Vi over 38 ❤️

Så kjedeleg, Lysi! Styrkeklemmar til deg! ❤️ Då fører eg deg berre opp under «Venter på oppstart». Skal du då i gang med IVF#2? Kva klinikk høyrer du til? Og prøver du på første barn? Masse lykke til vidare!

Takk for styrkeklemmer!
Oppdatert info:
Lysi - 40 - barn#2 - IVF#2 - Klinikk uavgjort (Trondheim?/Danmark?)

Det er en del private og praktiske grunner som kan tvinge oss til å ta neste runde i Danmark igjen. Skulle gjerne sluppet og helst gjort alt i Trondheim. Men-men... Regelverket, corona, jobb, alder gir oss kun "limited options" som vi sier. Det blir avgjort snart slik at jeg forhåpentligvis kan starte på ny runde med stimulering i midten av mars.
 
...
Jeg kan sikker endres til dette:
Litjmora - 40 år - IVF#4 - venter på behandlingsplan - B2 - Medicus Trondheim

Hei
Medicus Trondheim? Kult.
Jeg vurderer de også.
Spesielt når jeg leser om at de kan gi 3-pakk til oss, 40+.
Nå er det helt andre private grunner som kan få oss til Danmark denne gangen - igjen. Altfor komplisert for å forklare.
Men det er absolutt en mulighet at jeg skal gå til Medicus Trondheim også. Om ikke nå i mars, så i mai.
Det blir spennende uansett.
 
Hei
Medicus Trondheim? Kult.
Jeg vurderer de også.
Spesielt når jeg leser om at de kan gi 3-pakk til oss, 40+.
Nå er det helt andre private grunner som kan få oss til Danmark denne gangen - igjen. Altfor komplisert for å forklare.
Men det er absolutt en mulighet at jeg skal gå til Medicus Trondheim også. Om ikke nå i mars, så i mai.
Det blir spennende uansett.
Ja Trondheim ble første valg siden jeg er trønder, men bosatt i vakre nordnorge. Så da har vi gratis overnatting hos familien i alle fall.
Spiren har jo den aldersgrensa på 39 for 3 pakk. Snakket med legen på tlf der og det var ikke en fast regel sa hun, men det skulle gode labsvar til for å få 3 pakk.
Medicus derimot sa at bare fordi man har fyllt 40 så vil det ikke si at man plutselig ble mindre fertil over natta. Så da ble det Medicus.
De virker også mer positiv og mer strukturert der synes jeg etter å ha sjekket ut begge klinikkene.
De er sikkert flink på Spiren altså, men fikk et bedre inntrykk av Medicus.
Danmark har jeg også tenkt på med tanke på å ha muligheten til assisted hatching, men så var det disse spesielle tider da som setter en demper på det.
Uansett, blodprøvene er tatt, og håper på et svar i løpet av neste uke fra Medicus. Siden mannen jobber på sjøen så blir det automatisk mange pauser for oss, men håper på å få til et forsøk i slutten av april
 
Last edited:
Topp, Smuta :) Tusen takk for det! Jeg er en som ikke gir meg så lett, så flytt meg gjerne opp til "venter på oppstart" :)
Godt å høre at du ikke har gitt deg enda, ta deg en velfortjent pause så lenge og så håper jeg du fortsetter å henge med oss! :) :Heartpink
 
Ja Trondheim ble første valg siden jeg er trønder, men bosatt i vakre nordnorge. Så da har vi gratis overnatting hos familien i alle fall.
Spiren har jo den aldersgrensa på 39 for 3 pakk. Snakket med legen på tlf der og det var ikke en fast regel sa hun, men det skulle gode labsvar til for å få 3 pakk.
Medicus derimot sa at bare fordi man har fyllt 40 så vil det ikke si at man plutselig ble mindre fertil over natta. Så da ble det Medicus.
De virker også mer positiv og mer strukturert der synes jeg etter å ha sjekket ut begge klinikkene.
De er sikkert flink på Spiren altså, men fikk et bedre inntrykk av Medicus.
Danmark har jeg også tenkt på med tanke på å ha muligheten til assisted hatching, men så var det disse spesielle tider da som setter en demper på det.
Uansett, blodprøvene er tatt, og håper på et svar i løpet av neste uke fra Medicus. Siden mannen jobber på sjøen så blir det automatisk mange pauser for oss, men håper på å få til et forsøk i slutten av april

Artig
Jeg bor også i Nord-Norge. Bodde i T-heimen tidligere, har familien der. Dette, samt alderen, gjør at jeg kan velge trondheimsklinikkene, privat selvfølgelig.
Hos oss er det meg som jobber på sjøen, med alle fordeler og ulemper.
Angående klinikkvalg.
Nå er det dessverre mange andre ikke-medisinske grunner som styrer.
Men jeg snakket med 3 aktuelle klinikkene, og alle har litt forskjellig taktikk. Noe som jeg ikke har peiling på. Men alle høres jo fornuftig ut på sitt vis.

Mitt forrige, første forsøk i CFC i Danmark var mislykket. Jeg fikk ut 10 egg, men kun 3 av de var brukbare. Der mener de fortsatt at jeg burde prøve mer med samme protokoll. Greit nok. Det er jo ofte mengdetrening. Og jeg tålte behandlingen bra.

Spiren tilbyr kun ett forsøk av gangen, men øke stimulering for å ta ut flere egg. Fornuftig det og.

Medicus mener at 1.stimulering var fin. Trenger ikke høyere dose. Vi har ikke diskutert 3-pakk, enda jeg har fine hormonnivå. Men vi kan prøve ICSI i tillegg for bedre kontroll med både egg og sædceller. Selv om på mannlig side ser alt tilsynelatende greit ut. Skjønner poenget her også. Mens de to første mener at ICSI er ikke nødvendig.

Så det hadde vært vanskelig å velge om valget var kun mitt eget. Men som sagt kan det bli sånnt at jeg blir tvunget til Danmark pga dagens situasjon. Vi får se.

Ønsker deg lykke til med prøver og behandlingen.
 
Litt blandede følelser etter kontroll i dag. Kun to eggposer, så litt skuffet over at ny behandling ikke har gitt bedre uttelling. Skal fortsette stimulering til fredag og da får vi se om de anbefaler inseminering isteden for IVF.
 
Litt blandede følelser etter kontroll i dag. Kun to eggposer, så litt skuffet over at ny behandling ikke har gitt bedre uttelling. Skal fortsette stimulering til fredag og da får vi se om de anbefaler inseminering isteden for IVF.


Lura :Heartred Skjønner at du kanskje er litt skuffet, men hei! Det kunne vært verre. Da jeg ble gravid i 2018, var det ett egg ut. Dette kan gå veldig bra, søta:)
 
Godt å høre at du ikke har gitt deg enda, ta deg en velfortjent pause så lenge og så håper jeg du fortsetter å henge med oss! :) :Heartpink


Jeg kommer ikke til å kutte dere ut, bare litt "befriende" og vite at jeg ikke MÅ innom. Jeg fikk en liten knekk igår kveld faktisk. Med tårer! Det gikk opp for meg at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få flere barn med egne egg. Jeg gråt og sa at jeg hadde håpet på et harmonisk svangerskap uten dramatikk. Lage fotobøker mens jeg var sykemeldt, kjøpe ny joggings til sykehuset, pakke fødebag og ikke minst; få babyen opp til meg rett etter ks. Alt det jeg ikke fikk oppleve med mine to.

Nå skal dette synke inn. Jeg skal prøve en gang til, ellers håper jeg det blir eggdonasjon... Så mye man må finne ut der også; land, klinikk..

Livet er iallfall spennende! Håper kvelden din er fin selv om du er litt skuffet. Rart. Jeg hadde vært sjeleglad for ditt resultat:)
 
Jeg kommer ikke til å kutte dere ut, bare litt "befriende" og vite at jeg ikke MÅ innom. Jeg fikk en liten knekk igår kveld faktisk. Med tårer! Det gikk opp for meg at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få flere barn med egne egg. Jeg gråt og sa at jeg hadde håpet på et harmonisk svangerskap uten dramatikk. Lage fotobøker mens jeg var sykemeldt, kjøpe ny joggings til sykehuset, pakke fødebag og ikke minst; få babyen opp til meg rett etter ks. Alt det jeg ikke fikk oppleve med mine to.

Nå skal dette synke inn. Jeg skal prøve en gang til, ellers håper jeg det blir eggdonasjon... Så mye man må finne ut der også; land, klinikk..

Livet er iallfall spennende! Håper kvelden din er fin selv om du er litt skuffet. Rart. Jeg hadde vært sjeleglad for ditt resultat:)

Ja, et harmonisk svangerskap uten dramatikk - hadde vært fint, det. Slik som du beskriver det.

Jeg angrer faktisk litt på at jeg ikke startet med barn tidligere, ventet for lenge med nummer to. Av forskjellige grunner som jeg ser nå var bare "piss", når alt blir satt i perspektiv.
Trodde aldri at det skulle bli såå vanskelig.
Det var tilsynelatende så enkelt å få barn senere i livet, etter media å dømme. Alle kjendiser fikk jo det. Det er altså helt feil. Det er ikke lett. Og det skjønner jeg nå.
Jeg har en del kollegaer, unge kvinner. Jeg kommer i hvert fall si til dem at det kanskje ikke er så lurt å vente for lenge med å få barn. Hvis jeg blir spurt selvfølgelig. Skulle ønske jeg visste det før hvor innmari vanskelig det kan være av og til. Og ikke bare solskinnhistorier. Det å ha realistiske forventninger er kjempebra.

Jeg liker din innstilling til donoregg.
Har jo den tanken i bakhodet selv.
Fortrenger den foreløpig.
Men vil ikke se bort fra den helt.
Det blir interessant å følge utviklingen.
Håper at det blir etter hvert flere som kan dele erfaringer. Ville satt pris på det.

Lykke til med dine prosjekter! Uansett hva dere bestemmer dere for.
 
Velkommen til verdens beste gruppe, Dagni:)

Tusen takk, Saltvann!

Jeg har gått med tanken om å få barn alene lenge, men har ikke helt klart å ta steget før nå. Tanken på barn alene måtte modnes lenge for det var ikke slik jeg så for meg at det skulle bli.

Når jeg leser om dere her inne så tenker jeg at verden er så urettferdig! Så mange flotte damer som hadde blitt fantastiske mødre. Det er så vondt å lese om nedturene, men også veldig fint å lese om oppturene deres! Selv kan jeg ikke helt sette meg inn i hvordan det er å være i et forhold og prøve så lenge uten at man lykkes, men jeg vet godt hvordan ønsket om barn kan bli helt altoppslukende. Selv for meg som ikke har en partner å få barn sammen med.
 
Tusen takk, Saltvann!

Jeg har gått med tanken om å få barn alene lenge, men har ikke helt klart å ta steget før nå. Tanken på barn alene måtte modnes lenge for det var ikke slik jeg så for meg at det skulle bli.

Når jeg leser om dere her inne så tenker jeg at verden er så urettferdig! Så mange flotte damer som hadde blitt fantastiske mødre. Det er så vondt å lese om nedturene, men også veldig fint å lese om oppturene deres! Selv kan jeg ikke helt sette meg inn i hvordan det er å være i et forhold og prøve så lenge uten at man lykkes, men jeg vet godt hvordan ønsket om barn kan bli helt altoppslukende. Selv for meg som ikke har en partner å få barn sammen med.


Du er like tøff, Dagni! Heier på deg! Så deilig og ha tatt valget, da er det bare å kjøre på! :)

Jeg er heldig og ha to barn, men vil veldig gjerne ha et barn til. Nå har jeg vært i kontakt med tre klinikker i Danmark vedrørende eggdonasjon.

Livet er iallfall spennende! Så topp at du er med i gruppen :)
 
Da har jeg tatt steget, kjøpt inn første 5 dager med fyremadel. Må ta den fra dag 22 og helt frem til mens. Det tok tid før jeg virkelig bestemt meg for å hente medisiner. Det ble en dyr kort protokoll, 490 Menopur per dag kjennes på kontoen. Skulle ønske HELFO ville hjulpet litt mer enn 3 forsøk. Ikke misforstå, er veldig gla vi får delt noe. Men når man er startet på runde 6 så koster det.
 
Du er like tøff, Dagni! Heier på deg! Så deilig og ha tatt valget, da er det bare å kjøre på! :)

Jeg er heldig og ha to barn, men vil veldig gjerne ha et barn til. Nå har jeg vært i kontakt med tre klinikker i Danmark vedrørende eggdonasjon.

Livet er iallfall spennende! Så topp at du er med i gruppen :)

Livet er spennende, ja, og jeg er så glad for mulighetene vi har til tross for de forskjellige utfordringene vi har her inne :)
 
Da har jeg tatt steget, kjøpt inn første 5 dager med fyremadel. Må ta den fra dag 22 og helt frem til mens. Det tok tid før jeg virkelig bestemt meg for å hente medisiner. Det ble en dyr kort protokoll, 490 Menopur per dag kjennes på kontoen. Skulle ønske HELFO ville hjulpet litt mer enn 3 forsøk. Ikke misforstå, er veldig gla vi får delt noe. Men når man er startet på runde 6 så koster det.
:Heartred sender over en god klem, en stor dose håper dere vinner i lotto, og en stort HURRA for at dere satser. Nå håper jeg så inderlig at det går deres vei. (Enig i at Helfo kunne ha støtta mer enn 3 forsøk, for fy fasan det koster med disse medisinene)
 
:Heartred sender over en god klem, en stor dose håper dere vinner i lotto, og en stort HURRA for at dere satser. Nå håper jeg så inderlig at det går deres vei. (Enig i at Helfo kunne ha støtta mer enn 3 forsøk, for fy fasan det koster med disse medisinene)
Vi får tippe i morgen, så betaler vi for behandlingen til hverandre når vi vinner ❤️;)
 
:Heartred sender over en god klem, en stor dose håper dere vinner i lotto, og en stort HURRA for at dere satser. Nå håper jeg så inderlig at det går deres vei. (Enig i at Helfo kunne ha støtta mer enn 3 forsøk, for fy fasan det koster med disse medisinene)

Jeg er litt ny oppi dette, men er det sånn at HELFO gir støtte til medisiner til 3 IVF-forsøk pr barn (minus egenandel, selvfølgelig)? Jeg har fått tilsendt resept og behandlingsplan og dersom jeg følge denne til punkt og prikke så kommer det på 9000kr pr forsøk. Det var mye rimeligere enn jeg hadde sett for meg, men hva er det som er "vanlig"? Jeg må kanskje regne med å kjøpe inn mer enn det som er satt opp på behandlingsplanen?
 
Jeg er litt ny oppi dette, men er det sånn at HELFO gir støtte til medisiner til 3 IVF-forsøk pr barn (minus egenandel, selvfølgelig)? Jeg har fått tilsendt resept og behandlingsplan og dersom jeg følge denne til punkt og prikke så kommer det på 9000kr pr forsøk. Det var mye rimeligere enn jeg hadde sett for meg, men hva er det som er "vanlig"? Jeg må kanskje regne med å kjøpe inn mer enn det som er satt opp på behandlingsplanen?

Hei Dagni. Her er litt info angående refusjon, frister, egenandel osv.

https://www.helsenorge.no/refusjon-...villig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/
 
Nå har jeg vært i kontakt med tre klinikker i Danmark vedrørende eggdonasjon.
:)

Er det noen spesielle grunner for at du velger nettopp Danmark for ED? Har du sjekket med norske klinikker?
 
Back
Topp