Vi over 38 ❤️

Det ser ikke lovende ut for denne gangen heller. Dessverre.
Fikk litt rosa/brunaktig spotting i går kveld, som bare øker i dag, 10dpo (8dp2dt).
Tror ikke det er implantasjon gitt.
Kjennes ut som kort syklus og TR er på vei.
Har ikke testet. Kanskje i morgen.
Huff-huff :sour::grumpy:
Sender deg en god klem Lysi :Heartred

Takk, mor :) snill du er :)
Fant ut av 3 pakk på Medicus. Pakken må brukes innen 18 mnd og man må være igang før det har gått 3 mnd
Screenshot_20210402-161206_Acrobat for Samsung.jpg

Fikk litt rosa/brunaktig spotting i går kveld, som bare øker i dag, 10dpo (8dp2dt).

Så leit, Lysi. Føler meg deg og håper det går bra med deg :Heartred Stor klem sendes til deg :Heartred

Den er såååå fin og flott, kjære deg!! Og du virker så positiv og rolig. Tenker at det er et godt tegn på alt. Om det ga noen mening :Heartred
Helt enig, dette er første gang jeg er rolig....og tenker det er ikke noe å gjøre om det ikke går, så vi håper på det beste. Er vell første gang jeg får så sterk så tidlig, så håper det er bra.

Det var leit, gode Lysi! ❤️ Men håpet er ikkje heilt ute enno, kryssar fingrane for at det berre er litt uskyldig spotting og ikkje TR. Sender over styrkeklemmar!

Det var leit, gode Lysi! ❤️ Men håpet er ikkje heilt ute enno, kryssar fingrane for at det berre er litt uskyldig spotting og ikkje TR. Sender over styrkeklemmar!

Det har du rett i. Det er fortsatt bittelite håp igjen. Googlet at implantasjonsblødning kan være alt mellom 6-12 dpo. Så hvem vet. Men vil egentlig ikke klamre meg desperat til noe som kanskje ikke er der. Vi får se. Kjennes som sagt som helt vanlig spotting før mens. Hele kroppen er sånn. Gidder ikke engang å teste i morgen. Tester på testdagen som jeg må og planlegger veien videre.

Hei igjen, alle flinke og erfarne damer :)

Nå sitter jeg her og planlegger året mhp jobb, fri, ivf osv osv.
Nå vet jeg sånn cirka hvor lang tid kort protokoll tar. Ved lang protokoll legger man på par uker til, sant?

Kan noen fortelle meg,- veldig kort,- hvordan foregår frysebehandling? Tidsforbruk, medisiner, om det er i naturlig eller styrt syklus?

Blir veldig takknemlig!

Nå vet jeg sånn cirka hvor lang tid kort protokoll tar. Ved lang protokoll legger man på par uker til, sant?

Kan noen fortelle meg,- veldig kort,- hvordan foregår frysebehandling? Tidsforbruk, medisiner, om det er i naturlig eller styrt syklus?

Blir veldig takknemlig!
Så synd at det ser ut til å ikke gå veien for deg :(
Forstår godt at du vil fokusere fremover på nytt forsøk nå. Blir det fersk eller frys neste?
Jeg har ikke hatt lang protokoll, så der har jeg ingen erfaringer å dele. Men har hatt 7 fryseforsøk. Jeg har stort sett hatt styrt syklus,for å ikke risikere avbrutt iom at St. Olavs ikke har helgeåpent. Men jeg har også hatt naturlig etter eget ønske for å slippe progynova. Jeg har inntrykk av at det er ganske ulikt fra klinikk ril klinikk hva de foretrekker. Noen kjører mest naturlig, men det gjelder stort sett privatklinikker hvor man kan få innsett på helg. Har du regelmessig syklus og ikke problemer med tynn slimhinne burde det ikke være noe problem med naturlig. For min del er det en drøm ift. styrt.
I naturlig syklus har forsøket gått litt raskere for min del, for da må man jo time innsett etter el, og jeg har fått innsett på dag 19 i syklus. På styrt har det ofte endt opp med innsett rundt dag 22-23.
Styrt syklus har jeg tatt østradioli form av progynova eller Estradot plaster og cyclogest fra 5 dager før innsett.
Naturlig har jeg tatt lutinus fra 5 dager før innsett.
Dette ble jo ikke noe kort svar da ;)
Men håper det kan være noe brukbar info :)

Last edited:

Blir veldig takknemlig!
Så leit at det ikke gikk veien denne gangen ❤ Skal du igang med fryseforsøk nå?

Jeg har ikke gjennomført lang protokoll enda, men har fått 'oppskrift' i tilfelle jeg trenger ny stimulering - da blir det lang på meg. Nedreguleringen skal være minst to uker i følge planen, men så starter man nedreguleringen på CD 21. Du kan med andre ord plusse på minst to uker, litt avhengig av hvordan du regner.

Jeg skal forhåpentligvis ha mitt første fryseforsøk snart, i naturlig syklus (klinikken har åpent i helger). Da skal jeg kun ta ovitrelle og cyclogest (til uke 7), så ikke mye medisiner heldigvis. Skal ta ultralyd på dag 8-10 for å 'time' eggløsningen, og deretter er det innsett 4-7 dager etter EL (avhengig av om man skal sette inn embryo eller blasto). Syns også det virker som det er litt ulike preferanser hos ulike klinikker. Hvis jeg skulle gjennomført på en klinikk som har helge- og feriestengt ville jeg nok foretrukket styrt for å slippe å bekymre meg for avbrutt pga EL feil dag.

Hei @Smuta
Jeg kan oppdateres på lista og flyttes på stimulerer
:smiley-bounce016

Litjmora - 40 år - Barn #2 - Medicus Trondheim - IVF #4(ICSI #2 ) - uttak ca uke 18/innsett uke 19

Takk, Signy!
Takk, Dipsy!

Nå vet jeg sånn cirka hvordan det foregår. Kommer til å snakke med klinikken på tirsdag. Så får vi se hva vi skal gjøre videre.

Hei @Smuta
Jeg kan oppdateres på lista og flyttes på stimulerer
:smiley-bounce016

Litjmora - 40 år - Barn #2 - Medicus Trondheim - IVF #4(ICSI #2 ) - uttak ca uke 18/innsett uke 19

Lykke til :)
Skulle du ikke begynne i mai?

Nei starter i april og har uttak i mai. Mannen jobber på sjøen så vi må passe på at han har fri ved uttak.

Ja, stemmer. Var bare så opphengt i at du startet mai-tråden. Men ser nå at du skriver 4.april der.
Det blir spennende!!!

Forresten, Litjmora, ett spørsmål til. Aldri går tom for spørsmål. :happy:
Hvordan synes du var det å få startet behandling hos Medicus Trondheim? Var det lett å få plass? Hvor mye venting? Eller ingenting utover deres grunner (jobb, syklus)?

Hos meg er det alltid ett eller annet som er i veien med Medicus. Mest våre grunner (jobber, syklus, status). Men også noe hos dem: stengt, plass, venting, kommunikasjon.

Kommer til å prate med dem også. Prøver bare å få en ide om hva jeg kan forvente.

Ja, stemmer. Var bare så opphengt i at du startet mai-tråden. Men ser nå at du skriver 4.april der.
Det blir spennende!!!

Forresten, Litjmora, ett spørsmål til. Aldri går tom for spørsmål. :happy:
Hvordan synes du var det å få startet behandling hos Medicus Trondheim? Var det lett å få plass? Hvor mye venting? Eller ingenting utover deres grunner (jobb, syklus)?

Hos meg er det alltid ett eller annet som er i veien med Medicus. Mest våre grunner (jobber, syklus, status). Men også noe hos dem: stengt, plass, venting, kommunikasjon.

Kommer til å prate med dem også. Prøver bare å få en ide om hva jeg kan forvente.

Det er jo gjennom spørsmål vi får ny kunnskap, så jeg elsker å spørre og svare der jeg kan ;)

Synes det gikk veldig raskt å få startet behandling der. De har jo helt stengt i påska så derfor måtte vi vente 1 syklus, men jeg forstår godt at de ønsker/trenger påskefri. Når jeg sa at mannen jobbet på sjøen og at syklus i april egentlig ikke går (med 2 dager feil), og at jeg har eksamen i mai som ikke passer med syklus i mai, så var ikke det noe problem. Ga de bare datoer for når jeg hadde cd1 fremover og datoer han har fri 4 måneder frem i tid. Så ringte de dagen etter med en plan slik at det skulle passe med både 2 dagers reise for meg, tilpasset syklus ved hjelp av medisiner og fri for mannen.
Kan du ha vært uheldig med hvem du snakket med? Jeg føler at det har vært god kommunikasjon og en struktur i opplegget som jeg setter stor pris på. Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av en god struktur og en god plan som jeg kan være med å påvirke, og det føler jeg at jeg har fått hos de.
Og for å ikke snakke om at vi fikk 3 pakk uten å måtte diskutere med lege.

Back
Topp