Vi over 38 ❤️

Hei du, gratulerer med graviditeten!! ❤️ Eg og mannen har eit barn frå før som me fekk medan me budde i utlandet og der fekk eg tilbud om NIPT i svangerskapet - som eg gjorde. Det er kun ein blodprøve i armen, så ingen stikking der nede! Dei tar ut DNA-et til fosteret frå ditt blod (ganske utruleg) og kan så testa dette for både kromosomfeil og kjønn. Så du treng ikkje å bekymra deg for sjølve prosedyren iallfall. Alt dette gjekk iallfall heilt fint for min del, altså kun ein blodprøve.

Resten av oss håpar å bli preggers og joina deg snart! ❤️

huff, naa blandet jeg NIPT med de andre testene, fostervannsprove og morkakeprove, ettersom det jeg leste var at NIPT ikke var rullet ut skikkelig. My mistake. Er fostervannsprove og morkakeprove som skremmer vannet av meg.

Krysser fingrene for at du er neste i løypa! :Heartbigred

NIPT er veldig bra med at det kun er blodprøve fra mor, høy sikkerhet og kan tas tidlig. Men som sagt litt forvirring om det er tillatt i Norge å ta den før/istede for KUB. NIPT og KUB gir svar på sannsynlighet for trisomier, men stiller ikke en diagnose. Det er kun fostervannsprøve gir sikker diagnose (altaå som kan påvise trisomier). Denne kan tas fra uke 15, hvis jeg husker riktig. Så dersom KUB viser forhøyet sannsynlighet er det mye vanskelig å ta stilling til... Man vil uansett få info og veiledning der man er henvist til. Selv om du har henvisning trenger du ikke gjennomføre testen(e). Vi måtte ha en samtale først med info, og så ble jeg satt opp til KUB siden jeg ønsket det (og de ikke ville/kunne tilby nipt direkte). Satte imidlertid pris på den grundige ultralyden som følger med KUB hvor de ser på indre organer, navlestrengen etc.

:Heartred:Heartred
NIPT er veldig bra med at det kun er blodprøve fra mor, høy sikkerhet og kan tas tidlig. Men som sagt litt forvirring om det er tillatt i Norge å ta den før/istede for KUB. NIPT og KUB gir svar på sannsynlighet for trisomier, men stiller ikke en diagnose. Det er kun fostervannsprøve gir sikker diagnose (altaå som kan påvise trisomier). Denne kan tas fra uke 15, hvis jeg husker riktig. Så dersom KUB viser forhøyet sannsynlighet er det mye vanskelig å ta stilling til... Man vil uansett få info og veiledning der man er henvist til. Selv om du har henvisning trenger du ikke gjennomføre testen(e). Vi måtte ha en samtale først med info, og så ble jeg satt opp til KUB siden jeg ønsket det (og de ikke ville/kunne tilby nipt direkte). Satte imidlertid pris på den grundige ultralyden som følger med KUB hvor de ser på indre organer, navlestrengen etc.

Takk for svar. Ja, foeler det er en slippery slope, paa den andre siden er det dumt aa avvise informasjon. Er veldig usikker. Skal paa Medicus for tidlig ultralyd naar jeg kommer hjem og ferdig med karantene (uke11 da) og tenkte aa hoere hva dem tenker ogsaa.
Saa maa jeg kanskje tenke paa hva som er mulig aa foelge opp der jeg bor ogsaa. Flytter til Tanzania i juni, stor oppgradering fra det helsevesenet som er her jeg er naa, men kanskje noen begrensninger.

takk for at du delte :Heartred

Huff, det er sååååå tøft alt dette me må stå i! :arghh: Håpar verkeleg at dette er gullegget for dykk!! Her er eg fortsatt under hjerteutredning og håpar inderleg at eg kan få grønt lys til å gjera innsett snart. Skal halda dykk oppdaterte, sjølv om eg har hatt litt mindre energi til å skriva her i det siste, har vore ein veldig tung periode. Men må berre bretta opp armane og kjempa på vidare!

Har oppdatert infoen din, hugsar eg rett at du også er 40? Ville gjerne oppdatera alder også. Styrkeklemmar og heiarop til deg!!! ❤️

Ja jeg ble 40 i høst :yuck::yuck:ikke sånn super lykkelig for det da. Kunne ønske den alderen kunne blitt satt på frys;)

Masse styrkeklemmer tilbake:Heartred:Heartred

Når fikk du satt inn? Er kanskje ikke så lenge til testdag da? Spennende , ha troa du. Jeg hadde flaks, da kan du også ha det ❤️❤️

Jeg er så glad for deg:Heartred:Heartred Det som er då irriterende er jo denne endeløse prøvingen og ventingen, også å ikke vite hvorfor det går bra noen ganger og andre ikke. Liker ikke, å ikke ha en fasit :(

Jeg har testdag på torsdagen. De siste gangene har jeg blitt så redd for å teste også, vil liksom gå uvitende istedenfor å bli skuffet. Det er en veldig rar følelse for jeg er egentlig verdens mest nysgjerrige menneske og kunne nesten teste før egget ble satt inn tidligere.

Masse lykke til med rugingen ❤️
Kjenner så godt til følelsen - hvorfor skal det være et annet utfall denne gangen? Erfaringen tilsier at det går til helv.. men.. så plutselig sitter den. Så var det akkurat DET lille egget som skulle klamre seg fast og fortsette. Jeg fikk sjokk da jeg fikk beskjeden fra klinikken.. og fortsatt føles det uvirkelig at det plutselig bare gikk?
Men det er mulig og det er derfor vi fortsetter i denne vonde boblen. For plutselig så sitter det bare❤️

Takk:Heartred ja den alt går til helvete følelsen klamrer seg fast. Nå går jeg å kjenner etter symptomer hele veien, men trøtt og kvalm var jeg før egget ble satt inn, så kan ikke stole på de symptomene. Ellers så har jeg tidligere googlet samme sidene opp og ned ved hvert forsøk, denne gangen har jeg søkt på engelsk bare for å få en avveksling :laughing001:laughing001

Jeg er så glad for deg:Heartred:Heartred Det som er då irriterende er jo denne endeløse prøvingen og ventingen, også å ikke vite hvorfor det går bra noen ganger og andre ikke. Liker ikke, å ikke ha en fasit :(

Jeg har testdag på torsdagen. De siste gangene har jeg blitt så redd for å teste også, vil liksom gå uvitende istedenfor å bli skuffet. Det er en veldig rar følelse for jeg er egentlig verdens mest nysgjerrige menneske og kunne nesten teste før egget ble satt inn tidligere.
Så da venter du til torsdag? Skjønner deg, eller nei...jeg hadde aldri klart det :hilarious::hilarious:håper det er din tur nå❤️❤️Gleder meg med deg til uken.

Så da venter du til torsdag? Skjønner deg, eller nei...jeg hadde aldri klart det :hilarious::hilarious:håper det er din tur nå❤️❤️Gleder meg med deg til uken.

nei er du gal:laughing001:laughing001 jeg kommer til å ta test, men jeg gruer meg. Hadde det ikke vært så kaldt ute, og jeg så lat, hadde jeg gått ned på butikken nå for å kjøpt en test. Er helt sprekkeferdig av nysgjerrighet.

nei er du gal:laughing001:laughing001 jeg kommer til å ta test, men jeg gruer meg. Hadde det ikke vært så kaldt ute, og jeg så lat, hadde jeg gått ned på butikken nå for å kjøpt en test. Er helt sprekkeferdig av nysgjerrighet.
Forresten , bare kle på deg!!!kjøp en sjokolade og en test , jeg venter jeg :yuck::hilarious:

Jeg har testet nå, ingen utslag. Veldig glad at jeg også kjøpte sjokolade og is nå, så ble det ikke helt bomtur. :yuck::eek::(
Huff, vet den skuffelsen! Men det er en uke siden innsett? Kan ikke det fryse egget ta lenger tid? Har bare hatt et frys, og det festet ikke seg så vet ikke hvordan de er.

Jeg har testet nå, ingen utslag. Veldig glad at jeg også kjøpte sjokolade og is nå, så ble det ikke helt bomtur. :yuck::eek::(
Så leit!! Men er det ikkje veldig tidleg? Kor mange DPO? Håpar det berre er for tidleg. ❤️ Mange styrkeklemmar

Men kanskje det var for tidlig? Sender den en stor klem iallefall ❤️
Så leit!! Men er det ikkje veldig tidleg? Kor mange DPO? Håpar det berre er for tidleg. ❤️ Mange styrkeklemmar

10 dpo i dag. Har ikke testdag før torsdag, men ser at det er mange som tester tidlig :rolleyes: ville bare være en av de;) Det som irriterer meg grenseløst er at jeg er så kvalm og så slapp, er liksom så bortkastet når resultatet blir negativt. Vet jeg er litt barnslig nå, men fader jeg er lei. Er også litt stresset da dette er siste egget på frys, og jeg tror ikke jeg har noen med meg på laget på et nytt forsøk :(

10 dpo i dag. Har ikke testdag før torsdag, men ser at det er mange som tester tidlig :rolleyes: ville bare være en av de;) Det som irriterer meg grenseløst er at jeg er så kvalm og så slapp, er liksom så bortkastet når resultatet blir negativt. Vet jeg er litt barnslig nå, men fader jeg er lei. Er også litt stresset da dette er siste egget på frys, og jeg tror ikke jeg har noen med meg på laget på et nytt forsøk :(
Det et veldig tidlig, jeg har testet positiv en gang på 9-10. og nå sist testet jeg ut ovitrelle , tror det snudde rundt 11. men på kvelden slår det bedre ut på meg enn morgenen.

Det er også mange som ikke tester positivt så tidlig. Krysser fingrene for positiv test om noen dager :Heartred

Er formen fin? Skulle du på ul på fredag? :)
Ja, formen er veldig lik som ikke gravid. Har ingen symptomer utenom veldig oppblåst. Om det er av graviditet eller tidligere medisiner vet jeg ikke. Såvidt jeg får igjen buksene, så veldig rart. Du har oppstart snart??

Back
Topp