Vi over 38 ❤️

Gratulerer:love7
Prøv å ikke tenk for mye på innsettet. Jeg har også som regel en bekymring etter dem, syntes de generelt gjør mye rart. Men i ettertidens klokskap, er det jo egentlig unødvendig bekymringer. For gjort er gjort. Prøv å senke skuldrene, og nyt tiden. (Jeg klarer det ikke, men det er deilig å gi ut råd til andre som kanskje klarer det:happy090:happy090). Nå venter vi alle spet på når du skal begynne og teste, og vi heier på deg hele veien. :talk017
Takk for fine ord :Heartred
Er jo sant som du sier. Best å prøve å slappe av. Gjort er gjort.
Jeg skal prøve noe helt nytt denne gangen og teste ut ovitrelle, så i morgen tidlig går første test.

Da har jeg endelig blitt ruger :love7

Var en annen sær lege i dag og han var ikke fornøyd med innsettet. Mente jeg hadde for lite urin i blæra (var nok litt lite, men sliter med magekatarr i dag så har kasta opp 2 ganger og vannintaket ble tydeligvis ikke nok før innsett)
Han mente vinkelen var vanskelig og ble overraska at det plutselig ikke var vanskelig. Han sa oi når embryoet ble satt inn, trur han tømte strået før han egentlig skulle.
Uff altså.... nok bekymringer åsså er legen sur fordi jeg ikke har klart å drikke nok
Hvordan gikk det med de andre eggene?

Da har jeg endelig blitt ruger :love7

Var en annen sær lege i dag og han var ikke fornøyd med innsettet. Mente jeg hadde for lite urin i blæra (var nok litt lite, men sliter med magekatarr i dag så har kasta opp 2 ganger og vannintaket ble tydeligvis ikke nok før innsett)
Han mente vinkelen var vanskelig og ble overraska at det plutselig ikke var vanskelig. Han sa oi når embryoet ble satt inn, trur han tømte strået før han egentlig skulle.
Uff altså.... nok bekymringer åsså er legen sur fordi jeg ikke har klart å drikke nok

Herlig til at du er ruger, ikke til legen. Denne gangen skal det gå!! Ja, spennende! Leste st du også skulle teste ut ovitrellen, gøy!! :)

De klarte seg ikke. Kjennes helt greit egentlig, siden jeg aldri har noe utslag på frysforsøk. Er fornøyd med at vi fikk satt inn en blasto i dag :Heartred

Synd for de andre eggsene. Men bra at du tar det med fatning. Husker ikke, har dem EmbryoScope der hos Medicus? Viste dem til deg filmen, hvordan egg(ene) utviklet seg?

Synd for de andre eggsene. Men bra at du tar det med fatning. Husker ikke, har dem EmbryoScope der hos Medicus? Viste dem til deg filmen, hvordan egg(ene) utviklet seg?
Nei de viste ikke noe film. Vet ikke om de har det.

Jeg skal ha egguttak onsdag!

Er fryktelig spent for jeg syns ikke disse eggposene vokser slik som jeg vil at de skal :hilarious: Har 5-7 som trolig er store nok, og en god del som vil være for små. Skulle helst hatt med ett par-tre av de også. Tenker at vi over 40 trenger flere enn 5 egg når så mange er fulle av feil? :(

Nå kan du ikke gjøre noe til eller fra. Hvis det skal bli noe på denne runden, så blir det også med det ene eneste egget som er allerede der.
Men du kan jo snakke med legen om hva dere synes om behandlingen i tilfelle det blir behov for ei ny runde. Kanskje vil dem øke FSH-dose i håp om å få flere egg? Det hjalp altså ikke meg å øke fra 200 til 300. Fikk ut samme antall.
Men tanken er generelt at jo høyere dose FSH, dess flere egg. Fram til platå på 300-450 iu - varierer. Etter det nytter det ikke å øke - får ikke ut flere uansett.

Nei de viste ikke noe film. Vet ikke om de har det.

Hadde ikke tid sikkert. Jeg tror Mari sa at de har EmbryoScope (type inkubator med time-lapse kamera)- hvor de ikke trenger å fysisk sjekke de eggene under utvikling, mens kamera inne i inkubator gjør det for dem med jevne mellomrom. Da blir det en liten film ut av det som de kan vise. Jeg fikk se film av min "embaby" sist hos Spiren. Hvis det bare hjalp på å bli gravid - å se hvor fine dem er før innsett :( Men ei, ingen garanti dessverre.

Nå kan du ikke gjøre noe til eller fra. Hvis det skal bli noe på denne runden, så blir det også med det ene eneste egget som er allerede der.
Men du kan jo snakke med legen om hva dere synes om behandlingen i tilfelle det blir behov for ei ny runde. Kanskje vil dem øke FSH-dose i håp om å få flere egg? Det hjalp altså ikke meg å øke fra 200 til 300. Fikk ut samme antall.
Men tanken er generelt at jo høyere dose FSH, dess flere egg. Fram til platå på 300-450 iu - varierer. Etter det nytter det ikke å øke - får ikke ut flere uansett.

Ja, nå får jeg ikke gjort så mye mer, og må virkelig slutte å bekymre meg.

Selvfølgelig lurer jeg på om noe kunne vært gjort annerledes, men dette er jo første forøket mitt og det er ikke alltid godt å vite hva som funker best. Jeg har ikke hatt så veldig høy dose så kanskje det er lurt å øke den neste gang, men nå må jeg først gjøre meg ferdig med dette forsøket før jeg er over på neste! :hilarious:

Du må ha lykke til i morgen, Lysi! Håper det går bra :Heartred

Selvfølgelig lurer jeg på om noe kunne vært gjort annerledes, men dette er jo første forøket mitt og det er ikke alltid godt å vite hva som funker best. Jeg har ikke hatt så veldig høy dose så kanskje det er lurt å øke den neste gang, men nå må jeg først gjøre meg ferdig med dette forsøket før jeg er over på neste! :hilarious:

Lykke til i morgen Lysi❤️

Da er jeg begynt å små blø, kjenner jeg er sliten.....Det er vell det eneste ordet jeg kommer på nå.

Hadde ikke tid sikkert. Jeg tror Mari sa at de har EmbryoScope (type inkubator med time-lapse kamera)- hvor de ikke trenger å fysisk sjekke de eggene under utvikling, mens kamera inne i inkubator gjør det for dem med jevne mellomrom. Da blir det en liten film ut av det som de kan vise. Jeg fikk se film av min "embaby" sist hos Spiren. Hvis det bare hjalp på å bli gravid - å se hvor fine dem er før innsett :( Men ei, ingen garanti dessverre.
Jeg sniker litt her! Jeg tror de har det, for jeg fikk alle mine embryo-oppdateringer fra Trondheim, selv om jeg hører til klinikken i Oslo :happy:

Da er jeg begynt å små blø, kjenner jeg er sliten.....Det er vell det eneste ordet jeg kommer på nå.
Finner ikke ord, og er nok sikkert ikke så mange som hjelper nå uansett. Men vit at du er i mine tanker og jeg håper sånn for deg Nyprøver. Dette kan fortsatt gå bra og jeg har fortsatt trua for deg :Heartred

Fineste NyPrøver:Heartred:Heartred Masse styrke klemmer til deg. Jeg skjønner at du er sliten, men håper du klarer å grave frem litt styrke og håp. Kanskje det er lurt å bare ta det helt med ro og ruge noen dager i en seng:Heartred:Heartred

Finner ikke ord, og er nok sikkert ikke så mange som hjelper nå uansett. Men vit at du er i mine tanker og jeg håper sånn for deg Nyprøver. Dette kan fortsatt gå bra og jeg har fortsatt trua for deg :Heartred
Takk gode deg, ja....er ikke annet å gjøre enn å vente. Takk for støtten ❤️

Fineste NyPrøver:Heartred:Heartred Masse styrke klemmer til deg. Jeg skjønner at du er sliten, men håper du klarer å grave frem litt styrke og håp. Kanskje det er lurt å bare ta det helt med ro og ruge noen dager i en seng:Heartred:Heartred
Vet du, jeg tenker også det. Har ikke hatt noen dager «fri» i forhold til IVF, så kanskje jeg skal være hjemme i morgen. Bare ta det med ro. Takk for gode ord, vet du også har det tøft så at du støtter opp for andre sier mye om deg ❤️

Takk så mye! :)

Dem gir ikke mer hormoner enn nødvendig. For mye er ikke bra heller. Kan hindre implantasjon. Samtidig vokser gode egg naturlig på mye mindre enn det vi får under "controlled ovarian hyperstimulation". Kanskje får du akkurat nå den vinnerkombinasjon som kommer til å fungere for deg. Det er en spennende og lærerikt reise uansett.

Uke 10+
Det er jo nesten andre trimester.
Har du mer progesteron hjemme som du kan ta?
Kanskje er det hjelp å få i morgen?
Haste-UL privat?
Håper at blødning stopper opp.
Det trenger ikke å bety noe stygt.
Men skjønner godt at du er sliten.

Uke 10+
Det er jo nesten andre trimester.
Har du mer progesteron hjemme som du kan ta?
Kanskje er det hjelp å få i morgen?
Haste-UL privat?
Håper at blødning stopper opp.
Det trenger ikke å bety noe stygt.
Men skjønner godt at du er sliten.
Jeg sluttet på progesteron ved positiv test, så har ikke noe her hjemme. Tenker UL ikke kan hjelpe meg med noe akkurat nå, det som skjer det skjer. Har ingen smerter , og har opplevd dette før. Nei, det trenger ikke være noe men.... Takk for gode ord. ❤️

Back
Topp