Hei. Har ikke vaert her inne foer, joinet babyverden da det ble bekreftet at jeg var gravid, og etter det har jeg sneket litt her og lurt paa hvorfor jeg ikke gikk inn hit da jeg holdt paa. Masse fin stoette aa faa i en vanskelig prosess, og saerlig siden det er kvinnene som kjenner alt, mennene har det ikke paa samme maate.
Jeg lurer paa om alle dere skal ta KUB- test?
Jeg er 38 og har fylt 39 naar jeg foeder om alt gaar bra. Det jeg tenker er at om KUB-test viser at alt er bra, saa er jo det bra. Dersom KUB viser at det kan vaere noe galt, saa er neste steg NIPT. Jeg har lest hvordan NIPT blir gjort og det fikk meg til aa grine. Jeg orker ikke tanken paa flere naaler nede der. Uttak paa foerste IVF i 2012 var saa grusomt at jeg slo fra meg aa prove igjen da forsoket endte i negativ. Det tok 8 aar for meg aa prove igjen og ogsaa denne gangen var det helt grusomt. Jeg fikk ekstra smertestillende foer, og likevel maatte de kjoere morfin i laaret mitt for aa gjennomfoere. Jeg har vansligvis hoy smerteterskel, men av en eller annen grunn saa fungerer bare ikke dette for meg.
Tilbake til KUB og NIPT. Hvis KUB viser noe negativt saa har jeg to valg: 1)ignorere det og haape det gaar bra likevel, men kommer jo til aa gaa fra forstanden av usikkerhet. 2)Ta NIPT, men jeg kjenner som sagt at jeg orker ikke tanken..
Saa jeg tenker ett alternativ er aa ikke ta KUB og bare la det seile og haape paa det beste.
Hvordan tenker dere?
Beklager skrivingen, er paa engelsk tastatur
Bor i utlandet og skal hjem om en uke og etter karantene er jeg i uke 11. Da har jeg bare halvannen uke i Norge foer jeg returnerer til arbeidet, saa maa bestemme meg relativt raskt for aa sette det opp.