Vi over 38 ❤️

Hurra og gratulerer!! Fantastisk! ❤️ Kva forsøk i rekka var dette? Lenge sidan du var innom her, så trur ikkje me er heilt oppdaterte. :happy: Skal eg flytta deg til gravid?

Takk! Hmm, er runde 2 med IVF, innsett nr 4.
Vært innom ganske sporadisk siste årene, men håper at det fortsetter mer aktivt igjen
Flytt meg gjerne. Holder tomler og tær for at det fortsetter slik.

Takk! Hmm, er runde 2 med IVF, innsett nr 4.
Vært innom ganske sporadisk siste årene, men håper at det fortsetter mer aktivt igjen
Flytt meg gjerne. Holder tomler og tær for at det fortsetter slik.
Då er du flytta! Håpar spiren klamrar seg fast!! ❤️

Oi. :bored:
Ikke mange eggdonorer i DK?
Det var jeg ikke klar over.
Derfor ventetid, kanskje?

Jeg får inntrykk av at det er flere i Finland (Ovumia) og i Spania. I Danmark er det litt sånn "vi vet aldri hvem som kommer innom imorgen og ønsker og donere." Så akkurat nå vet jeg ikke.
Jeg fikk mail tilbake idag om at de tror det tar max 6 måneder før de har en match med kjent donor. Velger man anonym donor, mener de 1-2 måneder. Det er jo ikke lang tid, men da blir donoren ukjent. (Noe mannen er mest for)

Jeg får inntrykk av at det er flere i Finland (Ovumia) og i Spania. I Danmark er det litt sånn "vi vet aldri hvem som kommer innom imorgen og ønsker og donere." Så akkurat nå vet jeg ikke.
Jeg fikk mail tilbake idag om at de tror det tar max 6 måneder før de har en match med kjent donor. Velger man anonym donor, mener de 1-2 måneder. Det er jo ikke lang tid, men da blir donoren ukjent. (Noe mannen er mest for)
Har dere helt bestemt dere nå? Ingen prøving med eggene dine mer nå ?

Jo, vi prøver en siste gang, ellers vil man nok alltid gå og lure litt. Men jeg har ingen tro på at det går i det hele tatt, men for å slippe på "luringen" i etterkant :)
Det skjønner jeg. Når skal dere starte opp? Ivf da?

Det skjønner jeg. Når skal dere starte opp? Ivf da?

Nei, det gjør vi ikke. Tar inseminering siden jeg ble gravid med det. Tviler på at vi i det hele tatt kommer så langt, det blir nok avbrutt slik det har blitt de to siste gangene. Jeg begynner stimulering om rundt 15-20 dager :)

Da har man iallfall prøvd. Så får vi finne ut hvilken klinikk vi vil ha til ED :)

Tenkte på deg mens jeg lagde middag idag, og håpet du har senkede skuldre og er glad :)

Nei, det gjør vi ikke. Tar inseminering siden jeg ble gravid med det. Tviler på at vi i det hele tatt kommer så langt, det blir nok avbrutt slik det har blitt de to siste gangene. Jeg begynner stimulering om rundt 15-20 dager :)

Da har man iallfall prøvd. Så får vi finne ut hvilken klinikk vi vil ha til ED :)

Tenkte på deg mens jeg lagde middag idag, og håpet du har senkede skuldre og er glad :)
Håper det kommer et mirakel til dere ❤️Takk for tankene, setter pris på alle gode tanker nå. Jeg slapper faktisk av, og teller ned til UL. Håper å se et hjerte da, slik at vi kan se fremover. Alt er litt uvirkelig , og tenker at det ikke er noe der inne. Etter alt vi har vært gjennom, så kan jo alt være mulig. Men ja, jeg er gla...men prøver ikke tenke så mye enda, om du skjønner.

Åh, så godt å høyra at de har landa i dette no. Eitt forsøk til og så ED. Det høyrest fornuftig ut for å sleppa å lura i etterkant. Beklager at eg har vore litt mindre aktiv her i den fine gruppa vår, har nok med meg sjølv og den jævlige gjørma eg og mannen står i... :banghead: :arghh: Men eg er her og heiar, altså! Blir så spennande å følgja dykk vidare! Me SKAL koma oss i mål til slutt heile gjengen her, basta!! ❤️

Åh, så godt å høyra at de har landa i dette no. Eitt forsøk til og så ED. Det høyrest fornuftig ut for å sleppa å lura i etterkant. Beklager at eg har vore litt mindre aktiv her i den fine gruppa vår, har nok med meg sjølv og den jævlige gjørma eg og mannen står i... :banghead: :arghh: Men eg er her og heiar, altså! Blir så spennande å følgja dykk vidare! Me SKAL koma oss i mål til slutt heile gjengen her, basta!! ❤️

Veldig stor forståelse for det. Hva skjer med deg om dagen? Undersøkelser etc. Ja, greit og ha tatt DET valget. Valget om hvilken klinikk vi skal velge, er vanskeligere. Bare gode ord og si om Danmark, men det er ikke til å stikke under en stol at apparatet rundt ED er langt bedre i blant annet Spania og Finland.
Finland er fristende,menn der er det også oppstart av behandling om 3-5 måneder.

I Danmark kan vi motta et egg om 1-2 måneder om vi velger ukjent donor. Jeg har spurt om hva som skal til for at vi får en match, er det kun basert på øye/hårfarge, høyde og vekt? Eller ser de på ansiktsform, avstand mellom øynene og andre vesentlige trekk. Jeg fikk til svar at det er de førstnevnte kriteriene, men at de prøver og matche andre trekk også.

Så ikke vet jeg. Jeg sjekket såvidt ut en klinikk på Island også, men der sto alt på islandsk, så fikk ikke så mye ut av det. Jeg skal sende dem en mail.

Man vil jo ha det beste egget:)

Last edited:
Veldig stor forståelse for det. Hva skjer med deg om dagen? Undersøkelser etc. Ja, greit og ha tatt DET valget. Valget om hvilken klinikk vi skal velge, er vanskeligere. Bare gode ord og si om Danmark, men det er ikke til å stikke under en stol at apparatet rundt ED er langt bedre i blant annet Spania og Finland.
Finland er fristende,menn der er det også oppstart av behandling om 3-5 måneder.

I Danmark kan vi motta et egg om 1-2 måneder om vi velger ukjent donor. Jeg har spurt om hva som skal til for at vi får en match, er det kun basert på øye/hårfarge, høyde og vekt? Eller ser de på ansiktsform, avstand mellom øynene og andre vesentlige trekk. Jeg fikk til svar at det er de førstnevnte kriteriene, men at de prøver og matche andre trekk også.

Så ikke vet jeg. Jeg sjekket såvidt ut en klinikk på Island også, men der sto alt på islandsk, så fikk ikke så mye ut av det. Jeg skal sende dem en mail.

Man vil jo ha det beste egget:)
Og ikkje gløym OLGA i Russland heller, dei har også eggdonorar med nordisk utseende. Og stor eggdonorbank. Men trur det kun er anonyme donorar hos dei og det tar jo litt tid å koma i gang hos dei også. Så ikkje sikkert at det nødvendigvis er raskare, men dei har jo desse garantipakkene sine då eventuelt. Og ein del reiser vel også til Riga? Tsjekkia også kanskje?

Uansett, i vår prosess så er det mykje seig venting for tida... Ventar no på meir utredning hos kardiolog både privat og offentleg. Har bestemt meg for å gjera utredning privat i tillegg for å få fortgang og vurdering frå fleire spesialistar. Skal i gang med dette i neste veke. Nervøs, men vil veldig gjerne få avklaringer no, er så utruleg tøft å gå rundt i denne uvissheita - midt i all anna uvissheit relatert til pandemi! Og stå heilt bom stille i prosessen. :banghead::banghead::banghead:

Håpar me får meir klarheit i ting begge veldig snart! ❤️

En liten oppdatering fra meg. Jeg er nå 19 uker på vei:eek: Det har gått så fort, samtidig som det har gått så sakte. Vet ikke hvor mange UL kontroller jeg har vært på pga jeg har vært sikker på at det ikke har vært noe liv der, men alt har vært bra. Var på ordinær ultralyd i går og alt er bra med lillegutt:dummy: Han vokser som han skal, og alt ser bra ut, så nå har mamma hjertet det bra:shy: Jeg kommer til å ha hyppige kontroller pga høy BMI:dead: Hver 4 uke, betryggende men samtidig litt flaut?:sorry:

Jeg er ofte innom her og leser og heier på dere, jeg håper så inderlig at hver og en av dere sitter med en baby i armene til slutt. Skulle ønske det var et befruktings støv man kunn drysse over forumet så alle kunne ha blitt gravide, men det her var det nærmeste jeg fant:love7

En liten oppdatering fra meg. Jeg er nå 19 uker på vei:eek: Det har gått så fort, samtidig som det har gått så sakte. Vet ikke hvor mange UL kontroller jeg har vært på pga jeg har vært sikker på at det ikke har vært noe liv der, men alt har vært bra. Var på ordinær ultralyd i går og alt er bra med lillegutt:dummy: Han vokser som han skal, og alt ser bra ut, så nå har mamma hjertet det bra:shy: Jeg kommer til å ha hyppige kontroller pga høy BMI:dead: Hver 4 uke, betryggende men samtidig litt flaut?:sorry:

Jeg er ofte innom her og leser og heier på dere, jeg håper så inderlig at hver og en av dere sitter med en baby i armene til slutt. Skulle ønske det var et befruktings støv man kunn drysse over forumet så alle kunne ha blitt gravide, men det her var det nærmeste jeg fant:love7
Hei, så utrolig bra å høre. Dette fortjener du, husker deg så godt kjære deg. Gleder meg til å høre når lille kommer til verden, skjønner det går fort og sakte:pNyt magen og sparkene som kommer. Stor klem fra meg❤️

Så deilig at lillegutt har det bra. Da roer mammahjertet seg også :Heartred
Vet det er vanskelig, men prøv å nyt. Jeg klarer ikke å huske når jeg kjente spark første gangen, men tror det var engang i uke 19. Livmora lå forran til meg så det var ikke så mye å kjenne hele svangerskapet, men det jeg skulle frem til: har du kjent spark?
Og du, ingenting å være flau over. Alle er vi forskjellig bygd opp, det viktigste er hvordan man er som person. Så du skal bare nyte de ekstra kontrollene dine og sette pris på at du blir tatt ekstra godt vare på!

For noen fine ord - takk for det :)
"at hver og en av oss sitter med en baby i armene til slutt"...
Vi har alle våre historier og våre egne veier til målet. Men får vi baby til slutt - alt er verdt det.
(Nå spiller Whatever IT Takes by Imagine Dragons høyt i hodet :hello2)

Nyt graviditeten. Du er i gode hender. Og vi alle sender deg masse gode ønsker på vei :)

Hei, så utrolig bra å høre. Dette fortjener du, husker deg så godt kjære deg. Gleder meg til å høre når lille kommer til verden, skjønner det går fort og sakte:pNyt magen og sparkene som kommer. Stor klem fra meg❤️

Tusen takk for fine ord kjære deg:) Jeg er så så glad for at du er blitt gravid igjen, jeg gleder meg til å følge deg helt til Desember:dummy::dummy1:

Så deilig at lillegutt har det bra. Da roer mammahjertet seg også :Heartred
Vet det er vanskelig, men prøv å nyt. Jeg klarer ikke å huske når jeg kjente spark første gangen, men tror det var engang i uke 19. Livmora lå forran til meg så det var ikke så mye å kjenne hele svangerskapet, men det jeg skulle frem til: har du kjent spark?
Og du, ingenting å være flau over. Alle er vi forskjellig bygd opp, det viktigste er hvordan man er som person. Så du skal bare nyte de ekstra kontrollene dine og sette pris på at du blir tatt ekstra godt vare på!

Ja, den beste følelsen i hele verden er når en vet at den lille har det bra:Heartred Jeg har morkaken bak, så skal kunne kjenne bevegelser rundt nå. Kjenner litt tror jeg, men det er så svakt at jeg er usikker på om det er innbilning eller han:hilarious: Jordmoren sa at jeg skulle tenke at det var han;)
Jeg føler litt på at jeg ikke gikk mer ned i velt før jeg ble gravid, men jeg er i fin form og lillegutt vokser som han skal så foreløpig er det ingen konsekvenser av det:happy:

Tusen takk for fine ord kjære deg:) Jeg er så så glad for at du er blitt gravid igjen, jeg gleder meg til å følge deg helt til Desember:dummy::dummy1:
Takk, vi satser på at den sitter frem til november. Jeg en sånn keisersnitt person, så den skal få ligge der til lading helt frem❤️Første milepælen er UL om 12 dager, trenger en bekreftelse at det er noe inni magen :p

En liten oppdatering fra meg: fikk nok et avbrutt forsøk i dag. Kan virke som kroppen ikke spiller helt på lag etter to medisinske aborter i løpet av et halvt år. Har slitt med kraftige mensblødninger og smerter under mens, og klødd meg i hodet over hva det kan skyldes. I flere sykluser nå vises det at jeg har en tykk slimhinne også tidlig i syklusen. Vannskanning viser ingenting galt, og østrogenprøvene er normale. Etter ultralyd i dag konkluderte klinikken med at jeg ikke hadde folikler i vekst. Skjønner fortsatt ingenting. Antrale follikler - betyr det at de ikke vokser? Hun målte ikke størrelsen tror jeg. Tror jeg hadde det i forrige syklus. Nå blir det hysteroskopi neste, og mer ventetid :sorry:

Den gode nyheten er at jeg har fått svar på blodprøvene ifht koagulering, og der er det ingen funn heldigvis. OG - prøven min har endelig kommet frem til ivf serum, så da får vi se om den gir utslag på noe.

Last edited:
Back
Topp