Vi over 38 ❤️

Helt sikker ja. De ringte fra sykehuset å spurte om jeg ville ha KUB eller NIPT da det ikke sto noe om det i henvisninga fra legen. Det kan jo hende det er en spesiell grunn til at jeg fikk velge. Kanskje avstand til sykehuset, koronasituasjonen eller lignende.
Da vet jeg , får jeg avslag skal jeg si:en på babyverden fikk tilbud, da skal jeg også !!!:hilarious::hilarious:

Damer
Ny dag - ny spørsmål.
Angående FER, frysesyklus.
Hvis jeg har blasto på frys jeg skal sette inn.
Forutsetter naturlig syklus.
Når etter EL skal de tilbakesettes?
5.dag? Har det noe forskjell om det er 5 eller 6 dager gamle blasto?

Damer
Ny dag - ny spørsmål.
Jeg har fått satt inn på både 4 dpo og 5 dpo. Alle fryst på 5 dpo. Trur det kommer litt an på legen kanskje.

Damer
Ny dag - ny spørsmål.

Har satt inn på dag 6 og 7 etter positiv EL-test. Det er visst en åpning der, så må ikke treffe helt på dagen.

Jo, men det er nettopp det som er dilemmaet, det blir en stiv pris per egg dersom vi ikke får bedre resultater. Samtidig vet vi ikke om det vil hjelpe å vente en syklus... Vi kjører uansett på nå og håper på det beste. Kanskje, kanskje får vi med den andre som sakket etter.

Har jo bekymret meg en del for hvordan det vil bli å begynne i ny jobb i min situasjon, så er egentlig litt lettet over å være i sluttspurten av et forsøk akkurat nå. Men det er litt kleint å ha avtalt startsamtale med sjefen min mandags morgen og så plutselig måtte endre på tidspunktet. Heldigvis fikk jeg time hos Hausken så sent som kl 11.30, så forhåpentligvis er jeg ferdig med møtet i god tid før. Jobber også bare 50% første uka, så da slipper jeg å sykmelde meg. Men det blir mye unødvendig stress.:wacky:

Har mista litt troa på meg selv akkurat nå, men håper fortsatt - for oss begge! ❤️❤️

(Så plutselig alle emojiene i toppen av forrige innlegget mitt, pølsefingre altså!!:hilarious:)

:)

Last edited:
Jeg ser inne på okt gruppen, der har ingen fått her i Norge. Så tror du har rett. Kommer til å bestille den fra Danmark om jeg ikke får den her hjemme.

Snakket med klinikken nå, og det er KUB i første omgang, og hvis det skulle være aktuelt, får man NIPT.
MEN - nytt nå er at du ikke trenger å dra utenlands hvis du likevel vil ta den. Du kan snakke med fastlegen din, ta blodprøve der og de sender til DK etc. Man må betale for det selv men da slipper man i allefall å reise utenlands, og det er jo en stor fordel. :) Gynekologen min på Hausken informerte meg om det. Akkurat nå kjenner jeg på at jeg vil vente på KUB og se deretter.
Tror kanskje det holder.. blir nesten mer stresset av å styre med mer testing merker jeg, hvis det gir mening.. :)

Damer
Ny dag - ny spørsmål.

Jeg har fått satt inn på dag 7 etter positiv EL-test. En gang satt de inn på dag 8, selv om jeg protesterte, og da beklaga legen i ettertid fordi det var for sent (visste jeg jo, men de nekta å høre på meg)... :dead:

Snakket med klinikken nå, og det er KUB i første omgang, og hvis det skulle være aktuelt, får man NIPT.
MEN - nytt nå er at du ikke trenger å dra utenlands hvis du likevel vil ta den. Du kan snakke med fastlegen din, ta blodprøve der og de sender til DK etc. Man må betale for det selv men da slipper man i allefall å reise utenlands, og det er jo en stor fordel. :) Gynekologen min på Hausken informerte meg om det. Akkurat nå kjenner jeg på at jeg vil vente på KUB og se deretter.
Tror kanskje det holder.. blir nesten mer stresset av å styre med mer testing merker jeg, hvis det gir mening.. :)
Takk for det. Om du leser litt over så er det ei som har fått tilbud om nipt testen her hjemme. Og min gynokolog var fast bestemt at jeg skulle få den, så skjønner ikke hvorfor noen sier noe annet. Hva er rett og hva er ikke rett:wideyed:Rart at det ikke er samme retningslinjer på alle plass.

Takk for det. Om du leser litt over så er det ei som har fått tilbud om nipt testen her hjemme. Og min gynokolog var fast bestemt at jeg skulle få den, så skjønner ikke hvorfor noen sier noe annet. Hva er rett og hva er ikke rett:wideyed:Rart at det ikke er samme retningslinjer på alle plass.

Skjønner ikke selv. Men da må man bare mase til man får den :happy090

Hei, et avbrekk trenger vi alle. Håper kroppen er klar for innsett og det klamrer seg fast denne gang! Tusen takk❤️
Så fint å høyra frå deg igjen, gode Camilla. Kan eg flytta deg over på ruger no? Kva innsett i rekka er dette? Håpar det blir full klaff og bebis no!!! ❤️

Håper at det går bra med deg også, og at undersøkelsene dine går bra:Heartred

Jeg ruger alt det jeg er god for. Er fryktelig dårlig da:eek: de hormonene tar knekken på meg. Jeg håper så inderlig nå, for dette var det siste egget jeg hadde på frys. Er litt negativ i tankene, for tenker litt sånn hvorfor skal det gå denne gangen når ingen av de andre frysforsøkene har gått veien? Kan ikke si så mye til de nærmeste rundt meg heller, for de mener at jeg skal slutte nå:grumpy: Jeg vet at kroppen min vil slutte, men jeg vet ikke om hjerte mitt er klar for det. Så får vi se hvem som vinner;)

Dette er vel søskenforsøk nr. 5 nå. (Ett ferskt og fire frys). Holder til på Rikshospitalet og har liten gutt:Heartblue

Jeg ruger alt det jeg er god for. Er fryktelig dårlig da:eek: de hormonene tar knekken på meg. Jeg håper så inderlig nå, for dette var det siste egget jeg hadde på frys. Er litt negativ i tankene, for tenker litt sånn hvorfor skal det gå denne gangen når ingen av de andre frysforsøkene har gått veien? Kan ikke si så mye til de nærmeste rundt meg heller, for de mener at jeg skal slutte nå:grumpy: Jeg vet at kroppen min vil slutte, men jeg vet ikke om hjerte mitt er klar for det. Så får vi se hvem som vinner;)

Dette er vel søskenforsøk nr. 5 nå. (Ett ferskt og fire frys). Holder til på Rikshospitalet og har liten gutt:Heartblue
Huff, det er sååååå tøft alt dette me må stå i! :arghh: Håpar verkeleg at dette er gullegget for dykk!! Her er eg fortsatt under hjerteutredning og håpar inderleg at eg kan få grønt lys til å gjera innsett snart. Skal halda dykk oppdaterte, sjølv om eg har hatt litt mindre energi til å skriva her i det siste, har vore ein veldig tung periode. Men må berre bretta opp armane og kjempa på vidare!

Har oppdatert infoen din, hugsar eg rett at du også er 40? Ville gjerne oppdatera alder også. Styrkeklemmar og heiarop til deg!!! ❤️

Ser det har vært litt diskusjon om KUB og NIPT. Jeg var tilknyttet OuS (Riksen/Ullevål) og de var krystallklare på at jeg ikke kunne få NIPT med mindre KUB viste forhøyet risiko for trisomier. Har lest litt på Helsedirektoratet nå og der synes jeg det ikke det er så tydelig så klør meg litt i hodet over det. https://www.helsedirektoratet.no/te...sporsmaalogsvaromendringeneibioteknologiloven

Jeg ventet til KUB (fikk den 12+6), men synes det var fryktelig lenge å vente. Ved å ta NIPT på 10+1 og 7-14 dager for å få svar ville jeg ihverfall fått svar bitte litt før (og littegrann sikrere). Nå gav KUB klare positive resultater for min del så da pusta jeg lettet ut og har ikke gjort noe mer. Har vært på ordinær ultralyd også nå og alt ser bra ut :Heartblue (3 uttak og totalt 7 insett måtte til før søskenspiren satt her. Nå må alt bare gå vel frem til termin)

Lykke til alle fine damer!

Når fikk du satt inn? Er kanskje ikke så lenge til testdag da? Spennende , ha troa du. Jeg hadde flaks, da kan du også ha det ❤️❤️

Hei, da ut jeg vært hos en privat gyn. Der var jeg nesten åtte uker, et hjerte som slo som en helt! Og ALT var så fint! Legen mente jeg skulle være gla for at jeg ikke måtte være kvalm, og heller skulle nyte fremover! Jeg har UL neste fredag og uken etter, men hun mente dette skulle gå riktig så fint. Hun sendte over en henvisning til NIPt testen, så får vi se om jeg får den i Norge eller ikke. Tusen takk for alle gode ord og tanker her inne. Dere er toppen❤️

Tenkte jeg også ville "nevne" at iløpet av mine to svangerskap, har jeg vært kvalm i totalt 20 min. Og det var 20 min i det første svangerskapet, en fredagskveld på hytta. Hadde spist taco og godis, sovnet i sofaen og våknet på natten en gang. Da var jeg litt kvalm :laughing001 Så nei, du trenger ikke å være kvalm for at ting skal "være bra". :)

Jeg har STOR forståelse for at du er nervøs :HeartredHåper for din og deres del at dere klarer og slappe litt av og klarer å nyte litt også :Heartred Dette skal gå bra, kjære deg :Heartbigred

Masse lykke til med rugingen ❤️
Kjenner så godt til følelsen - hvorfor skal det være et annet utfall denne gangen? Erfaringen tilsier at det går til helv.. men.. så plutselig sitter den. Så var det akkurat DET lille egget som skulle klamre seg fast og fortsette. Jeg fikk sjokk da jeg fikk beskjeden fra klinikken.. og fortsatt føles det uvirkelig at det plutselig bare gikk?
Men det er mulig og det er derfor vi fortsetter i denne vonde boblen. For plutselig så sitter det bare❤️

Tenkte jeg også ville "nevne" at iløpet av mine to svangerskap, har jeg vært kvalm i totalt 20 min. Og det var 20 min i det første svangerskapet, en fredagskveld på hytta. Hadde spist taco og godis, sovnet i sofaen og våknet på natten en gang. Da var jeg litt kvalm :laughing001 Så nei, du trenger ikke å være kvalm for at ting skal "være bra". :)

Jeg har STOR forståelse for at du er nervøs :HeartredHåper for din og deres del at dere klarer og slappe litt av og klarer å nyte litt også :Heartred Dette skal gå bra, kjære deg :Heartbigred
Veldig godt å høre at andre har hatt det på samme måte. Takk for gode ord. Snart er du i gang, skal tenke på deg hele veien ❤️❤️

Ser det har vært litt diskusjon om KUB og NIPT. Jeg var tilknyttet OuS (Riksen/Ullevål) og de var krystallklare på at jeg ikke kunne få NIPT med mindre KUB viste forhøyet risiko for trisomier. Har lest litt på Helsedirektoratet nå og der synes jeg det ikke det er så tydelig så klør meg litt i hodet over det. https://www.helsedirektoratet.no/te...sporsmaalogsvaromendringeneibioteknologiloven

Jeg ventet til KUB (fikk den 12+6), men synes det var fryktelig lenge å vente. Ved å ta NIPT på 10+1 og 7-14 dager for å få svar ville jeg ihverfall fått svar bitte litt før (og littegrann sikrere). Nå gav KUB klare positive resultater for min del så da pusta jeg lettet ut og har ikke gjort noe mer. Har vært på ordinær ultralyd også nå og alt ser bra ut :Heartblue (3 uttak og totalt 7 insett måtte til før søskenspiren satt her. Nå må alt bare gå vel frem til termin)

Lykke til alle fine damer!

Hei. Har ikke vaert her inne foer, joinet babyverden da det ble bekreftet at jeg var gravid, og etter det har jeg sneket litt her og lurt paa hvorfor jeg ikke gikk inn hit da jeg holdt paa. Masse fin stoette aa faa i en vanskelig prosess, og saerlig siden det er kvinnene som kjenner alt, mennene har det ikke paa samme maate.

Jeg lurer paa om alle dere skal ta KUB- test?

Jeg er 38 og har fylt 39 naar jeg foeder om alt gaar bra. Det jeg tenker er at om KUB-test viser at alt er bra, saa er jo det bra. Dersom KUB viser at det kan vaere noe galt, saa er neste steg NIPT. Jeg har lest hvordan NIPT blir gjort og det fikk meg til aa grine. Jeg orker ikke tanken paa flere naaler nede der. Uttak paa foerste IVF i 2012 var saa grusomt at jeg slo fra meg aa prove igjen da forsoket endte i negativ. Det tok 8 aar for meg aa prove igjen og ogsaa denne gangen var det helt grusomt. Jeg fikk ekstra smertestillende foer, og likevel maatte de kjoere morfin i laaret mitt for aa gjennomfoere. Jeg har vansligvis hoy smerteterskel, men av en eller annen grunn saa fungerer bare ikke dette for meg.

Tilbake til KUB og NIPT. Hvis KUB viser noe negativt saa har jeg to valg: 1)ignorere det og haape det gaar bra likevel, men kommer jo til aa gaa fra forstanden av usikkerhet. 2)Ta NIPT, men jeg kjenner som sagt at jeg orker ikke tanken..

Saa jeg tenker ett alternativ er aa ikke ta KUB og bare la det seile og haape paa det beste.

Hvordan tenker dere?

Beklager skrivingen, er paa engelsk tastatur :) Bor i utlandet og skal hjem om en uke og etter karantene er jeg i uke 11. Da har jeg bare halvannen uke i Norge foer jeg returnerer til arbeidet, saa maa bestemme meg relativt raskt for aa sette det opp.

Hei. Har ikke vaert her inne foer, joinet babyverden da det ble bekreftet at jeg var gravid, og etter det har jeg sneket litt her og lurt paa hvorfor jeg ikke gikk inn hit da jeg holdt paa. Masse fin stoette aa faa i en vanskelig prosess, og saerlig siden det er kvinnene som kjenner alt, mennene har det ikke paa samme maate.

Jeg lurer paa om alle dere skal ta KUB- test?

Jeg er 38 og har fylt 39 naar jeg foeder om alt gaar bra. Det jeg tenker er at om KUB-test viser at alt er bra, saa er jo det bra. Dersom KUB viser at det kan vaere noe galt, saa er neste steg NIPT. Jeg har lest hvordan NIPT blir gjort og det fikk meg til aa grine. Jeg orker ikke tanken paa flere naaler nede der. Uttak paa foerste IVF i 2012 var saa grusomt at jeg slo fra meg aa prove igjen da forsoket endte i negativ. Det tok 8 aar for meg aa prove igjen og ogsaa denne gangen var det helt grusomt. Jeg fikk ekstra smertestillende foer, og likevel maatte de kjoere morfin i laaret mitt for aa gjennomfoere. Jeg har vansligvis hoy smerteterskel, men av en eller annen grunn saa fungerer bare ikke dette for meg.

Tilbake til KUB og NIPT. Hvis KUB viser noe negativt saa har jeg to valg: 1)ignorere det og haape det gaar bra likevel, men kommer jo til aa gaa fra forstanden av usikkerhet. 2)Ta NIPT, men jeg kjenner som sagt at jeg orker ikke tanken..

Saa jeg tenker ett alternativ er aa ikke ta KUB og bare la det seile og haape paa det beste.

Hvordan tenker dere?

Beklager skrivingen, er paa engelsk tastatur :) Bor i utlandet og skal hjem om en uke og etter karantene er jeg i uke 11. Da har jeg bare halvannen uke i Norge foer jeg returnerer til arbeidet, saa maa bestemme meg relativt raskt for aa sette det opp.
Hei du, gratulerer med graviditeten!! ❤️ Eg og mannen har eit barn frå før som me fekk medan me budde i utlandet og der fekk eg tilbud om NIPT i svangerskapet - som eg gjorde. Det er kun ein blodprøve i armen, så ingen stikking der nede! Dei tar ut DNA-et til fosteret frå ditt blod (ganske utruleg) og kan så testa dette for både kromosomfeil og kjønn. Så du treng ikkje å bekymra deg for sjølve prosedyren iallfall. Alt dette gjekk iallfall heilt fint for min del, altså kun ein blodprøve.

Resten av oss håpar å bli preggers og joina deg snart! ❤️

Back
Topp