Vi over 38 ❤️

Åhhhhh, SÅ LETTET!!! Sjekket status, vet ikke hvor mange ganger siste timen. Nyprøver; hva kan jeg si? Vanskelig å beskrive hvor glad jeg er med ord! FANTASTISK :Heartbigred
Tusen takk snuppa. Har det veldig godt nå, jogget meg en tur nå, hørte på babyverden (podcast) og bare smilte. Skal ikke lure meg selv og resten av verden, er jo bekymret, men slapper av nå. Og en uke av gangen er en veldig fin ting å gjøre av GYN for å berolige meg litt mer.

Åååååå nå gråter jeg Nyprøver :Heartred
Så utrolig fantastisk! Lille hjerteskatten din er sterk og det er du også! Og ja som andre sier, kvalme trenger man ikke og det går likevel bra :love7
Jeg fikk tilbud om NIPT i Norge med mine 2 siste svangerskap, så det trur jeg skal kunne ordne seg.
Det hjalp med superlim, tror jeg skal fortsette med det :hilarious:❤️Tusen takk for støtte og fine ord. Du fikk tilbud om det? Da kan jeg kanskje også få det. Fikk ikke det for et år siden, da måtte vi betale selv i utlandet. Fikk bare tilbud om KUB.

Nå fikk jeg tårer i øynene!! For en fantastisk nyhet. Jeg har heller ikke vært kvalm, så det trenger ikke bety noe som helst. Nyt graviditeten videre☺️
Tusen takk kjære deg. Nyt magen du også❤️stor klem til deg. (Takk for at du bryr deg )❤️❤️

Tusen takk snuppa. Har det veldig godt nå, jogget meg en tur nå, hørte på babyverden (podcast) og bare smilte. Skal ikke lure meg selv og resten av verden, er jo bekymret, men slapper av nå. Og en uke av gangen er en veldig fin ting å gjøre av GYN for å berolige meg litt mer.

Ja, at du er litt bekymret er veldig forståelig. Det kommer nok jeg også til å være. Men bare litt... Jeg vil ikke la frykten ødelegge gleden, om du skjønner. Dette skal gå veldig bra, Nyprøver :Heartred

Det hjalp med superlim, tror jeg skal fortsette med det :hilarious:❤️Tusen takk for støtte og fine ord. Du fikk tilbud om det? Da kan jeg kanskje også få det. Fikk ikke det for et år siden, da måtte vi betale selv i utlandet. Fikk bare tilbud om KUB.
Må gå til innkjøp av den superlimen jeg også :hilarious:
Ja fikk tilbud om NIPT i mars og august i fjor, men ble jo aldri noe av pga MA.
Håper du får tilbudet!

Lura :Heartred Leit når det blir færre enn man håper, men du vet jo aldri; det kan jo være gullegget :)

Så dumt det faller på mandag, skjønner sååå godt tankegangen din. Jeg stresser mer ifht jobben, enn selve "opplegget". Helt teit at man er sånn. Kom på nå at jeg har helt glemt å svare deg på en tidligere melding. Men ja; det hadde selvfølgelig vært superkos om vi begge ble gravide nå med egne egg :) Liten tro på at jeg får flere barn med egne egg, men troen på deg har jeg :)
Jo, men det er nettopp det som er dilemmaet, det blir en stiv pris per egg dersom vi ikke får bedre resultater. Samtidig vet vi ikke om det vil hjelpe å vente en syklus... Vi kjører uansett på nå og håper på det beste. Kanskje, kanskje får vi med den andre som sakket etter.

Har jo bekymret meg en del for hvordan det vil bli å begynne i ny jobb i min situasjon, så er egentlig litt lettet over å være i sluttspurten av et forsøk akkurat nå. Men det er litt kleint å ha avtalt startsamtale med sjefen min mandags morgen og så plutselig måtte endre på tidspunktet. Heldigvis fikk jeg time hos Hausken så sent som kl 11.30, så forhåpentligvis er jeg ferdig med møtet i god tid før. Jobber også bare 50% første uka, så da slipper jeg å sykmelde meg. Men det blir mye unødvendig stress.:wacky:

Har mista litt troa på meg selv akkurat nå, men håper fortsatt - for oss begge! ❤️❤️

(Så plutselig alle emojiene i toppen av forrige innlegget mitt, pølsefingre altså!!:hilarious:)

Hei, da ut jeg vært hos en privat gyn. Der var jeg nesten åtte uker, et hjerte som slo som en helt! Og ALT var så fint! Legen mente jeg skulle være gla for at jeg ikke måtte være kvalm, og heller skulle nyte fremover! Jeg har UL neste fredag og uken etter, men hun mente dette skulle gå riktig så fint. Hun sendte over en henvisning til NIPt testen, så får vi se om jeg får den i Norge eller ikke. Tusen takk for alle gode ord og tanker her inne. Dere er toppen❤️
Så fantastisk :Heartred Nå fikk jeg heeeelt gåsehud! Den lille spiren din er sterk og det er du og. Dette skal gå veien. Såå glad på dine og deres vegne! Og forbanna over opplevelsen og usikkerheten du har levd med siste uken.. det skal ikke være mulig.
PS: Ligger halvannen uke foran deg og ikke noe kvalme her heller. :) Hurra!!

Tusen takk❤️Hadde jo bare et egg, så håper ditt egg også er gullegget. Stor klem❤️
Takk skal du ha, vi får bare håpe :)
Hadde den andre gynekologen noen mening om det den første sa til deg?
Det er bare så fantastisk at alt ser bra ut nå, tenk så nær du har vært ved å gi opp!❤️

Hei, jeg snakket med legen om dette nettopp og egentlig skal alle bli tilbudt NIPT nå, etter nye regler. MEN, de ligger langt etter i praksis dessverre, så pt er det ikke noe de klarer å gjennomføre.. (i følge min lege) Du blir kalt inn til KUB-testen og skulle den vise noe som de vil sjekke nærmere, gjennomfører de også NIPT-testen. Så det er endringer på vei, men ikke helt som lovet ennå.. :)

Takk skal du ha, vi får bare håpe :)
Hadde den andre gynekologen noen mening om det den første sa til deg?
Det er bare så fantastisk at alt ser bra ut nå, tenk så nær du har vært ved å gi opp!❤️
Hun mente den personen hadde uttalt seg helt feil, og burde ikke sagt noe etter hennes vurdering.

Hei, jeg snakket med legen om dette nettopp og egentlig skal alle bli tilbudt NIPT nå, etter nye regler. MEN, de ligger langt etter i praksis dessverre, så pt er det ikke noe de klarer å gjennomføre.. (i følge min lege) Du blir kalt inn til KUB-testen og skulle den vise noe som de vil sjekke nærmere, gjennomfører de også NIPT-testen. Så det er endringer på vei, men ikke helt som lovet ennå.. :)
Det er det jeg også mener er riktig, men to her inne har sagt de har fått tilbud så syns det er rart. Snakket med en annen gravid i dag som hadde fått tilbud om Kub, men ikke NIPT.

Det er det jeg også mener er riktig, men to her inne har sagt de har fått tilbud så syns det er rart. Snakket med en annen gravid i dag som hadde fått tilbud om Kub, men ikke NIPT.

Hm, mulig det er noe regionalt da. At det funker noen steder allerede slik det er tenkt? Aner ikke. Skal ha første samtale ifm KUB neste uke, så da skal jeg høre. :)

IMG

Måtte bare skyte inn her i KUB/NIPT diskusjonene:angelic: Jeg fikk kun tilbud om KUB, har forstått det slik at de ikke helt har klart å få på plass praksisen rundt NIPT ennå. Det var Jan/feb jeg ble henvist, mulig de har klart å få det på plass nå:)

Hm, mulig det er noe regionalt da. At det funker noen steder allerede slik det er tenkt? Aner ikke. Skal ha første samtale ifm KUB neste uke, så da skal jeg høre. :)
Jeg ser inne på okt gruppen, der har ingen fått her i Norge. Så tror du har rett. Kommer til å bestille den fra Danmark om jeg ikke får den her hjemme.

IMG

Måtte bare skyte inn her i KUB/NIPT diskusjonene:angelic: Jeg fikk kun tilbud om KUB, har forstått det slik at de ikke helt har klart å få på plass praksisen rundt NIPT ennå. Det var Jan/feb jeg ble henvist, mulig de har klart å få det på plass nå:)
Da har jeg rett i mine antagelser, da blir det Danmark og posten. Skal du ta den eller holder det med kub?

Må gå til innkjøp av den superlimen jeg også :hilarious:
Ja fikk tilbud om NIPT i mars og august i fjor, men ble jo aldri noe av pga MA.
Håper du får tilbudet!
Må bare spørre, er du sikker på at det er nipt testen du fikk og ikke kub? Må klage inn om jeg får avslag, da er det bra forskjell behandling på gravide i Norge. Ser i okt gruppen at ingen har fått her hjemme , men måtte betale for egen.

Må bare spørre, er du sikker på at det er nipt testen du fikk og ikke kub? Må klage inn om jeg får avslag, da er det bra forskjell behandling på gravide i Norge. Ser i okt gruppen at ingen har fått her hjemme , men måtte betale for egen.
Helt sikker ja. De ringte fra sykehuset å spurte om jeg ville ha KUB eller NIPT da det ikke sto noe om det i henvisninga fra legen. Det kan jo hende det er en spesiell grunn til at jeg fikk velge. Kanskje avstand til sykehuset, koronasituasjonen eller lignende.

Back
Topp