Vi over 38 ❤️

Ja egentlig er det 450 kroner tror jeg, men jeg måtte ikke betale noe fordi sykepleier der ikke klarte å svare på spørsmålene mine på mail. Dette med aldersgrense på 39 år var noe nytt, så jeg hadde visst spørsmål de ikke hadde tatt stilling til tidligere. Så legen ringte meg slik at det ikke skulle bli noe misforståelser.
Ok, blir spennende å høre om de har noe opplegg som kan gi suksess. Ser du skriver du skal til gastroskopi; hvorfor?
 
Ok, blir spennende å høre om de har noe opplegg som kan gi suksess. Ser du skriver du skal til gastroskopi; hvorfor?
Fått tilbake magesmerter som jeg ikke har hatt på 10 år (minus 1 gang når jeg var gravid i 2018) så legen ville utelukke magesår. Jeg tror det forsatt bare er stress (magekatarr) som ble konklusjonen for 15 år siden også, men greit å sjekke uansett.
 
Lenge siden jeg har oppdatert her nå, hatt forsøk som endte negativt. Har igrunn bestemt oss for å stoppe nå, men finner ikke helt roen med det. Skal ha en siste samtale med Spiren over helga for å høre om de har noen god plan for oss eller om vi blir anbefalt å stoppe.
Så fint at du tittar innom oss. Du får halda oss oppdatert på den krevande prosessen de står i... Du er i det minste i godt selskap her, dei aller fleste av oss står i veldig krevande og tøffe prosessar - alle med litt ulik innfallsvinkel, men pendlinga mellom håp og fortvilelse er den samme. Klemmar til deg ❤️
 
Jeg fikk resultatene på blodprøve i dag, og de var like negative som testene jeg selv tok.
Begynner på nytt forsøk 19 mars. Prøvde å slippe og vente, slik at jeg kunne begynne etter denne mensen, men det var stapp fult før påske. Hadde vært så fint å slippe å begynne på Primolut siden jeg blir så dårlig av det. Ja, ja måtte det siste egget være det som skal sitte:Heartred:Heartred
 
Jeg fikk resultatene på blodprøve i dag, og de var like negative som testene jeg selv tok.
Begynner på nytt forsøk 19 mars. Prøvde å slippe og vente, slik at jeg kunne begynne etter denne mensen, men det var stapp fult før påske. Hadde vært så fint å slippe å begynne på Primolut siden jeg blir så dårlig av det. Ja, ja måtte det siste egget være det som skal sitte:Heartred:Heartred
:( Sender deg klemmer! Nå er det bare å se frem til mars!
 
Fått tilbake magesmerter som jeg ikke har hatt på 10 år (minus 1 gang når jeg var gravid i 2018) så legen ville utelukke magesår. Jeg tror det forsatt bare er stress (magekatarr) som ble konklusjonen for 15 år siden også, men greit å sjekke uansett.
Lykke til, håper de finner ut av det :)
 
... Er det via Fürst? I tilfelle kan du sjekka ut pasientportalen deira, men AMH-verdien kjem typisk ikkje opp der... Lykke til! ❤️

Deer har vi den!
Jeg trodde at det var en "bug" hos meg.
Sjekker alltid furstpasient.no for prøvesvar.
Og ser aldri AMH-verdiene der.
Mens klinikken ser de.
Syntes det var merkelig.
Det er altså flere som opplever det.
 
Det vil jo alltid vera ulike meiningar i fagmiljøet, men på min klinikk som også er veldig anerkjent internasjonalt, er det ved innsett av ein blastocyst av topp kvalitet som også er PGT-A-testa like stor sjanse for graviditet per innsett som ved eggdonasjon - 50%! Uavhengig av alder på kvinna. Den statistikken er jo særdeles bra!! :flower

Det er jo det, ja.
Har man vært heldige og fått en perfekt blasto, helst flere, så er det jo helt supert. Men noen av oss kommer ikke til å få det på flere stimuleringer. Mens andre suboptimale embryoer har fortsatt en liten sjanse å klare seg likevel.
Så ja, det er forskjellige strategier. Ikke så lett å si hva som er best i hvert enkelt tilfelle.
 
Last edited:
Jeg kan flyttes over på baby. Ei fin og sterk jente kom for litt over ei uke siden. Dessverre ble det komplikasjoner like etter fødsel og hun ble alvorlig dårlig (aspirert mekonium). Etter et døgn ble det luftambulanse til Rikshospitalet, og det tok over 5 døgn før jeg fikk holde henne. Stadig mer babykos nå, men kommer til å være på nyfødtintensiven ei stund til.
 
Jeg kan flyttes over på baby. Ei fin og sterk jente kom for litt over ei uke siden. Dessverre ble det komplikasjoner like etter fødsel og hun ble alvorlig dårlig (aspirert mekonium). Etter et døgn ble det luftambulanse til Rikshospitalet, og det tok over 5 døgn før jeg fikk holde henne. Stadig mer babykos nå, men kommer til å være på nyfødtintensiven ei stund til.

Å. Så nydelig med baby! Gratulerer!
Og så synd at det måtte starte slikt.
Håper at det går bra til slutt.
Er det en god forklaring på hvorfor det gikk som det gikk?
 
Jeg kan flyttes over på baby. Ei fin og sterk jente kom for litt over ei uke siden. Dessverre ble det komplikasjoner like etter fødsel og hun ble alvorlig dårlig (aspirert mekonium). Etter et døgn ble det luftambulanse til Rikshospitalet, og det tok over 5 døgn før jeg fikk holde henne. Stadig mer babykos nå, men kommer til å være på nyfødtintensiven ei stund til.
Så fantastisk med baby! Men så utruleg tøff start. Veldig godt å høyra at det no går bra. Du er flytta til rett plass. Håpar du snart får henne heim og de kan kosa dykk i babybobla! ❤️ Klemmar til deg
 
Jeg kan flyttes over på baby. Ei fin og sterk jente kom for litt over ei uke siden. Dessverre ble det komplikasjoner like etter fødsel og hun ble alvorlig dårlig (aspirert mekonium). Etter et døgn ble det luftambulanse til Rikshospitalet, og det tok over 5 døgn før jeg fikk holde henne. Stadig mer babykos nå, men kommer til å være på nyfødtintensiven ei stund til.
Så fantastisk med baby! Men så utruleg tøff start. Veldig godt å høyra at det no går bra. Du er flytta til rett plass. Håpar du snart får henne heim og de kan kosa dykk i babybobla! ❤️ Klemmar til deg
Såg forresten at det stod både Spiren og Maigaard på deg, veit ikkje kva som var rett? Klem!
 
Jeg fikk resultatene på blodprøve i dag, og de var like negative som testene jeg selv tok.
Begynner på nytt forsøk 19 mars. Prøvde å slippe og vente, slik at jeg kunne begynne etter denne mensen, men det var stapp fult før påske. Hadde vært så fint å slippe å begynne på Primolut siden jeg blir så dårlig av det. Ja, ja måtte det siste egget være det som skal sitte:Heartred:Heartred
Ånei, så leit! Men 19. mars er jo ikke så lenge til da! Neste gang skal det klaffe! Klem til deg:Heartpink
 
Jeg kan flyttes over på baby. Ei fin og sterk jente kom for litt over ei uke siden. Dessverre ble det komplikasjoner like etter fødsel og hun ble alvorlig dårlig (aspirert mekonium). Etter et døgn ble det luftambulanse til Rikshospitalet, og det tok over 5 døgn før jeg fikk holde henne. Stadig mer babykos nå, men kommer til å være på nyfødtintensiven ei stund til.
Gratulerer, håper alt går bedre nå og at dere snart er hjemme igjen! :)
 
Å. Så nydelig med baby! Gratulerer!
Og så synd at det måtte starte slikt.
Håper at det går bra til slutt.
Er det en god forklaring på hvorfor det gikk som det gikk?
Noen er uheldige, det er ikke då farlig om de svelger forurenset fostervann, men om det pustes inn kan det gå skikkelig ille. Spesielt er det store og friske babyer som kan bli utsatt for det, i følge noen av legene. Sikkert for at de får pustet inn ganske mye. Lungene ble tette og hun stoppet og puste. Så tar det ganske lang tid før de går tilbake til normalen.
 
Oj det var heftig oppdatering Smuta:Heartred:Heartred Både gode og litt mindre hyggelige nyheter på en gang. Er det lekkasjen i hjerte som skaper de ekstra hjerteslagene, eller kan det komme av noe helt annet?
Håper på at medisinene du er satt på gjør susen, og at du får grønt lys til å fortsette. Det er jo faktisk et perfekt embryo som venter på deg:wav
Takk gode Camilla. Problemet er at dei ikkje veit kvifor eg har så mange ekstra slag, men denne lekkasjen kan visst muligens bidra til det. I tillegg har eg lest at både stress og medisinar kan bidra til det - har jo mildt sagt hatt mykje av begge deler det siste året... I tillegg er det altså ein teori at magesyre kan vera grunnen, derfor eg skal ha gastroskopi. No blir det iallfall snart gastroskopi på meg! Blir godt å få det overstått. Så utruleg leit å høyra at det ikkje gjekk vegen for dykk denne gongen. Denne IVF-gjørma er ein utruleg tøff og kjip stad å vera!

Har flytta deg over til «Venter på oppstart». Kva forsøk i rekka er du på no? Og er det Riksen du høyrer til?

Kryssar fingrane for neste forsøk og sender mange styrkeklemmar ❤️
 
Noen er uheldige, det er ikke då farlig om de svelger forurenset fostervann, men om det pustes inn kan det gå skikkelig ille. Spesielt er det store og friske babyer som kan bli utsatt for det, i følge noen av legene. Sikkert for at de får pustet inn ganske mye. Lungene ble tette og hun stoppet og puste. Så tar det ganske lang tid før de går tilbake til normalen.
Det er en tøff start for dere.. hvordan takler du alt dette? Det som er bra er at hun er her nå og at de ser på henne.. så jeg håper du også finne litt rå selvom hun er på intensiv <3
 
Back
Topp