Vi over 38 ❤️

Ja, hos OLGA gjer dei begge i eitt, altså om dei oppdagar noko på hysteroskopien, så gjer dei inngrep med ein gong, altså polyppar e.l. Sjå for øvrig svaret mitt til Dipsy over også. Fekk narkose, så eg kjente heldigvis ingenting. Var berre veldig nervøs for narkosen, men det gjekk heilt fint og blei veldig godt tatt vare på. :happy:

Og forresten. Du kan oppdatere min info.
Du kan sette meg på ikke gravid på forsøk #2.

Og samtidig kopiere alt til Venter på oppstart, men ivf #3.
 
Hos OLGA gjer dei diagnostisk og kirurgisk hysteroskopi i eitt, altså om dei oppdagar noko, så gjer dei dette med ein gong, som f.eks polypper osv. Hos meg såg heldigvis det meste bra ut, men dei fjerna littegrann arrvev frå forrige graviditet. Og så tok dei biopsiar frå livmor. Den eine viste at eg hadde endometritt som er veldig vanleg etter å ha vore gjennom graviditet og fødsel (me har ei datter frå før). Men ellers ingenting alvorleg heldigvis, men dei tilpassa då behandlinga med litt meir antibiotika. For øvrig kjente eg ingenting sidan eg var i narkose, så det var null problem. Og hadde lite smerter etterpå. Fekk for øvrig sjå film frå livmora mi, veldig spesielt! :p

Har dessverre ingen idé om kor lang tid det tar før me får lov til å gjera innsett, ettersom eg gjennomgår hjerteutredning. Og det er frykteleg vanskeleg å forholda seg til... :sorry: Seier litt om kor nøye OLGA undersøker sine pasientar, det blei oppdaga på EKG der at eg har ekstraslag på hjertet som dei vil ha utreda skikkeleg før innsett og potensiell graviditet. Me har ein 4AA blastocyst på frys som også har vore gjennom PGT-A og har eit normalt antal kromosom. ❤️ Eg har låg AMH og får ut få egg, så det er jo fantastisk for oss å ha fått denne friske og fine blastoen, men så utruleg vanskeleg at vegen vidare er så uviss. :banghead: Men skal ha meir hjerteutredning i veka som kjem, kryssar fingrane for gode nyheiter, det er sårt tiltrengt! :signs003
Det er så tungt å gå å vente i uvisshet, men veldig godt at dere har en perfekt blasto på frys. Håper det går relativt raskt å få utredet ferdig, og krysser fingre for gode nyheter i kommende uke ❤Høres ut som de er veldig dyktige på OLGA. Kan jeg spørre om hvordan dere løste det med reisen, siden de krever så mye utredning? Hvor lenge var dere der, og fikk du sykemelding?

Vår blasto er bare 4BB, så jeg stresser litt med det også, og alder.. Tenkte vi hadde greit med tid da vi startet, og hadde ikke sett for oss denne kronglete veien :sorry:
 
En liten oppdatering fra meg. Jeg er nå 19 uker på vei:eek: Det har gått så fort, samtidig som det har gått så sakte. Vet ikke hvor mange UL kontroller jeg har vært på pga jeg har vært sikker på at det ikke har vært noe liv der, men alt har vært bra. Var på ordinær ultralyd i går og alt er bra med lillegutt:dummy: Han vokser som han skal, og alt ser bra ut, så nå har mamma hjertet det bra:shy: Jeg kommer til å ha hyppige kontroller pga høy BMI:dead: Hver 4 uke, betryggende men samtidig litt flaut?:sorry:

Jeg er ofte innom her og leser og heier på dere, jeg håper så inderlig at hver og en av dere sitter med en baby i armene til slutt. Skulle ønske det var et befruktings støv man kunn drysse over forumet så alle kunne ha blitt gravide, men det her var det nærmeste jeg fant:love7


Kjære Solomor :) Så utrolig hyggelig oppdatering å lese :Heartred Ja guri - tiden flyr! Så fantastisk at alt ser bra ut, det går jo som regel veldig bra :)

Nyt svangerskapet, og vær glad du får tett oppfølging :) Ikke bekymre deg over vekten, fokuser heller på et sunt kosthold og få inn litt mosjon i hverdagen :)

Det var virkelig hyggelig å høre fra deg, har tenkt på deg, skjønner du :) Det er rart med det; men for en som har opplevd dramatikk i begge svangerskap, så er man nok litt mer forsiktig ifht å spørre om hvordan svangerskap/fødsel går, før man får tilbakemelding på at alt står bra til.
Om det var forståelig :)

Oppdater gjerne snart igjen, og ta godt vare på deg selv :Heartred
 
...
Vår blasto er bare 4BB, så jeg stresser litt med det også, og alder.. Tenkte vi hadde greit med tid da vi startet, og hadde ikke sett for oss denne kronglete veien :sorry:

Du trenger ikke å stresse med embryograding.
Det er ingen enhetlig graderingssystem.
Alt er høyst subjektivt. Noen embryolabs er strenge, noen mindre strenge. Bare tenk at nettopp din embryolog var streng. Og BB er bra - man får sunne barn ut av BC og man mister AA også. Finn IVF support grupper på FB, gjerne med flere tusen deltakere, følg litt med, så ser du det selv.

Anbefaler forøvrig nettsiden remembryo.com.
Det er en embryolog, Embryoman, som forklarer veldig forståelig og ikke minst vitenskapelig begrunnet mye av "kjøkkenet" rundt ... embryoer.
Liker spesielt hans Uterine Wall of Fame - vanskelige case som gikk bra mot alle odds.
 
Du trenger ikke å stresse med embryograding.
Det er ingen enhetlig graderingssystem.
Alt er høyst subjektivt. Noen embryolabs er strenge, noen mindre strenge. Bare tenk at nettopp din embryolog var streng. Og BB er bra - man får sunne barn ut av BC og man mister AA også. Finn IVF support grupper på FB, gjerne med flere tusen deltakere, følg litt med, så ser du det selv.

Anbefaler forøvrig nettsiden remembryo.com.
Det er en embryolog, Embryoman, som forklarer veldig forståelig og ikke minst vitenskapelig begrunnet mye av "kjøkkenet" rundt ... embryoer.
Liker spesielt hans Uterine Wall of Fame - vanskelige case som gikk bra mot alle odds.
Takk. Det er et spennende tema, så jeg skal sjekke ut litt mer ❤ Klinikken sa det var en 'riktig fin blasto', så vi får håpe!
 
Du trenger ikke å stresse med embryograding.
Det er ingen enhetlig graderingssystem.
Alt er høyst subjektivt. Noen embryolabs er strenge, noen mindre strenge. Bare tenk at nettopp din embryolog var streng. Og BB er bra - man får sunne barn ut av BC og man mister AA også. Finn IVF support grupper på FB, gjerne med flere tusen deltakere, følg litt med, så ser du det selv.

Anbefaler forøvrig nettsiden remembryo.com.
Det er en embryolog, Embryoman, som forklarer veldig forståelig og ikke minst vitenskapelig begrunnet mye av "kjøkkenet" rundt ... embryoer.
Liker spesielt hans Uterine Wall of Fame - vanskelige case som gikk bra mot alle odds.


Vår toåring var en C. Frisk som en fisk, og det også pga e
Det er så tungt å gå å vente i uvisshet, men veldig godt at dere har en perfekt blasto på frys. Håper det går relativt raskt å få utredet ferdig, og krysser fingre for gode nyheter i kommende uke ❤Høres ut som de er veldig dyktige på OLGA. Kan jeg spørre om hvordan dere løste det med reisen, siden de krever så mye utredning? Hvor lenge var dere der, og fikk du sykemelding?

Vår blasto er bare 4BB, så jeg stresser litt med det også, og alder.. Tenkte vi hadde greit med tid da vi startet, og hadde ikke sett for oss denne kronglete veien :sorry:


Må bare kuppe tråden litt her. Vår toåring var en C. Frisk som en fisk, og det også til tross av en tøff start i uke 27. Så DET hadde jeg ikke giddet og bruke tankevirksomhet på, nok annet :dance018
 
Vår toåring var en C. Frisk som en fisk, og det også pga e



Må bare kuppe tråden litt her. Vår toåring var en C. Frisk som en fisk, og det også til tross av en tøff start i uke 27. Så DET hadde jeg ikke giddet og bruke tankevirksomhet på, nok annet :dance018
Liker det! Det er godt poeng, nok andre ting å bekymre seg for :joyful:
 
@NyPrøver2020 hvordan går det med deg? Skal du på ul snart?
 
Oppdatering herifra:

Fikk time hos gyn pga avbestilling. En ny vannscanning med kontrast viste noe ujevnheter i livmorhulen som må undersøkes nærmere. Ble henvist til hystero.

Det spørs om det går med en ny runde i mai.
Huff-huff...
 
Oppdatering herifra:

Fikk time hos gyn pga avbestilling. En ny vannscanning med kontrast viste noe ujevnheter i livmorhulen som må undersøkes nærmere. Ble henvist til hystero.

Det spørs om det går med en ny runde i mai.
Huff-huff...
Så utrolig kjipt ❤ Har du fått noe info om ventetid?
 
@NyPrøver2020 hvordan går det med deg? Skal du på ul snart?
Hei, det går greit tusen takk. Kjenner ikke noe til graviditeten , så gleder meg til UL. Jeg hadde notert UL i morgen, skrev det inne på en tråd tidligere i dag. Men er jo på fredag. De skulle ringe om det ble en avlysning i morgen. Hvordan er det meg deg?
 
Så utrolig kjipt ❤ Har du fått noe info om ventetid?

Ikke ennå. Kommer jo rett ut av konsultasjon.
Ja, det er kjipt. Og bare se hvor fort det kan gå.
August 2020 alt vel. April 2021 ikke alt vel.
Jeg skal holde dere oppdatert.
 
Hei, det går greit tusen takk. Kjenner ikke noe til graviditeten , så gleder meg til UL. Jeg hadde notert UL i morgen, skrev det inne på en tråd tidligere i dag. Men er jo på fredag. De skulle ringe om det ble en avlysning i morgen. Hvordan er det meg deg?
Så spennede! Skal tenke på deg i hele morgen og på fredag :Heartred
Jeg er litt gira akkurat nå, ikke pga IVf, men har nettopp vært på mitt aller første jobbintervju i hele min arbeidskarriere og det gikk strålende! Så da tenker jeg at IVF blir å gå strålende også. Tvinger meg selv til å være litt positiv :) Venter på mens som skal komme ca 22. April. Reiser til Trondheim 23. Og satser på innsett rundt 10.mai ;)
 
Så spennede! Skal tenke på deg i hele morgen og på fredag :Heartred
Jeg er litt gira akkurat nå, ikke pga IVf, men har nettopp vært på mitt aller første jobbintervju i hele min arbeidskarriere og det gikk strålende! Så da tenker jeg at IVF blir å gå strålende også. Tvinger meg selv til å være litt positiv :) Venter på mens som skal komme ca 22. April. Reiser til Trondheim 23. Og satser på innsett rundt 10.mai ;)
Så deilig da! Håper du får jobben og selvfølgelig at spiren sitter denne gang. Tror det hjelper på å være positiv og se lyset der fremme. Kroppen merker mer enn vi vet, så hold denne positiviteten hele veien. Og kjøp litt superlim som meg :hilarious::hilarious:
 
En liten historie fra venterommet hos gyn i dag.

Traff der tilfeldig ei dame jeg kjenner, litt fjern bekjentskap. Vi begynte å prate. Vi er like gamle begge to, 40, snart 41. En måned i forskjel. Nå er hun i lag med en ny fyr, gravide "ved uhell mens de byttet prevensjon", veldig glad. Var på første ul kontroll.
Med gamle mannen tok det for dem "3 år og rituelle dans med tamburin rundt bålet" :joyful: før det klaffet med første barnet. Enda hun var omtrent 10 år yngre da.

Så jenter. Jeg sier ingenting. Bare forteller. Så artige overraskelser livet byr på av og til :)
 
En liten historie fra venterommet hos gyn i dag.

Traff der tilfeldig ei dame jeg kjenner, litt fjern bekjentskap. Vi begynte å prate. Vi er like gamle begge to, 40, snart 41. En måned i forskjel. Nå er hun i lag med en ny fyr, gravide "ved uhell mens de byttet prevensjon", veldig glad. Var på første ul kontroll.
Med gamle mannen tok det for dem "3 år og rituelle dans med tamburin rundt bålet" :joyful: før det klaffet med første barnet. Enda hun var omtrent 10 år yngre da.

Så jenter. Jeg sier ingenting. Bare forteller. Så artige overraskelser livet byr på av og til :)
Elsker solskinnshistorier ❤
 
Ny oppdatering fra denne frøkna :joyful: Booket konsultasjon med Ovumia i Finland. Så nå kjører vi to klinikker parallelt, begge skal først ha betalt når donor er valgt. Spennende! :)

Håper alle har en strålende kveld :) Jeg baker brød og de er snart ferdig. Så da blir det 4 brødskiver med smør og ost, og en stoooor kopp kakao ;) Vi ser på "Den som dreper", sesong 1 på Viaplay. Veldig spennende! Tobias Santelman er ikke med i den (smelt :p), men absolutt bra likevel :dance018
 
Back
Topp