Vi over 38 ❤️

Nei, tro om man skal flytte status til gravid da? :)
Spotter litt, og det stresser meg veldig, men testene er jo fine. Blir blodprøver til uka, så håper jeg de kan bekrefte at ting er på rett vei.

Vedlegg

• 5643E1F8-CBFA-4DA1-A901-9D10B52DBB05.jpeg
    5643E1F8-CBFA-4DA1-A901-9D10B52DBB05.jpeg
    3,9 KB · Visninger: 47
Det er jo gjennom spørsmål vi får ny kunnskap, så jeg elsker å spørre og svare der jeg kan ;)

Synes det gikk veldig raskt å få startet behandling der. De har jo helt stengt i påska så derfor måtte vi vente 1 syklus, men jeg forstår godt at de ønsker/trenger påskefri. Når jeg sa at mannen jobbet på sjøen og at syklus i april egentlig ikke går (med 2 dager feil), og at jeg har eksamen i mai som ikke passer med syklus i mai, så var ikke det noe problem. Ga de bare datoer for når jeg hadde cd1 fremover og datoer han har fri 4 måneder frem i tid. Så ringte de dagen etter med en plan slik at det skulle passe med både 2 dagers reise for meg, tilpasset syklus ved hjelp av medisiner og fri for mannen.
Kan du ha vært uheldig med hvem du snakket med? Jeg føler at det har vært god kommunikasjon og en struktur i opplegget som jeg setter stor pris på. Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av en god struktur og en god plan som jeg kan være med å påvirke, og det føler jeg at jeg har fått hos de.
Og for å ikke snakke om at vi fikk 3 pakk uten å måtte diskutere med lege.

Bra at du er fornøyd.
Jeg håper at jeg får anledningen til å skifte mening, jeg og.

Det er to ting som trakk ned og var både skuffende og førte til mye ulemper for oss.

Medicus visste akkurat det samme som Spiren mhp statusen vår med kjæresten/"husband-to-be". Medicus tok ikke oss. Da måtte vi til Danmark (i korona). Spiren var proaktive. I ettertid sa Medicus også ja.

Det er mulig å lagre sæd til fremtidig behandling både i DK og hos Spiren. Har ikke forventet at det skulle bli vanskelig hos Medicus.

Samtidig er jeg også enig at vår situasjon er veeldig langt ifra A4. Og dem må forholde seg til regelverket, egne retningslinjer og mange andre ting slik at det ikke alltid er mulig å skreddersy individuelle opplegg.

Nå sier kroppen tydelig ifra og tidlig nok at det ikke gikk. Så vi burde rekke både å lage planer, avtaler og kommet oss hver til vår jobb. Håper at vi kan bli enige med Medicus om noe denne gangen. Hvis ikke, så blir det Spiren igjen, fersk eller frys.

Noen tanker rundt ED. For eksempel dette med gentesting. Dette gjør de ikke i Danmark, men i Spania. I Danmark går de nøye gjennom familiehistorikk. Hva tenker dere? Man driver jo ikke akkurat og gentester når man får barn på vanlig måte, eller ved IVF.

Lillemann ble testet for en hel haug da han ble født i uke 27 for 2 1/2 år siden, blant annet gentesting. Der var alt bra, ingenting og bemerke. Så tenker da at genene fra farssiden til kommende donorbarn allerede er sjekket ut. Om det ga noen mening :)

Vi er veldig for Danmark og et dansk egg. Likevel kjenner jeg på en veldig utålmodighet :woot: I Spania kommer man igang med en gang. Tror man må kjøpe en pakke, og den koster rundt 200 000. Mye penger, og ikke penger vi har nå etter ny bil rett før påske. En bil med tanke på 3 barn i baksetet forøvrig ;)

Så jepsipepsi... Håper alle har det fint. Jeg hater siste dag av ferier, men hverdagen er jo også ganske bra, så minner meg selv på det :)

Last edited:
Spotter litt, og det stresser meg veldig, men testene er jo fine. Blir blodprøver til uka, så håper jeg de kan bekrefte at ting er på rett vei.
Gratulere :Heartred

Noen tanker rundt ED. For eksempel dette med gentesting. Dette gjør de ikke i Danmark, men i Spania. I Danmark går de nøye gjennom familiehistorikk. Hva tenker dere? Man driver jo ikke akkurat og gentester når man får barn på vanlig måte, eller ved IVF.

Lillemann ble testet for en hel haug da han ble født i uke 27 for 2 1/2 år siden, blant annet gentesting. Der var alt bra, ingenting og bemerke. Så tenker da at genene fra farssiden til kommende donorbarn allerede er sjekket ut. Om det ga noen mening :)

Vi er veldig for Danmark og et dansk egg. Likevel kjenner jeg på en veldig utålmodighet :woot: I Spania kommer man igang med en gang. Tror man må kjøpe en pakke, og den koster rundt 200 000. Mye penger, og ikke penger vi har nå etter ny bil rett før påske. En bil med tanke på 3 barn i baksetet forøvrig ;)

Så jepsipepsi... Håper alle har det fint. Jeg hater siste dag av ferier, men hverdagen er jo også ganske bra, så minner meg selv på det :)

Tenker at det går nok bra med danske egg uten gentesting. Det er egg fra en ung frisk kvinne med sjekket familiehistorikk. Det er dermed allerede utelukket en del nasty ting. Du kan ta NIPT for sikkerhets skyld når den tid kommer. Jeg ville også valgt noen som står etnisk nærmest oss. Er ikke rasist, men det å velge ED er allerede nok for meg personlig. Nå har du ventet så lenge så en måned til og fra gjør vel ikke så mye, eller? Og så får du en søt blond og blåøyd pige eller dreng som skal ligne deg. Det er jo verdt ventinga :)

Litt motivasjon og oppmuntring til oss, store jenter :)
CLBR - cumulative live birth rate som funksjon av antall embryoinnsett for kvinner eldre enn 35.
Selv for oss, 40-41 lønner det seg å fortsette til innsett #9 og 10 for å øke sjansen for "take home baby".
Hentet fra:
https://www.hindawi.com/journals/bmri/2019/6159793/

Figure 2 presents CLBR according to age. Among women aged <42 years, CLBR was approximately 50% after 6 ETRL. Among women aged ≥42 years, there was a dramatic reduction in CLBR to 25%. CLBR was significantly different among the 4 age groups (log-rank test: χ2 = 44.38, P < 0.0001).

6159793.fig.002.svgz

Tenker at det går nok bra med danske egg uten gentesting. Det er egg fra en ung frisk kvinne med sjekket familiehistorikk. Det er dermed allerede utelukket en del nasty ting. Du kan ta NIPT for sikkerhets skyld når den tid kommer. Jeg ville også valgt noen som står etnisk nærmest oss. Er ikke rasist, men det å velge ED er allerede nok for meg personlig. Nå har du ventet så lenge så en måned til og fra gjør vel ikke så mye, eller? Og så får du en søt blond og blåøyd pige eller dreng som skal ligne deg. Det er jo verdt ventinga :)

Jeg er så enig med deg, Lysi :) Ja, verdt å vente på et dansk egg, så slipper man forhåpentligvis og bo på karantene hotell også, virker ikke akkurat fristende. Ja!!! En lille dreng, eller en lille pige :) Lyder så smukt :Heartred

En ting; bør jeg nå passe på koffein inntak? Eller er det bare å kjøre på? :hilarious:

Last edited:
Hurra, du er flytta!! ❤️ Forstår så inderleg godt bekymringa, kjære Signy. Men testen ser iallfall fantastisk ut, håpar det berre er litt uskyldig spotting frå progesteronet. Klemmar til deg

Hurra, du er flytta!! ❤️ Forstår så inderleg godt bekymringa, kjære Signy. Men testen ser iallfall fantastisk ut, håpar det berre er litt uskyldig spotting frå progesteronet. Klemmar til deg
Takk, Smuta ❤️ Ja, håper det. Bare å vente og vente og håpe.

Gratulerer, nå begynner det å gå riktig vei i denne gruppa! :joyful:

Dessverre ser det faktisk ut som om dette går rett til h.... Men skal sjekke HCG denne uken bare for å være sikker. Tror ikke det er noe håp.
Det er altså så jævlig, kjære Signy. Håpar inderleg at det kun er uskyldig blødning. Og sender deg bøttevis av styrkeklemmar ❤️

Ja, hadde regnet til 1300 om det dobles annen hver dag. Så fornøyd med de tallene. Skal på UL om to uker. Er vell 7+1 på UL timen.så håper vi det går denne gang.

Back
Topp