleve. Så det var ganske kjip stemning
 
Det har vært tøffe dager, i starten så visste vi ikke om hun ville overleve. Så det var ganske kjip stemning

Jeg sender mine varmeste tanker til dere og håper at hun blir bedre for hver dag som går. Vi ser frem til en uke og håper på at ting blir lysere.
 
Jeg hadde ny kontroll i dag og har bare en eggpose nå. Den som lå på høyre eggstokk var visst en cyste. Forrige lege mente vi kunne vurdere inseminering med et slikt resultat, men hun jeg var hos i dag mente at det kanskje ville være å kaste bort et forsøk siden jeg aldri har klart å bli gravid på egenhånd. Hadde historikken min vært bedre ville hun anbefalt å avbryte, men det er lite trolig at det blir noe bedre neste gang. Så nå er jeg satt opp til uttak på tirsdag, men vi har allerede begynt å snakke om en ny plan for neste forsøk.

I tillegg er smårollingen vår blitt forkjølet (igjen) og jeg har angst for å bli smittet! Har jeg symptomer på noe som helst til uka må jeg avbryte uansett :inpain:

Har veldig blandede følelser nå. Klamrer meg fortsatt til håper om at en eggpose holder, men er samtidig smertelig klar over hvor lave oddsene er. Til syvende og sist er det opp til oss det blir inseminering, uttak eller avbrudd, men dette blir gambling uansett hvordan jeg vrir eller vender på det...
 
Jeg hadde ny kontroll i dag og har bare en eggpose nå. Den som lå på høyre eggstokk var visst en cyste. Forrige lege mente vi kunne vurdere inseminering med et slikt resultat, men hun jeg var hos i dag mente at det kanskje ville være å kaste bort et forsøk siden jeg aldri har klart å bli gravid på egenhånd. Hadde historikken min vært bedre ville hun anbefalt å avbryte, men det er lite trolig at det blir noe bedre neste gang. Så nå er jeg satt opp til uttak på tirsdag, men vi har allerede begynt å snakke om en ny plan for neste forsøk.

I tillegg er smårollingen vår blitt forkjølet (igjen) og jeg har angst for å bli smittet! Har jeg symptomer på noe som helst til uka må jeg avbryte uansett :inpain:

Har veldig blandede følelser nå. Klamrer meg fortsatt til håper om at en eggpose holder, men er samtidig smertelig klar over hvor lave oddsene er. Til syvende og sist er det opp til oss det blir inseminering, uttak eller avbrudd, men dette blir gambling uansett hvordan jeg vrir eller vender på det...
Åh, så leit, kjære Lura! Er dei heilt sikre på at den på høgre side er ei cyste? Kor stor var follikelen og kor stor var den dei trur er ei cyste? Eg har vore i samme situasjon som deg to gonger før, det er heilt jævlig. :( Den første gongen valgte me inseminasjon som ikkje førte til nokon ting. Den andre gongen kjente me oss litt pressa til å gjera uttak med kun eitt egg, fordi dei ville ha oss vidare i 3-pakken me hadde kjøpt. Egget blei ikkje befrukta og forsøket blei avbrutt, som var grusomt. Dette har irritert meg litt i ettertid, heile greia. Men det er jo lett å vera etterpåklok! No denne runden hos OLGA fekk me jo ut 3 egg, men kun 2 modne og begge desse blei befrukta og me fekk ein blastocyst av topp kvalitet. Så det er så frykteleg vanskeleg å sei kva som er rett å gjera... Har de 3-pakke hos Hausken, eller enkelt forsøk? Sender mange styrkeklemmar!! ❤️
 
Jeg hadde ny kontroll i dag og har bare en eggpose nå. Den som lå på høyre eggstokk var visst en cyste. Forrige lege mente vi kunne vurdere inseminering med et slikt resultat, men hun jeg var hos i dag mente at det kanskje ville være å kaste bort et forsøk siden jeg aldri har klart å bli gravid på egenhånd. Hadde historikken min vært bedre ville hun anbefalt å avbryte, men det er lite trolig at det blir noe bedre neste gang. Så nå er jeg satt opp til uttak på tirsdag, men vi har allerede begynt å snakke om en ny plan for neste forsøk.

I tillegg er smårollingen vår blitt forkjølet (igjen) og jeg har angst for å bli smittet! Har jeg symptomer på noe som helst til uka må jeg avbryte uansett :inpain:

Har veldig blandede følelser nå. Klamrer meg fortsatt til håper om at en eggpose holder, men er samtidig smertelig klar over hvor lave oddsene er. Til syvende og sist er det opp til oss det blir inseminering, uttak eller avbrudd, men dette blir gambling uansett hvordan jeg vrir eller vender på det...

:( Det er lov å være lei deg nå..men ikke mist håpet selv om at du føler deg i en mørke tunnel! Jeg synes du er tøff som allerede tenker på plan B :) og det er bra at du ikke sitter helt i mørke nå når alt ramler ned! Uansett hva dere velge å gjøre nå så blir det rette valget! Og dere har noen dager til å tenke på det så la det sinke litt og snakk sammen om hva føles riktig for dere..<3
 
Åh, så leit, kjære Lura! Er dei heilt sikre på at den på høgre side er ei cyste? Kor stor var follikelen og kor stor var den dei trur er ei cyste? Eg har vore i samme situasjon som deg to gonger før, det er heilt jævlig. :( Den første gongen valgte me inseminasjon som ikkje førte til nokon ting. Den andre gongen kjente me oss litt pressa til å gjera uttak med kun eitt egg, fordi dei ville ha oss vidare i 3-pakken me hadde kjøpt. Egget blei ikkje befrukta og forsøket blei avbrutt, som var grusomt. Dette har irritert meg litt i ettertid, heile greia. Men det er jo lett å vera etterpåklok! No denne runden hos OLGA fekk me jo ut 3 egg, men kun 2 modne og begge desse blei befrukta og me fekk ein blastocyst av topp kvalitet. Så det er så frykteleg vanskeleg å sei kva som er rett å gjera... Har de 3-pakke hos Hausken, eller enkelt forsøk? Sender mange styrkeklemmar!! ❤️
Det er kjipt, men jeg var egentlig litt forberedt på det, har aldri respondert bra på høyre side siden jeg har vært operert der. Hun var ganske sikker på at det var en cyste. På mandag var begge 12 mm, i går var venstre 17, og hun målte den høyre til 10 (de har visst forskjellige måter å måle på).

Jeg har jo ikke fått mer enn en eggpose de siste tre forsøkene mine, men jeg hadde håpet at vi med ny behandling ville få til noe bedre, så derfor føles det litt håpløst nå. Vi har bare enkeltforsøk hos Hausken, jeg kvalifiserer ikke til 3-pakke. Hun oppmuntret likevel til å prøve et par ganger til før vi evt forsøker ED, men det er jo selvfølgelig opp til oss mtp økonomi og hvor sterkt ønske om søsken er. Det positive er jo at jeg har vært gravid to ganger og fått et barn med bare to egg ved uttak. Så gullegget kan fortsatt være der, men det er jo umulig å si når det dukker opp. Det kan jo være det som ligger der nå... Livmorslimhinnen så i tillegg optimal ut. Det virker som vi har best sjanser med IVF, så kommer til å gjennomføre uttak. Hvordan var det med deg når det ikke ble befruktning, måtte du betale for fullstendig forsøk?

Om det ikke går veien nå så ville legen prøve på en lett stimulering med Menopur neste gang, da blir ihvertfall medisinutgiftene lavere. I følge henne hadde jeg trolig ikke respondert noe bedre om jeg så hadde gått på en dose med 600ie Gonal, og om det bare dukker opp en folikkel vil den uansett vokse med lav stimulering.
Takk for klemmer og støtte :):Heartpink
 
:( Det er lov å være lei deg nå..men ikke mist håpet selv om at du føler deg i en mørke tunnel! Jeg synes du er tøff som allerede tenker på plan B :) og det er bra at du ikke sitter helt i mørke nå når alt ramler ned! Uansett hva dere velge å gjøre nå så blir det rette valget! Og dere har noen dager til å tenke på det så la det sinke litt og snakk sammen om hva føles riktig for dere..<3
Tusen takk for gode ord! :Heartpink Jeg er skuffet og motløs, men egentlig ikke veldig lei meg, sikkert fordi forventningene ikke er så høye i utgangspunktet. Vi kjører på denne gangen også og håper ihvertfall at der er et egg som lar seg befrukte. Og så lenge vi har en plan å forholde oss til mtp et neste forsøk så kommer jeg meg videre. Den dagen jeg får beskjed om at det ikke er vits i å prøve med egne egg lenger kommer jeg sikkert til å gå i kjelleren, men så lenge økonomien og familien tåler det holder vi ut litt til.
 
Ja, et harmonisk svangerskap uten dramatikk - hadde vært fint, det. Slik som du beskriver det.

Jeg angrer faktisk litt på at jeg ikke startet med barn tidligere, ventet for lenge med nummer to. Av forskjellige grunner som jeg ser nå var bare "piss", når alt blir satt i perspektiv.
Trodde aldri at det skulle bli såå vanskelig.
Det var tilsynelatende så enkelt å få barn senere i livet, etter media å dømme. Alle kjendiser fikk jo det. Det er altså helt feil. Det er ikke lett. Og det skjønner jeg nå.
Jeg har en del kollegaer, unge kvinner. Jeg kommer i hvert fall si til dem at det kanskje ikke er så lurt å vente for lenge med å få barn. Hvis jeg blir spurt selvfølgelig. Skulle ønske jeg visste det før hvor innmari vanskelig det kan være av og til. Og ikke bare solskinnhistorier. Det å ha realistiske forventninger er kjempebra.

Jeg liker din innstilling til donoregg.
Har jo den tanken i bakhodet selv.
Fortrenger den foreløpig.
Men vil ikke se bort fra den helt.
Det blir interessant å følge utviklingen.
Håper at det blir etter hvert flere som kan dele erfaringer. Ville satt pris på det.

Lykke til med dine prosjekter! Uansett hva dere bestemmer dere for.


Beklager sent svar fra meg.

Ja, angrer jeg også på at det ble en såpass stor aldersforskjell mellom første og andre. Men det var "livet" som hadde skylden.

Tusen takk :) Vi er i tenkeboksen. Jeg har avtalt møter med to ulike klinikker, så får vi se. Her er det mannen som er mest skeptisk, syns det er "tukling", og det er det jo. Jeg har likevel en magefølelse på at vi kommer til å gjøre det.

Vi kommer aldri til å angre når jeg er gravid og vi har fått barnet, men jeg er skråsikker på at vi vil angre om vi ikke gjør det. Iallfall jeg.
 
Jeg hadde ny kontroll i dag og har bare en eggpose nå. Den som lå på høyre eggstokk var visst en cyste. Forrige lege mente vi kunne vurdere inseminering med et slikt resultat, men hun jeg var hos i dag mente at det kanskje ville være å kaste bort et forsøk siden jeg aldri har klart å bli gravid på egenhånd. Hadde historikken min vært bedre ville hun anbefalt å avbryte, men det er lite trolig at det blir noe bedre neste gang. Så nå er jeg satt opp til uttak på tirsdag, men vi har allerede begynt å snakke om en ny plan for neste forsøk.

I tillegg er smårollingen vår blitt forkjølet (igjen) og jeg har angst for å bli smittet! Har jeg symptomer på noe som helst til uka må jeg avbryte uansett :inpain:

Har veldig blandede følelser nå. Klamrer meg fortsatt til håper om at en eggpose holder, men er samtidig smertelig klar over hvor lave oddsene er. Til syvende og sist er det opp til oss det blir inseminering, uttak eller avbrudd, men dette blir gambling uansett hvordan jeg vrir eller vender på det...


Kjære Lura :Heartred Det var leit, og jeg skjønner at du ble lei deg og skuffet. Du har uansett en sjanse, så ikke mist håpet :Heartred

Jeg syns jeg leste i et innlegg senere at dere har bestemt dere for IVF? Godt og ha fattet en beslutning. Så skal jeg krysse fingrene sammen med dere og håper av hele mitt hjerte at det blir baby av dette. Alt man trenger er et egg, vet du :Heartred:Heartred:Heartred
 
Tusen takk for gode ord! :Heartpink Jeg er skuffet og motløs, men egentlig ikke veldig lei meg, sikkert fordi forventningene ikke er så høye i utgangspunktet. Vi kjører på denne gangen også og håper ihvertfall at der er et egg som lar seg befrukte. Og så lenge vi har en plan å forholde oss til mtp et neste forsøk så kommer jeg meg videre. Den dagen jeg får beskjed om at det ikke er vits i å prøve med egne egg lenger kommer jeg sikkert til å gå i kjelleren, men så lenge økonomien og familien tåler det holder vi ut litt til.


Jeg krysser sånn fingrene for deg! Jeg var i kjelleren forrige søndag. Det kom på kvelden. Jeg gråt,- mye!
Nå går det mye bedre. Jeg har forsont meg med tanken at dersom tredjemann skal komme, blir det med et donoregg. Barnet vil bli like høyt elsket uansett :Heartred SELVFØLGELIG. Kjenner at jeg har så mye kjærlighet og omsorg og gi, jeg er ikke ferdig med barn. Vi snakker om det innimellom, jeg vil ikke oversnakke det. Nå for en times tid siden, sa mannen at han tror vi kommer til å gå for dette :Heartred Vi snakket også om fosterbarn. Jeg vil for all del hjelpe barn som kommer fra vanskelige kår, men så vil jeg så gjerne gå gravid igjen. Er det egoistisk å tenke sånn? Hm.... Jeg sa at fjerdemann kan være et fosterbarn :)
Det eneste er at jeg kommer ikke til å klare å gi fra meg et barn etter flere år, det vet jeg. Vi får uansett ta opp temaet senere.

Dette ble et rotete innlegg. Poenget mitt var at om det skulle bli donoregg på dere, så vil du med tiden forsone deg med det. Det er jeg sikker på. Men ja, det er litt tøft og innse og godta at man ikke får barn med eget egg, men man blir fortrolig med tanken :Heartred
 
Det har vært tøffe dager, i starten så visste vi ikke om hun ville overleve. Så det var ganske kjip stemning


Kjære deg :Heartred Gratulerer med baby :Heartred Så leit å høre at dere har hatt en tøff start. Det vet jeg alt om, og jeg har kjent på frykten for å miste barnet mitt. Helt forferdelig. Det som er positivt, om man kan si det, er at når man skjønner at det vil gå bra, setter man kanskje enda mer pris på livet og det som virkelig betyr noe. Ikke vet jeg, kan kun snakke for meg selv.

God bedring til lillemor og ta vare på deg selv :Heartred
 
Jeg beundrer din besluttsomhet.
Ser ut at du vet nøyaktig hva du vil.

Jeg må sikkert ta tusen runder med meg selv før jeg er klar for DE. Om i det hele tatt.
Hadde vært fint å lese andres erfaringer.
Det kan da ikke være så skummelt.
Men samtidig ser jeg jo at det er mange som kvier seg lenge, og prøver alt de kan for å få genetisk egne barn.

Følger med på din reise. Veldig spennende.


Takk for det :) Vi har ikke helt bestemt oss, men jeg tror det er veien det går.... Mannen sa i ettermiddag at han tror det, han også..

Det er mye vi tenker på, men det kan jeg skrive om i et innlegg senere :)
 
Hei alle fine damer her, På tide med ny oppdatering frå meg. Var i forrige veke hos kardiolog og gjorde både 24-timars EKG av hjertet og ultralyd av hjertet. Både gode og dårlege nyheiter. Dei gode nyheitene er at hjertet mitt har normalt god funksjon. Så det er jo veldig positivt!! Men legen oppdaga at eg har ein liten lekkasje i ein hjerteklaff, men som ikkje skapar problem for hjertet sin funksjon som sådan. Den kan vera medfødt, eller den kan ha oppstått i vaksen alder. Men den kan tydelegvis føra til ekstra hjerteslag, som jo er mitt problem - uten at han kunne fastslå at det er grunnen... Og den andre dårlege nyheita er at eg hadde endå fleire ekstra hjerteslag enn i St. Petersburg! :(Som er veldig rart med tanke på at eg var mykje mindre stressa her. Kardiologen ville gjerne få ned desse ekstraslaga før eit eventuelt innsett. Han dobla dosen av medisinar og bad meg koma tilbake for ny monitorering om ein månad. Hadde veldig blanda følelser etter dette! Men sjølvsagt jevnt over veldig gode nyheiter då med tanke på ny graviditet. Men ekkelt at eg fortsatt har så mange ekstra hjerteslag og at eg har ein lekkasje i ein hjerteklaff. Det ville gjerne kardiologen at eg skal overvåka årleg. Er samtidig takknemleg for at OLGA oppdaga dette, hadde nok ikkje blitt oppdaga viss ikkje...!! Tok også masse blodprøvar som kardiologen henviste meg til, alt frå stoffskifte til kolesterol til jern og D-vitamin og alle desse prøvane var fine.

For øvrig har eg også blitt innkalt til gastroskopi, men ikkje før i slutten av mars... Slitsomt med all denne ventinga. :dead: Men godt å få time i det offentlege i det heile tatt då sjølvsagt.

På lørdag hadde me ein fin Skype-samtale med legen vår hos OLGA. Ho har fått oversendt journalen min frå kardiologen og skal også dela med kardiologen der. Ho sa at tentativ tidslinje for innsett er midten av april. Iiiik!! Godt å få ein dato å forholda seg til. Men dette er med forbehold om at eg får grønt lys for innsett med tanke på hjerte og mage.

Så i mellomtida må eg jo gjera desse andre undersøkingane + at OLGA uansett alltid gjer ein såkalt «Training Cycle» før innsett. Det vil sei at dei gir pasienten samme behandling som ved innsett for å sjå korleis den enkelte pasient reagerer på dei ulike dosane, slik at dosane kan bli mest mogleg optimale når innsettet skal skje. Dei gjer kun fryseforsøk i styrt syklus, ettersom omtrent alle pasientar har lang reise til klinikken.

Det var veldig fint å snakka med legen vår, ho var også superglad for at me har fått eit embryo som både er topp kvalitet og har normalt antal kromosom. ❤️ No håpar me veldig på grønt lys frå OLGA til å kunna begynna med Training Cycle i neste veke.

Denne ventinga er ganske uuthaldeleg. Er for øvrig også blitt litt svimmel av denne hjertemedisinen, som er kjipt. Men prøver som alltid å fokusera på ein dag og eit lite steg om gongen... :hungover: Men det er vanskeleg! No er me iallfall skikkeleg i gang med yoga igjen, det er fint. Og så håpar me veldig på gode nyheiter framover... :smiley-angelic001 Styrkeklemmar til alle!


Smuta! For et styr, men så utrolig bra at dette har blitt oppdaget! Innsett iløpet av april er jo fantastiske nyheter :) Krysser fingrene for at det bare blir gode nyheter, og medisiner fikser opp i alt!! :)

Takk for tips om klinikken :) Om vi velger å gå for dette, tror jeg uansett at vi kommer til å holde oss til Norden, da Danmark. :Heartred
 
Jeg krysser sånn fingrene for deg! Jeg var i kjelleren forrige søndag. Det kom på kvelden. Jeg gråt,- mye!
Nå går det mye bedre. Jeg har forsont meg med tanken at dersom tredjemann skal komme, blir det med et donoregg. Barnet vil bli like høyt elsket uansett :Heartred SELVFØLGELIG. Kjenner at jeg har så mye kjærlighet og omsorg og gi, jeg er ikke ferdig med barn. Vi snakker om det innimellom, jeg vil ikke oversnakke det. Nå for en times tid siden, sa mannen at han tror vi kommer til å gå for dette :Heartred Vi snakket også om fosterbarn. Jeg vil for all del hjelpe barn som kommer fra vanskelige kår, men så vil jeg så gjerne gå gravid igjen. Er det egoistisk å tenke sånn? Hm.... Jeg sa at fjerdemann kan være et fosterbarn :)
Det eneste er at jeg kommer ikke til å klare å gi fra meg et barn etter flere år, det vet jeg. Vi får uansett ta opp temaet senere.

Dette ble et rotete innlegg. Poenget mitt var at om det skulle bli donoregg på dere, så vil du med tiden forsone deg med det. Det er jeg sikker på. Men ja, det er litt tøft og innse og godta at man ikke får barn med eget egg, men man blir fortrolig med tanken :Heartred
Jeg skjønner hva du mener. For en lykke det hadde vært om det klaffer for oss denne gangen, ellers er jeg villig til å gi det et par forsøk til og bruke tiden på å modne tanken på en evt eggdonasjon. Det føltes kjipt en gang i tiden å få beskjed om at jeg ikke kan få barn på naturlig vis, men herregud så glad jeg er for hjelpen vi har fått så langt! Hvordan barnet kom til spiller jo ingen rolle. Enn så lenge har jeg bare lest noen foruminnlegg om ED og så er jeg veldig spent på hva dere kommer frem til! ❤️ Går dere for et nytt IVF før ED? Har også tenkt tanken på fosterbarn, men jeg kjenner at det krever en annen motivasjon som jeg ikke har akkurat nå. Men kanskje en gang! :) Å få egne barn er uansett egoistisk, og det er ikke noe galt i det. I Norge gjør vi jo staten en tjeneste ved å sørge for flere som kan ta vare på oss når vi blir gamle ;)

Nå har jeg nettopp satt Ovitrelle, så da får det briste eller bære på tirsdag! Som nevnt ville Hausken også forsøke en lett stimulering neste gang, gjorde ikke du også det nettopp? Hva gikk du på da?

Tusen takk for all oppmuntringen på veien kjære deg, håper du har hatt en fin vinterferie selv om det ikke ble fjelltur!:Heartpink
 
Jeg skjønner hva du mener. For en lykke det hadde vært om det klaffer for oss denne gangen, ellers er jeg villig til å gi det et par forsøk til og bruke tiden på å modne tanken på en evt eggdonasjon. Det føltes kjipt en gang i tiden å få beskjed om at jeg ikke kan få barn på naturlig vis, men herregud så glad jeg er for hjelpen vi har fått så langt! Hvordan barnet kom til spiller jo ingen rolle. Enn så lenge har jeg bare lest noen foruminnlegg om ED og så er jeg veldig spent på hva dere kommer frem til! ❤️ Går dere for et nytt IVF før ED? Har også tenkt tanken på fosterbarn, men jeg kjenner at det krever en annen motivasjon som jeg ikke har akkurat nå. Men kanskje en gang! :) Å få egne barn er uansett egoistisk, og det er ikke noe galt i det. I Norge gjør vi jo staten en tjeneste ved å sørge for flere som kan ta vare på oss når vi blir gamle ;)

Nå har jeg nettopp satt Ovitrelle, så da får det briste eller bære på tirsdag! Som nevnt ville Hausken også forsøke en lett stimulering neste gang, gjorde ikke du også det nettopp? Hva gikk du på da?

Tusen takk for all oppmuntringen på veien kjære deg, håper du har hatt en fin vinterferie selv om det ikke ble fjelltur!:Heartpink
Masse lykke til, kjære Lura!!! Håpar sånn at det er gullegget! ❤️

Du spurte om me måtte betala for det avbrutte forsøket hos Hausken og svaret er dessverre ja... Det telte som eit av forsøka i pakka vår. Irriterte oss i ettertid, men sånn er det. I det private er det egguttak som blir rekna som fullført forsøk, ikkje innsett.

Håpar uansett veldig at de ikkje kjem i samme situasjon. Her skal me ha trua og heia, heia, heia!!

:gen014:gen014:gen014
 
Jeg skjønner hva du mener. For en lykke det hadde vært om det klaffer for oss denne gangen, ellers er jeg villig til å gi det et par forsøk til og bruke tiden på å modne tanken på en evt eggdonasjon. Det føltes kjipt en gang i tiden å få beskjed om at jeg ikke kan få barn på naturlig vis, men herregud så glad jeg er for hjelpen vi har fått så langt! Hvordan barnet kom til spiller jo ingen rolle. Enn så lenge har jeg bare lest noen foruminnlegg om ED og så er jeg veldig spent på hva dere kommer frem til! ❤️ Går dere for et nytt IVF før ED? Har også tenkt tanken på fosterbarn, men jeg kjenner at det krever en annen motivasjon som jeg ikke har akkurat nå. Men kanskje en gang! :) Å få egne barn er uansett egoistisk, og det er ikke noe galt i det. I Norge gjør vi jo staten en tjeneste ved å sørge for flere som kan ta vare på oss når vi blir gamle ;)

Nå har jeg nettopp satt Ovitrelle, så da får det briste eller bære på tirsdag! Som nevnt ville Hausken også forsøke en lett stimulering neste gang, gjorde ikke du også det nettopp? Hva gikk du på da?

Tusen takk for all oppmuntringen på veien kjære deg, håper du har hatt en fin vinterferie selv om det ikke ble fjelltur!:Heartpink


Kjære Lura:) Måtte dette være den siste ovitrellen du satt grunnet positiv test om noen uker. Vi får bare håpe :Heartred

Hos oss modnes tanken om ED, og vi ser frem til samtale med Maigaard 16 mars. De kjenner vi på en måte litt, og det føles bra. Vi kommer uansett til å sammenligne de ulike klinikkene. Foreløpig har vi bare en avtale i tillegg.

Jeg venter på å få journal fra Hausken for de to siste behandlingene. Jeg fikk beskjed om at det er en stor jobb og kopiere journaler... Nå har det gått 6 dager siden jeg ba om dem, og nå er tålmodigheten til denne frøkna over. Akkurat sendt en purring.

Da jeg hadde insemineringsplan gikk jeg på Femar noen dager, albyl e, og Menopur 75IU i 3 dager. Jeg skjønner fortsatt ikke at håpet var at folikkelen/e skulle vokse seg modne på kun 3 dager med Menopur.

Planen er vel et forsøk til, men jeg har absolutt ikke trua. Vi begynner og venne oss til tanken om ED, mannen også. Det er bare så styr og måtte dra utenlands i pandemi! Nå kommer ikke dette til å skje før tidligst om 3-4 måneder, så da håper jeg at tiden er inne for å slippe karantene :)

Nå tenker ikke vi st vi skal ha 8 barn altså, 3 er planen. Men om vi skulle ha overskudd og lyst på flere, så ville nok fosterbarn kommet på banen. Det får vi uansett se an etterhbert, men det hadde vært med stor glede og kunne "reddet" et lite barn som ikke har det bra :Heartred Blir helt rørt bare av tanken.

Jeg hadde ikke ferie, så nå er det FULL nedtelling til påskeferie! Håper sånn at corona ikke ødelegger for fjellpåske; sol, ski, kvikklunsj, krim og kanskje litt bobler på terrassen nå som jeg ikke trenger og tenke på eggene! :)

Spennende dag for deg imorgen, Lura. Jeg krysser fingrene for deg :)
 
Masse lykke til, kjære Lura!!! Håpar sånn at det er gullegget! ❤️

Du spurte om me måtte betala for det avbrutte forsøket hos Hausken og svaret er dessverre ja... Det telte som eit av forsøka i pakka vår. Irriterte oss i ettertid, men sånn er det. I det private er det egguttak som blir rekna som fullført forsøk, ikkje innsett.

Håpar uansett veldig at de ikkje kjem i samme situasjon. Her skal me ha trua og heia, heia, heia!!

:gen014:gen014:gen014
Tenkte nesten det, men ble usikker når de kaller det avbrutt forsøk. Tusen takk for heiarop søte du, det varmer! :Heartpink:Heartpink
 
Kjære Lura:) Måtte dette være den siste ovitrellen du satt grunnet positiv test om noen uker. Vi får bare håpe :Heartred

Hos oss modnes tanken om ED, og vi ser frem til samtale med Maigaard 16 mars. De kjenner vi på en måte litt, og det føles bra. Vi kommer uansett til å sammenligne de ulike klinikkene. Foreløpig har vi bare en avtale i tillegg.

Jeg venter på å få journal fra Hausken for de to siste behandlingene. Jeg fikk beskjed om at det er en stor jobb og kopiere journaler... Nå har det gått 6 dager siden jeg ba om dem, og nå er tålmodigheten til denne frøkna over. Akkurat sendt en purring.

Da jeg hadde insemineringsplan gikk jeg på Femar noen dager, albyl e, og Menopur 75IU i 3 dager. Jeg skjønner fortsatt ikke at håpet var at folikkelen/e skulle vokse seg modne på kun 3 dager med Menopur.

Planen er vel et forsøk til, men jeg har absolutt ikke trua. Vi begynner og venne oss til tanken om ED, mannen også. Det er bare så styr og måtte dra utenlands i pandemi! Nå kommer ikke dette til å skje før tidligst om 3-4 måneder, så da håper jeg at tiden er inne for å slippe karantene :)

Nå tenker ikke vi st vi skal ha 8 barn altså, 3 er planen. Men om vi skulle ha overskudd og lyst på flere, så ville nok fosterbarn kommet på banen. Det får vi uansett se an etterhbert, men det hadde vært med stor glede og kunne "reddet" et lite barn som ikke har det bra :Heartred Blir helt rørt bare av tanken.

Jeg hadde ikke ferie, så nå er det FULL nedtelling til påskeferie! Håper sånn at corona ikke ødelegger for fjellpåske; sol, ski, kvikklunsj, krim og kanskje litt bobler på terrassen nå som jeg ikke trenger og tenke på eggene! :)

Spennende dag for deg imorgen, Lura. Jeg krysser fingrene for deg :)
Skjønner ikke at det skal ta så lang tid å få journalen? Jeg ba om papirene mine da vi skulle igang med de siste forsøkene på Riksen og da ble de lagt inn i portalen allerede dagen etter tror jeg.

Husker ikke helt hva hun ville stimulere meg med i tillegg til Menopur, men det var nok noe annet enn deg. Synes uansett det er rart de hadde kontroll allerede etter tre dager? Jeg har jo ofte reagert sent på behandling, så det gjør meg litt nervøs. Jeg hadde jo første UL etter 10 dager denne gangen.

Håper påsken kommer med kvikklunsj, solkrem og ny babyplan i sekken for dere! Vi krysser fingrene for at det er mulig å reise på besøk til familien min på en annen kant av landet, siden vinterferien ble som den ble. Tenk om det blir med en liten ekstra passasjer om bord... ❤️

Heier og håper på oss alle! ❤️:)
 
Smuta! For et styr, men så utrolig bra at dette har blitt oppdaget! Innsett iløpet av april er jo fantastiske nyheter :) Krysser fingrene for at det bare blir gode nyheter, og medisiner fikser opp i alt!! :)

Takk for tips om klinikken :) Om vi velger å gå for dette, tror jeg uansett at vi kommer til å holde oss til Norden, da Danmark. :Heartred

Takk for det, kjære Saltvann. Skal oppdatera meir om min situasjon litt seinare. Ville berre tipsa om OLGA, ettersom dei er så utruleg gode på det dei gjer. Dei har også garantipakker med kombinasjon eigne egg og eggdonasjon der du får 100% av pengane tilbake om det ikkje blir baby. I tillegg til garantipakker med eigne egg og garantipakker med eggdonasjon. Just saying! Klart, det er ein større kostnad, men det å ha ein garanti endrar alt saman. Og dei har altså også enkeltforsøk. Når de uansett må til utlandet, er ikkje St. Petersburg så langt unna og ein veldig vakker by! :p Dei vil iallfall snu kvar minste lille stein for å få deg gravid!!! Mange klemmar
 
Hei alle fine damer her, mykje som skjer på min front - evig pendling mellom håp og fortvilelse...! :hungover: Hadde ein fin samtale med legen vår hos OLGA på lørdag, som var beroligande med tanke på vegen vidare. Har jo vore redd for at dei skal sei at eg ikkje kan bli gravid igjen pga hjertet... Men legen var no tydeleg på at ho håpar og trur at me kan gjera innsett i april, men at i verste fall så må dette utsettast om kardiologen i STP ikkje gir grønt lys for innsett, men meiner at eg må ha meir behandling av hjerte/mage først.

Me planlegg no for innsett 13. april på klinikken i St. Petersburg... Iiiik! Det er vårt store mål. :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Eg bestilte jo først gastroskopi privat for å få fortgang, men fekk plutseleg melding frå den offentlege klinikken om at eg kunne få framskynda timen der til denne veka, så no blir det gastroskopi i det offentlege likevel. :hilarious: Godt med alle pengar som kan sparast i dette gamet...! Nervøs for dette, ser veldig fram til å ha dette overstått.

I dag har eg hatt full gjennomgang av ny behandlingsplan med min sjukepleiar, skal altså først gjera Training Cycle og så Embryo Transfer Cycle (håpar me!!). Må jo ha styrt syklus når det er planlagt fryseforsøk i utlandet, så det blir mykje medisinar og hos OLGA må eg fortsetta med desse heilt til veke 12 om eg blir gravid - både østrogen og progesteron. Blir eit hardkjør på kroppen framover, i tillegg til hjertemedisin, gastroskopi og etter kvart også ny monitorering av hjertet. :dead: Skal gjera mitt beste for å ta godt vare på den...

Så no er eg i gang med Progynova (østrogen) og Aspirin (blodfortynnande), har aldri tatt Progynova før, men har høyrt at den kan vera kjip... Kryssar fingrane for at det går OK!

Prøver å fokusera på eit lite musesteg og ein dag om gongen, men det er søren meg ikkje lett. Håpar sånn at 13. april blir den store dagen då me får satt inn vår kjære blasto!! ❤️
 
Last edited:
Back
Topp